Opzeg skynet om naar EDPnet te gaan.
Hallo,
Even de situatie schetsen:
Rond december 2005 heeft mijn pa ons skynet abo voor 1 jaar verlengd in ruil voor 1 maand gratis. Nu, wij willen overschakelen naar edpnet.
Vragen:
1)Als ik wil overschakelen, heb ik best de vervaldatum nodig van mijn huidig skynet abo, maar dit zal dan iets zijn rond december 2006? Ik zou willen overschakelen naar epdnet rond deze tijd(augustus-september), maar ik wil wel ten alle tijde internet hebben(dat ik bv geen 20 dagen zonder internet zit).
Hoe doe ik dit best inzake de annulatie bij skynet, en om via edpnet te bestellen, gebruikmakende van optie 1(dus dat ik eerst edpnet bestel, en dan skynet annuleer); Als ik voor optie 1 bij edpnet kies, (moet) ik een annulatiedatum ingeven van mijn huidige provider om edpnet te laten activeren op die datum.
Maar hoe geraak ik aan die 'nieuwe' datum(aangezien ik denk dat ik decmber 06 zal krijgen als antwoord bij skynet)?
Dank
Even de situatie schetsen:
Rond december 2005 heeft mijn pa ons skynet abo voor 1 jaar verlengd in ruil voor 1 maand gratis. Nu, wij willen overschakelen naar edpnet.
Vragen:
1)Als ik wil overschakelen, heb ik best de vervaldatum nodig van mijn huidig skynet abo, maar dit zal dan iets zijn rond december 2006? Ik zou willen overschakelen naar epdnet rond deze tijd(augustus-september), maar ik wil wel ten alle tijde internet hebben(dat ik bv geen 20 dagen zonder internet zit).
Hoe doe ik dit best inzake de annulatie bij skynet, en om via edpnet te bestellen, gebruikmakende van optie 1(dus dat ik eerst edpnet bestel, en dan skynet annuleer); Als ik voor optie 1 bij edpnet kies, (moet) ik een annulatiedatum ingeven van mijn huidige provider om edpnet te laten activeren op die datum.
Maar hoe geraak ik aan die 'nieuwe' datum(aangezien ik denk dat ik decmber 06 zal krijgen als antwoord bij skynet)?
Dank
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=ADSLtransferfrado schreef:Ken schreef:http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=ADSLMoving
?
Dat bedoelt ie waarschijnlijk.
Ja, dat heb ik al gelezen, maar daar weet ik nog altid niet mee hoe ik het moet doen ivm die vervaldatum die wss december zal zijn.
Kan ik:
edpnet bestellen
daarna skynet afzeggen, gewoon direct, tot laatste dag van die maand
?
Kan ik:
edpnet bestellen
daarna skynet afzeggen, gewoon direct, tot laatste dag van die maand
?
-
- Starter Plus
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 08 aug 2006, 20:27
- Locatie: Eksel
Ik denk dat je dat minstens een maand op voorhand moet dan.
Zo'n contract van een jaar wordt daarna stilzwijgend omgezet naar een maandelijks opzegbaar contract van onbeperkte duur.
Stel dus dat je jaarcontract op 18 december 2006 (gewoon een datum als voorbeeld) afloopt, dan kan je vanaf dan je contract laten aflopen op iedere 18e van de maand, op voorwaarde dat je minstens een maand op voorhand opzegt.
Dus als je op 18 augustus 2007 wil overstappen stuur je begin juli 2007 een aangetekend schrijven naar Skynet voor de opzegging waarin je ook melding maakt van de exacte datum (18 augustus dus) waarop je de overeenkomst wilt doen aflopen.
Zo'n contract van een jaar wordt daarna stilzwijgend omgezet naar een maandelijks opzegbaar contract van onbeperkte duur.
Stel dus dat je jaarcontract op 18 december 2006 (gewoon een datum als voorbeeld) afloopt, dan kan je vanaf dan je contract laten aflopen op iedere 18e van de maand, op voorwaarde dat je minstens een maand op voorhand opzegt.
