Edpnet het zonnetje in huis, niet dus

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
-=RoG=-Duupje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 sep 2006, 11:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Blijkbaar reageert edpnet hier op een deftigere manier dan in persoonlijke tickets, dus heb ik me hier maar ingeschreven om op mijn blijvende problemen met edpnet verder te kunnen te praten.
In bijlage zit een document dit is mijn ticket vanaf 21/03/2006 tot heden,
ik heb het zo gedaan omdat anders mij post hier veel te lang zou worden.
Ik kan best begrijpen dat de meeste problemen vanwege belgacom komen en van de grootdownloaders, maar jullie laatste antwoord zint me niet "
14/09/2006 9:48:35
Beste,

Dit is ADSL. Indien u een gegarandeerde qua snelheid wil raad ik u aan naar een SDSL verbinding te kijken.
Zoals u kan lezen in eerder vernoemd form is dit probleem te wijten aan het gedrag van onze klanten tijdens het nacht surfen.

Als ik uw snelheidstesten bekijken heb ook ook uitsluiten problemen 's nachts.
Er is dus geen probleem qua capaciteit."


Als dit werkelijk ADSL is dan hebben ze bij skynet een andere soort van adsl, want in die 4 jaar skynet heb ik nooit op tragere snelheid gezeten.
Ik denk juist wel dat dit een capaciteits probleem is maar enkel na middernacht.
"dit is adsl" snelheden van 40 a 100kb/s is voor mij geen adsl.
Als jullie werkelijk iets aan het capaciteit probleem willen doen, zet dan het nachttarief vanaf 2u of 3u, want niet iedereen zit braaf voor middernacht in zijn bedje.
Greetz
Bijlagen
Edpnet Ticket.doc
edpnet ticket
(75.5 KiB) 293 keer gedownload
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Mja, hoewel het antwoord misschien niet leuk/fair is, hebben ze eigenlijk wel gelijk. ADSL word verkocht met een best-effort karakter én dus geen SLA op de snelheid. Met andere woorden, het is niet correct, maar je hebt geen been om op te staan én zij zijn NIET verplicht het op te lossen.

Ook is er nog altijd geen enkele wet/regel die zegt wat nu juist een "breedband" verbinding inhoud. Als uw ADSL amper tegen 10kb/sec zou gaan, maar u nog wel kan surfen en mailen, zelfs dan heb je geen enkele legale steun om het probleem te laten verhelpen.

Btw, EDPNET Hangt af van het Scarlet netwerk, en dat is nu éénmaal minder uitgebreid dan het Turboline netwerk. Dit is trouwens ook te wijten aan het feit dat er op het Scarlet netwerk meerdere providers zitten die grootverbruikers aantrekken.

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
darkie
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 mei 2006, 09:59

-=RoG=-Duupje schreef:Als dit werkelijk ADSL is dan hebben ze bij skynet een andere soort van adsl, want in die 4 jaar skynet heb ik nooit op tragere snelheid gezeten.

Waarom ben je dan niet bij skynet gebleven? Oh wacht, die 10gb limiet waardoor er indd weinig capaciteitprobs zullen optreden bij belgacom :)

Met andere woorden, dat is appels met peren vergelijken. BC knijpt in alles te waar ze maar kunnen (poorten, verbruik en het is ook niet dat ze het goedkoopste zijn)

EDPnet geeft je de kans ook echt gebruik te maken van je adsl, ok, het kan problemen geven snachts door het nachtsurfen. Alles heeft zijn prijs. Zolang belgacom niet afstapt van zijn belachelijk kleine limieten, zul je altijd wel negatieven puntjes hebben bij de andere ISP's die het toch "beter" trachten te doen.

Ik hoop in ieder geval dat edpnet haar huidige standpunten kan handhaven en we niet een nieuwe adsl2fit ofzo krijgen :)
-=RoG=-Duupje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 sep 2006, 11:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

darkie schreef:
-=RoG=-Duupje schreef:Als dit werkelijk ADSL is dan hebben ze bij skynet een andere soort van adsl, want in die 4 jaar skynet heb ik nooit op tragere snelheid gezeten.

