EEN BRUG TE VER - Gratis breedband Internet via de buurman

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

selder schreef:Zou hij nog ooit eens terugkomen om deze thread te lezen?

Als hij het hier gepost heeft, dan is het waarschijnlijk wel omdat hij (of zij) hier al is regelmatiger langskomt. Maar dan via een andere proxy/ip/netwerk.
Ik zie hem (of zij) wel nog is replyen, nudat Meon bevestigt dat ze enkel een Koreaanse proxy zien.

meon schreef:
Robbe schreef:.... eneuh, de bedoeling om da hier te posten ?
nood aan een groter ego ofzo ? ...
Bwa, 'm legt op zich niks uit, en naast dat ie trots is op z'n prestatie zie ik daar niks fouts in, buiten het feit dat het verwerpelijk is.

't zou een column kunnnen zijn ;)

Misschien lezen sommige mensen dit en denken dan: ow shit, is dat zo makkelijk? Ik moet m'n dingen eens nakijken. Da's gelijk "Houd de dief" bij VTM: ge toont hoe mensen inbreken, zodat anderen op die punten hun huis beter gaan beveiligen.

Het gaat hem hier idd, over hoe je de context, de inhoud en de boodschap ziet en begrijpt.
In dat VTM programma, kampeert de dief wel ni in je huis.
BungaMan verwoord het nog het best :

BungaMan schreef:zorg gewoon dat je username en paswoord om in te loggen op de router goed is ingesteld.

als het kan 'admin' veranderen naar iets anders. maak van je paswoord iets lang genoeg zoiets als VandaagN1ksGoesting. doe dan maar eens een brute force en zie hoe lang het duurt + dat de router nog druk bezig is al die requests te beantwoorden, zal de eigenaar rap eens een reset komen doen omdat die zo traag gaat.

@thread starter

Uiteraard is het leuk om daar in te slagen, paswoordjes achterhalen enz... Maar je bent duidelijk nog niet volwassen want dan had je ingezien dat je je nu echt als een crimineel gedraagt door blijvend van de buur zijn verbinding gebruik te maken. Je hoeft het niet eens te melden maar houdt het dan eerder als backup voor als jouw verbinding er uit ligt. Als je oud genoeg bent ga je ook nog eens bij de buur langs en vertellen wat je gedaan hebt. Die geeft je dan een dikke pint, een merci, en vriendschap die jij later misschien gaat nodig hebben.

Verder is het niet erg dat je hier je verhaal hebt gepost. Het is uiteraard tegen de forum regels dus om die reden not done maar iedereen moet toch toegeven dat het security topic nog eens onder aandacht brengt. En wie wist allemaal dat het paswoord in clear text in de pagina stond? Ik alvast niet.

Mijn paranoïde zelf, ruikt hier wel een mogelijkheid tot entrapment

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
strife
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

lol ... Ik vond hw's post best wel grappig. Volgens mij zijn er vrij veel mensen die zo bij de buren meesnoepen en enkele bits en bytes verbruiken.

Jaja ... ik weet, we moeten zulke posts verwerpen want het is illegaal en vlakuit slecht wat die kerel doet. Maar, ik zou dit niet censureren zoals sommigen al hebben voorgesteld. Zoals Meon al zei, het is een goede waarschuwing. Hopelijk verdienen de lokale computer expertjes er iets aan door router te config'en voor mensen die het niet kunnen :lol:
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Nu, wat ik liever zou doen als er iemand of meerdere mensen in de buurt zouden zijn met een in-range wifi net: gewoon gaan vragen om samen bij te leggen voor een snel internet abbo bij een goede provider en dan lekker sharen. Komt goedkoper uit en je hebt beter internet alsook een LANnetje :)
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Dan moet je wel serieus loggen, stel er zit een pedofiel ofzo bij. Uiteindelijk heb je ook allemaal hetzelfde publiek ip wat problemen kan geven bij games etc...
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

strife schreef:Maar, ik zou dit niet censureren zoals sommigen al hebben voorgesteld.

Censuur is idd niet altijd de oplossing.

meon schreef:Enfin, ik vind het een vermakelijk verhaaltje, en ik lees hier enkel hoe dat iemand trots is dat ie bij z'n buren heeft ingebroken.

... en het blijft doen. Het is weer zo'n hacker vs cracker verhaal.

Block schreef:Dit moet je zeker melden aan www.wardrivers.be...