Dus als je op 18 augustus 2007 wil overstappen stuur je begin juli 2007 een aangetekend schrijven naar Skynet voor de opzegging waarin je ook melding maakt van de exacte datum (18 augustus dus) waarop je de overeenkomst wilt doen aflopen.
All People Smile In The Same Language!
Zojuist ff gebeld naar Belgacom. Contract van 1 jaar verlengen is pas op 23/11/06 ten einde, en vanaf dan zou ik dus maar men nieuwe provider bestellen. Nu, ik heb hier (en op andere forums) gelezen dat sommigen die ook voor 1 jaar verlengd hadden, zonder kosten het contract vroeger konden opzeggen(normaal 50% per maand dat je vroeger opzegt, betalen als boete).
Nu, ik wil niet meer wachten tot 23/11, en ik wil wel wat duidelijkheid of je nu wel of niet moet betalen :s
Nu, ik wil niet meer wachten tot 23/11, en ik wil wel wat duidelijkheid of je nu wel of niet moet betalen :s
Zo zouden we het doen:
Nu edpnet aanvragen(en direct laten activeren wanneer het klaar is, dus niet op vervaldatum wachten).
Dan skynet laten opzeggen via telefoon tot 23/09/06.
Zal dus een tijdje met 2 adsl abo's zitten. Kan ik dan nog op beide abo's gaan? dus bv in september een tijd op skynet totdat al het volume op is, en dan volledig overgaan naar edpnet?
Ik zal dus wss 1 volle maand moeten betalen omdat ik 2 maanden vroeger stop(50% /maand als boete)
Nu edpnet aanvragen(en direct laten activeren wanneer het klaar is, dus niet op vervaldatum wachten).
Dan skynet laten opzeggen via telefoon tot 23/09/06.
Zal dus een tijdje met 2 adsl abo's zitten. Kan ik dan nog op beide abo's gaan? dus bv in september een tijd op skynet totdat al het volume op is, en dan volledig overgaan naar edpnet?
Ik zal dus wss 1 volle maand moeten betalen omdat ik 2 maanden vroeger stop(50% /maand als boete)
killer schreef:nee, das technisch namelijk niet mogelijk, aangezien je lijn fysisch op een andere DSLAM geplaatst wordt.
En kan ik het bv zo doen, dat edpnet op 10september geactiveerd, wordt, maar skynet nog tot 23/09 loopt. Dat ik dan enkel tot 10/09 op skynet kan, en vanaf dan op edpnet?
Voor frado :
Ik ben onlangs ook overgeschakeld van Skynet naar EDPnet.
Doe gewoon uw bestelling bij EDPnet, en ZIJ zorgen voor alles !
Zij zeggen uw abonnement bij Skynet voor u op, je moet daar zelf niks voor doen.
En wat betreft die "telefonische" contractverlenging : niks van aantrekken.
Belgacom factureert daar geen schadevergoeding voor ( toch niet in mijn geval ), om de heel eenvoudige reden die ik hier op dit forum al verschillende keren uitgelegd heb, nl. dat zo'n "telefonisch" akkoord geen enkele rechtsgeldigheid heeft, aangezien je niets schriftelijk ondergetekend hebt, en dat Belgacom op geen enkele manier kan bewijzen dat ze de werkelijke titularis van het abonnement aan de telefoon gehad hebben.
Die dreiging met die 50% "schadevergoeding" is puur psychologische intimidatie zonder enige juridische grond.
En dat weten ze bij Belgacom zelf ook verdomd goed, vandaar dat ze die zgn. "schadevergoeding" van 50% toch niet aanrekenen om een eindeloze reeks processen te vermijden, die ze hoedanook zouden verliezen.
Ik ben onlangs ook overgeschakeld van Skynet naar EDPnet.
Doe gewoon uw bestelling bij EDPnet, en ZIJ zorgen voor alles !
