'gepakt' door AUVIBEL
Iemand de nieuwe prijzen gezien van cdfreaks ? Het is om te huilen. 100€ voor een spindel van 100 dvd's van het goedkoopste merkt. Ik heb laatst 40€ betaald voor 100 stuks van maxell ofzo. Dank u wel Auvibel
Iemand andere enig buitenlandse betrouwbare shops ?
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Silence schreef:Iemand de nieuwe prijzen gezien van cdfreaks ? Het is om te huilen. 100€ voor een spindel van 100 dvd's van het goedkoopste merkt. Ik heb laatst 40€ betaald voor 100 stuks van maxell ofzo. Dank u wel Auvibel
cdrwinkel.com
Als je deze niet kent...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- Ken
- Elite Poster
Nob schreef:Wat met de vrije verkeer van goederen binnen de EU?
Ik zou hier wel eens een professionele mening willen over horen. (advocaat anyone?)
Ik zou ze ook vragen of ze die tax terugbetalen als ik die DVD's volschrijf met zelfgetrokken foto's, linux, free music, ...
greetz,
Nob
Consumenten onder elkaar hoeven geen taxen te betalen binnen de EU tot onder een bepaald bedrag dacht ik.
Consumenten hoeven zich niks van AUVIBEL aan te trekken, wanneer je iets aangekocht hebt in een Belgisch bedrijf heb je hun taksen al betaald. Deze organisatie is dus eigenlijk enkel gericht naar bedrijven in België niet naar consumenten, zelf al staat het op hun website (Waalse maffioso). Wat je verder doet met de aangekochte goederen maak je zelf uit. Verkoop je ze terug via zoekertjes of eBay etc, geen probleem. Auvibel heeft hier niks mee te maken. Het is een tax die naar de consument is gericht, doorverkoop onder consumenten moeten zij niet controleren, zelfs voor een mindere prijs.
MANUFACTURER > BE IMPORTER > BE WHOLESALE > (BE KLEINHANDEL >) BE RETAIL > CONSUMENT (TOTAAL EXCL. BTW + TAKSEN inbegrepen).
Dit word (meestal) nooit vermeldt op de facturen, de winkels betalen die taksten eigenlijk ofwel de groothandels of de importeurs. Alles word doorgerekend tot aan de consument. Net als de BTW trouwens...
En je taks terugbetalen zullen ze waarschijnlijk niet doen want het is al lang geïnvesteerd in de waalse maffioso politiek.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
TV = FTA IPTV + Netflix
Nope altijd al bij cdfreaks besteld. Maar bedankt !Ken schreef:Silence schreef:Iemand de nieuwe prijzen gezien van cdfreaks ? Het is om te huilen. 100€ voor een spindel van 100 dvd's van het goedkoopste merkt. Ik heb laatst 40€ betaald voor 100 stuks van maxell ofzo. Dank u wel Auvibel
cdrwinkel.com
Als je deze niet kent...
Bericht van iemand toen hij een bestelling plaatste bij www.cdrwinkel.com
Beste klant
Wegens onduidelijkheden in de huidige wetgeving kunnen wij tijdelijk geen CD en DVD media meer aan Belgische particulieren leveren.
Deze producten moeten wij dan jammer genoeg uit uw bestelmandje verwijderen.
Wij hopen zo snel mogelijk een passende oplossing te hebben.
Onze excuses voor dit ongemak.
Beste klant
Wegens onduidelijkheden in de huidige wetgeving kunnen wij tijdelijk geen CD en DVD media meer aan Belgische particulieren leveren.
Greetz Bossie
"your tax money hard @ work", dank u wel fientje moerman ! Ik betaal voor kopies die ik niet eens kan maken. En voor elke DVD die ik gebruik om backups te maken van mijn projecten moet ik een taks betalen die ten goede komt aan de clouseau's en laura lyns in dit landje. Fantastisch concept !
