USR en Tele2 compatibel ?

Plaats reactie
Carno
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 sep 2006, 08:54
Locatie: Leopoldsburg

Hoihoi,
Na veel gezoek op diverse fora niet echt een sluitend antwoord gevonden, daarom de vraag even expliciet stellen omdat ik gezien heb dat hier Tele2 personeel vertoeft (Toch niet tijdens de werkuren??? LOL):
Kan men op een Tele2 account een modem/router koppelen die niet verkocht werd door Tele2? Ik denk bvb aan de US ROBOTICS 809108 Maxg ADSL2+ Router...
Als kabelsurfer ben ik een D-link gebruiker, maar na even zoeken nog geen gecombineerd toestel (ADSL-modem+router) gevonden van hen...
Ik lees ook veel tegenstrijdige berichten omtrent de instellingen: is het nu PPPoE of PPPoA wat ik moet instellen en welke VP/VC waarden ?

Alvast bedankt voor jullie advies ;)
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Kan je meer info geven, welk product heb je van ons?

Hangt namelijk een beetje van product af zie je (All-In niet bv)

BTW, LinkSys bied Modem/Router aan, USR ook.

D-link voor ADSL raad ik op dit moment af wegens gekende problemen met de ADSL2+ ready modem.
Afbeelding
Carno
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 sep 2006, 08:54
Locatie: Leopoldsburg

The_One schreef:Kan je meer info geven, welk product heb je van ons?

Hmm ... Is niet bij mezelf thuis, dus moet gokken ...
Ik vermoed een All-In Light (want ze hebben ook telefoon van T2) of een ADSL light en daarnaast een t2 telefoon-abo.
Vanavond of morgen heb ik meer details, zal er dan eens op terugkomen.
Bij welke formules kan het bvb wel ?
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Alles dat gewone ADSL is, meeste modem/routers van de gekende merken kunnen zowel PPPoA als PPPoE aan
Afbeelding
Carno
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 sep 2006, 08:54
Locatie: Leopoldsburg

The_One schreef:Alles dat gewone ADSL is, meeste modem/routers van de gekende merken kunnen zowel PPPoA als PPPoE aan

En op het ADSL signaal zit geen beperking? Maw, als de router het supporteert en juist geconfigureerd werd, moet connectie via bvb een USR of een Linksys lukken ?
Maar zoals gezegd ... later meer details omtrent de gekozen ADSL versie van m'n vrienden ...
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Yup, dan moet het gewoon werken
Afbeelding
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

handig, je bent al volledig geholpen door mijn collega zie ik
Carno
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 sep 2006, 08:54
Locatie: Leopoldsburg

Bijna, nog even zien te achterhalen welke module ze gekozen hebben zodat we de juiste settings instellen, want 'k zie verschillen in visie over de versie van PPP en de waardes van VPI en VCI.
Volgens de T2 helppagina's: Parameters: atm pvc properties VPI = 8 VCI = 35 Encapsulation pppoA / VCMux (zie: http://www.versateladsl.be/help/question_details.php?helpsubject=9&question=100&language=nl&visitorID=4AE4059A-7526-43FB-8634-E0F085F51B76 )
Volgens Yabu: VPI = 0 VCI = 32 Encapsulation PPPoE (RFC2516) (zie http://www.yabu.be/default.asp?mode=provider&item=62)

Zou wel handig zijn om hier uitsluitsel over te krijgen alvorens te beginnen ;)
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Ben je opgeloverd op BROBA ga je verbinden met PPPoA (8/35/VcMux)
Word je gemigreerd naar BRUO of opgeleverd op BRUO ga je verbinden met PPPoE (0/32/LLC)
Carno
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 sep 2006, 08:54
Locatie: Leopoldsburg

320i schreef:Ben je opgeloverd op BROBA ga je verbinden met PPPoA (8/35/VcMux)
Word je gemigreerd naar BRUO of opgeleverd op BRUO ga je verbinden met PPPoE (0/32/LLC)

Wuuuuhoe ... BROBA neem ik aan staat voor Broadband, maar BRUO ??
Hoe kom ik dit te weten ?

