beveiligd windows... mediaplayer,...???

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
mine

hallo

nu maak ik iets raar mee . als ik in media player ofzo een filmpje bekijk en ik zet het op pauze en duw dan op print screen.... en vervolgens ga ik naar paint en plak deze foto. (om van de film een foto te nemen,hopelijk snappen jullie het nog het is nogal ingewikkeld uitgelegd) dan kan ik OMMOGELIJK de foto (vd film) uitknippen

je moet het eens proberen;
open een film in media player
duw pauze
duw printscreen
plak in paint
knip de foto (het deel van de film) uit

ik heb wel mijn windows geupdate kan het zijn dat de nieuwe versie dit verbied? vroeger lukte mij het

thx bye bye
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

hoe bedoel je?
wordt het vlak waar normaal de film is helemaal zwart? dit is het volgens mij want printscreen kan geen 3d beelden aan
dan moet je eens zoeken naar andere screenshot programma's
kijk maar eens op google
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Juist geprobeerd op mijn Win98 + mediaplayer 7 en het werkt inderdaad niet als je gewoon <PrintScrn> stampt, maar wel als je de combinatie <Alt>+<PrintScrn> gebruikt...

At your service 8-)
If you can't beat them, confuse them.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

SeNsEi Ze0n schreef:hoe bedoel je?
wordt het vlak waar normaal de film is helemaal zwart? dit is het volgens mij want printscreen kan geen 3d beelden aan
dan moet je eens zoeken naar andere screenshot programma's
kijk maar eens op google

Inderdaad, op mijn Win98 machine, was bij een gewone <PrintScrn> het filmgedeelte zwart...

Juist eens hetzelfde getest op mijn WinXPHome machien, en daar iets héél grappig gemerkt : als je <PrintScrn> drukt (zonder de film te pauzeren) en je paste dit resultaat in Paint dan blijft de film gewoon doorlopen in Paint ! :-o (is wel grappig zenne, maar misschien wel zo bedoeld om nog betere screenshots te kunnen maken zonder extra software nodig te hebben, wie weet - den Bill denkt toch ook aan alles hé :wink: )
Trouwens, op die WinXP werkte het copy/paste principe wel na een gewone <PrintScrn>...
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Dit is ook volkomen normaal :)
Als je screenshots van films wil nemen heb je daarvoor andere software nodig, in de meeste players zit ondertussen wel een screenshot button.
NuKeM
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

NuKeM schreef:Dit is ook volkomen normaal :)
Als je screenshots van films wil nemen heb je daarvoor andere software nodig, in de meeste players zit ondertussen wel een screenshot button.

Huh ? Beweer ik hierboven nu net niet iets anders ? Of lees ik iets verkeerd ? Of heb ik iets niet duidelijk genoeg neergepend ? :?
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Neenee, ik bedoel gewoon, iedereen doet alsof het percies een soort malfunction is, maar in feite is het niet meer dan normaal dat het niet gaat :)
NuKeM
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

De reden is simpel: DirectX en in het bijzonder gaat het hier om DirectShow.

Wat gebeurt er hier dus: de mediaplayer stuurt de video direct naar de grafische kaart, ipv de reguliere weg. Dat heeft als voordeel dat er hardware-acceleratie kan worden toegepast en dat de kaart er filters (bilineaire filtering bvb - de pixels weghalen bij het vergroten) op kunnen toegepast worden.

Wat je dus in je screenshot eigenlijk ziet is de overlay-kleur. Tegenwoordig een hele donkere tint (bijna zwart), vroeger was fel blauw, groen of magenta meer gebruikelijk.
Dat die film dan doorloopt in paint is omdat die overlaykleur dezelfde is en de kaart dan denkt dat hij het videobeeld daar moet tonen (idd wel grappig ;-))

Hoe dan toch eens screenshot maken? Je kan proberen DirectShow uit te schakelen (hij rendert dan de video over de processor) of speciale tools gebruiken (dat zijn meestal zelf ook DirectShow-filters en kunnen dan die stream toch nog opvangen), al heb ik nu niet meteen een voorbeeld van zo'n tool binnen handbereik of kan ik op een naam komen van zo'n tool ...
Misschien dat SnagIT dat kan? http://www.techsmith.com/products/snagit/default.asp
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”