Ik sta een beetje verbaast van de doeltreffendheid en vastberadenheid van dergelijke organisatie. Ik zou toch graag eens willen weten hoe ze eigenlijk opeens die shops zo hebben kunnen dwingen ?
Ik sta een beetje verbaast van de doeltreffendheid en vastberadenheid van dergelijke organisatie. Ik zou toch graag eens willen weten hoe ze eigenlijk opeens die shops zo hebben kunnen dwingen ?
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
Bossie schreef:Bericht van iemand toen hij een bestelling plaatste bij www.cdrwinkel.com
Beste klant
Is this for real ?
- alfadude
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 7 keer
Teebee schreef:Is this for real ?
Ik heb volgende paragraaf uit de algemene verkoopsvoorwaarden van cdrwinkel.
Belgische bedrijven !
Wij leveren in België nog enkel CD en DVD media aan bedrijven die geen eindgebruiker zijn!
Door het aanvaarden van onze algemene voorwaarden verklaart U dat deze media niet voor eigen gebruik bestemd zijn.
Volgens mij gaan er in België ineens heel weinig eindgebruikers zijn.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
Latest news bij cdfreaks:
Vanaf Heden zijn we verplicht voor alle Belgische particulieren de AUVIBEL heffing reeds vooraf door te rekenen. Deze bedraagt 0.59 € ex btw op DVD recordable en 0.12 € op CD-recordable
Vanaf Heden zijn we verplicht voor alle Belgische particulieren de AUVIBEL heffing reeds vooraf door te rekenen. Deze bedraagt 0.59 € ex btw op DVD recordable en 0.12 € op CD-recordable
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
dit kunnen ze toch niet maken? Ik ben zelf ook reeds jaren klant bij cdrwinkel.com - en nu opeens leveren ze niet meer aan België?! Ik denk dat ze meer dan een paar boze Belgische klanten zullen krijgen.
- alfadude
- Elite Poster
Ik zie nog wel waar ik ze vandaan haal.
1 ding is zeker. Ik ga geen taks betalen die gehoffen wordt op zaken die je niet mag doen.
Dat is hetzelfde als in een winkel stappen en 100€ inkom moeten betalen omdat er mensen zijn die in een winkel durven stelen.
Het zijn binnenkort verkiezingen hé. Van welke partij was die idioot die dit verzonnen heeft?
1 ding is zeker. Ik ga geen taks betalen die gehoffen wordt op zaken die je niet mag doen.
Dat is hetzelfde als in een winkel stappen en 100€ inkom moeten betalen omdat er mensen zijn die in een winkel durven stelen.
Het zijn binnenkort verkiezingen hé. Van welke partij was die idioot die dit verzonnen heeft?
ik dacht dat als je ze in duitsland besteld dan geen tax moet betalen. verder denk ik dat ze bij cdfreaks contact hebben gehad met een of andere met-rechtzaken-dreigende organisatie.
Please help, looking for a way to get rich and fast
- brooklyn
- Elite Poster
Het zal bij mij heel simpel worden , de auto in en naar duitsland
arm belgie
arm belgie
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
sailormars2k schreef:dit kunnen ze toch niet maken? Ik ben zelf ook reeds jaren klant bij cdrwinkel.com - en nu opeens leveren ze niet meer aan België?! Ik denk dat ze meer dan een paar boze Belgische klanten zullen krijgen.
ze hebben het over cdfreaks en niet over cdrwinkel...
Ik zie bij cdrwinkel niets over het stoppen van leveren aan België
- alfadude
- Elite Poster
Ik heb er nog niet besteld sinds dat de laatste toevoeging aan de algemene voorwaarden is bijgekomen.
Maar ik vermoed dat je door de voorwaarden te aanvaarden eigenlijk verklaart geen particulier te zijn.
En dan is het voor hun in orde natuurlijk.
