Dial-up met adsl login

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Blue-Sky
Erelid
Erelid

The Oddity schreef:Sandman, niet vergeten dat alle adsl-connecties ook een dial-upconnectie hebben bij wijze van backup eh ;-). Indien adsl-netwerk plat zou gaan, kan je met jezelfde login en pwd een analoge connectie maken.

Hallo The Oddity,

Dat krijg ik nu pas in 't oog, kan men bij uitval van ADSL nu ook via dial-up met de gekende skynet login verbinding maken? niet dat ik het nodig heb, wou wel alleen de details kennen :???:
Staat dat ergens in een mededeling van skynet of een nieuwsbrief, 'k was er niet van op de hoogte.

[mod="The Oddity"]
Topic afgesplits en verzet[/mod]
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Je kan dit inderdaad. Je kan kan inloggen met je ADSL-login en paswoord. Ik ken ook de juiste procedure niet meer, maar ik ga eens zoeken. Ik zal je iets laten weten.

Cheers
Afbeelding
Massachusetts
Plus Member
Plus Member

Ik snap niet wat het probleem is. Als de verbinding wegvalt, klik je toch gewoon op het icoontje van internet explorer en je bent verbonden. Ook zou je je opnieuw kunnen verbinden via het scherm van de modem. Bij mij is dat de SpeedTouch. Dat is de dial-up. Je moet gewoon je login en je paswoord intikken en verbinden. Zo moeilijk is dat toch niet. :-D
Make a wish, make a move, make up your mind, you can choose.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Ik moet je een antwoord schuldig blijven. Ik heb juist de site van Skynet/Belgacom uit gekamd en niks te vinden. Ik weet dat ik het ooit eens gezien heb. Maar ik weet niet meer waar.

Ik heb ooit eens ergens een bestandje gevonden dat heet adslsupport.exe het is een winzip-selfextractor. Ik dacht, ik ga dat eens proberen, maar het is corrupt geworden. :cry: Nu begint de zoektocht naar waar ik het gevonden heb. Ik heb dat bestand gevonden waar ik gelezen had dat je analoog kon inbellen met je ADSL-login. I'll keep searching.

Cheers
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Phronesis schreef:Ik snap niet wat het probleem is. Als de verbinding wegvalt, klik je toch gewoon op het icoontje van internet explorer en je bent verbonden. Ook zou je je opnieuw kunnen verbinden via het scherm van de modem. Bij mij is dat de SpeedTouch. Dat is de dial-up. Je moet gewoon je login en je paswoord intikken en verbinden. Zo moeilijk is dat toch niet. :-D

Het probleem is dat als je ADSl-signaal om de een of andere reden niet meer beschikbaar is en je wil je mail bekijken. Of je abonnement raadplegen, dan gaat dit niet. Ik weet dat je analoog kan inbellen (dus niet via adsl), maar ik zoek naar de juiste procedure.

Cheers
Afbeelding
Massachusetts
Plus Member
Plus Member

Sub Zero schreef: Het probleem is dat als je ADSl-signaal om de een of andere reden niet meer beschikbaar is en je wil je mail bekijken. Of je abonnement raadplegen, dan gaat dit niet. Ik weet dat je analoog kan inbellen (dus niet via adsl), maar ik zoek naar de juiste procedure.

Cheers

Oh, dat bedoelde u. Sorry dan had ik het niet goed begrepen. Nee, ik weet het antwoord op de vraag van Blue-Sky ook niet.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Hi Phronesis,
Je moet dan gewoon het inbel nummer opgeven voor dial-up en je normale analoog modem aanspreken.
Dat inbel nummer is natuurlijk niet het zelfde als voor ADSL hé. 'k Zal het opzoeken en dan hier een seintje geven. :wink:
Ik moet wel zeggen dat ik de vorige en deze maand geen enkele onderbreking meer gehad heb op ADSL en zo mag dat gerust blijven, eerst goed lezen hé, mmja iedereen moet leergeld betalen!. :-D
The Oddity schreef:Sandman, niet vergeten dat alle adsl-connecties ook een dial-upconnectie hebben bij wijze van backup eh . Indien adsl-netwerk plat zou gaan, kan je met jezelfde login en pwd een analoge connectie maken.

