Verhuizen en ADSL behouden: een mogelijke oplossing

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Er is al heel wat gepost in het verleden over de problemen die klanten hebben als ze de verhuis van hun telefoonlijn bij Belgacom aanvragen en daarbij de melding maken dat ze ook hun adsl-verbinding wensen te behouden.

Als de adsl-verbinding niet van Belgacom/Skynet blijkt te zijn, loopt het zeer regelmatig (om niet te zeggen bijna altijd) verkeerd af, en blijkt uiteindelijk de klant geen adsl-verbinding meer te hebben.

Nochtans is Belgacom degene die de verantwoordelijkheid heeft om dus ook de adsl-verbinding van de klant mee te verhuizen. EDPnet, en ook andere providers staan vaak machteloos.

EDPnet had reeds een webpagina ( http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=ADSLMoving ) online geplaatst om klanten proberen verder te helpen met een verhuis. Maar we blijven steeds op zoek gaan naar andere mogelijke oplossingen die onze klanten verder kunnen helpen.

Die andere mogelijkheid om een verhuis bij Belgacom aan te vragen die toch meer kans op slagen heeft, is de volgende: vraag je verhuis online aan via een online-formulier op de Belgacom-website.

Dit kan ofwel ingelogd via de e-services webpagina's van Belgacom (hiervoor moet je je eerst aanmelden: je hebt je klantennr., laatste factuurdatum en e-services code nodig - dit alles vind je terug op uw Belgacom-factuur). Een link naar de e-services webpagina's vind je oa op de homepage van belgacom.

Je kan dit ook rechtstreeks op de belgacom-website doen via http://www.belgacom.be/redirect_movers_broadvision

Je geeft dan telkens in het voorziene opmerkingenveld mee, dat je een adsl-verbinding hebt, bij bvb. EDPnet.

We hebben al enkele cases van klanten gehad die effectief goed verlopen zijn via bovenstaande weg.

Laat ons dus hopen dat we meer van die geslaagde cases via deze weg krijgen.
internet, fiber & telephony
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

dit is inderdaad een zeer goede tip.
vraag je verhuis online aan !

telefonisch kan natuurlijk ook. zeg duidelijk dat je een adsl hebt van een andere provider. de operator noteert en geeft het door. hem of haar treft geen schuld, maar nadien loop het dan soms verkeerd (dit is een feit, dus ik kan dit niet ontkennen) met onze diensten wholesales.

maar als er problemen zijn, ik ben bereid te helpen.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Mja, in mij geval was alles goed doorgegeven, maar kon zelfs onze BGC Large Accounts manager niet helpen en was ik verplicht een nieuwe aansluiting te nemen.

Indien het met een "online" aanvraag beter verloopt kan ik dit ekel maar toejuichen, want als BGC de lijn "vergeet" te verhuizen zit je serieus in de shit en kost het u geld !

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

X-2datop schreef:Mja, in mij geval was alles goed doorgegeven, maar kon zelfs onze BGC Large Accounts manager niet helpen en was ik verplicht een nieuwe aansluiting te nemen.

Indien het met een "online" aanvraag beter verloopt kan ik dit enkel maar toejuichen, want als BGC de lijn "vergeet" te verhuizen zit je serieus in de shit en kost het u geld !

Grtz,
X
da snap ik niet, als hij niet kan helpen.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Sticky van gemaakt. Nuttige informatie, dank je :)
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

hollebollegijs schreef:
X-2datop schreef:Mja, in mij geval was alles goed doorgegeven, maar kon zelfs onze BGC Large Accounts manager niet helpen en was ik verplicht een nieuwe aansluiting te nemen.

Indien het met een "online" aanvraag beter verloopt kan ik dit enkel maar toejuichen, want als BGC de lijn "vergeet" te verhuizen zit je serieus in de shit en kost het u geld !

Grtz,
X
Mja, hij liep op dezelfde muur als ik: Andere ISP, niet ons probleem.