Maar ik vermoed dat je door de voorwaarden te aanvaarden eigenlijk verklaart geen particulier te zijn.
En dan is het voor hun in orde natuurlijk.
probeer anders maar eens te bestellen bij cdrwinkel.com nu... .bram schreef:sailormars2k schreef:dit kunnen ze toch niet maken? Ik ben zelf ook reeds jaren klant bij cdrwinkel.com - en nu opeens leveren ze niet meer aan België?! Ik denk dat ze meer dan een paar boze Belgische klanten zullen krijgen.
ze hebben het over cdfreaks en niet over cdrwinkel...
Ik zie bij cdrwinkel niets over het stoppen van leveren aan België
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
'k heb net aan mijn mandje toegevoegd werkte toch..
EDIT
als je wil afrekenen..
EDIT
als je wil afrekenen..
Beste klant
Ridisc Blue DVD-R 8X (50st): 1 stuk aangepast naar 0 stuks
- Mahimahi
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Wacht, ben ik hier ergens niet goed mee ??
Bedoelen jullie echt dat je op een DVD+r die 0.25 EU kost 0.59 EU taks moet bijbetalen?
Bedoelen jullie echt dat je op een DVD+r die 0.25 EU kost 0.59 EU taks moet bijbetalen?
So long, and thanks for all the fish
-
- Elite Poster
Mahimahi schreef:Wacht, ben ik hier ergens niet goed mee ??
Eigenlijk 0,71 euro, want die 0,59 is exclusief BTW.
Tja, gelobby door de grote-geld-mafia met een bende advocaten. En dan zijn er partijen die dit nog in een wet gegoten krijgen.
De mooie uitleg kan je vinden op de website van die gangsters, http://www.auvibel.be
Je moet eens kijken hoeveel je nutteloos teveel betaalt bij verschillende zaken, en dan zou je geen mp3'tje of dvd'tje mogen kopiëren? Logica is echt ver te zoeken...
Ik doe echt mijn best om meer en meer van zulke zaken in Duitsland te bestellen, dan geef ik liever geld aan verzendingskosten dan geld uit te geven aan zulke onnozelheden.
- alfadude
- Elite Poster
Weet er iemand waar men een verslag kan vinden van wie er in het parlement voor of tegen heeft gestemd.
Kwestie van te weten te komen op welke partij ik niet meer mag stemmen.
Kwestie van te weten te komen op welke partij ik niet meer mag stemmen.
- alfadude
- Elite Poster
Ach ja, er zijn nog online winkels waar je tegen een 'normale' prijs kan bestellen.
Meestal liggen de verzendkosten dan wel iets hoger maar dan bestellen we maar gewoon meer in één keer.
Meestal liggen de verzendkosten dan wel iets hoger maar dan bestellen we maar gewoon meer in één keer.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Ik vraag mij serieus af hoe zo'n organisaties (sabam, ...) dit door de strot van de regering geduwd krijgen.
Er zijn legio legale toepassingen voor een blanco DVD, en toch moeten we op voorhand al een "boete" betalen?
Die organisaties moeten een zeeeer lange arm hebben...
Dit kan toch gewoon niet!?! Hoe kan een consument zich nu nog weren tegen zo'n bedrijven, je bent op voorhand al in het nadeel.
greetz,
Nob
Er zijn legio legale toepassingen voor een blanco DVD, en toch moeten we op voorhand al een "boete" betalen?
Die organisaties moeten een zeeeer lange arm hebben...
Dit kan toch gewoon niet!?! Hoe kan een consument zich nu nog weren tegen zo'n bedrijven, je bent op voorhand al in het nadeel.
greetz,
Nob
- Mahimahi
- Elite Poster
Ik vraag mij serieus af hoe zo'n organisaties (sabam, ...) dit door de strot van de regering geduwd krijgen.
Ze hoeven niets door de strot te duwen, het gaat zo binnen.
Een %tje hier een %tje daar als glijmiddel.
