Adsl2fit Ervaringen.

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ikke mijn abo genomen op de computerbeurs in Antwerpen, alles daar ingevuld maar geen dubbel gekregen :-( :-(

Veeeeeel volk Oddity :-D
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm, mja, geen dubbel das wel altijd miserie.

maar als ik mij niet vergis staat dat op de achterzijde van die papieren enja op internet zijn ze ook te vinden natuurlijk, maar veel mensen zoeken daar niet echt naar ;-)
I love it when a plan comes together!
hologic
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 3 keer

Hey dudes,

Wel ik sind vorige week een Adsl2Fit abonnement. Het betreft hier een 8Mbit up/256k down.

Gemiddelde gemeten snelheid op adslbox.be en speedtest.nl is 700kb/s upload en 35 upload :twisted: . Kijk maar op de top 40-resultaten (700 en 703). En een ping van 20ms

Ik woon op ongeveer 2.5 km van een centrale.

Gebruikte hardware :
Alcatel speedtouch home (geen mod naar pro)
D-link 614+ wireless router

Installatie duurde +- 10 minuten en draait als een zonnetje

Een popmail kan voor 6€ per maand aangeschaft worden. onbeperkt volume en 5 aliassen.

Ik ben er heel tevreden van op dit ogenblik, heb ook geprobeerd bij A-online.

Ik heb zo'n vermoeden dat we van A-online de eerste tijd niets meer ga van horen. Ik heb al verschillende mails gestuurd zonder antwoord.
En de frontpagina ligt al sinds een dikke maand uit, enkel het forum is bereikbaar en de laatste post dateert van 5 juli.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Hola :) idd
Adsl2Fit 5601 17:31 21/07/2003
Adsl2Fit 5625 17:30 21/07/2003
Very nice 8)
NuKeM
The Mighty Mzungu

Ooh My God, check this out:
Adsl2Fit 6505 19:23 21/07/2003
Adsl2Fit 6687 19:22 21/07/2003
of even omgerekend: 835,9 kb/s !!!
Oké ik ga ook overstappen denk 'k :-D
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Naar aanleiding van de 8Mbit/s accounts heb ik even de provider charts aangepast.

<a href="http://www.adslbox.be/speedtest/db_provider3.php" target="_blank">klik hier om ze te zien</a>

Let wel op de aangepaste schaal voor de 8Mbit accounts, ze pasten er anders niet netjes op :dd

Toch ook nog even melden dat bij zulke snelheden jouw afstand tot de centrale een hoofdrol zal spelen!
NuKeM
The Mighty Mzungu
Starter
Starter

Ik zit op ongeveer 5,3 km van de centrale en ik heb nu met skynet bij speedtest ong. 345 kb/s download, enig idee hoeveel ik zou hebben bij een 8 mbit-verbinding :???:
Ahja en zijn de 4 mbit verbindingen van adsl2fit ed. in feite maar 3,8 mbit verbindingen? (--> providercharts)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

The Mighty Mzungu,

op 5,3 nog 345Kbyte/s halen? Das chance hebben, de meesten halen dat niet. Welke modem heb je? Nieuwe verkaveling ofzo? Stedelijk gebied of landelijk? Vanwaar heb je 5.3km informatie? Bgc?

Normaal gezien gaat ge op 5km+ niet de volle 3Mbps halen.. ge gaat onstabiele verbinding hebben in véél gevallen. Voor 8Mbps zit je best binnen de 3km range rond de centrale. In geval van slechte kwaliteit lijn <2.5km. Hangt dus af van afstand, modem en lijnquality.

De lijnen van adslfit zijn trouwens niet 4Mbps, maar zijn 3.3Mbps. (zie in toekomstige review) Die 3.8 Mbps dat zal een barrema zijn die Nukem voor de tests heeft ingesteld ;-) Kwestie onderscheid te maken tussen de adsl+ (=8Mbps ips) en gewone adsl isps te maken.
Laatst gewijzigd door The Oddity 21 jul 2003, 20:18, in totaal 1 gewijzigd.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

