Nieuwe serie Flikken exclusief op Belgacom TV

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

De nieuwe serie van Flikken zal vanaf september exclusief in preview op Belgacom TV aangeboden worden. Dat is mij officieel bevestigd door de VRT. Klanten van Belgacom TV kunnen de afleveringen van de achtste serie van Flikken op aanvraag bekijken, nog voor ze op tv worden uitgezonden.

"De openbare omroep wil toonaangevend zijn in het produceren van Vlaamse kwaliteitsfictie. Maar koken kost geld. Daarom willen we een aantal opportuniteiten aangrijpen om inkomsten te werven", aldus de VRT. "Belgacom TV heeft de rechten op Flikken 8 gekocht en zal de reeks vanaf september on demand ter beschikking stellen. Eerder werden in de jaren 90 Windkracht 10, Congo, Terug naar Oosterdonk ook al in primeur op Filmnet uitgezonden. Na verloop van tijd wordt Flikken 8 uiteraard uitgezonden op het open net. Dit is gepland in het voorjaar van 2007."

Eerder startte ook de VMMa, het moederhuis van VTM, KanaalTwee en Jim met zogenaamde previews. Volledige series als Aspe en Zone Stad worden on demand aangeboden nog voor ze uitgezonden worden, zowel bij Belgacom als bij Telenet.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Dit is inderdaad een mooie inkomstenverwerving voor de VRT, maar nu is de vraag: wie gaat de reeks aankopen op aanvraag?? Als je een paar maanden later (wanneer het gezellig knus is binnen en koud is buiten) de reeks gratis en voor niets kunt bekijken... :?
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Binnenkort moet je nog verschillende providers nemen, wil je je een bepaald progamma zien.

Flikken daar moet je belgacom tv voor nemen
aspe daar moet je telenet digitaal voor nemen
Voetbal tja daar is het ook al zo....

Stel me er toch vragen bij of dit wel de bedoeling is...
d-fens
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 dec 2005, 21:24
Contacteer:

Volledig akkoord met bovenstaande antwoorden. Op die manier hoeft het voor mij allemaal niet meer. Nu ja, ik lig er niet wakker van, niet dat ik ook maar ooit drie afleveringen gezien heb van Flikken. :roll:
LaundroMat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:10

Een openbare omroep die je doet betalen om programma's die je hebt gemist opnieuw te bekijken, is geen openbare omroep.

In Nederland, waar de openbare omroep zelfs een stevige verlaging van het budget heeft moeten slikken, zijn alle programma's gemaakt door de openbare televisie vrij beschikbaar op het net.

En nu doet de VRT ons zelfs betalen om iets op voorhand te mogen bekijken. Bah en bah.

Ik vraag me af of het digitaal opnemen van programma's van de openbare omroep en het nadien verspreiden van die programma's via het internet strafbaar zou zijn. In principe niet, zou ik durven denken.

Het zou interessant zijn eens te testen wat de reactie van de openbare omroep zou zijn als iemand alle informatieve programma's van de VRT op het net zou zwieren. Uiteindelijk zou je dan niet meer doen dan de VRT meehelpen een van haar belangrijkste doelstellingen - het verschaffen van informatie - te realiseren.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

LaundroMat schreef:Ik vraag me af of het digitaal opnemen van programma's van de openbare omroep en het nadien verspreiden van die programma's via het internet strafbaar zou zijn. In principe niet, zou ik durven denken.

Ook al is het een openbare zender, op de programma's (die zoals flikken gemaakt worden door een productiehuis) rust toch copyright??
Of ben ik hier in verkeerd?
dicamillo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 jul 2005, 12:36

Rust er dan ook een copyright op informatieve programma's: Koppen, Terzake, Het Journaal.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Svekke schreef:
LaundroMat schreef:Ik vraag me af of het digitaal opnemen van programma's van de openbare omroep en het nadien verspreiden van die programma's via het internet strafbaar zou zijn. In principe niet, zou ik durven denken.

Ook al is het een openbare zender, op de programma's (die zoals flikken gemaakt worden door een productiehuis) rust toch copyright??
Of ben ik hier in verkeerd?
Dan zouden ze overeenkomsten moeten sluiten met die productiehuizen maar niet met de VRT.

Toch leuk om mijn belastingsgeld in werking te zien want aan die producties heb ik evengoed meebetaald maar om het eerder te zien moet ik mij eerst Belgacoms triple play door mijn reet geduwt krijgen.
Laatst gewijzigd door Silence 31 aug 2006, 13:49, in totaal 4 gewijzigd.
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

LaundroMat schreef:Een openbare omroep die je doet betalen om programma's die je hebt gemist opnieuw te bekijken, is geen openbare omroep.

In Nederland, waar de openbare omroep zelfs een stevige verlaging van het budget heeft moeten slikken, zijn alle programma's gemaakt door de openbare televisie vrij beschikbaar op het net.

En nu doet de VRT ons zelfs betalen om iets op voorhand te mogen bekijken. Bah en bah.

Ik vraag me af of het digitaal opnemen van programma's van de openbare omroep en het nadien verspreiden van die programma's via het internet strafbaar zou zijn. In principe niet, zou ik durven denken.

