Contradictie tussen factuur en algemene voorwaarden

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

.... zucht .... ik begrijp het niet meer ....

De voorwaarden voor internettoegang van Edpnet zeggen letterlijk : "Voor de ADSL Max-abonnementen geldt: automatische facturatie van extra trafiek, €0,21 excl. BTW per begonnen GB tot 60 GB"

Nu krijg ik gisteren mijn factuur en daar staat op : "U hebt tijdens de maand 2006-08 in totaal 66028 MB trafiek verbruikt. Dit is 45548 MB breedbandtrafiek meer dan de bij uw abonnement inbegrepen 20480 MB trafiek. U wordt hiervoor € 0,25 per extra begonnen GB aangerekend."

Ergens is er toch een contradictie tussen hun voorwaarden en de factuur. Ik weet het, het gaat over peanuts, maar het is het principe dat telt. Wat moet ik hier nu mee ?

P.S. Ik had een verhoging van 60GB naar 100GB aangevraagd maar die is geweigerd (wat hun goed recht is, zie de Edpnet website).

P.S.2 Het gaat niet over het bedrag per GB : eerste is zonder BTW, tweede is met BTW.
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Errm,

Ik zie het probleem niet echt. 0,21Gb excl. BTW is toch 0,25€ incl. BTW ?

Mvg,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Uzzi schreef:P.S.2 Het gaat niet over het bedrag per GB : eerste is zonder BTW, tweede is met BTW.
Salomon13
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:41

Ik wist niet dat er op dit forum ook raadsels stonden... valt er iets te winnen? :P

Het enige dat ik kan opmerken is dat er niet vermeld is hoeveel er wordt gefactureerd wanneer je boven de 60Gb gaat en dat jij er wel boven bent gegaan... Je zou kunnen denken dat iedere verbruik boven de 60Gb (op smallband) of aan de reguliere snelheid ofwel gratis is, ofwel meer kost, ofwel ook aan 0,25 euro per Gb is. Als je logisch nadenkt, is het antwoord echter snel duidelijk.

Heb ik gewonnen?

grtz
Gebruikersavatar
ban
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 22 maa 2004, 16:21

ik kan even niet volgen nu ...
????
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Volgens mij gaat het over die 'tot 60 GB', volgens de (letterlijke interpretatie van de) algemene voorwaarden... Eigenlijk wou de OP maar betalen tót 60 GB en niet tot 66028MB (of afgerond 65GB)...
Maar in diezelfde voorwaarden lees je ook dat je na 60GB op smalband (128 kbps) gezet wordt. Dan mag je EDPnet volgens mij wel dankbaar zijn dat ze dit NIET hebben uitgevoerd en hun voorwaarden langs hun kant letterlijk hebben genomen. Maar je hebt lekker kunnen verder surfen aan de democratische prijs van 1,25 euro... Lijkt me alleszins beter dan smalband (zeker gezien je gevraagd hebt om naar 100GB te gaan, wat impliceert dat je sowieso wou bijbetalen voor het verbruik boven 60GB).
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

khsw schreef:Volgens mij gaat het over die 'tot 60 GB', volgens de (letterlijke interpretatie van de) algemene voorwaarden... Eigenlijk wou de OP maar betalen tót 60 GB en niet tot 66028MB (of afgerond 65GB)...
Maar in diezelfde voorwaarden lees je ook dat je na 60GB op smalband (128 kbps) gezet wordt. Dan mag je EDPnet volgens mij wel dankbaar zijn dat ze dit NIET hebben uitgevoerd en hun voorwaarden langs hun kant letterlijk hebben genomen. Maar je hebt lekker kunnen verder surfen aan de democratische prijs van 1,25 euro... Lijkt me alleszins beter dan smalband (zeker gezien je gevraagd hebt om naar 100GB te gaan, wat impliceert dat je sowieso wou bijbetalen voor het verbruik boven 60GB).


Niet 100% mee akkoord. Volgens de verbruiksmeter ben ik maar tot 99% van mijn toegelaten verbruik gegaan (60GB). Ik ben er dus nooit boven gegaan, dus geen smallband. Deze afwijking heeft (althans dat denk ik) te maken met het feit dat er een verschil is tussen de facturatieperiode en de periode waarop het eventuele meerverbruik berekend wordt.