Waarom ben je dan niet bij skynet gebleven? Oh wacht, die 10gb limiet waardoor er indd weinig capaciteitprobs zullen optreden bij belgacom :).....


Als je mijn ticket had gelezen dan had je opgemerkt dat ik geen groot downloader ben en ik nooit aan 10Gb/maand geraak, maar edpnet had gekozen om zijn snelheid/prijs voordelen.
darkie
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 mei 2006, 09:59

Je hoeft geen grootdownloader te zijn, maar mijn reply impliceerde dat BC veel minder snel problemen zal hebben qua capaciteit omdat je gewoon heel weinig limiet hebt. Als ze bij edpnet iedereen 10gb/maand geven zal je ook wel geen snelheidsproblemen hebben.

Daarom ook dat ik zei dat je geen appelen met peren moet vergelijken.

Btw, ik wil hiermee niet zeggen dat edpnet dan maar kan doen wat ze willen, als je echt algemene probs hebt met je snelheid moeten ze dit natuurlijk oplossen.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

darkie schreef:
-=RoG=-Duupje schreef:Als dit werkelijk ADSL is dan hebben ze bij skynet een andere soort van adsl, want in die 4 jaar skynet heb ik nooit op tragere snelheid gezeten.

Waarom ben je dan niet bij skynet gebleven? Oh wacht, die 10gb limiet waardoor er indd weinig capaciteitprobs zullen optreden bij belgacom :)
:)

Edpnet (broba) heeft een ander netwerk dan Belgacom (turboline)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
darkie
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 mei 2006, 09:59

patje schreef:
darkie schreef:
-=RoG=-Duupje schreef:Als dit werkelijk ADSL is dan hebben ze bij skynet een andere soort van adsl, want in die 4 jaar skynet heb ik nooit op tragere snelheid gezeten.

Waarom ben je dan niet bij skynet gebleven? Oh wacht, die 10gb limiet waardoor er indd weinig capaciteitprobs zullen optreden bij belgacom :)
:)

Edpnet (broba) heeft een ander netwerk dan Belgacom (turboline)


Dat weet ik, wat doet dat terzake?
Feit is dat BC gewoon veel minder toelaat naar de klant toe. Als ik jou een ferrari geef zal jij sneller een snelheidsboete hebben dan als ik je een 2PK geef.
sander19
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2003, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

das ni waar, want ge moogt zo snel rijden 6 mbit/uur :wink:

Het probleem is eerder dat alle mensen die zo snel kunnen rijden links van de baan moeten rijden, en aangezien er maar 1 linkse kant is, zit die direct vol = file :p


Wat een vergelijkingen :p
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

X-2datop schreef:
Btw, EDPNET Hangt af van het Scarlet netwerk, en dat is nu éénmaal minder uitgebreid dan het Turboline netwerk. Dit is trouwens ook te wijten aan het feit dat er op het Scarlet netwerk meerdere providers zitten die grootverbruikers aantrekken.



zoals wie?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

darkie schreef:
patje schreef:
darkie schreef:
-=RoG=-Duupje schreef:Als dit werkelijk ADSL is dan hebben ze bij skynet een andere soort van adsl, want in die 4 jaar skynet heb ik nooit op tragere snelheid gezeten.