Stel dat men 0.001% aanbiedt van de bedragen waarover het hier gaat dan zal die wet rap gestemd zijn zeker.
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Eigenlijk zou die auvibel tax moeten aanzien worden, als een betaling voor de auteursrechtelijke inhoud van omhetevenwie die er op die dvd's staan.Nob schreef:Er zijn legio legale toepassingen voor een blanco DVD, en toch moeten we op voorhand al een "boete" betalen?
Zoals voor fotokopies, ... waar je ook zoveel extra moet betalen, ook al is het je eigen werk ...
Er bestaat in Frankrijk al zoiets geloof'k
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Robbe schreef:Eigenlijk zou die auvibel tax moeten aanzien worden, als een betaling voor de auteursrechtelijke inhoud van omhetevenwie die er op die dvd's staan.Nob schreef:Er zijn legio legale toepassingen voor een blanco DVD, en toch moeten we op voorhand al een "boete" betalen?
Zoals voor fotokopies, ... waar je ook zoveel extra moet betalen, ook al is het je eigen werk ...
Er bestaat in Frankrijk al zoiets geloof'k
Dus als ik m'n foto's op cd zet kan ik m'n rechten gaan opvragen ? :s
Mahimahi schreef:Ik vraag mij serieus af hoe zo'n organisaties (sabam, ...) dit door de strot van de regering geduwd krijgen.
Stel dat men 0.001% aanbiedt van de bedragen waarover het hier gaat dan zal die wet rap gestemd zijn zeker.
Lijkt me een zware beschuldiging die eerst bewezen moet worden, ik kan me ook moeilijk inbeelden dat hun boekhouding daar blind voor is.
- Mahimahi
- Elite Poster
Hehe, als je ziet wat er aan corruptie, in het voorbije jaar aan het licht gekomen is ........
Nog niet eens het topje van de ijsberg denk ik.
Nog niet eens het topje van de ijsberg denk ik.
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
airzimmy schreef:Dus als ik m'n foto's op cd zet kan ik m'n rechten gaan opvragen ? :s
In principe wel, maar ze zullen u da ni zomaar geven. Als ze het u dan al teruggeven ... dan zal er wel een berg zelf te regelen administratieve rompslomp bijhoren ...
airzimmy schreef:Mahimahi schreef:Ik vraag mij serieus af hoe zo'n organisaties (sabam, ...) dit door de strot van de regering geduwd krijgen.
Lijkt me een zware beschuldiging die eerst bewezen moet worden, ik kan me ook moeilijk inbeelden dat hun boekhouding daar blind voor is.
Ik kan ook moeilijk geloven, dat het niet op één of de andere manier niet zo zou zijn. En het is inderdaad beter om het te bewijzen, maar dat is niet direct da aanpak die ze zelf hanteren, ...
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
khsw schreef:Mahimahi schreef:Wacht, ben ik hier ergens niet goed mee ??
Eigenlijk 0,71 euro, want die 0,59 is exclusief BTW.
Tja, gelobby door de grote-geld-mafia met een bende advocaten. En dan zijn er partijen die dit nog in een wet gegoten krijgen.
De mooie uitleg kan je vinden op de website van die gangsters, http://www.auvibel.be
Je moet eens kijken hoeveel je nutteloos teveel betaalt bij verschillende zaken, en dan zou je geen mp3'tje of dvd'tje mogen kopiëren? Logica is echt ver te zoeken...
Ik doe echt mijn best om meer en meer van zulke zaken in Duitsland te bestellen, dan geef ik liever geld aan verzendingskosten dan geld uit te geven aan zulke onnozelheden.
Exclusief BTW, dus je moet eigenlijk nog tax betalen op de tax?
-
- Elite Poster
cL schreef:Exclusief BTW, dus je moet eigenlijk nog tax betalen op de tax?