Ik 'schrok' (is een groot woord, ik weet het) echter toen ik de factuur opendeed. Ik had immers vooraleer ik naar Edpnet overschakelde voor mezelf uitgerekend van .... 29,95€ .... maximum meerverbruik mogelijk is 40GB .... dus mijn maandelijkse factuur kan maximaal 29,95€ + 40*0,25€ = 39,95€. Kan je begrijpen dat ik even in mijn ogen wreef toen ik daar 41,20€ zag staan.
Salomon13
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:41

Uzzi schreef:
khsw schreef:Volgens mij gaat het over die 'tot 60 GB', volgens de (letterlijke interpretatie van de) algemene voorwaarden... Eigenlijk wou de OP maar betalen tót 60 GB en niet tot 66028MB (of afgerond 65GB)...
Maar in diezelfde voorwaarden lees je ook dat je na 60GB op smalband (128 kbps) gezet wordt. Dan mag je EDPnet volgens mij wel dankbaar zijn dat ze dit NIET hebben uitgevoerd en hun voorwaarden langs hun kant letterlijk hebben genomen. Maar je hebt lekker kunnen verder surfen aan de democratische prijs van 1,25 euro... Lijkt me alleszins beter dan smalband (zeker gezien je gevraagd hebt om naar 100GB te gaan, wat impliceert dat je sowieso wou bijbetalen voor het verbruik boven 60GB).


Niet 100% mee akkoord. Volgens de verbruiksmeter ben ik maar tot 99% van mijn toegelaten verbruik gegaan (60GB). Ik ben er dus nooit boven gegaan, dus geen smallband. Deze afwijking heeft (althans dat denk ik) te maken met het feit dat er een verschil is tussen de facturatieperiode en de periode waarop het eventuele meerverbruik berekend wordt.

Ik 'schrok' (is een groot woord, ik weet het) echter toen ik de factuur opendeed. Ik had immers vooraleer ik naar Edpnet overschakelde voor mezelf uitgerekend van .... 29,95€ .... maximum meerverbruik mogelijk is 40GB .... dus mijn maandelijkse factuur kan maximaal 29,95€ + 40*0,25€ = 39,95€. Kan je begrijpen dat ik even in mijn ogen wreef toen ik daar 41,20€ zag staan.


Het is nochtans algemeen geweten dat het extra volume op maandbasis wordt berekend en niet op de facturatieperiode. Een factuur die internet aanrekent van 15 september tot 14 oktober, zal het extra volume bevatten van 1 tot 31 augustus. Vandaar die 2 meters...
Het is niet echt gebruiksvriendelijk, maar een groot probleem vind ik het ook niet.

Oja en waar is de contradictie? Het voorwaarden spreken niet over een periode (terwijl die er misschien beter wel in zou staan om dit soort vragen/fustraties te vermijden).

grtz
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

@ Salamon13 :

Frustratie is een groot woord .... Edpnet had op basis van de informatie op hun website bij mij een bepaald verwachtingspatroon gecreëerd (in concreto : mijn Edpnetfactuur zal nooit meer dan 40€ per maand zijn) en dat verwachtingspatroon blijkt niet ingelost te zijn.
Dat ligt uiteraard voor een stuk bij mij, maar zeker en vast ook bij Edpnet door het ondoorzichtige systeem van facturatie (op basis van 2 periodes).

Is dat een ramp ? Neen, absoluut niet, ik ben en blijf zeer tevreden over Edpnet. Om naar de toekomst toe zulke 'problemen' te vermijden, kunnen ze best iets aan die dubbele periodes doen.
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Uzzi schreef:... Dit is 45548 MB breedbandtrafiek meer dan de bij uw abonnement inbegrepen 20480 MB trafiek.[/b]...


<mierenneuk-mode>
In de voorwaarden staat dat je 20GB beschikbaar hebt. Volgens mij is 1 GB nog steeds 1000MB en één MB is nog steeds 1000KB en één KB is nog steeds 1000 bytes.

Aangezien EDPnet het eigenlijk over GiB heeft en niet over GB, krijg je dus eigenlijk 1 474 836 480 bytes kado van EDPnet.
</mierenneuk-mode>

Ps: Voor diegenen die denken dat één MB 1024KB is, lees onderstaande discussie tweakers-nieuwspost (en discussie) dan maar eens:
http://tweakers.net/nieuws/41709/
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

bij scarlet (en edpnet ook btw) wordt 1 GB nochthans als 1024MB gerekend :)
bij edpnet ben ik niet 100% zeker, maar ze zitte op het scarlet netwerk en bij scarlet was/is dat alleszins 100% zeker het geval

btw ik vind ook dat ze iets aan die facturatieperiodes enzo kunne doen, zodat je teminste het deftig van de meter kan aflezen, want op deze manier moet ge altijd zitte rekenen enzo en moeilijk kan het ni zijn om het anders te doen als zelfs een slechte ISP als scarlet da kan ...
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

GeertAki schreef:
Uzzi schreef:... Dit is 45548 MB breedbandtrafiek meer dan de bij uw abonnement inbegrepen 20480 MB trafiek.[/b]...