Waarom ben je dan niet bij skynet gebleven? Oh wacht, die 10gb limiet waardoor er indd weinig capaciteitprobs zullen optreden bij belgacom :)
:)

Edpnet (broba) heeft een ander netwerk dan Belgacom (turboline)


Dat weet ik, wat doet dat terzake?Feit is dat BC gewoon veel minder toelaat naar de klant toe. Als ik jou een ferrari geef zal jij sneller een snelheidsboete hebben dan als ik je een 2PK geef.

wat ter zake doet? is dat Belgacom een veel beter netwerk heeft... u zegt het zelf dat je nooit trager hebt gezeten (das de andere kant van de zon) :-D
idd bij Edpnet heb je meer limiet en beetje goedkoper..... das ook alles
tjah het verschil moet ergens zitten
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

ken je die reclame "soms blijf je beter waar je bent"
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

-=RoG=-Duupje schreef:Als dit werkelijk ADSL is dan hebben ze bij skynet een andere soort van adsl, want in die 4 jaar skynet heb ik nooit op tragere snelheid gezeten.
Ik denk juist wel dat dit een capaciteits probleem is maar enkel na middernacht.
"dit is adsl" snelheden van 40 a 100kb/s is voor mij geen adsl.
Als jullie werkelijk iets aan het capaciteit probleem willen doen, zet dan het nachttarief vanaf 2u of 3u, want niet iedereen zit braaf voor middernacht in zijn bedje.
Greetz


heb het zelfde probleem gehad.
kort samengevat:
edpnet zei dat mijne trage download speeds te wijten zijn aan slechte binnen bekabeling (kunnen me niet upgraden naar 4 mbit)
terwijl ik 5 jaar klant was bij easynet 4 mbit (slechte binnenbekabeling)
dus ????
en die bleven dat maar zeggen. werd er gek van. f*** noobs.

Na enkele weken heb ik aangedrongen om toch up te graden naar 4mbit op eigen risco. --> geen problemen gehad. ik leech nu tegen 450 kb/s (ook 's nachts)
Dus hoe des kundig is hunne support??

Probleem ligt gewoon bij hun. Als hun netwerk het niet verwerkt krijgt moeten ze upgraden & niet de klant afwijzen als u stabiel adsl wilt ....
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ik haal hier overdag full speed en 's nachts paar 100kb/s minder. Zelf al is het 70kb/s who cares? Ga dan slapen en doe wat je moet doen overdag.
[Mierenneukmode](Particulieren éh, altijd pretentie en zagen... Ik lach me kapot!)/]

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

brooklyn schreef:ken je die reclame "soms blijf je beter waar je bent"


En ken je deze : en dikwijls blijf je beter niet waar je bent :-D
internet, fiber & telephony
Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

EDPnet schreef:
brooklyn schreef:ken je die reclame "soms blijf je beter waar je bent"


En ken je deze : en dikwijls blijf je beter niet waar je bent :-D

Dus allen weg bij EDPnet ? 8)
-=RoG=-Duupje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 sep 2006, 11:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Ken schreef:Ik haal hier overdag full speed en 's nachts paar 100kb/s minder. Zelf al is het 70kb/s who cares? Ga dan slapen en doe wat je moet doen overdag.
[Mierenneukmode](Particulieren éh, altijd pretentie en zagen... Ik lach me kapot!)/]

Beste Ken,
ik zeg u ook toch niet wat jij snacht's moet doen.
Als ik om medische reden maar max 3u nachtrust kan hebben, moet ik dat dan aan uw neus hangen? en who cares, wel ik btw wat voor de een goed genoeg is is soms voor een andere een ergenis.
Ga maar vlug zelf in uw bedje gaan liggen en vraag maar nog een nachtzoentje aan uw mama, in plaats van zinloze commentaar te leveren
[mierenneukmode] betweters éh, altijd alles beter weten en niet afgeven...Ik lach me kapot!)]
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Als het Turboline netwerk dan toch stabieler is dan Broba, alles naar Dommel dan? :wink:
Avenger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2006, 22:27

