Test alcoholgehalte in bloed via gsm of pc

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Een nieuwe test biedt de mogelijkheid via gsm of computer de hoeveelheid alcohol in het bloed te meten alvorens in de wagen te stappen. Het Antwerpse provinciebestuur hoopt met deze toepassing op termijn nog betere resultaten te halen in de strijd tegen dronkenschap aan het stuur.

Het aantal weekendongevallen met doden of zwaargewonden is in de provincie Antwerpen tijdens de eerste acht maanden van dit jaar gehalveerd tegenover dezelfde periode in 2005. Toch nemen nog teveel mensen dronken plaats aan het stuur, vindt het provinciebestuur. De nieuwe test geeft na het ingeven van een aantal persoonlijke gegevens en de verbruikte hoeveelheid alcohol aan hoe lang de automobilist niet meer mag rijden. De applicatie kan via de website www.wodca.be gratis op de computer gedownload worden of rechtsreeks op de meeste gsm-modellen gezet worden door aan het normale providertarief een sms te sturen naar 3507 met de boodschap 'WODCA'. Dit weekend is er een eerste gelegenheid om de toepassing te testen. (voc) (Belga 12:18)
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

dan heb je bij een volgende alcohol controle waarbij je positief blaast direct een goed excuus :-)

"Sorry menneer de agent, volgens men gsm mocht ik al terug beginnen te rijden" :twisted:

btw, zelf drink ik zelden tot nooit alcohol :angel: en zeker niet wanneer ik moet rijden
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”