NuKeM
The Mighty Mzungu
Starter
Starter

@The Oddity,
ik heb jaren moeten wachten op mijn adsl-verbinding omdat ze mij altijd bleven zeggen dat ik te ver van de centrale woonde. Maar sinds Augustus 2002 kon ik het opeens wel krijgen. Mijn lijn is zeer stabiel, nog nooit down geweest en haal altijd min. 300 kb/s maar met meerdere gelijktijdig downloads makkelijk 350 ks/s. De info van 5,3 km van de centrale heb ik 2 jaar gelede ooit eens gekrege van een telefoniste maar sinds toen hebben ze het me nooit meer willen zeggen. Ik vermoed dat er in de buurt gewoon een centrale is bijgebouwd sinds vorig jaar... Ik woon in Tielt-Winge (ong 20 km van Leuven)
Aja en ik heb een speedtouch usb van alcatel en ons huis ligt nogal afgelegen, zeer landelijk, rustige straat dus... niet echt dicht bij de centrale denk 'k, er zijn ook geen werken geweest aan het netwerk hier in de buurt bij mijn weten.

En btw: 345 kb/s is ong 2700 kbit/s en dus nog helemaal geen 3,3 mbit :-D
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

The Mighty Mzungu schreef:En btw: 345 kb/s is ong 2700 kbit/s en dus nog helemaal geen 3,3 mbit :-D

Nee, idd dat komt door de overhead :)
NuKeM
The Mighty Mzungu
Starter
Starter

The Oddity schreef:(zie in toekomstige review)

En voor wanneer staat die review ongeveer geplant :wink: ??
Sandman
Pro Member
Pro Member

djee, het is dat ik niet wil spammen he ;)
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

Sandman zo vlug gaan wij niet zeggen dat "iets" reclame is he.Ok ik sta bekend as de meest strenge lid van de groep modorators :mrgreen: maar van mij mag je best het adsl2fit product voorstellen.De mensen vragen er blijkbaar om en dat zal onze site (en adsl2fit aanbieders) alleen maar ten goede komen.Het komt er alleen op neer hoe je zoiets schrijft
Registered Linux user #286313
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Die 420 wordt nauwelijks gehaald zenne..zelf niet als ge dicht bij de centrake zit. Ik zit er vrij dicht tegen en ik heb al een max van 360 gehaald.. maar dat is het ook ;-)
350 is het ongeveer wat ge haalt. Nu ik denk niet dat je nog op 5.4km zit, dat kan bijna niet, dan zou je zeker zou geen snelheden hebben. Wat ik vermoed is dat bgc in je buurt een minidslam heeft bijgezet om verre klanten ook te kunnen aansluiten.
Maw als je adslfit wenst dan zal je even veel geduld moeten hebben, wil zeggen dat niet echt in een drukke omgeving is waar eerst dslams komen, zal slechts op het einde gebeuren ;-)

Als je eens gebruik kan maken van een spth, moet je maar eens de lijntest doen, dan zal je zien dat je dichter zit :)
The Mighty Mzungu
Starter
Starter

Als ik een 8 mbit-verbinding wil dan wel ja, want die zijn inderdaad alleen maar in de buurt van de grote steden te verkrijgen enzo maar de 4 mbit-verbindingen zijn op zeer veel plaatsen te verkrijgen, volgens mij zelfs overal waar adsl mogelijk is (aangezien het in feite toch maar een gewone 3,3 mbit-verbinding is). Hier kan je trouwens controleren welke abbo's beschikbaar zijn bij jou: http://www.adsl2fit.be/NL/Prequal.aspx
Bij mij zijn alle 4-mbit verbindingen beschikbaar :-D --> Aanvraag is onderweg...
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb lang getwijfelt of dit niet te mooi was om waar te zijn.
Maar als ik dit hier hoor denk ik toch ook dat adsl2fit er een klant bij heeft.
airzimmy
Erelid
Erelid
Contacteer:

Je zou het alleen al nemen voor de vrijheid. Het klinkt momenteel dankzij de posters hier behoorlijk positief.

Maar ik blijf toch sceptisch, we kennen er nog dat met no limits zijn begonnen.
Groggy

Sjah... telenet s**** hard eggs... telenet is de enige die limieten binnen de limieten en limieten op de limieten heeft, toen ik het contract opgezegd heb en een telefoontje van hun klantendienst kreeg met vragen als, waarom en of ik niet tevreden was heb ik dat ook even vermeld dat het commercieel gezien achterlijk is dat ze de mensen die willen betalen voor meer niet eens de kans geven dat te doen. smallband = telenet. Toen zat ik er wekelijks op nu niemeer omdat ik nu onbeperkt volume kan bestellen en op dat vlak dus een abo op maat heb (zorgeloos).