Het zou interessant zijn eens te testen wat de reactie van de openbare omroep zou zijn als iemand alle informatieve programma's van de VRT op het net zou zwieren. Uiteindelijk zou je dan niet meer doen dan de VRT meehelpen een van haar belangrijkste doelstellingen - het verschaffen van informatie - te realiseren.


Alle programma's die de openbare omroep maakt, worden ook gratis uitgezonden op de analoge netten. Het aanbieden van programma's is gewoon een extraatje, waarvoor inderdaad betaalt moet worden.

Als de VRT programma's op dvd uitbrengt, zoals bijvoorbeeld Flikken, moet daar toch ook voor betaald worden? Of zou de VRT die dvd's ook gratis ter beschikking moeten stellen van alle burgers?
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Anthony schreef:Als de VRT programma's op dvd uitbrengt, zoals bijvoorbeeld Flikken, moet daar toch ook voor betaald worden? Of zou de VRT die dvd's ook gratis ter beschikking moeten stellen van alle burgers?
Vergis ik mij niet of worden producties niet eerst getoond vooraleer ze op dvd worden uitgegeven ?
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

Silence schreef:
Anthony schreef:Als de VRT programma's op dvd uitbrengt, zoals bijvoorbeeld Flikken, moet daar toch ook voor betaald worden? Of zou de VRT die dvd's ook gratis ter beschikking moeten stellen van alle burgers?
Vergis ik mij niet of worden producties niet eerst getoond vooraleer ze op dvd worden uitgegeven ?

Laundromat had het ook over programma's terugkijken via Net Gemist. In principe is dat net hetzelfde als een dvd kijken.

En of het programma nu al uitgezonden is of niet, maakt uiteindelijk toch niet zoveel uit?
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

Het feit dat Net Gemist geld kost, ligt trouwens vooral aan externe factoren buiten de VRT:

- De operatoren (Belgacom en Telenet) die zwaar investeren in hun netwerken en in opslagruimte en die daar uiteraard geld willen aan verdienen. Het gros van de VOD-inkomsten gaat dan ook naar de operatoren zelf, en niet naar de zenders.

- De commerciële zenders (VTM, SBS) die druk uitoefenen op de politiek omdat ze niet willen dat de VRT zijn on demand - programma's gratis aanbiedt. Dat is immers oneerlijke concurrentie voor hen.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik weet wel dat je bij Canvas (informatieve) programma's kan aanvragen en dan sturen ze die op, wel geen buitenlandse reportages.
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Dan zijn ze verwonderd dat iedereen de Xvid van flikken gaat downloaden :|
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

brooklyn schreef:Dan zijn ze verwonderd dat iedereen de Xvid van flikken gaat downloaden :|


LOL. Ik wist zelfs niet dat die bestonden :)
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
LaundroMat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:10

Anthony schreef:Het feit dat Net Gemist geld kost, ligt trouwens vooral aan externe factoren buiten de VRT:

- De operatoren (Belgacom en Telenet) die zwaar investeren in hun netwerken en in opslagruimte en die daar uiteraard geld willen aan verdienen. Het gros van de VOD-inkomsten gaat dan ook naar de operatoren zelf, en niet naar de zenders.


Ja, maar ze kunnen die programma's wel gewoon op een site beschikbaar maken ook (zie het Nederlandse http://portal.omroep.nl/ bijvoorbeeld).

Anthony schreef:- De commerciële zenders (VTM, SBS) die druk uitoefenen op de politiek omdat ze niet willen dat de VRT zijn on demand - programma's gratis aanbiedt. Dat is immers oneerlijke concurrentie voor hen.


Dàt is dan weer een andere kwestie. Maar opnieuw, als die programma's niet via netwerken van kabel- of telefonie-operatoren worden verstuurd, is er weinig sprake van oneerlijke concurrentie.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Huh, alles op het net zetten kost hun ook geld hoor. En het is jouw belastingengeld.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
LaundroMat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:10

Ken schreef:Huh, alles op het net zetten kost hun ook geld hoor. En het is jouw belastingengeld.


Net daarom.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Betalen voor 'Flikken' kan niet''. Mediaminister Geert Bourgeois vindt de deal tussen de VRT en Belgacom TV onaanvaardbaar. De VRT maakte gisteren bekend dat het achtste seizoen van de Eén-reeks Flikken nu al bekeken kan worden via Belgacom TV. Abonnees van het digitale platform kunnen vanaf vandaag de eerste aflevering gratis op aanvraag bekijken. Voor het vervolg moet er twee euro per aflevering betaald worden. De overeenkomst loopt tot 30 november, daarna wordt Flikken uitgezonden op Eén.

Minister van Media Geert Bourgeois (N-VA) is niet te spreken over de beslissing van de VRT. ,,De programma's van de VRT worden met belastingsgeld betaald en moeten eerst in open net uitgezonden worden. Pas nadien kan het eventueel tegen betaling aangeboden worden op aanvraag. Dat is een basispijler van de publieksopdracht. Wat de VRT doet, druist fundamenteel in tegen alle principes.''

De VRT ziet geen graten in het eerst tegen betaling uitzending van Flikken . ,,We hebben dit juridisch bekeken en er is geen enkele regel die ons dit belet'', zegt woordvoerster Diane Waumans. ,,Wij hebben het recht om inkomsten te genereren want we moeten zorgen dat we financieel gezond blijven en een knap aanbod kunnen blijven presenteren.''