nooit echt last van speeddrops ben op eigen verzoen van 4mbit naar 6mbit gegaan edpnet heeft dat zonder al te veel morren aanvraard en uitgevoerd, dus "voorlopig" heel te vreden .... en als ik zo uw ticket lees blijkt voor mij toch dat edpnet enorm hun best heeft gedaan om uw probleem op te lossen ... ik zie dit andere providers niet direct doen .
Laatst gewijzigd door Avenger 14 sep 2006, 21:04, in totaal 1 gewijzigd.
sander19
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2003, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Avenger schreef:nooit echt last van speeddrops ben op eigen verzoen van 4mbit naar 6mbit gegaan edpnet heeft dat zonder al te veel morren aanvraard en uitgevoerd, dus voorlopig heel te vreden .... en als ik zo uw ticket lees blijkt voor mij toch dat edpnet enorm hun best heeft gedaan om uw probleem op te lossen ... ik zie dit andere providers niet direct doen .



vind ik ook, edpnet lijkt me heel behulpzaam in uw zaak.
-=RoG=-Duupje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 sep 2006, 11:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

sander19 schreef:
Avenger schreef:nooit echt last van speeddrops ben op eigen verzoen van 4mbit naar 6mbit gegaan edpnet heeft dat zonder al te veel morren aanvraard en uitgevoerd, dus voorlopig heel te vreden .... en als ik zo uw ticket lees blijkt voor mij toch dat edpnet enorm hun best heeft gedaan om uw probleem op te lossen ... ik zie dit andere providers niet direct doen .



vind ik ook, edpnet lijkt me heel behulpzaam in uw zaak.


inderdaad ze zijn altijd behulpzaam geweest en ik klaag daarover dus ook niet.
Maar stel jullie nu eens in mijn plaats, van dag 1 problemen en dit heeft na lang duren opgelost geweest en was de schuld van belgacom.
Maar na het ene probleem kwam het andere, dit nu al 6 maanden aan 1 stuk.
Ze hebben me altijd goed te woord gestaan en dat waardeer ik tenvolste, maar hun laatse antwoord was in mijn ogen erover, "je moet maar content zijn met wat je nu hebt of ga over naar ons duur en onbetaalbaar sdsl verbinding."Als je mijn ticket hebt gelezen zal je ook zien dat ik best tevreden zou zijn met 200 a 300kb/s na middernacht tot ongeveer 2u maar geen 40kb/s, je moet maar zelf eens uitproberen wat je met 40kb/s kan doen, probeer dan maar eens te surfen of te gamen, dan spreek ik nog niet van eens een streaming of naar een flash demo te kijken.
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Gewoon het voordelig nachtsurfen afschaffen dan maar. Probleem opgelost! :twisted:

Of anders het voordelig nachtsurfen pas laten starten vanaf 02.00u 's nachts. Dat lijkt me toch een haalbaar compromis.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Spink schreef:Gewoon het voordelig nachtsurfen afschaffen dan maar. Probleem opgelost! :twisted:

Of anders het voordelig nachtsurfen pas laten starten vanaf 02.00u 's nachts. Dat lijkt me toch een haalbaar compromis.


Couldn't agree more!
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

EDPnet schreef:En ken je deze : en dikwijls blijf je beter niet waar je bent :-D
Ben ik volledig mee eens, weg met die lastige klanten. Gaan ze naar de ombudsman... :cry:

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
xedion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 feb 2006, 11:34
Locatie: Zichem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

Ik start mijn downloads steeds om 2 uur tot 7 uur.

Scheduler voor het opstarten en een auto shutdown en niemand heeft er last van.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Spink schreef:Gewoon het voordelig nachtsurfen afschaffen dan maar. Probleem opgelost! :twisted:

Of anders het voordelig nachtsurfen pas laten starten vanaf 02.00u 's nachts. Dat lijkt me toch een haalbaar compromis.

