en adsl go is voor 1 pc
staat in de voorwaarden bij puntje 4.8
http://www.belgacom.be/private/gallery/content/products/documents/conditions/nl/gc_adsl_goplus_nl.pdf
Belgacom horrorverhaal III
-
- Elite Poster
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
hollebollegijs schreef:en adsl go is voor 1 pc
Dit antwoord geeft nu eens perfect de sfeer weer waarin zich alles afspeelt.
Wanneer ik voor een volume van 10 GB per maand betaal, wat kan het Belgacom dan schelen of ik dit volume met één of met tien pc's 'consumeer'?
Het is duidelijk dat Belgacom enkel tracht zijn winst te maximalizeren, hetgeen natuurlijk hun recht is.
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Belgacom trekt zich er niets van aan hoeveel PC's je gebruikt.... Maar Belgacom zegt wel dat als je voor ELK van die PC's ondersteuning wilt als je problemen met je verbinding hebt, je een multi pack moet nemen. Indien niet, dan ben je op jezelf aangewezen zodra één PC functioneert. Ben ik de enige die dat doorheeft?
hollebollegijs schreef:en adsl go is voor 1 pc
http://www.belgacom.be/private/gallery/content/products/documents/conditions/nl/gc_adsl_goplus_nl.pdf
Goendi schreef:Belgacom trekt zich er niets van aan hoeveel PC's je gebruikt.... Maar Belgacom zegt wel dat als je voor ELK van die PC's ondersteuning wilt als je problemen met je verbinding hebt, je een multi pack moet nemen. Indien niet, dan ben je op jezelf aangewezen zodra één PC functioneert. Ben ik de enige die dat doorheeft?
Ik heb nu toch de moeite gedaan om punt 4.8 van de algemene voorwaarden te lezen:
"De dienst Belgacom ADSL GO is bestemd voor de aansluiting van één PC en de dienst Belgacom ADSL GO PLUS is bestemd voor de gelijktijdige aansluiting van maximum vier PC's."
Er staat dus niet wat al of niet mag, maar waarvoor de dienst "bestemd" is. Vermits de klant zich verbindt de algemene voorwaarden na te leven kan men dus stellen dat, wanneer iemand meer dan 1 pc aansluit op een ADSL GO abonnement, hij of zij de dienst voor iets anders gebruikt dan waarvoor hij "bestemd" is en de algemene voorwaarden dus niet worden nageleeft. (Het mag dus niet?)
Er staat niets over ondersteuning, maar ik kan mij voorstellen dat in een ander punt van de algemene voorwaarden (ik ga die nu echt niet volledig lezen) staat dat er geen ondersteuning gegeven wordt wanneer de voorwaarden niet worden nageleeft enz.......... Dit is voer voor advocaten en dit soort teksten wekken bij mij weinig vertrouwen.
Maar daar gaat het toch allemaal niet over.
De kwestie van al of niet ondersteuning kwam in de Belgacom winkel helemaal niet ter sprake.
Het gaat erover dat de verkoper zei dat het niet kan.
Eigenlijk had hij dus moeten zeggen dat volgens de algemene voorwaarden de dienst er niet voor "bestemd" is .
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Is dat de manier waarop supergoeroe goendi zijn fouten toegeeft?
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
-
- Elite Poster
als Belgacom vaststelt dat me op een adsl go met meer dan 1 pc surft, (maar er zijn middeltjes om dit te verdoezelen) kan BGC het contract afsluiten omdat de voorwaarden niet zijn nageleefd, en meedere klanten hebben dit al aan de hand gehad.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Vind dit komiek... We discussieren over de interpretatie vd voorwaarden, maar ik zou ongelijk hebben om te zeggen dat multi een optie is die het mogelijk maakt om meerdere PC's te laten ondersteunen. Ik dacht dat je zou toegeven als je ongelijk had Fluppe? Want dat was toch nergens te vinden op de Belgacom site?