Het meningsverschil tussen de VRT en Bourgeois wordt de eerste test voor het nieuwe VRT-decreet. Bourgeois vindt dat de overeenkomst met Belgacom TV eerst op de raad van bestuur had moeten komen. ,,Dit is een strategische beslissing die een belangrijke impact heeft op het medialandschap. Als de VRT dergelijke opties neemt, is hij meer een trekker voor de distributeurs.''

De VRT meent echter dat dit tot de bevoegdheid van het management behoort, zegt Waumans. ,,Dit zijn zaken die iedere dag bij ons terechtkomen; ze horen dus bij de dagelijkse werking.''
(dbj)

Bron: De Standaard.be van 30 augustus 2006
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

LaundroMat schreef:
Anthony schreef:Het feit dat Net Gemist geld kost, ligt trouwens vooral aan externe factoren buiten de VRT:

- De operatoren (Belgacom en Telenet) die zwaar investeren in hun netwerken en in opslagruimte en die daar uiteraard geld willen aan verdienen. Het gros van de VOD-inkomsten gaat dan ook naar de operatoren zelf, en niet naar de zenders.


Ja, maar ze kunnen die programma's wel gewoon op een site beschikbaar maken ook (zie het Nederlandse http://portal.omroep.nl/ bijvoorbeeld).

Anthony schreef:- De commerciële zenders (VTM, SBS) die druk uitoefenen op de politiek omdat ze niet willen dat de VRT zijn on demand - programma's gratis aanbiedt. Dat is immers oneerlijke concurrentie voor hen.


Dàt is dan weer een andere kwestie. Maar opnieuw, als die programma's niet via netwerken van kabel- of telefonie-operatoren worden verstuurd, is er weinig sprake van oneerlijke concurrentie.


En een site vraagt geen serverruimte?

Zoiets is gewoon niet houdbaar. RTL en Talpa, twee Nederlandse commerciële zenders, deden het aanvankelijk ook gratis, maar gaan daar nu ook verandering in brengen. Vroeg of laat zal de Nederlandse openbare omroep dat ook wel doen...
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

En voila. Dat hebben we er dus van. Er is een nieuwe uitvinding (digitale TV) en zelfs een staatszender probeert het monopolisme te misbruiken. Minister Bourgeois zou beter het hele systeem bekijken want volgens mij klopt er meer dan het VRT flikken probleem niet. Kijk maar naar wat TN allemaal probeert te doen. Nu dat laatste is dan hier een beetje off-topic. VRT had moeten beide operators aanspreken om zijn serie "on demand" aan te bieden. Waarom ze voor BGC-TV kiezen? Ex staadsbedrijf zeker? Dit is volkomen belachelijk. Nog een reden waarom ik TV Vlaanderen zou nemen. ik bekijke gewoon de programma's die digitaal uitgezonden worden op alle netten zonder dat ik me op een bepaald moment moet gediscrimineerd voelen. Doe zo voort BGC.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Blue-Sky schreef:Minister van Media Geert Bourgeois (N-VA) is niet te spreken over de beslissing van de VRT. ,,De programma's van de VRT worden met belastingsgeld betaald en moeten eerst in open net uitgezonden worden. Pas nadien kan het eventueel tegen betaling aangeboden worden op aanvraag. Dat is een basispijler van de publieksopdracht. Wat de VRT doet, druist fundamenteel in tegen alle principes.''

Idd nu lijkt het of ik ongewild een promo campagne van Belgacom zit te financieren. Sinds wanneer is dat de taak van de openbare omroep om commerciëlen lokkertjes te verkopen... ?

Ik heb geen problemen meet dat ze producties verkopen maar NADIEN ze verschenen zijn. De mensen die ervoor betaald hebben - door belastingsgeld - hebben toch een fundementeel recht om dat te zien zonder dat ze moeten inteken op producten van een monpolist ? En dat geld voor mijn part evengoed voor Telenet.

Anders moeten ze de VRT maar hun dotatie afnemen en de commerciele toer laten opgaan.

De VRT ziet geen graten in het eerst tegen betaling uitzending van Flikken . ,,We hebben dit juridisch bekeken en er is geen enkele regel die ons dit belet'', zegt woordvoerster Diane Waumans. ,,Wij hebben het recht om inkomsten te genereren want we moeten zorgen dat we financieel gezond blijven en een knap aanbod kunnen blijven presenteren.''
Ah weet je het zou geloofwaardig zijn moest niet "toevallig" altijd een link zijn met Belgacom. Telkens je ziet VRT sluit akkoord af met... weet je al zonder het artikel te lezen dat het over Belgacom gaat. Ik geloof er geen snars van dat die akkoorden er zijn gekomen in de normale zin van de hoogste bieder en dat deze series ook aangeboden zijn aan Belgacoms concurrenten... . Dus heel hun financieel gezond - neem ik net zoals de rest als da geblaas van de reyerslaan - als fundementeel gelul.
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

Silence schreef:
Blue-Sky schreef:Minister van Media Geert Bourgeois (N-VA) is niet te spreken over de beslissing van de VRT. ,,De programma's van de VRT worden met belastingsgeld betaald en moeten eerst in open net uitgezonden worden. Pas nadien kan het eventueel tegen betaling aangeboden worden op aanvraag. Dat is een basispijler van de publieksopdracht. Wat de VRT doet, druist fundamenteel in tegen alle principes.''