<mierenneuk-mode>
In de voorwaarden staat dat je 20GB beschikbaar hebt. Volgens mij is 1 GB nog steeds 1000MB en één MB is nog steeds 1000KB en één KB is nog steeds 1000 bytes.

Aangezien EDPnet het eigenlijk over GiB heeft en niet over GB, krijg je dus eigenlijk 1 474 836 480 bytes kado van EDPnet.
</mierenneuk-mode>

Ps: Voor diegenen die denken dat één MB 1024KB is, lees onderstaande discussie tweakers-nieuwspost (en discussie) dan maar eens:
http://tweakers.net/nieuws/41709/

oh, not this crap again :(
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

LoSeR schreef:oh, not this crap again :(


Hehe, mijn post was wel gewrapped in een bepaalde modus hé LoSeR. Maar trouwens, als iedereen de correcte eenheid gebruikt, dan kan dit soort inhamer-gedoe vermeden worden.

Volgens mij rekent EDPnet in GiB, niet in GB, dus zouden ze op hun website en in hun voorwaarden GiB moeten gebruiken. Het komt er dus op neer dat je meer krijgt dan wat ze beloven... :-)
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

GeertAki schreef:
LoSeR schreef:oh, not this crap again :(


Hehe, mijn post was wel gewrapped in een bepaalde modus hé LoSeR. Maar trouwens, als iedereen de correcte eenheid gebruikt, dan kan dit soort inhamer-gedoe vermeden worden.

Volgens mij rekent EDPnet in GiB, niet in GB, dus zouden ze op hun website en in hun voorwaarden GiB moeten gebruiken. Het komt er dus op neer dat je meer krijgt dan wat ze beloven... :-)

idd net als bij scarlet dus
ze rekenen 1 GB = 1024MB (dus niet 1000), k hoop da het zo duidelijk genoeg is :P (want met gibibytes hou k mij ni bezig ze ;))
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

GeertAki schreef:
LoSeR schreef:oh, not this crap again :(


Hehe, mijn post was wel gewrapped in een bepaalde modus hé LoSeR. Maar trouwens, als iedereen de correcte eenheid gebruikt, dan kan dit soort inhamer-gedoe vermeden worden.

Volgens mij rekent EDPnet in GiB, niet in GB, dus zouden ze op hun website en in hun voorwaarden GiB moeten gebruiken. Het komt er dus op neer dat je meer krijgt dan wat ze beloven... :-)


Aangezien GiB enkel iets is dat door een hollands pc magazine is uitgevonden, is dit geen officiële eenheid, dus houden ze zicht aan de correcte eenheid :p
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Indien er een onduidelijkheid is aangaande uw extra trafiek dan raad ik u aan een e-mail te sturen naar info@edpnet.net en dit met vermelding van uw factuurnummer. Op basis van deze gegevens zal u in detail uitgelegd worden vanwaar de berekening komt.

Trafiek tot en met 20 GB wordt NIET gefactureerd en is inbegrepen in uw maandelijks abonnementsgeld van 29.95 EUR incl. BTW. De trafiek boven de 20 GB wordt gefactureerd aan 0.25 EUR per begonnen GB en dit inclusief BTW. En dit tot een Maximum verbruik van 60 GB.

De details van trafiekbereking kan u op deze pagina terugvinden
http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=Helpcen ... eson_usage

Indien er onduidelijkheden zijn, aarzel niet ons te contacteren:
info@edpnet.net
internet, fiber & telephony
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

SeNsEi Ze0n schreef:Aangezien GiB enkel iets is dat door een hollands pc magazine is uitgevonden, is dit geen officiële eenheid, dus houden ze zicht aan de correcte eenheid :p

GiB is een eenheid aangenomen door de IEC en het IEEE. Hoe kom je er bij dat dat door een Nederlands magazine is uitgevonden? Vele Bittorrent-clients rekenen in die eenheden anders hoor (kijk maar naar Azureus)
http://en.wikipedia.org/wiki/Binary_prefix

Maw wél een officieële eenheid. Meer nog: hij is officieel correcter dan de traditionele GB :roll:
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

U zegt :
EDPnet schreef:Trafiek tot en met 20 GB wordt NIET gefactureerd en is inbegrepen in uw maandelijks abonnementsgeld van 29.95 EUR incl. BTW. De trafiek boven de 20 GB wordt gefactureerd aan 0.25 EUR per begonnen GB en dit inclusief BTW. En dit tot een Maximum verbruik van 60 GB.