Dat was waarschijnlijk de big deal: "Als wij onze compleet van de pot gerukte tax mogen doorvoeren, dan kunnen jullie daarop BTW rekenen... "
En zolang vadertje staat kan meeverdienen zien die daar weinig probleem in vermoed ik.
Eigenlijk zou zo'n 'bedrijf' (een meteen SABAM ook), een compleet open boekhouding moeten hebben zodat je ziet waar dat geld terechtkomt. Nu verdwijnt waarschijnlijk het overgrote deel in de zak van de patron, de rest wordt gebruikt voor personeelskosten en om processen aan te spannen tegen verschrikkelijk malafide verkopers en particulieren die (bewust of onbewust) weigeren aan deze grootschalige diefstal mee te werken.
't Zou nog leuker zijn moest je dan zelf kunnen kiezen wélke artiest centjes krijgt van jou. Altijd leuk als je kan zeggen dat je meebetaald hebt aan het nieuwe racemachien van Koen Wauters (niets persoonlijks hoor, gewoon een voorbeeldje) gewoon omdat je de familie wou laten delen in de filmpjes van je nieuwe spruitje...
Eigenlijk zijn die mannen van Auvibel en SABAM de Robin Hoods van deze kapitalistische maatschappij. Je steelt het van de armen en geeft het aan de rijken
Laatst gewijzigd door khsw 06 sep 2006, 22:13, in totaal 3 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Robbe schreef:In principe wel, maar ze zullen u da ni zomaar geven. Als ze het u dan al teruggeven ... dan zal er wel een berg zelf te regelen administratieve rompslomp bijhoren ...airzimmy schreef:Dus als ik m'n foto's op cd zet kan ik m'n rechten gaan opvragen ? :s
Als particulier komt je niet in aanmerking voor teruggave. Je moet dus dom zijn om géén CD's te kopiëren, je betaalt er wel voor...
http://www.auvibel.be/nl/about/faq.htm schreef:Wie heeft recht op een terugbetaling?
Export:
Ondernemingen die in het kader van hun handelsbedrijvigheid niet-gebruikte dragers of apparaten uitvoeren of vanaf het nationale grondgebied intracommunautair leveren, waarvoor zij de vergoeding voor het kopiëren voor eigen gebruik hebben betaald.
De ondernemingen, personen en instellingen vermeld in art. 57 van de wet betreffende het auteursrecht en de naburige rechten zijnde:
-De producenten van geluidswerken en audiovisuele werken;
-De omroeporganisaties;
-De instellingen die door de overheid officieel erkend en gesubsidieerd worden met het oog op de bewaring van geluidsmateriaal of audiovisueel materiaal;
-De blinden, slechtzienden, doven en slechthorenden, evenals aan de erkende instellingen opgericht ten behoeve van deze personen;
-De erkende onderwijsinstellingen die geluidsmateriaal en audiovisueel materiaal gebruiken voor didactische of wetenschappleijke doeleinden.
- Ken
- Elite Poster
Belachelijk.
Waarom rekent CDRWINKEL dan die kosten niet meteen door ipv die bestellingen te annuleren of te verminderen.
Dan nog, ze zijn ingeschreven in UK als ik me niet vergis. Dus van de WAALSE MAFFIOSO wetgeving moeten ze zich niks aantrekken.
Stelletje onbegrijplijke ollanders.
Gelukkig bestel ik nog via 'n bedrijf die 'niet' de einggebruiker is xD
Waarom rekent CDRWINKEL dan die kosten niet meteen door ipv die bestellingen te annuleren of te verminderen.
Dan nog, ze zijn ingeschreven in UK als ik me niet vergis. Dus van de WAALSE MAFFIOSO wetgeving moeten ze zich niks aantrekken.
Stelletje onbegrijplijke ollanders.
Gelukkig bestel ik nog via 'n bedrijf die 'niet' de einggebruiker is xD
TV = FTA IPTV + Netflix