dat zou wille zeggen dat ik nog later ga opblijven (en het is al zo erg) + dan gaat die piek gewoon verschuive he ;)
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Verschuiven en groter worden.
Men zal nog steeds hetzelfde willen downloaden.
Dus het probleem zou groter worden.
Het probleem dat er nu is 's nacht is een voorbode van wat er gaat gebeuren overdag. Volgens mij wordt het langzaam tijd dat de infrastructuur langzaam uitgebreid wordt. Het zou me niet verbazen als dit al het geval was maar je hangt dit niet aan de grote klok natuurlijk.
Ik ben in elk geval voorlopig gestopt met het aanraden van EDPnet aan collega's en vrienden. Ik ben voorlopig nog tevreden maar wil niet het risico lopen dat collega's of vrienden een slechte verbinding krijgen en dan aan mijn oren komen zagen.
Het moment dat ze bij EDPnet gaan moeten bewijzen dat ze een deftige provider zijn komt naderbij. Ik heb er nog vertrouwen in maar hoop wel dat dit vertrouwen niet beschaamd wordt.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

-=RoG=-Duupje schreef:Blijkbaar reageert edpnet hier op een deftigere manier dan in persoonlijke tickets, dus heb ik me hier maar ingeschreven om op mijn blijvende problemen met edpnet verder te kunnen te praten.
In bijlage zit een document dit is mijn ticket vanaf 21/03/2006 tot heden,
ik heb het zo gedaan omdat anders mij post hier veel te lang zou worden.
Ik kan best begrijpen dat de meeste problemen vanwege belgacom komen en van de grootdownloaders, maar jullie laatste antwoord zint me niet "
14/09/2006 9:48:35
Beste,

Dit is ADSL. Indien u een gegarandeerde qua snelheid wil raad ik u aan naar een SDSL verbinding te kijken.
Zoals u kan lezen in eerder vernoemd form is dit probleem te wijten aan het gedrag van onze klanten tijdens het nacht surfen.

Als ik uw snelheidstesten bekijken heb ook ook uitsluiten problemen 's nachts.
Er is dus geen probleem qua capaciteit."


Als dit werkelijk ADSL is dan hebben ze bij skynet een andere soort van adsl, want in die 4 jaar skynet heb ik nooit op tragere snelheid gezeten.
Ik denk juist wel dat dit een capaciteits probleem is maar enkel na middernacht.
"dit is adsl" snelheden van 40 a 100kb/s is voor mij geen adsl.
Als jullie werkelijk iets aan het capaciteit probleem willen doen, zet dan het nachttarief vanaf 2u of 3u, want niet iedereen zit braaf voor middernacht in zijn bedje.
Greetz


en wat is je punt nu precies; want ik lees in die hele post NIETS waaruit blijkt dat edpnet ongelijk heeft ....

1) je zit met particuliere adsl verbinding, dus er is geen sprake van gegarandeerde snelheden en sla's, zeker niet als het probleem alleen snachts optreed
2) het feit dat je klaagt over snelheden , terwijl je zelf aanhaalt dat je nog 100K haalt; is een teken dat je dus wel een downloader bent; want met 100K kan je perfect surfen ...
3) voor 1 gebruiker die denkt datm het recht heeft om hoog van de toren te blazen , terwijl em geen poot heeft op te staan, het nachtsurfen gaan aanpassen ? haha - good joke :)

maw: kvind het een grappige post; maar veel ga je er echt niet mee bereiken; gezien dat edpnet volkomen gelijk heeft en in hun recht staat ...
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

darkie schreef:Ik hoop in ieder geval dat edpnet haar huidige standpunten kan handhaven en we niet een nieuwe adsl2fit ofzo krijgen :)


Edpnet heeft in een andere topic zelf al eens aangehaald dat ze zelf helemaal geen capaciteitsproblemen hebben, en zelfs 'capaciteit zat' hebben. De snelheidsproblemen gaan echter over capaciteitsproblemen in de plaatselijke centrale.
Bij A2F ging het wel degelijk over capaciteitsproblemen mij A2F zelf, zij boden limietloze internetverbindingen aan terwijl ze natuurlijk zelf voor hun capaciteit moesten betalen en de grote leechers allemaal bij hen terecht kwamen. 300 of 400GB per maand was daar geen uitzondering.

