Limewire, een online platform waar muziek en video's uitgewisseld worden, heeft de grootste Amerikaanse muziekmaatschappijen aangeklaagd wegens concurrentievervalsing. Het bedrijf beschuldigt dertien platenmaatschappijen van een monopolie uit te oefenen op de auteursrechten op de muziek die verspreidt wordt.
Groot gelijk, zet die mensen maar eens op hun plaats! Ipv de prijzen te laten dalen zodat meer mensen gemotiveerd zijn om singels en albums te kopen, laten ze de prijs maar stijgen ter compensatie van het illegaal downloaden, en zo demotiveren ze nog meer mensen om het legaal te doen.
Ze zetten door hun prijzen mensen aan om illegaal muziek te downloaden, en gaan ze dan hard aanpakken.
Ik wil illegaal downloaden niet goedpraten, maar ik ben er zeker van dat hierdoor mensen wel beter de muziek van meerdere artiesten leren kennen en appericiëren, en daardoor ook meer naar de optredens van deze artiesten gaan, of naar een festival waar ze optreden. En de artiesten verdienen met optredens meer geld dan dat ze aan albums en singels verdienen.
Ookal zijn die mannen van Clouseau zo fel tegen illegaal downloaden, ik ben er zeker van dat ze het sportpaleis een paar keer minder gevuld zouden krijgen als muziek enkel aangekocht kon worden. En het is door de sportpaleis concerten dat die mannen rijk zijn geworden
Ben benieuwd wat het resultaat zal zijn van het proces