adsl valt na een bep. tijd uit

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Stiffler33

mijn probleem is het volgende;
Ik heb overlaatst windows xp geïnstalleerd en bij de setup van adsl kwam er een bericht dat er compatibiliteitsproblemen konden optreden. Maar ja, ik moest het wel installeren want anders kon ik niet op internet. Het eerste wat ik dan deed was de nieuwe drivers voor mijne modem downloaden (is een Eicon modem). Toen ik deze wou installeren kreeg ik weer hetzelfde bericht (van die compatibiliteitsproblemen)! Ik ben er zeker van deat ik de juiste drivers heb gedownload. Ik geraak wel op internet maar na een bepaalde tijd valt mijn verbinding altijd uit. Ook duurt het langer als ik iets wil downloaden van kazaa of van een server.
Wanneer de verbinding is uitgevallen kan ik mijn pc ook niet meer normaal afsluiten en moet ik dus recetten.
Zou ik mss een nieuwe modem nodig hebben?
The Mighty Mzungu
Starter
Starter

Ik had vroeger een gelijkaardig probleem met mijn speedtouch usb van alcatel, ik wist ook geen raad want andere met dezelfde modem (en winxp) hadden dit probleem niet. Nadat ik echter mijn pc had geüpgrade (nieuw moederbord) was het probleem opgelost. Het lag maw aan mijn usb-poorten. Mss moet je eens kijken op de site van je modem bij support&help forum ofzo...veel geluk :-P
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Vraag: Uw cd rom van WindowsXP is dit een recente versie? Of is deze al een jaar oud?
Indien dit het geval is heb je een probleem, want je moet de nodige updates van Microsoft kunnen downloaden.
Zolang je modem niet goed functioneert kun je niet downloaden om uw WindowsXP up to date te krijgen.
(SP1 voor Windows moet je trouwens appart installeren voor alle andere updates welke aangeboden worden)
Geef iets meer inlichtingen over de versie van die cd rom WindowsXP.
Je kunt schijnbaar toch een bericht plaatsen hier. :wink:
Kazaa kan eventueel ook een oorzaak zijn, hier komt waarschijnlijk wel info van de moderatoren of Elite posters.[url=http://skynet-nl.custhelp.com/cgi-bin/skynet_nl.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_sid=UB7f4TOg&p_lva=&p_faqid=2125&p_created=1042458221&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9ncmlkc29ydD0mcF9yb3dfY250PTM1JnBfc2VhcmNoX3RleHQ9TW9kZW0rZHJpdmVycyZwX3Byb2RfbHZsMT1_YW55fiZwX3Byb2RfbHZsMj1_YW55fiZwX2NhdF9sdmwxPX5hbnl_JnBfY2F0X2x2bDI9fmFueX4mcF9wYWdlPTE*&p_li=
] > Klik hier [/url]
In de link hierboven kan je nog eens de drivers controleren en er de juiste aanduiden voor uw modem en WindowsXP
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 27 jul 2003, 08:33, in totaal 2 gewijzigd.
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Deze vraag komt enorm vaak terug op het forum. Het ad random uitvallen van een usb-modem duidt meestal op usb-poorten die niet genoeg vermogen kunnen leveren.
Een nieuw moederbord is een oplossing, zij het vrij drastisch ;-)
Een beterkopere oplossing is het kopen van een usb-hubje dat je kan insteken op het lichtnet. Op die manier onttrek je stroom van het lichtnet en niet van de pc (die modem is bus-powered, vandaar).
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

meon, toch even opmerken dat de sptu minder goed functioneerd op een self-powerd usb hub dan op de root-hub van de pc... dat is hetgeen mijn testjes hier leren :). Nu het kan aan mijn hub liggen.. heb maar met 1 getest maar heb dat al meer gehoord...

Ik zou dus altijd aanraden de root te gebruiken en te zorgen dat ge voldoende power hebt op uw mainboard.

Ik zou zeggen: tis zoals meon zegt een veel voorkomende vraag: zoek eerst eens in het forum op synchloss, synchronisatie verlies etc... Laat kazaa volledig buiten beschouwing dit is het slechtste testmiddel dat er is. heeft trouwens nix met synch te maken!
I love it when a plan comes together!
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ja, ik heb m'n STusb ook op de root hub steken, anders valt hij nog steeds uit. Vreemd genoeg heb ik enkel een passieve usb-hub en onttrekken de usb-apparaten (nuja, het is enkel een webcammetje dat stroom onttrekt, de rest steekt los in op stroom).
Voor zover ik gemerkt heb viel m'n STusb enkel uit als hij alleen instak. Als er nog een 2e apparaat bij instak (scanner, webcam) dan viel hij niet uit. Nu dat er permanent een usb-hubje insteekt heb ik m'n modem nooit meer spontaan zien uitvallen ...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm, denk niet dat die passive hub er iets toe doet.. denk dat dat louter toeval is... hier ongeveer zelfde ... soms dropped ze nog :)

Tja, usb-modems zijn nu immers niet de stabielste eh :)
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”