Wat dan met het verbruik boven 60GB in het geval waar geen verhoging naar 100GB aangevraagd of toegestaan is ? Volgens mijn interpretatie kan ik dus nooit een factuur van EDPnet ontvangen die hoger dan 29,95€ + 40*0,25€ = 39,95€ ontvangen op voorwaarde uiteraard dat er geen verhoging tot 100GB toegestaan is.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

meon schreef:GiB is een eenheid aangenomen door de IEC en het IEEE. Hoe kom je er bij dat dat door een Nederlands magazine is uitgevonden? Vele Bittorrent-clients rekenen in die eenheden anders hoor (kijk maar naar Azureus)
http://en.wikipedia.org/wiki/Binary_prefix

Maw wél een officieële eenheid. Meer nog: hij is officieel correcter dan de traditionele GB :roll:


Ok, my bad, ik heb altijd vernomen dat een Nederlands magazine dat had uitgevonden en het vrij veel gebruikt wordt, maar geen officiële eenheid is.
Verkeerde info blijkbaar
en nu genoeg off topic :)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Ik zwijg... :lol:
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Uzzi schreef:U zegt :
EDPnet schreef:Trafiek tot en met 20 GB wordt NIET gefactureerd en is inbegrepen in uw maandelijks abonnementsgeld van 29.95 EUR incl. BTW. De trafiek boven de 20 GB wordt gefactureerd aan 0.25 EUR per begonnen GB en dit inclusief BTW. En dit tot een Maximum verbruik van 60 GB.


Wat dan met het verbruik boven 60GB in het geval waar geen verhoging naar 100GB aangevraagd of toegestaan is ? Volgens mijn interpretatie kan ik dus nooit een factuur van EDPnet ontvangen die hoger dan 29,95€ + 40*0,25€ = 39,95€ ontvangen op voorwaarde uiteraard dat er geen verhoging tot 100GB toegestaan is.

jawel want dan download je verder op smallband en ik gok dat dit ook gewoon nog meetelt voor de factuur
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Mette schreef:
Uzzi schreef:U zegt :
EDPnet schreef:Trafiek tot en met 20 GB wordt NIET gefactureerd en is inbegrepen in uw maandelijks abonnementsgeld van 29.95 EUR incl. BTW. De trafiek boven de 20 GB wordt gefactureerd aan 0.25 EUR per begonnen GB en dit inclusief BTW. En dit tot een Maximum verbruik van 60 GB.


Wat dan met het verbruik boven 60GB in het geval waar geen verhoging naar 100GB aangevraagd of toegestaan is ? Volgens mijn interpretatie kan ik dus nooit een factuur van EDPnet ontvangen die hoger dan 29,95€ + 40*0,25€ = 39,95€ ontvangen op voorwaarde uiteraard dat er geen verhoging tot 100GB toegestaan is.

jawel want dan download je verder op smallband en ik gok dat dit ook gewoon nog meetelt voor de factuur


Zoals reeds gezegd, ik ben tot 99% van mijn toegelaten verbruik gegaan ... heb dus nooit op smalband gestaan.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

jep maar dat is dus omdat de meter voor smallband dient en ge naar het aantal GB per kalendermaand moet kijken (kunt ge ook zien op de sitemeter)

nu ja, ben ook niet akkoord met die aanpak maja, zal mss nog wel veranderen
DarkAvenger
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 feb 2006, 15:44

Uzzi schreef:P.S. Ik had een verhoging van 60GB naar 100GB aangevraagd maar die is geweigerd (wat hun goed recht is, zie de Edpnet website).


Mmmmm. Dus wijst dit toch op capaciteitsproblemen ?

En als ze de limiet van 60Gb inderdaad gaan handhaven is EDPnet lang niet meer zo interessant! Andere providers zoals Yabu en FreedomNet maken net reclame voor 100GB abonnement. En zelfs bij Dommel kan je zonder problemen 100GB en meer downloaden aan high speed.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

DarkAvenger schreef:
Uzzi schreef:P.S. Ik had een verhoging van 60GB naar 100GB aangevraagd maar die is geweigerd (wat hun goed recht is, zie de Edpnet website).