Maar nee, de voorwaarden zijn niet voldoende. Zelfs over de voorwaarden gaat men discussieren. Men gaat dit dan interpreteren, en er een draai aan geven. Geloof me: het is Belgacom die die interpretatie bepaald, en niet de klant. Dus interpreteer maar zoveel je wil :)
Maar nee, de voorwaarden zijn niet voldoende. Zelfs over de voorwaarden gaat men discussieren. Men gaat dit dan interpreteren, en er een draai aan geven. Geloof me: het is Belgacom die die interpretatie bepaald, en niet de klant. Dus interpreteer maar zoveel je wil :)
-
- Elite Poster
laat ze doen goendi.
jij en ik hebben aangetoond hoe het is in werkelijkheid en als ze er willen over zeveren, moeten zij dat weten. het verandert niets aan de zaak waarover het gaat. misschien wordt dit topic beter afgesloten.
jij en ik hebben aangetoond hoe het is in werkelijkheid en als ze er willen over zeveren, moeten zij dat weten. het verandert niets aan de zaak waarover het gaat. misschien wordt dit topic beter afgesloten.
Belgacom ADSL Multi
De optie Belgacom ADSL Multi is een optie op uw Belgacom ADSL Go abonnement en geeft aan heel uw gezin de kans om op hetzelfde moment te surfen in alle veiligheid. Zo voorkomt u conflicten en onaangename verrassingen.
Concreet:
U kan tot 4 pc's tegelijkertijd aansluiten (vanaf 2 toestellen is wel een multi-pc modem vereist).
U krijgt 5 GB extra volume per maand (die u niet kan overdragen naar de volgende maand).
U krijgt een licentie voor Belgacom PC Security voor 1 pc : anti-virus, anti-spam, persoonlijke firewall, oudercontrole om de toegang van uw kinderen tot bepaalde sites te beperken, controle van uw persoonlijke bestanden.
Let wel, Norton security is enkel voor 1 PC (maar dat kan je bijbestellen voor 'n tweede PC)
Indien meer PC's dan 2 kan je beter ADSL Plus nemen.
Er is dus geen twijfel mogelijk ! Het staat zwart op wit.
(hier 'n beetje blauw)
Dat is al lang een echt horror verhaal, voor mij gerust een slotje daarop. (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Pagina 7 van 7)hollebollegijs schreef:misschien wordt dit topic beter afgesloten.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Hollebollegijs.
het probleem is dat de discussie hier constant verdraait wordt en uit zijn context wordt gehaald door goendi.
Ik citeer even hem 'multi is een optie om support te krijgen om meerdere pc's aan te sluiten.. in het andere geval is men op zichzelf aangewezen'.
Jij als belgacom medewerker zegt nu zelf dat officiëel het andere geval, waarover goendi spreekt, niet bestaat. Ik en andere zeggen al van het begin van deze topic dat het officiëel niet mogelijk is om meerdere pc's aan te sluiten via een GO abbonnement. Dat natuurlijk helemaal los staat van de technische mogelijkheden.
Goendi heeft in deze altijd over support en ondersteuning gesproken en was dus fout.
En ja hier mag een slotje op. Mensen die de topic van in het begin lezen ( al denk ik niet dat vele de moed hebben) weten de geschiedenis van deze topic en zullen mij gelijk moetne geven
het probleem is dat de discussie hier constant verdraait wordt en uit zijn context wordt gehaald door goendi.
Ik citeer even hem 'multi is een optie om support te krijgen om meerdere pc's aan te sluiten.. in het andere geval is men op zichzelf aangewezen'.
Jij als belgacom medewerker zegt nu zelf dat officiëel het andere geval, waarover goendi spreekt, niet bestaat. Ik en andere zeggen al van het begin van deze topic dat het officiëel niet mogelijk is om meerdere pc's aan te sluiten via een GO abbonnement. Dat natuurlijk helemaal los staat van de technische mogelijkheden.
Goendi heeft in deze altijd over support en ondersteuning gesproken en was dus fout.
En ja hier mag een slotje op. Mensen die de topic van in het begin lezen ( al denk ik niet dat vele de moed hebben) weten de geschiedenis van deze topic en zullen mij gelijk moetne geven
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Wie zich geroepen voelt in een nieuw, constructief gesprek over dit onderwerp mag gerust een nieuw topic beginnen, maar hier hebben we het nu wel gehad.