Idd nu lijkt het of ik ongewild een promo campagne van Belgacom zit te financieren. Sinds wanneer is dat de taak van de openbare omroep om commerciëlen lokkertjes te verkopen... ?

Ik heb geen problemen meet dat ze producties verkopen maar NADIEN ze verschenen zijn. De mensen die ervoor betaald hebben - door belastingsgeld - hebben toch een fundementeel recht om dat te zien zonder dat ze moeten inteken op producten van een monpolist ? En dat geld voor mijn part evengoed voor Telenet.

Anders moeten ze de VRT maar hun dotatie afnemen en de commerciele toer laten opgaan.

De VRT ziet geen graten in het eerst tegen betaling uitzending van Flikken . ,,We hebben dit juridisch bekeken en er is geen enkele regel die ons dit belet'', zegt woordvoerster Diane Waumans. ,,Wij hebben het recht om inkomsten te genereren want we moeten zorgen dat we financieel gezond blijven en een knap aanbod kunnen blijven presenteren.''
Ah weet je het zou geloofwaardig zijn moest niet "toevallig" altijd een link zijn met Belgacom. Telkens je ziet VRT sluit akkoord af met... weet je al zonder het artikel te lezen dat het over Belgacom gaat. Ik geloof er geen snars van dat die akkoorden er zijn gekomen in de normale zin van de hoogste bieder en dat deze series ook aangeboden zijn aan Belgacoms concurrenten... . Dus heel hun financieel gezond - neem ik net zoals de rest als da geblaas van de reyerslaan - als fundementeel gelul.


Pure nonsens. Telenet mag ook uitzenden als het wil.

Er zijn trouwens net zo goed bepaalde services die momenteel enkel bij Telenet beschikbaar zijn. Neem bijvoorbeeld het meespelen met de Canvas Crack. Of neem Net Gemist. Dat was in december 2005 al beschikbaar bij Telenet en pas in maart bij Belgacom. Maar dat zullen we voor de gemakkelijkheid maar vergeten zeker?
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

Silence schreef:Ah weet je het zou geloofwaardig zijn moest niet "toevallig" altijd een link zijn met Belgacom. Telkens je ziet VRT sluit akkoord af met... weet je al zonder het artikel te lezen dat het over Belgacom gaat. Ik geloof er geen snars van dat die akkoorden er zijn gekomen in de normale zin van de hoogste bieder en dat deze series ook aangeboden zijn aan Belgacoms concurrenten... . Dus heel hun financieel gezond - neem ik net zoals de rest als da geblaas van de reyerslaan - als fundementeel gelul.


Voor iemand die silence heet maak je een verdraaid luide en terechte opmerking :) en ik wil er nog iets aan toevoegen zoals ik in mijn vorige post al heb gezegd. Men zou beter het hele digitale TV systeem standaardiseren. Nu loopt het langs alle kanten de spuigaten uit en men is verdorie nog maar een jaar bezig. Als je nagaat wat ze er op dat jaar al van gebakken hebben is dit gewoon ronduit belachelijk.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Anthony schreef:
Silence schreef:
Blue-Sky schreef:Minister van Media Geert Bourgeois (N-VA) is niet te spreken over de beslissing van de VRT. ,,De programma's van de VRT worden met belastingsgeld betaald en moeten eerst in open net uitgezonden worden. Pas nadien kan het eventueel tegen betaling aangeboden worden op aanvraag. Dat is een basispijler van de publieksopdracht. Wat de VRT doet, druist fundamenteel in tegen alle principes.''

Idd nu lijkt het of ik ongewild een promo campagne van Belgacom zit te financieren. Sinds wanneer is dat de taak van de openbare omroep om commerciëlen lokkertjes te verkopen... ?

Ik heb geen problemen meet dat ze producties verkopen maar NADIEN ze verschenen zijn. De mensen die ervoor betaald hebben - door belastingsgeld - hebben toch een fundementeel recht om dat te zien zonder dat ze moeten inteken op producten van een monpolist ? En dat geld voor mijn part evengoed voor Telenet.

Anders moeten ze de VRT maar hun dotatie afnemen en de commerciele toer laten opgaan.

De VRT ziet geen graten in het eerst tegen betaling uitzending van Flikken . ,,We hebben dit juridisch bekeken en er is geen enkele regel die ons dit belet'', zegt woordvoerster Diane Waumans. ,,Wij hebben het recht om inkomsten te genereren want we moeten zorgen dat we financieel gezond blijven en een knap aanbod kunnen blijven presenteren.''
Ah weet je het zou geloofwaardig zijn moest niet "toevallig" altijd een link zijn met Belgacom. Telkens je ziet VRT sluit akkoord af met... weet je al zonder het artikel te lezen dat het over Belgacom gaat. Ik geloof er geen snars van dat die akkoorden er zijn gekomen in de normale zin van de hoogste bieder en dat deze series ook aangeboden zijn aan Belgacoms concurrenten... . Dus heel hun financieel gezond - neem ik net zoals de rest als da geblaas van de reyerslaan - als fundementeel gelul.


Pure nonsens. Telenet mag ook uitzenden als het wil.

