Upgrade van 1 naar 2Mb... welke "storingen"?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
TheGabeMan
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hoi

Ik heb nu een 6Mb lijn aangevraagd maar slechts 1Mb gekregen (dit wist ik van te voren). Ik heb ondanks de 1Mb toch rond de 100-110kb/sec download en was me dus af aan 't vragen of ik niet een stapje hoger kon naar 2Mb.

EDPnet gebeld en ze willen dit graag voor mij proberen. Wat ik begrijp is dat als ik het nu aanvraag het 10 dgn duurt voordat ze mij upgraden. Daarna zou het 3 dgn duren wanneer ze mij weer naar 1Mb zouden moeten brengen wanneer er storingen zijn. Lijkt me allemaal redelijk.

Nu vroeg ik me alleen af, waaruit bestaan die storingen? Verlies ik dan soms de complete verbinding? Of heb ik dan heel wisselende snelheden tijdens het downloaden???

Gabrie
area32
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

TheGabeMan schreef:Hoi
Nu vroeg ik me alleen af, waaruit bestaan die storingen? Verlies ik dan soms de complete verbinding? Of heb ik dan heel wisselende snelheden tijdens het downloaden???

Gabrie
Zoals je zegt, je kunt een erg onstabiele verbinding krijgen.
TheGabeMan
Member
Member

area32 schreef:
TheGabeMan schreef:Hoi

Gabrie
Zoals je zegt, je kunt een erg onstabiele verbinding krijgen.
Eeuh maar bedoel je nu een onstabiel als in wel/geen/wel/geen verbinding?

Of bedoel je erg wisselende snelheden maar toch nog wel een verbinding? Ik wil nl niet het risico lopen om 3 dgn geen inkomende mail te hebben !!! Als ik 3 dagen terug zou vallen naar 128k of zo vind ik dat niet eens echt erg.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Als je een verbinding hebt, zal je hoogstwaarschijnlijk wel de volle snelheid halen. Je lijn zal echter te pas en te onpas 'uitvallen' doordat het signaal verloren wordt. Het is echter niet zo dat je dan een tijd geen verbinding hebt, maar je zal wel telkens opnieuw moeten connecten. Afhankelijk van je lijnwaarden kan dit gaan van een paar keer per dag tot héél veel keer per dag.

Maw, de snelheid zal niet onstabiel zijn, de verbinding wel.
TheGabeMan
Member
Member

Maglor schreef:Als je een verbinding hebt, zal je hoogstwaarschijnlijk wel de volle snelheid halen. Je lijn zal echter te pas en te onpas 'uitvallen' doordat het signaal verloren wordt. Het is echter niet zo dat je dan een tijd geen verbinding hebt, maar je zal wel telkens opnieuw moeten connecten. Afhankelijk van je lijnwaarden kan dit gaan van een paar keer per dag tot héél veel keer per dag.

Maw, de snelheid zal niet onstabiel zijn, de verbinding wel.
Hmmmm denk dat ik toch de gok waag. Mijn firewall heeft een setting om zelf de lijn continue open te houden. Dus hij zal vaak genoeg proberen om opnieuw verbinding te maken.

Bedankt voor de reacties.
Dave
Pro Member
Pro Member
Twitter: davefrombelgium
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 9 keer
Provider

Is vooral heel vervelend bij VPN verbindingen, online bankieren en andere toepassingen waarbij het wegvallen van de verbinding niet alleen door de router kan worden opgevangen ...
Meestal is stabiliteit te verkiezen boven pure snelheid, maar je kan het altijd proberen natuurlijk ...
bram
Starter Plus
Starter Plus

Adsl werkt in lagen op je telefoonlijn
Onderstaande tekening geeft wat meer uitleg:

Afbeelding

De blokken meer naar rechts (hogere kHz) zijn gevoeliger voor storingen op de lijn. maw, als je meer Mbit gaat vragen, gaat hij meer en meer van je lijn gebruiken. Als je op dat moment teveel storing krijgt, gaat de lijn uitvallen (timeouts, geen sync meer) en dan duurt het een paar minuten tot een paar uur voor je terug sync krijgt (en dus terug kan verbinden).

Als ze je lijn op een profiel van 1 Mbit zetten, wilt dat zeggen dat je modem ook niet gaan proberen meer van de lijn te gebruiken en zal je een stabiele verb. hebben.
Als ze het op 2 zetten, gaat je modem ook proberen aan 2Mbit te syncen en dus zoveel mogelijk naar rechts gaan op de grafiek.

Als je dan het maximum van je lijn gebruikt en er is ergens een storing (vb andere kabel die teveel storing geeft), valt je ADSL lijn uit.

Hopelijk is dit duidelijk

Ciao

Bram
TheGabeMan
Member
Member

bram schreef:Adsl werkt in lagen op je telefoonlijn
Onderstaande tekening geeft wat meer uitleg:

Afbeelding

De blokken meer naar rechts (hogere kHz) zijn gevoeliger voor storingen op de lijn. maw, als je meer Mbit gaat vragen, gaat hij meer en meer van je lijn gebruiken. Als je op dat moment teveel storing krijgt, gaat de lijn uitvallen (timeouts, geen sync meer) en dan duurt het een paar minuten tot een paar uur voor je terug sync krijgt (en dus terug kan verbinden).

Als ze je lijn op een profiel van 1 Mbit zetten, wilt dat zeggen dat je modem ook niet gaan proberen meer van de lijn te gebruiken en zal je een stabiele verb. hebben.
Als ze het op 2 zetten, gaat je modem ook proberen aan 2Mbit te syncen en dus zoveel mogelijk naar rechts gaan op de grafiek.

Als je dan het maximum van je lijn gebruikt en er is ergens een storing (vb andere kabel die teveel storing geeft), valt je ADSL lijn uit.

Hopelijk is dit duidelijk

Ciao

Bram
Ja dank je heel duidelijk. Ik ga het even aankijken, want volgens EDP zou het net wel of net niet gaan. En als ik voor 6Mb betaal en 2 ipv 1 kan krijgen is natuurlijk mooi meegenomen. Maar op de lange duur liever 1 Mb stabiel, dan 2Mb kwakkel.
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

en POTS is plain old telephone system !
raah

ok sorry, 2e zit agressie :(
bram
Starter Plus
Starter Plus

Kemblin schreef:en POTS is plain old telephone system !
raah

ok sorry, 2e zit agressie :(
Lol idd, was het vergeten te zeggen :p
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”