om terug te komen op de eerste post: bucht
ik vind er niks aan, das totaal geen "horrorverhaal", oftwel echt door ne pussy gepost
ik vind deze toch veel meer hierbij horen.
ik vond dit dan ook echt een leuk verhaal om te posten, ik lach me er nog altijd ziek mee, er zit dan ook wel echt een moraal in voor elke belgacomklant die momenteel overweegt om over te stappen naar ADSL light bij belgacom.
het begon zo: ne kennis van mij heeft al jaren last van een neurotische angst om virussen en spyware en zo op zn pc binnen te krijgen, vooral via zn mails dan. jaren had hij ADSL Go bij belgacom, maar aangezien hij toch nooit iets anders downloadde dan zn mails, de maandelijkse windows updates en virusscanner updates, besloot hij op een willekeurige dag in al zn gierigheid te verlagen naar een ADSL Light.
Een ware nachtmerrie begon: omdat ie totaal niet gedacht had -en "belgacom had hem dat ook nooit gezegd" (lol
waarom zouden ze anyway) - aan het GO contract dat hij sloot met belgacom moest hij eerst 200 euro ophoesten voor contractbreuk, belgacom had dit onopvallend (ahum) op de factuur gemoffeld.
Hij hoestte dit met veel morren op, maar besefte niet wat voor een negatieve spiraal hij nu ingezet had.
Zn windows updates kwamen er ten eerste dus nooit meer door ( en zn snelheid was ook dramatisch laag (speedtest lager dan 300 kb/s). Mss had belgacom hem op smallband gezet, who knows
, in elk geval doordat hij zn internet meer begon te gebruiken (hij had er tenslotte zoveel voor betaald! lol),had zn pc plots een virus of tien binnengeslikt :rofl: !
ik heb de mens dan mr geholpen, medelevend als ik ben
, en ne format gedaan, de boel herinstalleerd, mr plots bleken die de ASUS usb modem die hij jawel bij BELGACOM gekocht had destijds (zo'n twintig jaar geleden :LOL:) niet meer te werken, er kon geen inbelverbinding gemaakt worden met netwerk van belgacom (had nochtans van alles print screens vooraf genomen). lampjes van modem sloegen totaal door & telkens kregen we verschillende errorcodes on the screen. gegoogled en dingen uitgetest, gene moyen
Dan maar met tegenzin de belgacom helpdesk gebeld, de eerste da we hoorden (nen wijf) zei dat ons paswoord niet klopte voor zn gebruikersnaam, en dat dit de fout was. toegesmeten en teruggebeld.
de tweede (nen vent) da we hoorde zei eveneens dat het paswoord fout aankwam en dat we numlock moesten aanzetten. wat ne bullshit.toegesmeten en teruggebeld.
de derde (nen pseudohermafrodiet) zei dat we alles juist invoerden, prevelde over een compatibiliteitserror van windows xp sp2 met de drivers van de modem, en raadde aan dat we maar een lapje toepasten: we moesten handmatig het bestand rasphone.pbk aanmaken in de %windir%\system32\RAS folder. dat hebben we dan ook maar gedaan, mr natuurlijk marcheerde da spel nog altijd niet. die gast van de helpdeskwou ons dan niet meer verder helpen want ondertss was het al 21u30 en hij moest zn tram binnen 5 minuten halen, zei ie. triestig & hilarisch tegelijk e
uiteindelijk heb ik alles zo gelaten, weekje later nen anderen modem gekocht via nen maat van mij, ne speedtouch die dus NIET van BELGACOM komt, heb die doorverkocht plus percentje winst, en nu werkt alles weer goed bij die mens, want hij is dan maar van de eerste keer overgestapt naar een andere (betere dus) ISP (welke zeg ik niet want anders lijkt dit op reclame)
belgacom, echt dank je wel
)