Zij zeggen uw abonnement bij Skynet voor u op, je moet daar zelf niks voor doen.
En wat betreft die "telefonische" contractverlenging : niks van aantrekken.
Belgacom factureert daar geen schadevergoeding voor ( toch niet in mijn geval ), om de heel eenvoudige reden die ik hier op dit forum al verschillende keren uitgelegd heb, nl. dat zo'n "telefonisch" akkoord geen enkele rechtsgeldigheid heeft, aangezien je niets schriftelijk ondergetekend hebt, en dat Belgacom op geen enkele manier kan bewijzen dat ze de werkelijke titularis van het abonnement aan de telefoon gehad hebben.
Die dreiging met die 50% "schadevergoeding" is puur psychologische intimidatie zonder enige juridische grond.
En dat weten ze bij Belgacom zelf ook verdomd goed, vandaar dat ze die zgn. "schadevergoeding" van 50% toch niet aanrekenen om een eindeloze reeks processen te vermijden, die ze hoedanook zouden verliezen.
Bergie schreef:Voor frado :
Ik ben onlangs ook overgeschakeld van Skynet naar EDPnet.
Doe gewoon uw bestelling bij EDPnet, en ZIJ zorgen voor alles !
Zij zeggen uw abonnement bij Skynet voor u op, je moet daar zelf niks voor doen.
En wat betreft die "telefonische" contractverlenging : niks van aantrekken.
Belgacom factureert daar geen schadevergoeding voor ( toch niet in mijn geval ), om de heel eenvoudige reden die ik hier op dit forum al verschillende keren uitgelegd heb, nl. dat zo'n "telefonisch" akkoord geen enkele rechtsgeldigheid heeft, aangezien je niets schriftelijk ondergetekend hebt, en dat Belgacom op geen enkele manier kan bewijzen dat ze de werkelijke titularis van het abonnement aan de telefoon gehad hebben.
Die dreiging met die 50% "schadevergoeding" is puur psychologische intimidatie zonder enige juridische grond.
En dat weten ze bij Belgacom zelf ook verdomd goed, vandaar dat ze die zgn. "schadevergoeding" van 50% toch niet aanrekenen om een eindeloze reeks processen te vermijden, die ze hoedanook zouden verliezen.
Mja,
Ik zou vroeger vertrekken dan het contract he? Zou edpnet dat dan wel kunnen opzeggen? En waarom staat er dan op de site dat ik dit zelf kan/moet opzeggen?
Dus als ik edpnet aanvraag, zullen zij sowieso belgacom opzeggen? Omdat ik lees in andere thread van bezetting van 10 dagen door belgacom etc.....
En waarom staat er dan op de site van overschakeling dat ik eerst edpnet moet bestellen, en dan pas moet opzeggen?
En waarom staat er dan op de site van overschakeling dat ik eerst edpnet moet bestellen, en dan pas moet opzeggen?
Ik ben net overgeschakeld van Belgacom/Skynet naar EDPNet en het enige wat ik heb moeten doen is EDPNet bestellen... zij handelen alles verder af, ook de opzegging van Belgacom/Skynet! Ik heb het gecontroleerd (op het werk, Belgacom Partner) en ADSL was inderdaad gewoon geschrapt...
En last but not least: vandaag zat er zelfs een CreditNota van Belgacom in de bus (switch op 15/7, CN voor 15/7 tem 31/7)
En last but not least: vandaag zat er zelfs een CreditNota van Belgacom in de bus (switch op 15/7, CN voor 15/7 tem 31/7)
frado schreef:Mja,
Ik zou vroeger vertrekken dan het contract he? Zou edpnet dat dan wel kunnen opzeggen?
In mijn geval duidelijk wél, dus in jouw geval ongetwijfeld ook.
frado schreef:En waarom staat er dan op de site dat ik dit zelf kan/moet opzeggen?
En waarom staat er dan op de site van overschakeling dat ik eerst edpnet moet bestellen, en dan pas moet opzeggen?