Nu, no limits en ook de 256kbps upload spreken mij wel enorm aan.
Als een provider de formule in het nadeel van de klant veranderd mag je wettelijk gezien opzeggen zonder vergoeding te moeten betalen. Als adsl2fit 4 deze formule gedurende 4 maand kan waarmaken heb ik mijn opzegvergoeding bij skynet al terug aangezien ik nu meer dan het dubbele betaal aan abo + opties ;) Voor webspace of e-mail moet je niet blijven, een webserver en pop3 server kan je ook zelf draaien, aangezien die poorten open zijn omdat je servers MAG draaien.

Daarom beste sub.. wat zijn de plannen van skynet.. ivm uploadsnelheid?
Willen ze die ook optrekken tot 192kbps bij de go en 256Kbps bij de plus ?

ff formuliertje downloaden :D laterz
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

airzimmy schreef:Maar ik blijf toch sceptisch, we kennen er nog dat met no limits zijn begonnen.

Idd, laten we dat zeker niet vergeten.
Adsl2fit heeft voor zover ik weet (maar ik weet ook niet zoveel hierover) die 'no limit' niet zelf in handen, scarlet wel. Als ze bij scarlet zeggen dat er een limiet moet komen dan is Adsl2fit denk ik wel gezien...
NuKeM
The Mighty Mzungu
Starter
Starter

Daarom heeft Planet Internet ook geen limieten (ook bij scarlet), ze zeggen het wel op hun site maar in feite mag je er per maand makkelijk 40gig downloaden... maw naar PI overstappen is ook een goed alternatief voor diegene die geen limieten willen en toch zekerheid willen ivbm de provider :!:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

The Mighty Mzungu schreef: maar de 4 mbit-verbindingen zijn op zeer veel plaatsen te verkrijgen, volgens mij zelfs overal waar adsl mogelijk is (aangezien het in feite toch maar een gewone 3,3 mbit-verbinding is).

The Mighty Mzungu,

niet noodzakelijk. Opgelet eh, die adsl2fit lijnen lopen via een dslam van netall/scarlet/kpn. Maw niet via een BGC dslam. Nu ben je aangesloten op een BGC dslam, om je lijn omte zetten moeten ze dat dus op een andere kaart pluggen. Nu als er in jouw regio nog geen zo'n dslam zou staan wel dan zou dat dus niet lukken. Je zou adsl kunnen hebben via bgc, maar niet via adsl2fit toch niet het 4mbps abo :)

ivm when die review online komt: ik denk tegen het einde van volgend weekend :)
The Mighty Mzungu
Starter
Starter

Very nice, maar zoals ik al zei naar Planet Internet overstappen is ook een degelijk alternatief 8)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

KPN/SCARLET/NETAll is allemaal hetzelfde maw een Planet 4Mbps of 8Mbps abo nemen of een adsl2fit abo nemen is hetzelde enkel een andere isp. Want het loopt over dezelfde dslams.

Planet gewoon 3.3Mbps over BGC dslams is wel oplossing maja :)
The Mighty Mzungu
Starter
Starter

The Oddity schreef:Planet gewoon 3.3Mbps over BGC dslams is wel oplossing maja :)

Niks'te maja, das wel degelijk een oplossing :twisted:
The Mighty Mzungu
Starter
Starter

The Oddity schreef:ivm when die review online komt: ik denk tegen het einde van volgend weekend :)

Dat weekend is nu al een tijdje voorbij... :lol: Al vorderingen met de review :???:
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

De review komt eraan, we wachten nog op een mailtje dat (gisteren avond) verstuurd werd naar adsl2fit met nog enkele vragen waarop we graag antwoord hadden gehad :)
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

The Mighty Mzungu schreef:Dat weekend is nu al een tijdje voorbij... :lol: Al vorderingen met de review :???:

Kijk, we kunnen u nu al iets geven, maar dan zal men beginnen zagen zoals op Skynet fora: en hoe zit dat en hoe zit dit en wat met dat.....

Gewoon omdat we hem zo volledig mogelijk willen maken en full feedback vanuit alle richtingen willen duurt het nog eventjes... ik zou zeggen even geduld.

Ja met userbase moet je even geduld hebben, maar wat we beloven komt er ;-)

btw: effe terzijde, je hebt hierboven ergens gezegd dat er op de site van pi staat dat het unlimited is? Maar ik heb deze weekend toch bij Scarlet gezien dat het beperkt is.. niks van "fair-use policy" of geen limiet of wat dan ook.. kan je daar eens een linkje van geven?
The Mighty Mzungu
Starter
Starter

Op hun site vindt u dit:
Wat zijn de regels voor het toegestane online verbruik via ADSL?