Mvg,
Francis
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

X-2datop schreef:
hollebollegijs schreef:

Grtz,
X
Mja, hij liep op dezelfde muur als ik: Andere ISP, niet ons probleem.

Mvg,
Francis
strikt gezien, heeft jij gelijk.
maar er zijn binnen belgacom toch bereidwillige die willen helpen. je moet alleen vinden. Dus bij problemen, laat me iets weten. ik kan dan wat ik kan.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Ik ben op 1 september verhuisd, en heb mijn verhuis op 04/09 aangevraagd in een belgacom winkel, waar men ook gevraagd heeft of er adsl was waarop ik positief geantwoord heb. Maandag (18/09) zou mijn lijn verhuisd moeten zijn en hopelijk staat mijn ADSL signaal er nog op.
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

hollebollegijs schreef: strikt gezien, heeft jij gelijk.
maar er zijn binnen belgacom toch bereidwillige die willen helpen. je moet alleen vinden. Dus bij problemen, laat me iets weten. ik kan dan wat ik kan.
Mja, heb je eigenlijk een PM gestuurd over deze zaken een tijd geleden, maar je reageerde niet dus heb ik het ook maar zo gelaten en ben nu dus 100€ kwijt :(

Neem het van me aan, moest Telenet niet zo duur zijn voor hetgene je krijgt had ik bij Telenet gebleven, want ik moet toch wel zeggen dat die mannen een pak professioneler overkomen. Als je daar een afspraak mee maakt, dan zijn die zelfs op tijd en bellen je 3x op de 3 dagen voor de afspraak om te confirmeren, stel u dat eens voor ....

Grtz,
X
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Gisteren om middernacht had ik opeens terug een actieve telefoon, maar tot nu toe heb ik nog steeds geen ADSL.

Wat ik wel raar vind is dat het gewone telefoon signaal pas om middernacht geactiveerd werd, zondag werken er toch geen techniekers en om 00u op maandaag toch ook nog niet. Volgens mij wacht men expres zo lang en kon dit eigenlijk al van de eerste dag in orde zijn.

EDIT: Volgens de helpdesk zou dit normaal op 18/09 moeten gebeurd zijn (zoals ik verwachte) maar de technieker was niet in de centrale geraakt, dus zou het vandaag gebeuren. (We zien vanavond wel).
EDIT 2: En het klopt, heb weer internet :-D :-D :-D
Laatst gewijzigd door MRC101 03 nov 2006, 23:21, in totaal 2 gewijzigd.
hoy69
Pro Member
Pro Member

zelf bij BGC werkende hebk een verhuis met hakken en stoten meegemaakt. vooral adsl (wat dacht je :p )
ik werd het zodanig beu dat ik gewoon op adres X adsl opzegde en op adres Y een nieuwe aanvroeg. en toen ging alles wel lekker snel..

erg gewoon
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

We gaan nog eens verhuizen (of toch proberen) en ik loop "weer" tegen hetzelfde probleem aan. BGC zegt duidelijk: "Beste klant, uw ADSL signaal verhuizen kunnen wij NIET doen, dat moet uw provider doen". EDPNET wiki zegt net het omgekeerde.

Vorige verhuis heb ik 2 maand zonder internet gezeten én heb ik van armoede dan maar 100€ betaald voor een nieuwe aansluiting.

Ik wacht nu vol ongeduld op mijn schriftelijke bevestiging, heb DUIDELIJK gezegd dat de verhuis mét ALLE diensten moest gebeuren, inclusief mijn ADSL signaal. Wat kan ik nog doen als er dus niets van die ADSL op de bevestiging staat ? Weer 100€ betalen voor een nieuwe aansluiting ?

Iemand een idee ?

Grtz,
X-2datop
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Ik heb dankzij deze tip van de EDPNet helpdesk in juni van dit jaar ook een probleemloze verhuis meegemaakt. Bij deze nog eens bedankt daarvoor :)
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

zoals edpnet aanraadt
Online verhuis aanvragen
bij commentaar zeggen dat ALLE diensten moeten meeverhuizen
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”