Waarschijnlijk omdat ze het vroeger niet zelf deden, maar nu dus duidelijk wel.
frado schreef:Dus als ik edpnet aanvraag, zullen zij sowieso belgacom opzeggen?
Ja.
frado schreef:Omdat ik lees in andere thread van bezetting van 10 dagen door belgacom etc.....
In dat specifieke geval had de klant Skynet opgezegd vóór hij EDPnet besteld had. Dat moet je dus niet doen.
Bergie schreef:frado schreef:Mja,
Ik zou vroeger vertrekken dan het contract he? Zou edpnet dat dan wel kunnen opzeggen?
In mijn geval duidelijk wél, dus in jouw geval ongetwijfeld ook.frado schreef:En waarom staat er dan op de site dat ik dit zelf kan/moet opzeggen?
En waarom staat er dan op de site van overschakeling dat ik eerst edpnet moet bestellen, en dan pas moet opzeggen?
Waarschijnlijk omdat ze het vroeger niet zelf deden, maar nu dus duidelijk wel.frado schreef:Dus als ik edpnet aanvraag, zullen zij sowieso belgacom opzeggen?
Ja.frado schreef:Omdat ik lees in andere thread van bezetting van 10 dagen door belgacom etc.....
In dat specifieke geval had de klant Skynet opgezegd vóór hij EDPnet besteld had. Dat moet je dus niet doen.
K, t'is omdat ik bv niet wil meemaken dat men edpnet geactiveerd wordt, en men skynet bv nog blijft voortlopen tot het einde van het contract(van 1 jaar 1 maand gratis). Wordt edpnet dan geactiveerd wanneer het kan, of wachten ze tot bepaalde datum?( bv 28/11= einde contract, dat ze het bv 28/09 activeren) Dit moet je waarschijnlijk zelf invullen?
frado schreef:K, t'is omdat ik bv niet wil meemaken dat men edpnet geactiveerd wordt, en men skynet bv nog blijft voortlopen tot het einde van het contract(van 1 jaar 1 maand gratis). Wordt edpnet dan geactiveerd wanneer het kan, of wachten ze tot bepaalde datum?( bv 28/11= einde contract, dat ze het bv 28/09 activeren) Dit moet je waarschijnlijk zelf invullen?
EDPnet geeft je de vooropgestelde activatiedatum in de pdf met je configuratiegegevens die ze je na bestelling per mail opsturen. Je kan die datum ook terugvinden op "My EDPnet" op de site nadat je je bestelling geplaatst hebt.
De wachttijd bij EDPnet is momenteel zo'n 5 weken.
( bvb. ik had mijn bestelling geplaatst op 19/05, vooropgestelde - en ook effectieve - activatiedatum was 27/06 )
Bergie schreef:frado schreef:K, t'is omdat ik bv niet wil meemaken dat men edpnet geactiveerd wordt, en men skynet bv nog blijft voortlopen tot het einde van het contract(van 1 jaar 1 maand gratis). Wordt edpnet dan geactiveerd wanneer het kan, of wachten ze tot bepaalde datum?( bv 28/11= einde contract, dat ze het bv 28/09 activeren) Dit moet je waarschijnlijk zelf invullen?
EDPnet geeft je de vooropgestelde activatiedatum in de pdf met je configuratiegegevens die ze je na bestelling per mail opsturen. Je kan die datum ook terugvinden op "My EDPnet" op de site nadat je je bestelling geplaatst hebt.
De wachttijd bij EDPnet is momenteel zo'n 5 weken.
( bvb. ik had mijn bestelling geplaatst op 19/05, vooropgestelde - en ook effectieve - activatiedatum was 27/06 )
Ah ik las 20 werkdagen. Maar zit ik dan een tijd zonder Internet? Tbeste zou zijn dat men edpnet een beetje voor of op de datum geatvieerd wordt, wanneer men skynet afloopt. Maar als zij dat afzeggen, kan je dat gewoon vermelden in die email?