Thx iig al voor de info ;)
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

neen fout :P

BROBA = Belgacom Reference Offering Bitstream Acces
BRUO = Belgacom Reference Unbundling Offer

komt er gewoon op neer dat wij bij BRUO veel meer zelf beheren dan bij BROBA

klein voorbeeld: je hebt een 4mb all in en dit moet door afstand verandert worden naar 512kb all in. met bruo kunnen we dit regelen op heel korte tijd ipv paar weken wachten.
Carno
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 sep 2006, 08:54
Locatie: Leopoldsburg

@The_one & 320i
Kunnen jullie adhv onze login-gegevens zien of wij BROBA of BRUO zijn?
'k Heb uiteindelijk voor een linksys WAG200 gekozen, PPPoE (0/35/LLC) ingesteld zoals aangegeven in de Tele2 handleiding van de speedtouch 516, maar de lijn is uiterst onstabiel...
('k weet dat jullie hierboven andere settings hebben aangegeven voor PPoE, maar heb alles letterlijk overgenomen zoals in de handleiding die T2 bij de originele modem leverde...)
Verder heb ik bij de linksys de VC settings ook ingesteld op UBR ...

'k Kan eventueel een screenshot bezorgen van de routerinstellingen + logingegevens moest dat nodig zijn). Via PM wel te verstaan hé ;)

Misschien ook handig om er bij te vertellen dat ik ontdekt hebben dat we op ruim 5 KM van de dichtsbijzijnde BGC hub zitten...

Alvast bedankt hé ;)[/b]
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

0/35 ??? lijkt me straf, maar wie weet, dus laat die uitspraak maar over aan de mensen die ofwel al gemigreerd zijn ofwel aan onze vrienden van Tele2.

Ik ga ervan uit dat het toch wel 0/32 moet zijn.

Omdat je nu *geen* beperkte modem hebt staan (sorry, Tele2-kameraden, kan het niet laten), moet je in staat zijn om de normale lineresponswaardes na te kijken (attenuation, noise margin, output power en de hele boel). 5 km moet niet noodzakelijk een probleem zijn, ik ken mensen die verder zitten (maar niet _veel_ verder) en nog een stabiele 4 meg sync krijgen, maar ik ken er ook een boel die éénmaal boven 4 km afstand wel degelijk stabiliteitsproblemen hadden met lineprofielen boven 1.1 meg.

Post die waarden eens, daar kan al wat meer over gezegd worden.
Carno
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 sep 2006, 08:54
Locatie: Leopoldsburg

'k Heb effe een copy-paste gedaan van m'n internet setup, zie aanhangsel....
Voor zover ik me herinner staan de VPI/VCI zo in de handleiding van de door T2 geleverde modem ..
Greetz, Carno
Bijlagen
settings.jpg
Internet setting WAG200
(50.48 KiB) 121 keer gedownload
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

tja, wat kan ik zeggen.

Maar personen als Poekie68 zitten op het nieuw netwerk, en die bevestigen de meer logische 0/32 LLC SNAP instelling. En die jongen weet echt wel hoe hij zijn modem dient in te stellen. Ik stel toch voor dat je dat voorbeeld eerst volgt.
Carno
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 sep 2006, 08:54
Locatie: Leopoldsburg

kaween schreef:tja, wat kan ik zeggen.

Maar personen als Poekie68 zitten op het nieuw netwerk, en die bevestigen de meer logische 0/32 LLC SNAP instelling. En die jongen weet echt wel hoe hij zijn modem dient in te stellen. Ik stel toch voor dat je dat voorbeeld eerst volgt.

Bwa ja ... en moest het niet (veel) helpen dan zetten we het terug gelijk dat het was hé.
Alvast merci Kaween ;)
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Inderdaad: mijn instellingen zijn: VPI.VCI=0.32, en PPPoE. Dit voor het nieuwe netwerk.

BTW: die settings vind je nergens terug op de tele2 website.
Carno
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 sep 2006, 08:54
Locatie: Leopoldsburg

poekie68 schreef:Inderdaad: mijn instellingen zijn: VPI.VCI=0.32, en PPPoE. Dit voor het nieuwe netwerk.

BTW: die settings vind je nergens terug op de tele2 website.

OK, thx Poekie, straks eens proberen seh ...
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

als je je vt nummer geeft kan er is gekeken worden.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”