selder schreef:Zou hij nog ooit eens terugkomen om deze thread te lezen?
Als hij het hier gepost heeft, dan is het waarschijnlijk wel omdat hij (of zij) hier al is regelmatiger langskomt. Maar dan via een andere proxy/ip/netwerk.
Ik zie hem (of zij) wel nog is replyen, nudat Meon bevestigt dat ze enkel een Koreaanse proxy zien.
meon schreef:Bwa, 'm legt op zich niks uit, en naast dat ie trots is op z'n prestatie zie ik daar niks fouts in, buiten het feit dat het verwerpelijk is.Robbe schreef:.... eneuh, de bedoeling om da hier te posten ?
nood aan een groter ego ofzo ? ...
't zou een column kunnnen zijn
Misschien lezen sommige mensen dit en denken dan: ow shit, is dat zo makkelijk? Ik moet m'n dingen eens nakijken. Da's gelijk "Houd de dief" bij VTM: ge toont hoe mensen inbreken, zodat anderen op die punten hun huis beter gaan beveiligen.
Het gaat hem hier idd, over hoe je de context, de inhoud en de boodschap ziet en begrijpt.
In dat VTM programma, kampeert de dief wel ni in je huis.
BungaMan verwoord het nog het best :
BungaMan schreef:zorg gewoon dat je username en paswoord om in te loggen op de router goed is ingesteld.
als het kan 'admin' veranderen naar iets anders. maak van je paswoord iets lang genoeg zoiets als VandaagN1ksGoesting. doe dan maar eens een brute force en zie hoe lang het duurt + dat de router nog druk bezig is al die requests te beantwoorden, zal de eigenaar rap eens een reset komen doen omdat die zo traag gaat.
@thread starter
Uiteraard is het leuk om daar in te slagen, paswoordjes achterhalen enz... Maar je bent duidelijk nog niet volwassen want dan had je ingezien dat je je nu echt als een crimineel gedraagt door blijvend van de buur zijn verbinding gebruik te maken. Je hoeft het niet eens te melden maar houdt het dan eerder als backup voor als jouw verbinding er uit ligt. Als je oud genoeg bent ga je ook nog eens bij de buur langs en vertellen wat je gedaan hebt. Die geeft je dan een dikke pint, een merci, en vriendschap die jij later misschien gaat nodig hebben.
Verder is het niet erg dat je hier je verhaal hebt gepost. Het is uiteraard tegen de forum regels dus om die reden not done maar iedereen moet toch toegeven dat het security topic nog eens onder aandacht brengt. En wie wist allemaal dat het paswoord in clear text in de pagina stond? Ik alvast niet.
Mijn paranoïde zelf, ruikt hier wel een mogelijkheid tot entrapment