Er zijn trouwens net zo goed bepaalde services die momenteel enkel bij Telenet beschikbaar zijn. Neem bijvoorbeeld het meespelen met de Canvas Crack. Of neem Net Gemist. Dat was in december 2005 al beschikbaar bij Telenet en pas in maart bij Belgacom. Maar dat zullen we voor de gemakkelijkheid maar vergeten zeker?

Ah komaan interactiviteit bij een kwisspelletje , ja wauw dat is een echt verkoopsargument. Dat is een afgekloven been. Belgacom is altijd een bevoorrechte partner als het gaat over de grote knikkers bij de VRT.

Ze hebben het nu weer van site gehaald maar er stond op de vrtnieuwssite

"De overeenkomst met Belgacom is niet exclusief: de reeks kan nog aangeboden
worden door andere providers."

Iemand die echt financiële gezondheid beoogt gaat niet met één partner iets afsluiten en zegt dan "ja maar in de toekomst gaat de reeks ook door anderen..." . Je speelt elkaar uit, je hebt een product, je hebt diverse gegadigden en je probeert een maximale rendement uit te halen. Dat doe je namelijk als je "echt" financiële gezondheid beoogt. Dat leer je zelf in het humaniora in uw eerste economie les. Komaan zeg...

Het is niet omdat een kip gaat kwaken dat het opeens een eend is... .
Laatst gewijzigd door Silence 01 sep 2006, 11:32, in totaal 1 gewijzigd.
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

Silence schreef:
Anthony schreef:
Silence schreef:
Blue-Sky schreef:Minister van Media Geert Bourgeois (N-VA) is niet te spreken over de beslissing van de VRT. ,,De programma's van de VRT worden met belastingsgeld betaald en moeten eerst in open net uitgezonden worden. Pas nadien kan het eventueel tegen betaling aangeboden worden op aanvraag. Dat is een basispijler van de publieksopdracht. Wat de VRT doet, druist fundamenteel in tegen alle principes.''

Idd nu lijkt het of ik ongewild een promo campagne van Belgacom zit te financieren. Sinds wanneer is dat de taak van de openbare omroep om commerciëlen lokkertjes te verkopen... ?

Ik heb geen problemen meet dat ze producties verkopen maar NADIEN ze verschenen zijn. De mensen die ervoor betaald hebben - door belastingsgeld - hebben toch een fundementeel recht om dat te zien zonder dat ze moeten inteken op producten van een monpolist ? En dat geld voor mijn part evengoed voor Telenet.

Anders moeten ze de VRT maar hun dotatie afnemen en de commerciele toer laten opgaan.

De VRT ziet geen graten in het eerst tegen betaling uitzending van Flikken . ,,We hebben dit juridisch bekeken en er is geen enkele regel die ons dit belet'', zegt woordvoerster Diane Waumans. ,,Wij hebben het recht om inkomsten te genereren want we moeten zorgen dat we financieel gezond blijven en een knap aanbod kunnen blijven presenteren.''
Ah weet je het zou geloofwaardig zijn moest niet "toevallig" altijd een link zijn met Belgacom. Telkens je ziet VRT sluit akkoord af met... weet je al zonder het artikel te lezen dat het over Belgacom gaat. Ik geloof er geen snars van dat die akkoorden er zijn gekomen in de normale zin van de hoogste bieder en dat deze series ook aangeboden zijn aan Belgacoms concurrenten... . Dus heel hun financieel gezond - neem ik net zoals de rest als da geblaas van de reyerslaan - als fundementeel gelul.


Pure nonsens. Telenet mag ook uitzenden als het wil.

Er zijn trouwens net zo goed bepaalde services die momenteel enkel bij Telenet beschikbaar zijn. Neem bijvoorbeeld het meespelen met de Canvas Crack. Of neem Net Gemist. Dat was in december 2005 al beschikbaar bij Telenet en pas in maart bij Belgacom. Maar dat zullen we voor de gemakkelijkheid maar vergeten zeker?

Als het nonsens is waarom is Belgacom dan altijd de bevoorrechte partner ? Ze hebben het nu weer van site gehaald maar er stond op de vrtnieuwssite

"De overeenkomst met Belgacom is niet exclusief: de reeks kan nog aangeboden
worden door andere providers."

Iemand die echt financiële gezondheid beoogt gaat niet met één partner iets afsluiten en zegt dan "ja maar in de toekomst gaat de reeks ook door anderen..." . Je speelt elkaar uit, je hebt een product, je hebt diverse gegadigden en je probeert een maximale rendement uit te halen. Dat doe je namelijk als je "echt" fianciële gezondheid beoogt. Dat leer je zelf in het humaniora in uw eerste economie les.

Het is niet omdat een kip gaat kwaken dat het opeens een eend is... .


Bevoorrechte partner heeft er nooit gestaan. Belgacom is vooralsnog de enige die tot een overeenkomst is gekomen. Met Telenet wordt er gepraat, maar is er nog geen overeenkomst. Is dat de VRT zijn schuld?

Bevoorrechte partner? Die bevoorrechte partner die maanden heeft moeten wachten op Net Gemist, in tegenstelling tot Telenet. Telenet had Net Gemist al in december 2005, Belgacom pas in maart 2006. Vreemd voor een bevoorrechte partner. Telenet is vooralsnog ook de enige die bij VRT-programma's het interactief stemmen bracht (onder andere bij Eurosong en De Grootste Belg) en die ook bij de Canvascrack interactief stemmen toeliet. Hoezo bevoorrechte partner?