Mmmmm. Dus wijst dit toch op capaciteitsproblemen ?

En als ze de limiet van 60Gb inderdaad gaan handhaven is EDPnet lang niet meer zo interessant! Andere providers zoals Yabu en FreedomNet maken net reclame voor 100GB abonnement. En zelfs bij Dommel kan je zonder problemen 100GB en meer downloaden aan high speed.

Nogmaals, de capaciteit gaat hem hier niet om het volume dat je bij een abonnement krijgt maar om de capaciteit van de (wijk)centrales die dat volume te verduren krijgen...
Laatst gewijzigd door Ken 17 sep 2006, 12:35, in totaal 1 gewijzigd.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

DarkAvenger schreef:Mmmmm. Dus wijst dit toch op capaciteitsproblemen ?

En als ze de limiet van 60Gb inderdaad gaan handhaven is EDPnet lang niet meer zo interessant! Andere providers zoals Yabu en FreedomNet maken net reclame voor 100GB abonnement. En zelfs bij Dommel kan je zonder problemen 100GB en meer downloaden aan high speed.


Als er in een bepaalde zone nu al meerdere grootverbruikers zitte; dan is het niet meer dan normaal dat ze op die plaatsen geen verhoging tot 100G gaan toelaten he ;) Dat heeft niets te maken met de capaciteit van edpnet (die is meeeer dan afdoende) , maar wel met de wijkcentrales zelve ...
Laatst gewijzigd door FlashBlue 17 sep 2006, 18:37, in totaal 1 gewijzigd.
DarkAvenger
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 feb 2006, 15:44

FlashBlue schreef:Als er in een bepaalde zone nu al meerdere grootverbruikers zitte; dan is het niet meer dan normaal dat ze op die plaatsen geen verhoging tot 100G gaan toelaten he ;) Dat heeft niets te maken met de capaciteit van telenet (die is meeeer dan afdoende) , maar wel met de wijkcentrales zelve ...


Wel ik vind dit niet logisch. Als ik morgen een account zou aanvragen bij FreedomNet of Yabu die 100GB breedband 4Mbit abo's aanbieden, en bij mij in de straat zitten er reeds een 10tal andere 100GB abo gebruikers, gaan zij mij dan als nieuwe abonnee weigeren ?

En eens ik toegelaten ben als 100GB abonnee en "de capaciteit van de wijkcentrale" is tot 100 % benut, gaat men dan plots de kraan dicht draaien en zeggen : 'Sorry je mag vanaf nu slecht 50GB downloaden aan broadband en nadien enkel nog aan smallband" ? I denk het niet.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

DarkAvenger schreef:Wel ik vind dit niet logisch. Als ik morgen een account zou aanvragen bij FreedomNet of Yabu die 100GB breedband 4Mbit abo's aanbieden, en bij mij in de straat zitten er reeds een 10tal andere 100GB abo gebruikers, gaan zij mij dan als nieuwe abonnee weigeren ?


Totaal wel logisch ... edpnet bied een abo aan met een limiet van 60G (20 inbegrepen); die upgrade tot 100 was een gunstmaatregel, dus het is gewoon *dom* om een abonnement te nemen uitgaande van een gunstmaatregel die men kan intrekken (en dat heeft men heel duidelijk gemaakt vanaf het begin).

DarkAvenger schreef:En eens ik toegelaten ben als 100GB abonnee en "de capaciteit van de wijkcentrale" is tot 100 % benut, gaat men dan plots de kraan dicht draaien en zeggen : 'Sorry je mag vanaf nu slecht 50GB downloaden aan broadband en nadien enkel nog aan smallband" ? I denk het niet.

als ze dat hebben opgenomen in de voorwaarden, dan kunnen en mogen ze dat perfect :)


Het valt me trouwens op dat het merendeel van de mensen die hier klaagt en zaagt over edpnet gewoon stomweg de voorwaarden niet heeft gelezen; desondanks het feit dat ze zich er wel mee akkoord hebben verklaard toen ze een abonnement hebben afgesloten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Mette schreef:Wat dan met het verbruik boven 60GB in het geval waar geen verhoging naar 100GB aangevraagd of toegestaan is ? Volgens mijn interpretatie kan ik dus nooit een factuur van EDPnet ontvangen die hoger dan 29,95€ + 40*0,25€ = 39,95€ ontvangen op voorwaarde uiteraard dat er geen verhoging tot 100GB toegestaan is.