Ik denk niet dat daar al iemand in geslaagd is om gratis te internetten :roll:

Met bijhorende VRT reportage in WMV, DIVX

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

mooi verhaal, jammer voor de buurman die moet maar wat slimmer zijn

maar IP geven aan FCC vind ik maar kinderachtig, dit verhaal is een goed voorbeeld voor andere mensen.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Robbe schreef:
strife schreef:Maar, ik zou dit niet censureren zoals sommigen al hebben voorgesteld.

Censuur is idd niet altijd de oplossing.
Met bijhorende VRT reportage in WMV, DIVX
Heb die filmpjes eens bekeken, niet slecht als informatie.
Waarbij het hier onmiddellijk zichtbaar was dat het om een reportage ging.

Wat betreft mijn bemerking in deze thread, over de Regels... dat klopt wel...
Post geen posts die verband houden met licentie of copyright schendende zaken of in verband met criminele praktijken.
Off topic// Bemerking die ik geplaatst had bij een pause tijdens het grasmaaien... in de Limburgse zandgrond zag ik geen steek meer voor mijn ogen,... meer stof als gras... On topic//
sChutt
Member
Member

Proficiat aan de poster. Hulde voor iemand die door een open deur kan binnenwandelen. :?
Dit is inderdaad script kiddie gedoe.

- sChutt
flt
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 3 keer

Echt wat een debiel zeg, ik zit hier ook met 2 open netwerken waar ik ook rond de 100 - 200 KB/s kan afhalen. Maar ik heb wel wat beters te doen dan die mensen in de penarie te steken. Maar hopelijk ben ik nu ook zo cool als jou!
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

mooi verhaal, jammer voor de buurman die moet maar wat slimmer zijn

maar IP geven aan FCC vind ik maar kinderachtig, dit verhaal is een goed voorbeeld voor andere mensen.

Een voorbeeld? Waar heb jij je opvoeding gehad?

En kinderachtig... Das een cliché gebruikt in het middelbaar onderwijs om in te spelen op andere pubers zodat ze zich alsnog laten vermurwen om iets te doen tegen hun zin, onder het motto 'groepsbelang'.

meon, als je me het IP van die Koreaanse proxy geeft, wil ik wel eens zoeken achter een source. Zal allezins een hacked box minder zijn op deze wereld.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Goendi schreef:meon, als je me het IP van die Koreaanse proxy geeft, wil ik wel eens zoeken achter een source. Zal allezins een hacked box minder zijn op deze wereld.

inetnum:      219.248.170.0 - 219.248.170.255
netname:      HANANET-INFRA-KR
descr:        Hanaro Telecom Inc.
country:      KR

Het concrete IP wil ik (nog) niet geven, eerst even overleggen, maar zoals je ziet heb je (slechts) 255 mogelijke hosts ;)
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Goendi schreef:meon, als je me het IP van die Koreaanse proxy geeft, wil ik wel eens zoeken achter een source. Zal allezins een hacked box minder zijn op deze wereld.

En wie zegt dat wat er daar staat echt gebeurd is? 'War of the worlds' iemand?
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Het concrete IP wil ik (nog) niet geven, eerst even overleggen, maar zoals je ziet heb je (slechts) 255 mogelijke hosts

Hehe :) Das nog niks ;) Zeker als het om Korea gaat... Het aantal hacked boxes in die regio ligt enorm hoog. Je vraagt je af waarom ze die hoegenaamd aan het 'world wide web' koppelen ;)

En wie zegt dat wat er daar staat echt gebeurd is? 'War of the worlds' iemand?

Als hij de moeie doet om via een koreaanse proxy een bericht te plaatsen van die aard op dit forum, dan zal dat bericht wel waar zijn. Of twijfel jij er aan?
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Goendi, voor je zelf in de pot-verwijt-ketel-script-kiddie routine trapt, wat ga je doen dan ;-)?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mailtje sturen naar de verantwoordelijke voor dat netblok (in het koreaans wel te verstaan), en toestemming vragen om op hun hacked server de aanwezige drones te cleanen en trachten sporen terug te vinden van onze onbekende (heb dit al meer gedaan dus ;) )
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Goendi schreef:(in het koreaans wel te verstaan)

:eek:
If you can't beat them, confuse them.
Avenger
Plus Member
Plus Member

CueBoy schreef:
meon schreef:Helaas, IP is een anonymiserende proxy in Korea ...

Wilt dit zeggen dat'm toch wel echt goed bezig is ?

(het ego nog een beetje voeden :lol: )

ma nee steganos internet anonym pro
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”