Waarom blijft iedereen trouwens Edpnet bij Adsl2Fit vergelijken :?

Ik merk zelf ook wel dat het nachtsurfen trager gaat (al is het hier niet veel trager), maar Edpnet heeft het voordelig nachtsurfen juist ingevoerd om te zorgen dat gewone gebruikers door de dag fatsoenlijk kunnen surfen omdat dan de grootdownloaders de centrales niet overbelasten
darkie
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 mei 2006, 09:59

Ik vergelijk toch niet?
Ik zei gewoon dat ik hoop dat op termijn edpnet kan blijven doen wat ze nu doen en dat ze door de groei van hun klantenbestand niet in capaciteitsproblemen komen.

Het gaat misschien minder snel gebeuren dan bij adsl2fit waar ze na een tijd verplicht waren limieten in te voeren, maar edpnet is geen belgacom e, capacateit kan altijd een probleem gaan vormen in de toekomst.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

alfadude schreef:Verschuiven en groter worden.
Men zal nog steeds hetzelfde willen downloaden.
Dus het probleem zou groter worden.
Het probleem dat er nu is 's nacht is een voorbode van wat er gaat gebeuren overdag. Volgens mij wordt het langzaam tijd dat de infrastructuur langzaam uitgebreid wordt. Het zou me niet verbazen als dit al het geval was maar je hangt dit niet aan de grote klok natuurlijk.
Ik ben in elk geval voorlopig gestopt met het aanraden van EDPnet aan collega's en vrienden. Ik ben voorlopig nog tevreden maar wil niet het risico lopen dat collega's of vrienden een slechte verbinding krijgen en dan aan mijn oren komen zagen.
Het moment dat ze bij EDPnet gaan moeten bewijzen dat ze een deftige provider zijn komt naderbij. Ik heb er nog vertrouwen in maar hoop wel dat dit vertrouwen niet beschaamd wordt.


Men zou ook kunnen de max limiet terugzetten naar 60GB en het voordelig nachtsurfen afschaffen. Problem solved en slechts een minimum van de klanten zal daar over klagen. Deftige providers durven ook harde beslissingen nemen.

Het beetje dat ze verdienen op leechers weegt in niks op tegen de tevredenheid van de andere klanten. Liever 10 grootverbruikers weg dan 100 kleinere verbruikers, da's veel rendabeler. Want voor die 10 grootverbruikers zouden ze nu hun infrastructuur zwaar moeten upgraden.
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Svekke schreef:Als het Turboline netwerk dan toch stabieler is dan Broba ...

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 661#120661
internet, fiber & telephony
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Ik heb ook geen boodschap aan voordelig nachtsurfen, vandaar dat het voor mij ook niet hoeft.

Misschien kan EDPnet het eventueel tijdelijk afschaffen en kijken wat de gevolgen zijn op de werking en de snelheid van het netwerk.
Als blijkt dat heel wat surfers plotseling veel tevredener zijn over de snelheid, dan is het wel duidelijk wat er moet gebeuren volgens mij... :roll:
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Is jullie snelheid dan zo slecht?

Ik zit hier aan 600 KB/Sec en ok 's nachts kan dat al eens teruglopen tot 400KB/sec, maar da's nog altijd evenveel dan toen ik bij skynet zat. 'k Snap echt niet wat het probleem is.

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Spink schreef:Ik heb ook geen boodschap aan voordelig nachtsurfen, vandaar dat het voor mij ook niet hoeft.