Hou rekening met de limieten voor uw online verbruik en vermijd onaangename verrassingen.

*
Voor ADSL One is het toegelaten online verbruik 10 GB/maand.
Voor ADSL Mega is dat 15 GB/maand.
Met een ADSL Office abonnement (enkel voor bedrijven of zelfstandigen) is uw online verbruik onbeperkt.
*
Wanneer u uw toegestane datavolume overschrijdt, adviseren we u om een abonnement te nemen dat beter in uw noden voorziet.
Volgens het contract dat u heeft afgesloten met Scarlet, kan Scarlet in principe bij elke overschrijding van het afgesproken datavolume extra kosten aanrekenen. Voorlopig zijn we nog niet van plan om dit te doen.
*
U kan op elk moment uw datavolume zelf controleren via Mijn Scarlet. Vul uw gebruikersnaam en paswoord in en klik op Controleer uw online verbruik. U krijgt meteen een overzicht van uw internetverkeer.

© Scarlet (http://www.pi.be/nl/support/article_print.jsp?art=117927&dest=946)

Ik ken heel wat volk die bij PI zitten, zij downloaden gemakkelijk 40 gig/maand zonder extra kosten ofwat dan ook (Net zoals bij skynet vroeger)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

I c, ik had een andere pagina tegen gekomen, waar dat blijkbaar niet op stond van het niet aanrekenen van extra volume ;-)

Idd, niet dat ik je niet geloofde.. maar ik zag et niet direct staan op die page die ik tegenkwam..daarmee. Ook niet naar gezocht, nu op portal staat het ook, klaar en duidelijk.
Sandman op locatie

ik gooi het topic maar weer ne andere kant op...

Zoals sommige weten is het momenteel zo dat er plaatsen zijn waar je enkel de 4mbit verbindingen kan krijgen waarbij het feitelijk nog een 3.3 mbit down verbinding is , met een mooie upload van een 384kbps. 5ikzelf ben in dit geval ( 320 down op moment, 37 up )

Ik hing vandaag ff aan de lijn met de mensen van adsl2fit, en kreeg te horen dat deze verbinding zeer snel overal in België wordt omgezet naar 4mbit down.
Er zit een kleine vertraging op, ivm vakantie. Maar voor mijn regio sprak men over een 2-3-tal weken.
Groggy

zou webvisie een antwoord geven op de vraag hoeveel er nodig is om adsl2fit limieten op te leggen?
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Hopelijk komt binnen enkele dagen onze ADSL2fit review online. Deze zal hopelijk vele vragen rond ADSL2fit beantwoorden ;)
NuKeM
hologic
Plus Member
Plus Member

Wel dudes, ik heb nog al meer dan een week ADSL2FIT en draait als een tierelier.

Nog geen enkel probleem ondervonden, ben nu al 6 volle dagen online, nog geen enkele disconnect gehad. Heb nu een dikke 36 Gb gedownd en ongeveer 3.5 Gb geupped.

Snelheid is continue een dikke 700 Kb/s down.

Skynet can s**** my fumes (3.3 Mbit Ha..ha...). Ik heb eerlijk waar ook getwijfeld tussen een gevestigde waarde (BC) en een nieuweling.

Maar ik ben op een franstalig forum terechtgekomen en daar is adsl2fit veel bekender (Brussel, luik en omstreken)

http://www.adsl-bc.org/fr/main.htm (hoop dat het mag)

dan naar het forum gaan en autre ISP aan klikken.

Daar vindt je heel wat informatie over Adsl2Fit.

Ook minder goede info wat betreft A-online vindt je hier. Eerst wou ik bij hun een abonnement nemen, maar plaats was hun website verdwenen en ik heb al weken geen antwoord gehad op mijn mails.

