One Access

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 104 keer

Is er iemand die ervaring heeft met Scarlet One Access?
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Ik heb ervaring met de One Access router, het is af te raden hieraan iets te willen wijzigen zonder exact te weten hoe dit correct uitgevoerd word.

Gelieve voor elke aanpassing of wijziging uw ISP te willen contacteren.

Trust me, I know what I'm saying
Afbeelding
lithion
Elite Poster
Elite Poster

Welk antwoord is dat nu? Ik wil ervaringen van de dienst zelf, niet van de router waar je inderdaad beter niet aan prutst. De router is eigendom van Scarlet. Je moet deze niet kopen.

Ahja,
Wat er gebeurt is met een t
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 133 keer

Oh je bedoelde de dienst zelf? Ik twijfelde door het woord acces :)

Telefonie is prima.
Internet had ik wat schrik voor(als je de toestanden over andere providers leest...), maar valt 100% mee. Ik kan mij geen downtime herinneren...
20 gig volume is toch redelijk in mijn normen.
Gratis newsserver max. 70 KB/s maar dat is genoeg om de 20 gig op te gebruiken.
Ook van facturen mag ik niet klagen, stipt en correct.

De zwakke schakel in mijn ogen is:

- hun service na aankoop, als je modem het begeeft of dergelijke moet je te lang wachten voor een vervangexemplaar

- de aansluiting is niet meer gratis (je moet een technieker laten komen).
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Hey man sorry, don't bite my nose off hé, ik dacht dat je het over de router in kwestie had :(

Kzal maar kruipen in het hoekske van dees forum zeker
Afbeelding
lithion
Elite Poster
Elite Poster

Ik bedoel dus wel Scarlet one Access. Dit is voor bedrijven en niet hetzelfde als Scarlet One. Indien de modem stuk gaat zou je binnen de 4h een nieuwe moeten krijgen. Hierbij bel je niet gratis naar vaste lijnen, maar krijg je ook internet (4mbps down, 512kbps up) en 4 analoge of 2 ISDN lijnen. Je krijgt ook 10 nummers. Afhankelijk van de duur van het contract moet je wel of geen installatiekost betalen. Modem is gratis. Tarieven zijn minder dan de helft dan bij Belgacom.

Ook de helpdesk en fakturatie is een andere dienst.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

Er zijn hier blijkbaar weinig One Access gebruikers die hun ervaringen willen delen.

Ik overweeg om One Access te bestellen. Voor mij is vooral een snelle upload van belang (backup/mirror over ftp) maar ook de combinatie met de telefoonlijnen is aantrekkelijk.

AdslMax6-Dyn heeft betere specificaties maar in combinatie met een telefoonabonnement voor 2 tot 4 lijnen wordt deze oplossing dan veel duurder dan One Access.

Volgens Scarletbusiness is de vraag naar One Access zo groot (of verloopt de installatie zo traag) dat ze voor 2006 geen bestellingen meer aanvaarden.
lithion
Elite Poster
Elite Poster

Dat klopt niet helemaal. Ik heb dat aangevraagd en ze zijn zelfs van Belgacom een telefoonpaar komen activeren voor het dsl signaal. Normaal moet je dan binnen de 7 werkdagen een datum krijgen wanneer Scarlet komt afwerken. Na 3 weken contact opgenomen en blijkbaar zitten ze met serieuse capaciteitsproblemen waardoor ze niet meer mogen opleveren. Resultaat: Scarlet betaalt Belgacom een pak geld voor de activatie van telefoonlijn zonder ook maar één euro terug te zien. Het is dus wachten tot ze investeren in meer capaciteit. Maar aangezien het geld op is weet ik niet wanneer dit zal gebeuren. Ze hebben ook gesmeekt het contract vrijwillig op te zeggen.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

Ik heb gisteren gebeld met een B2B Internal Sales van Scarlet Business.
Hij zei me dat er technische problemen waren waarvan hij de details niet kende en dat er in afwachting geen bestellingen van One Access aanvaard worden.
Bestaan er voor 4 lijnen goedkopere alternatieven dan 2 ISDN lijnen van Belgacom (2 x € 30,20 BTWin)?
lithion
Elite Poster
Elite Poster

seagull schreef:Ik heb gisteren gebeld met een B2B Internal Sales van Scarlet Business.
Hij zei me dat er technische problemen waren waarvan hij de details niet kende en dat er in afwachting geen bestellingen van One Access aanvaard worden.
Bestaan er voor 4 lijnen goedkopere alternatieven dan 2 ISDN lijnen van Belgacom (2 x € 30,20 BTWin)?
Versatel en telenet solutions.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”