Misschien kan EDPnet het eventueel tijdelijk afschaffen en kijken wat de gevolgen zijn op de werking en de snelheid van het netwerk.
Als blijkt dat heel wat surfers plotseling veel tevredener zijn over de snelheid, dan is het wel duidelijk wat er moet gebeuren volgens mij... :roll:

zou ik erg vinden want het nachtsurfen is een van de redenen waarom ik edpnet heb gekozen tov dan dommel
als die rede wegvalt voel ik mij dus in het zak gezet en had k dus veel beter dommel gepalt imo (nu ja, ieder zijn mening natuurlijk)
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Mette schreef:zou ik erg vinden want het nachtsurfen is een van de redenen waarom ik edpnet heb gekozen tov dan dommel
als die rede wegvalt voel ik mij dus in het zak gezet en had k dus veel beter dommel gepalt imo (nu ja, ieder zijn mening natuurlijk)

Idd, degenen die geen nachtsurfen willen zitten bij de verkeerde provider.
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Tja, ik begrijp de nachtsurfers ook wel... :|
Maar volgens mij heeft het netwerk er toch flink onder te lijden.

Persoonlijk ben ik idd niet zo tevreden over de snelheid (zowel overdag als 's avonds/'s nachts). Ik heb er al een tijdje een ticket voor lopen en ze gaan een upgrade van de centrale doen. Ik wacht dus nog even af.

Vroeger bij Scarlet lag de max speed wel wat lager, maar die was dan ook constant. Nu laden vele sites vaak erg traag en geeft het een slome indruk.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

KK schreef:Idd, degenen die geen nachtsurfen willen zitten bij de verkeerde provider.


Diegenen die een stabiele snelle lijn willen met professionele support zitten dan ook bij de verkeerde provider? Of is EDPNet enkel de provider voor nachtsurfers? Om uw kort-door-de-bocht-statement te volgen: als je dan toch per sé nachtsurfen wil, ga dan naar Telenet.
sander19
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2003, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Ik zit nu ook bij edpnet, nog niet zolang, en kom van scarlet. Inderdaad had je bij scarlet een constante lijn, van bij mij 430k, die veranderde niks.

Ik heb nu bij edpnet (rond 17:23 nu), een download die heel de tijd op en neer gaat tussen de 300 - 650.

Ik vind dit nu geen ramp omdat ik ook verwacht aan een abbo prijs van 29.95.

Ik ben blij dat mijn lijn sneller gaat dan bij scarlet en voor een lagere prijs, oke het dropt af en toe wel maar echt een ramp kan ik dat nu niet noemen :)


Zoals ze zeggen, als je constante lijn wilt zul je een duurdere provider moeten gaan zoeken :)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Dat noemen ze een bedrijf die groeit hé. Proficiat EDPnet voor alle moeite voor jullie klanten!!!

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Wat ik wil zeggen is dat velen zich enkel blind staren op de lage prijs van het abo, en dan voor die prijs hetzelfde willen dan professionele abo's die 5 tot 10 keer zoveel kosten.

Is zoals de mensen die rond de luchthaven gaan wonen omdat het daar spotgoedkoop is, en dan gaan klagen dat ze last hebben van de vliegtuigen :roll: Precies of ze wisten niet dat dat net de reden was waarom het zo goedkoop is...

Het is heel simpel: wil je een stabiele lijn, ga dan naar een dure provider met strenge limieten. Wil je meer vrijheid (lees: flexibele limieten) en is de stabiliteit van minder belang, kies dan voor een alternatieve provider.
Wie het allebei wil, moet er ook voor betalen. Daarvoor bestaan er nu eenmaal dure en professionele abo's. Het probleem is dat vele mensen enkel het allerbeste willen, maar het mag niks kosten.

EDPnet heeft nu eenmaal nachtsurfen, wat door de drukte schommelingen met zich meebrengt. Als je zelf weet dat je veel 's nachts surft en dan een stabiele lijn wenst, is het niet slim een abo bij EDPnet te nemen.
En gaan eisen dat een provider zijn abo gaat aanpassen aan je eigen noden is nogal egoïstisch. Het is aan de klant om een abo te nemen dat bij zijn noden past, i.p.v. het goedkoopste te nemen dat er te krijgen is en dan te gaan klagen.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”