Ik vrees er een beetje voor, ben blij dat ik voor Adsl2fit heb gekozen (hopelijk blijft dat ook voor de toekomst zo)
The Mighty Mzungu
Starter
Starter

Slecht nieuws; ik heb vandaag naar adsl2fit gebeld omdat ik wou overstappen... Nu blijkt dat belgacom de oude procedure nietmeer wilt toepassen (eerst adsl2fit aanvragen, daarna skynet opzeggen). Maw nu zal je eerst uw skynetabo moeten opzeggen voordat je adsl2fit mag aanvragen --> niet 2à3 dagen zonder internet maar wel 2à3 weken :x
Ze wisten me wel te zeggen dat ze alles op alles aan het zetten waarom om dit probleem terug op te lossen...
Voorlopig stap ik dus niet over want 3 weken is echt wel te lang voor mij :!:
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Idd, erg lang en zeker in de vakantie :?
En even met je inbelmodem in de vakantie online zitten is nu ook weeral niet wat je goedkoop kan noemen :(
Ben ik verkeerd of doet Belgacom echt alles om die omschakelingen zo moeilijk mogelijk te laten verlopen en om zo toch maar hun klanten te kunnen behouden? Indien ja, dan hebben we hiervoor een weinig gebruikte maar nu toch erg toepasselijke smilie: :puke:
Zo'n groot bedrijf en 2 à 3 weken moeten wachten op iets dat eigenlijk best wel veel sneller zou moeten kunnen... ik ben sprakeloos, het is te hopen dat dit maar tijdelijk is en dat ze het geheel wat aan het stroomlijnen zijn.
NuKeM
Sandman
Pro Member
Pro Member

Om eerlijk te zijn is BGC wat aan de trage kant.
Toen ik eind Juni , begin juli zelf aangesloten werd, moest ik zo een 9 dagen op BGC wachten om een adsl signaal op mijn lijn te krijgen.

Ik heb zo vooral mijn bedenkingen over het feit, dat ik toendertijd naar BGC belde, of ze daar al iets wisten over het juiste tijdstip van het plaatsen van een adsl-signaal op mijn lijn dat ze zeiden:

"Oh, maar dat is geen probleem, kan ik zo voor u regelen indien u Skynet neemt. Dan heeft U het zelfs straks nog."

Ik vind dit maar bedenkelijk...
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

Well ik moet Sandman gelijk geven BGC zal er alles aan doen om de overschakeling naar een andere adsl aanbieder dan hun eigen skynet zo moeilijk en zo lastig mogelijk te maken.BGC zegt wel "andere adsl aanbieders zijn mogelijk" maar ze zullen je wel tegenwerken als je effectief bij een andere aanbieder gaat.Ik ben van mening dat BGC het recht niet heeft om dit te doen.Zolang u uw rekening betaalt heeft BGC niks te koeken en hebben ze braaf te doen wat hun klanten vragen (als het mogelijk is natuurlijk ) ik zou zelfs eens naar test-aankoop durven stappen BGC moet ervoor gestraft worden dat ze je tegenwerken omdat je een andere internet provider wilt dan skynet.Microsoft is jaren geleden ook voor de rechter gesleept omdat ze hun eigen webbrowser (internet explorer ) standard meeleverde in windows.Twee verschillende dingen maar uiteindelijk komt het wel op hetzelfde neer.Dat de The Mighty Mzungu drie weken zonder internet moet zitten omdat BGC lastig doet vind ik uitermate belachelijk en zou niet zonder gevolgen mogen blijven voor BGC.

The Mighty Mzungu good luck !! ik hoop dat het inorde komt voor jou (en je geen 3 weken zonder internet moet doorbrengen)

greetz

Erik
Registered Linux user #286313
hologic
Plus Member
Plus Member

Toen ik in Hasselt aankom, had ik nog geen adsl of kabelaansluiting.

Bij mij heeft het effectief 10 werkdagen geduurd (2 normale weken) geduurd. Daarna nog 1 dag dat ze getest hebben en toen was het in orde.
Daarna kon ook gelijk surfen bij Adsl2fit.

Maar het is inderdaad waar dat grote bedrijven zoals BGC soms moeilijk doen.

Ik heb gedurende 2 weken me ook beholpen met een goede inbelverbinding. Was wel euforisch toen ik mijn adsl kreeg, ooh de snelheid (56kbits --> 8Mbits) :-D
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Er moet even iets recht gezet worden ivm de post van The Mighty Mzungu.
Ik heb van ADSL2fit vernomen dat het hier om een misverstand zou gaan.
De omschakeling zou normaal gezien binnen de 10 werkdagen gerealiseerd moeten kunnen worden, waarvan 1 à 2 werkdagen met een outage (zonder internet dus).
Dus WEL 1 à 2 dagen zonder Internet en NIET 2 à 3 weken zoals The Mighty Mzungu had verstaan!
NuKeM
Gesloten

Terug naar “ADSL2FIT”