Hoi!
Ik heb een maand geleden een draadloze router (US Robotics) geïnstalleerd bij een kennis met Telenet Expressnet, en ik ging ervan uit dat alles goed werkte.
Nu vertelde ze mij dat ze zo om de week de router eens uit het stopcontact moet trekken om weer verbinding te krijgen ...
Aangezien ik niet ter plekke kan gaan de komende dagen, vroeg ik mij af of iemand onder de lezers zou kunnen zeggen waardoor dit probleempje veroorzaakt wordt en wat er aan te doen is ...
Alvast bedankt!
Telenet - Router probleem
De 3 C's van goedkope routers:
Crap hardware
Crap firmware
Crap support
De routers van USR proberen een alles-in-1 doos te zijn: Router, WAP, switch, print server, enzv... Bij de meeste fabrikanten loopt zoiets slecht af. Je kunt ofwel wachten op een firmware update ofwel een andere router gebruiken.
Crap hardware
Crap firmware
Crap support
De routers van USR proberen een alles-in-1 doos te zijn: Router, WAP, switch, print server, enzv... Bij de meeste fabrikanten loopt zoiets slecht af. Je kunt ofwel wachten op een firmware update ofwel een andere router gebruiken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Linksys WRT54GL
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
bisebaer schreef:Ik gebruik hier nochtans al 4 jaar een USR zonder enig probleem.
Hier ook, al zijn er toch wel wat problemen met de DHCP client ervan... maar gelukkig merk ik daar niets van (met uitzondering van een aantal entries in z'n log).
- brooklyn
- Elite Poster
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
- Locatie: West-Vlaanderen aan de kust
SMC hier , nog nooit problemen gehad
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
- Robbe
- El Robre
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
- Twitter: infocaris
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Kunt ge iets meer informatie geven ?
Het juiste seriemodel, uw routerinstelling, etc ...
Het juiste seriemodel, uw routerinstelling, etc ...
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Model van de router is USR MAXg 5461A.
Voor de routerinstellingen:
- uiteraard "cable" geselecteerd
- geen host name ingevuld
- WPA2 beveiliging ingesteld.
Als je andere gegevens nodig hebt, laat het dan maar weten ... Ik kan, zoals gezegd, niet direct aan de router, maar ik kan wel even bellen om de gegevens te acherhalen.
Verbinding maken met het draadloze netwerk is geen probleem: dat valt nooit weg. Maar soms valt de verbinding met Telenet dus weg, 't is te zeggen: alle lampjes blijven groen (ook op de Telenet-modem) maar er kan dus geen verbinding gemaakt worden met het Telenet-netwerk. Ik vermoed iets in de richting van een IP-probleem ...
(Sorry, ik weet het: nogal weinig gegevens, maar misschien dat iemand een gelijkaardig probleem heeft voorgehad ... )
Voor de routerinstellingen:
- uiteraard "cable" geselecteerd
- geen host name ingevuld
- WPA2 beveiliging ingesteld.
Als je andere gegevens nodig hebt, laat het dan maar weten ... Ik kan, zoals gezegd, niet direct aan de router, maar ik kan wel even bellen om de gegevens te acherhalen.
Verbinding maken met het draadloze netwerk is geen probleem: dat valt nooit weg. Maar soms valt de verbinding met Telenet dus weg, 't is te zeggen: alle lampjes blijven groen (ook op de Telenet-modem) maar er kan dus geen verbinding gemaakt worden met het Telenet-netwerk. Ik vermoed iets in de richting van een IP-probleem ...
(Sorry, ik weet het: nogal weinig gegevens, maar misschien dat iemand een gelijkaardig probleem heeft voorgehad ... )
Ik zal eens bellen om dat te checken ... Probleem is dat die kennis eigenlijk niks van PCs afweet ... dus tegen dat ik uitgelegd krijg hoe die ipconfig kan intikken
Afijn, in elk geval al bedankt: ik hou jullie op de hoogte ...
Afijn, in elk geval al bedankt: ik hou jullie op de hoogte ...
- Robbe
- El Robre
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
- Twitter: infocaris
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
USR MAXg 5461A (usr-emea.com, hardware.info, usr.com)
Uw "DHCP" & "DNS Relay" kunnen best aanstaan.
En check ook is welke uw ip time out tijd is. (tijd dat het ip wordt bijhouden)
Uw "DHCP" & "DNS Relay" kunnen best aanstaan.
En check ook is welke uw ip time out tijd is. (tijd dat het ip wordt bijhouden)
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En kijk vooral eens in de log van de router zelf...
Probleem is opgelost: om de één of andere reden schakelde DHCP zichzelf altijd uit na een tijdje ... Dan toch maar eens de router gereset en vanaf nul begonnen, en nu doet alles het weer ...
Bedankt voor de hulp en de reacties!
Bedankt voor de hulp en de reacties!