Filmnet (ex-Prime) heeft trouwens jarenlang series van de VRT in primeur uitgezonden. Toen kraaide daar toch geen haan naar?
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Anthony schreef:Bevoorrechte partner heeft er nooit gestaan. Belgacom is vooralsnog de enige die tot een overeenkomst is gekomen. Met Telenet wordt er gepraat, maar is er nog geen overeenkomst. Is dat de VRT zijn schuld?

Bron ? Mij lijk het, en anderen ook, dat er altijd eerst een overeenkomst wordt gesloten met Belgacom en dan pas gepraat met anderen.

Bevoorrechte partner? Die bevoorrechte partner die maanden heeft moeten wachten op Net Gemist, in tegenstelling tot Telenet. Telenet had Net Gemist al in december 2005, Belgacom pas in maart 2006. Vreemd voor een bevoorrechte partner. Telenet is vooralsnog ook de enige die bij VRT-programma's het interactief stemmen bracht (onder andere bij Eurosong en De Grootste Belg) en die ook bij de Canvascrack interactief stemmen toeliet. Hoezo bevoorrechte partner?

Ja interactief stemmen de killer feature die echt uw product kraakt of verkoopt. Als het om de grote knikkers gaat dan krijgt Belgacom ALTIJD de voorkeur. Of ga je nu echt beweren dat er geen intensieve band is tussen VRT en Belgacom ? De alliante van het voetbalcontract nog recent vergeten mss ? Het project IO waar de VRT met belastingsgeld deftig geld heeft gepompt in Belgacom's digitaal project, etc.

En ik maar denken dat Net Gemist zo'n vertraging opliep omwille van structurele problemen... . Maar zo kun je het natuurlijk ook een leuke spin geven natuurlijk.

Filmnet (ex-Prime) heeft trouwens jarenlang series van de VRT in primeur uitgezonden. Toen kraaide daar toch geen haan naar?
En dat maakt het opeens ok ? Sinds wanneer ? En wie zegt er dat daar geen haan naar kraaide ? Mediums zoals Internet waren toen nog niet toegankelijk of alleszins niet zo breed voor de gewone man. Dus de "Belgacom arm dutskes" aanpak maakt op mij geen indruk.

Trouwens Belgacom of Telenet Digitale TV blijft het feit dat series eerst op dergelijke gesloten zenders tonen gewoon not done is. Ik betaal geen belastingen zodat Belgacom (of Telenet for that matter) lokkertjes kan aanbieden om hun producten in een goed daglicht te kunnen stellen. Ik kan er ook niet aan doen dat Belgacom (TV) fetisjen dat niet kunnen snappen maar mij lijkt het zo logisch als iets.
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

Silence schreef:
Anthony schreef:Bevoorrechte partner heeft er nooit gestaan. Belgacom is vooralsnog de enige die tot een overeenkomst is gekomen. Met Telenet wordt er gepraat, maar is er nog geen overeenkomst. Is dat de VRT zijn schuld?

Bron ? Mij lijk het, en anderen ook, dat er altijd eerst een overeenkomst wordt gesloten met Belgacom en dan pas gepraat met anderen.

Bevoorrechte partner? Die bevoorrechte partner die maanden heeft moeten wachten op Net Gemist, in tegenstelling tot Telenet. Telenet had Net Gemist al in december 2005, Belgacom pas in maart 2006. Vreemd voor een bevoorrechte partner. Telenet is vooralsnog ook de enige die bij VRT-programma's het interactief stemmen bracht (onder andere bij Eurosong en De Grootste Belg) en die ook bij de Canvascrack interactief stemmen toeliet. Hoezo bevoorrechte partner?

Ja interactief stemmen de killer feature die echt uw product kraakt of verkoopt. Als het om de grote knikkers gaat dan krijgt Belgacom ALTIJD de voorkeur. Of ga je nu echt beweren dat er geen intensieve band is tussen VRT en Belgacom ? De alliante van het voetbalcontract nog recent vergeten mss ? Het project IO waar de VRT met belastingsgeld deftig geld heeft gepompt in Belgacom's digitaal project, etc.

En ik maar denken dat Net Gemist zo'n vertraging opliep omwille van structurele problemen... . Maar zo kun je het natuurlijk ook een leuke spin geven natuurlijk.

Filmnet (ex-Prime) heeft trouwens jarenlang series van de VRT in primeur uitgezonden. Toen kraaide daar toch geen haan naar?
En dat maakt het opeens ok ?

Trouwens Belgacom of Telenet Digitale TV blijft het feit dat series eerst op dergelijke gesloten zenders tonen gewoon not done is.


1) Het voetbalcontract was een initiatief van Belgacom zelf, niet van de VRT. Belgacom zocht zelf een partner voor het voetbalcontract en kwam daarvoor bij de VRT terecht, niet andersom. De VRT heeft in deze zaak dus géén partij gekozen.

2) IO was inderdaad een project met Belgacom, maar je vergeet wel te melden dat er tevens een project "Vlaanderen Interactief" liep, waar de VRT samenwerkte met... Telenet en Interkabel.