Erratum: Hier dan het nummer (back-up) indien ADSL niet beschikbaar is, via uw analoge modem : 0909-30199
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 22 jul 2003, 22:38, in totaal 2 gewijzigd.
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik doe dat al jaren zo: op de laptop staat m'n skynet-account via de pop-account ingesteld (zonder de @SKYNET dan) en dat op het telefoonnummer 0909/30199 of via het internationaal bereikbare +3270222231

Als ik thuis ben zit ik via LAN / router op het internet en als ik ergens zit zonder ethernet-aansluiting voor internet ga ik via pstn (het 0909-nummer) of via GSM (het 070-nummer). Je kan dus hier perfect mee online op je eigen lijn. Bvb als er geen adsl-synchro meer is. Voorwaarde is natuurlijk dat je nog een klassieke v.90-modem hebt in je pc steken ;-)

Paar nadelen natuurlijk: je betaalt terug telefoontikken, bent niet bereikbaar op de telefoon en het telt gewoon op van je 10 GB-gebruikslimiet, ook al zit je op pstn en niet adsl.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bedankt Meon! Dat was wat ik zocht, die inbelnummers. Ik wist dat ik ze ergens tegengekomen was op de site van Skynet ergens héél lang geleden. Maar aangezien ze even veel veranderen van portal als de gemiddelde mens van onderbroek... Een kat vindt er haar jongen niet meer in terug. Toch bedankt!

Cheers
Afbeelding
Massachusetts
Plus Member
Plus Member

Blue-Sky en Meon, hartelijk bedankt voor de oplossing.
Mocht deze situatie voorvallen, dan kan ik gebruik maken van dat nummer.
De nadelen moet ik er dan maar bij nemen. Het is niet anders. :-)
Polleke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Brrrrr, ik denk dat we toch eens een handleiding mogen beginnen maken om te zoeken in het solutioncenter van Skynet...
30 sec. zoeken levert me dit lijstje op :

Vraag
Wat zijn de inbelnummers (POP-nummers) van Belgacom Skynet?

Antwoord

Hier vindt U een overzicht van alle inbelnummers van de diensten die Belgacom Skynet aanbiedt:

Let op!! Indien u een telefooncentrale heeft dienen deze nummers te worden voorafgegaan door een '0,'

Betalende Skynet Abonnementen

* ADSL abonnementen

'0' ('8,35' wanneer u een Eicon USB ADSL modem heeft)

* Net Light, Net Comfort en Net Addict abonnementen

090930199 (v90 compatibele modems)
090930196 (56K compatibele modems)
090930192 (X2 compatibele modems en ISDN modems)

Nummers om via gsm te connecteren: 090936099 , 090936096 , 090936092 (enkel voor Proximus abonnees)

Nummer om te connecteren vanuit het buitenland: 070/22.22.31
(!dit nummer enkel gebruiken wanneer U niet over de Skynet Net Voyager optie beschikt. Wenst U meer info over deze optie, klik dan hier .)

Gratis Skynet abonnementen

* Belgacom.net 090934100
* BelgacomBusiness.net 090934106
* Compaqnet.be 090934109
* Swing.be 090934140
* Kbc.skynet.be 090934109
* Dexiainvestor.net 090934109
* Selexion.net 090934109
* Reddevils.fanclub.be 090934109
* Cbcfree.net 090934109
* Photohall.skynet.be 090934109
* Ciel Free 090934109

Let op!! Indien u een telefooncentrale heeft dienen deze nummers te worden voorafgegaan door een '0,'

En ja : je kan zonder problemen het nummer van Belgacom.net gebruiken om te surfen met je Skynet login...

En wat die handleiding betreft : Het Skynet solution center gaan jullie wel vinden zeker, druk op "antwoorden zoeken" en geef "inbelnummer" in als trefwoord...
Met vriendelijke groeten,

Polleke
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Ik ben daar ook gaan zoeken, maar blijkbaar verkeerde zoekcriteria gebruikt. Ze mogen er toch iets aan doen zenne. Bedankt !

Cheers
Afbeelding
Polleke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Perfect werken doet dat solutioncenter inderdaad niet. 'inbelnummer" blijkt te werken, maar "belnummer" bijvoorbeeld niet...

Er is inderdaad nog wel wat werk aan.
Met vriendelijke groeten,

Polleke
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik had het nochtans meteen hoor, gewoon "POP" en "inbelnummer" gebruikt als zoektermen. Een belnummer, wat is dat? 8-)

Blijkbaar zoekt de solutions center enkel naar volledige woordjes, en niet naar een deel van een woord (doet google bvb ook niet, en noemen we DAT een slechte zoekmachine?)

Ik vind die solutions center eigenlijk goed werken, maar ge moet effe moeite doen om uw antwoord te willen vinden ...
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Idd Skynet Solution center is goed :)
Je kan het zelf doorzoeken vanop onze portal + nog eens bij de FAQ sectie ;)
NuKeM
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”