jawel want dan download je verder op smallband en ik gok dat dit ook gewoon nog meetelt voor de factuur


Niet gokken... ik zou hier graag een duidelijk antwoord lezen. Begrijp ook niet waarom EDPnet net op dat moment stopt in z'n reply, aangezien daar net de verklaring zit voor het al dan niet meer betalen als 39.95 euro/maand.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

tja ik kan het u niet met zekerheid zeggen, ben zelf nog nooit over die 60 gig gegaan dus ja
DarkAvenger
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 feb 2006, 15:44

FlashBlue schreef:Totaal wel logisch ... edpnet bied een abo aan met een limiet van 60G (20 inbegrepen); die upgrade tot 100 was een gunstmaatregel, dus het is gewoon *dom* om een abonnement te nemen uitgaande van een gunstmaatregel die men kan intrekken (en dat heeft men heel duidelijk gemaakt vanaf het begin).


Het feit ze voorwaardelijk condities inbouwen, is dan ook de reden waarom ik niet ga overstappen naar EDPnet. Het punt dat ik hier wil maken is dat ze eerst de 100GB gunstmaatregel en nachtsurfen aanbieden als honingpot. En als ze dan een hele boel nieuwe klanten hebben binnengehaald, gaan ze hun recht tot verlagen van de limiet effectief uitvoeren.

Eerst de mensen de illusie geven dat ze theoretisch 200GB (voor de prijs van 100GB) kunnen binnen halen en nu blijft daar plots 120GB (voor de prijs van 60GB) van over. En dat terwijl andere providers net 100GB abonnementen aanbieden.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

DarkAvenger schreef:Het feit ze voorwaardelijk condities inbouwen, is dan ook de reden waarom ik niet ga overstappen naar EDPnet. Het punt dat ik hier wil maken is dat ze eerst de 100GB gunstmaatregel en nachtsurfen aanbieden als honingpot. En als ze dan een hele boel nieuwe klanten hebben binnengehaald, gaan ze hun recht tot verlagen van de limiet effectief uitvoeren.

Eerst de mensen de illusie geven dat ze theoretisch 200GB (voor de prijs van 100GB) kunnen binnen halen en nu blijft daar plots 120GB (voor de prijs van 60GB) van over. En dat terwijl andere providers net 100GB abonnementen aanbieden.


Ik persoonlijk ben ik gewoon naar EDPnet over gestapt omdat ze 60GB gaven en dat ik indien nodig wel eens 100GB kon downloaden.
Als je slim genoeg bent én de overeenkomst leest stap je niet over alleen voor die 100GB, aangezien je weet dat die limiet misschien terug naar 60GB kan verminderen.

Vergelijking: Je koopt verlichting voor je huis die veel zuiniger is dan andere verlichting, maar je weet dat naar mate ze meer verslijt meer gaat verbruiken, maar nog steeds minder dan de rest. Wat doe je? Je neemt het omdat het het beste en goedkoopste is, met in het achterhoofd dat het na een tijd iets minder interessant word. Of, je neemt het niet omdat het na een tijd meer verbruikt dan in het begin.

DE KEUZE LIGT STEEDS BIJ U. :-)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

DarkAvenger schreef:
FlashBlue schreef:Totaal wel logisch ... edpnet bied een abo aan met een limiet van 60G (20 inbegrepen); die upgrade tot 100 was een gunstmaatregel, dus het is gewoon *dom* om een abonnement te nemen uitgaande van een gunstmaatregel die men kan intrekken (en dat heeft men heel duidelijk gemaakt vanaf het begin).


Het feit ze voorwaardelijk condities inbouwen, is dan ook de reden waarom ik niet ga overstappen naar EDPnet. Het punt dat ik hier wil maken is dat ze eerst de 100GB gunstmaatregel en nachtsurfen aanbieden als honingpot. En als ze dan een hele boel nieuwe klanten hebben binnengehaald, gaan ze hun recht tot verlagen van de limiet effectief uitvoeren.

Eerst de mensen de illusie geven dat ze theoretisch 200GB (voor de prijs van 100GB) kunnen binnen halen en nu blijft daar plots 120GB (voor de prijs van 60GB) van over. En dat terwijl andere providers net 100GB abonnementen aanbieden.

ik denk dat je zelf hebt deze illusie opgebouwd, want er werd OVERAL vermeld dat 100 GB zal terug naar 60 gaan bij overbelasting. en tis niet dat het overal in 1 keer van 100 naar 60 gesprongen is he
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”