3) Structurele problemen? Leg uit. Belgacom was in december technisch perfect klaar om Net Gemist aan te bieden, want ze boden al veel langer Video On Demand van bv. films en concerten aan.

4) Als Belgacom écht de bevoorrechte partner was, dan zouden ze toch net zo goed ook het interactief stemmen etcetera eerst bij hen aanbieden? Het zijn inderdaad slechts "kleine" dingetjes, maar ik zie niet in waarom VRT hier plots met Telenet zou voor gaan samenwerken moest Belgacom toch de bevoorrechte partner zijn.

5) Dat er wel degelijk ook met Telenet gepraat wordt, stond vanmorgen in de krant. Vraag me niet dewelke, ik heb verschillende kranten gelezen, maar ik geloof De Standaard.

Ten slotte: Flikken is zowat het eerste product dat éérst bij Belgacom en pas dáárna bij Telenet verscheen. Bij Net Gemist, interactief stemmen en interactief meespelen was het nét omgekeerd. Ik stel ook vast dat bijvoorbeeld de radiozenders nog altijd niet opgenomen zijn in het radio-aanbod van Belgacom. Toch vreemd, voor een bevoorrechte partner...

Ik wil trouwens nog dit zeggen: ik ben tegen exclusiviteit. Ik ben zelf Belgacom-abonnee, maar ik hoop écht dat het Flikken-aanbod gauw ook bij Telenet beschikbaar is. Ik zou het zelf ook geen pretje vinden moest het omgekeerd zijn, dus zie ik niet in waarom ik zou zitten hopen op exclusiviteit voor mezelf. Ik ben trouwens over de hele lijn tegen exclusiviteit, voor eenders welke zender (bv. ook de MTV-zenders die exclusief bij Telenet zitten). Enkel bij voetbal en premium-films keur ik exclusiviteit goed.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Q-music is nu opgenomen in het abonnement van belgacom
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
chrisvdp
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jul 2006, 15:25

Mijn gedacht: Belgacom had beter het geld dat ze aan flikken hebben gegeven, uitgegeven om hun product te verbeteren (het menu van on demand sneller te maken, om er maar 1 te noemen).
Gebruikersavatar
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 13 dec 2003, 13:34
Locatie: Izegem
Bedankt: 3 keer

andy-dsl schreef:Waarom ze voor BGC-TV kiezen? Ex staadsbedrijf zeker?


Belgacom is nog altijd voor 50% + 1 aandeel een staatsbedrijf :wink:
Mate
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 jul 2005, 16:44

stefke schreef:Binnenkort moet je nog verschillende providers nemen, wil je je een bepaald progamma zien.

Flikken daar moet je belgacom tv voor nemen
aspe daar moet je telenet digitaal voor nemen
Voetbal tja daar is het ook al zo....

Stel me er toch vragen bij of dit wel de bedoeling is...


inderdaad
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Mate schreef:
stefke schreef:Binnenkort moet je nog verschillende providers nemen, wil je je een bepaald progamma zien.

Flikken daar moet je belgacom tv voor nemen
aspe daar moet je telenet digitaal voor nemen
Voetbal tja daar is het ook al zo....

Stel me er toch vragen bij of dit wel de bedoeling is...


inderdaad


of even wachten tot het op het open net te zien zal zijn.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

hollebollegijs schreef:Q-music is nu opgenomen in het abonnement van belgacom


Niet echt een radio aanbod om naar huis te schrijven zou ik zo zeggen. 1 radiostation in een digitaal aanbod! Absoluut niet de moeite waard om nog maar te overwegen Belgacom TV in huis te nemen.
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Zambo schreef:
hollebollegijs schreef:Q-music is nu opgenomen in het abonnement van belgacom


Niet echt een radio aanbod om naar huis te schrijven zou ik zo zeggen. 1 radiostation in een digitaal aanbod! Absoluut niet de moeite waard om nog maar te overwegen Belgacom TV in huis te nemen.


Belgacom TV is het dan ook :wink:
en er zijn er meer dan één te beluisteren
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

jan28 schreef:
Zambo schreef:
hollebollegijs schreef:Q-music is nu opgenomen in het abonnement van belgacom


Niet echt een radio aanbod om naar huis te schrijven zou ik zo zeggen. 1 radiostation in een digitaal aanbod! Absoluut niet de moeite waard om nog maar te overwegen Belgacom TV in huis te nemen.


Belgacom TV is het dan ook :wink:
en er zijn er meer dan één te beluisteren


Inderdaad het zijn er 8. Waarvan 1 vlaams station en de rest franstalig. Het is dus heel duidelijk op welke markt ze zich richten. Belgacom is goed voor Wallonië waar tot op heden nog geen kabel-concurent zich heeft gemeld om weerstand te bieden.

Wel een pover aanbod zou ik zo zeggen voor de Vlamingen.
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

Zambo schreef:
jan28 schreef:
Zambo schreef:
hollebollegijs schreef:Q-music is nu opgenomen in het abonnement van belgacom


Niet echt een radio aanbod om naar huis te schrijven zou ik zo zeggen. 1 radiostation in een digitaal aanbod! Absoluut niet de moeite waard om nog maar te overwegen Belgacom TV in huis te nemen.


Belgacom TV is het dan ook :wink:
en er zijn er meer dan één te beluisteren


Inderdaad het zijn er 8. Waarvan 1 vlaams station en de rest franstalig. Het is dus heel duidelijk op welke markt ze zich richten. Belgacom is goed voor Wallonië waar tot op heden nog geen kabel-concurent zich heeft gemeld om weerstand te bieden.

Wel een pover aanbod zou ik zo zeggen voor de Vlamingen.


Pure nonsens. Kijk bijvoorbeeld al eens naar de televisiezenders. In het Vlaamse basispakket zitten (véél) meer televisiezenders dan in het Waalse pakket. Nogal straf om dan op basis van het aantal radiozenders te stellen dat Belgacom de Franstaligen bevoordeelt.

De VRT-radio's zijn trouwens onderweg. Belgacom heeft een contract met de VRT om hun analoge en digitale radiozenders aan te bieden. Er was echter een technisch en juridisch probleem dat dit een tijdje dwarsboomde, maar daar zou heel gauw verandering in moeten komen.

Vandaag trouwens een nieuwe exclusiviteit op Belgacom TV: Marktrock. Belgacom-kijkers kunnen enkele stukken van het laatste Marktrock-festival opvragen via On Demand... Gratis. Onder andere Lalalover, Discobar Galaxie en Sandrine zijn aanwezig.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Anthony schreef:
Zambo schreef:
jan28 schreef:
Zambo schreef:
hollebollegijs schreef:Q-music is nu opgenomen in het abonnement van belgacom


Niet echt een radio aanbod om naar huis te schrijven zou ik zo zeggen. 1 radiostation in een digitaal aanbod! Absoluut niet de moeite waard om nog maar te overwegen Belgacom TV in huis te nemen.


Belgacom TV is het dan ook :wink:
en er zijn er meer dan één te beluisteren


Inderdaad het zijn er 8. Waarvan 1 vlaams station en de rest franstalig. Het is dus heel duidelijk op welke markt ze zich richten. Belgacom is goed voor Wallonië waar tot op heden nog geen kabel-concurent zich heeft gemeld om weerstand te bieden.

Wel een pover aanbod zou ik zo zeggen voor de Vlamingen.


Pure nonsens. Kijk bijvoorbeeld al eens naar de televisiezenders. In het Vlaamse basispakket zitten (véél) meer televisiezenders dan in het Waalse pakket. Nogal straf om dan op basis van het aantal radiozenders te stellen dat Belgacom de Franstaligen bevoordeelt.

De VRT-radio's zijn trouwens onderweg. Belgacom heeft een contract met de VRT om hun analoge en digitale radiozenders aan te bieden. Er was echter een technisch en juridisch probleem dat dit een tijdje dwarsboomde, maar daar zou heel gauw verandering in moeten komen.

Vandaag trouwens een nieuwe exclusiviteit op Belgacom TV: Marktrock. Belgacom-kijkers kunnen enkele stukken van het laatste Marktrock-festival opvragen via On Demand... Gratis. Onder andere Lalalover, Discobar Galaxie en Sandrine zijn aanwezig.



Ik kan enkel maar afgaan op wat de website van Belgacom mij vertelt voor mijn postcode in Vlaanderen. Daar stel ik echter vast dat er maar 1 Vlaams radiostation tussenstaat. Dat is wat ik nu objectief kan vaststellen. Ik zie daar geen enkele VRT radio tussenstaan, net zomin dat 4FM er tussenstaat of een andere zender.
Dat er hier in de toekomst verandering in kan komen dat kan wel zijn. Maar als eventuele klant die wenst over te stappen op digitaal is het en blijft het aanbod van Belgacom heel mager en duur op dit moment. Maar we gaan hier Off topic, het ging eigenlijk over de Flikken.
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

zambo schreef:Ik kan enkel maar afgaan op wat de website van Belgacom mij vertelt voor mijn postcode in Vlaanderen. Daar stel ik echter vast dat er maar 1 Vlaams radiostation tussenstaat. Dat is wat ik nu objectief kan vaststellen. Ik zie daar geen enkele VRT radio tussenstaan, net zomin dat 4FM er tussenstaat of een andere zender.
Dat er hier in de toekomst verandering in kan komen dat kan wel zijn. Maar als eventuele klant die wenst over te stappen op digitaal is het en blijft het aanbod van Belgacom heel mager en duur op dit moment. Maar we gaan hier Off topic, het ging eigenlijk over de Flikken.


Dat mogen er van mij ook gerust 500 radiozenders zijn maar dat is toch geen reden om digitale TELEVISIE te nemen, en een klassiek of classic of ... kanaal dat non-stop uitzend, als dat in het frans of nederlands is, dat maakt toch geen verschil?

In verband met flikken en dergelijke, het is misschien omdat er op een gesloten kanaal (tegen betaling) eerst naar kan gekeken worden dat die dingen uberhaupt nog gemaakt worden. Filmnet produceerde (en betaalde) vroeger films en reeksen die daarna op open netten te zien waren. Kwaliteit maken kost handenvol geld en als dit de oplossing is, is dat een zeer goede. Wie eerst wil kijken betaalt, wie dat niet wil wacht even en ziet het daarna op de open netten. Dat discrimeert niemand, kost niemand extra geld (als je dat niet wilt)
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”