*bergie check pm aub
Bergie schreef:frado schreef:K, t'is omdat ik bv niet wil meemaken dat men edpnet geactiveerd wordt, en men skynet bv nog blijft voortlopen tot het einde van het contract(van 1 jaar 1 maand gratis). Wordt edpnet dan geactiveerd wanneer het kan, of wachten ze tot bepaalde datum?( bv 28/11= einde contract, dat ze het bv 28/09 activeren) Dit moet je waarschijnlijk zelf invullen?
EDPnet geeft je de vooropgestelde activatiedatum in de pdf met je configuratiegegevens die ze je na bestelling per mail opsturen. Je kan die datum ook terugvinden op "My EDPnet" op de site nadat je je bestelling geplaatst hebt.
De wachttijd bij EDPnet is momenteel zo'n 5 weken.
( bvb. ik had mijn bestelling geplaatst op 19/05, vooropgestelde - en ook effectieve - activatiedatum was 27/06 )
Dus zij kijken wanneer ze klaar zijn met voorbereiden, en nemen dan de datum van men skynet abo, en laten skynet tegen die datum aflopen, en zorgen dat edpnet op die dag draait?
Antwoord van EDPnet:
Beste heer,
Edpnet kan een contract bij een andere provider niet opzeggen. Dit kan enkel gebeuren door de klant zelf.
Wij kunnen wel technisch het signaal overnemen en op ons netwerk plaatsen.
De levertijd bedraagt momenteel +/- 15 à 20 werkdagen maximum
Dus het kan dan toch niet automatisch opgezegd worden?
Beste heer,
Edpnet kan een contract bij een andere provider niet opzeggen. Dit kan enkel gebeuren door de klant zelf.
Wij kunnen wel technisch het signaal overnemen en op ons netwerk plaatsen.
De levertijd bedraagt momenteel +/- 15 à 20 werkdagen maximum
Dus het kan dan toch niet automatisch opgezegd worden?
1. edpnet aanvragen
2. wachten tot je datum van verwachte activatie weet van edpnet
3. naar bgc-winkel stappen en vragen of je bgc-abbo wel degelijk vervalt op die datum (de opzeg gebeurde in mijn geval automatisch maar dit moet je verifiëren bij bgc zelf) zoniet geef je zelf de opzegdatum
4. fax sturen naar skynet met vermelding van datum van opzeg (en stel dat je al hebt betaald tot eind september, dan is je opzegdatum uiteraard eind september)
2. wachten tot je datum van verwachte activatie weet van edpnet
3. naar bgc-winkel stappen en vragen of je bgc-abbo wel degelijk vervalt op die datum (de opzeg gebeurde in mijn geval automatisch maar dit moet je verifiëren bij bgc zelf) zoniet geef je zelf de opzegdatum
4. fax sturen naar skynet met vermelding van datum van opzeg (en stel dat je al hebt betaald tot eind september, dan is je opzegdatum uiteraard eind september)
frado schreef:Ah ik las 20 werkdagen. Maar zit ik dan een tijd zonder Internet? Tbeste zou zijn dat men edpnet een beetje voor of op de datum geatvieerd wordt, wanneer men skynet afloopt. Maar als zij dat afzeggen, kan je dat gewoon vermelden in die email?
*bergie check pm aub
Dus zij kijken wanneer ze klaar zijn met voorbereiden, en nemen dan de datum van men skynet abo, en laten skynet tegen die datum aflopen, en zorgen dat edpnet op die dag draait?
Op hun site staat inderdaad 20 werkdagen, maar we weten allemaal dat er op dit moment redelijk veel mensen overstappen naar EDPnet, dus het zal wel druk zijn daar, en in mijn geval was de wachttijd 5 weken.
En neen, zij kijken niet wanneer uw Skynet abonnement "afloopt".
Als je reeds langer dan één jaar bij Skynet bent, is je contract op eender welk moment opzegbaar met een opzeg van 15 dagen.
( zoals ik reeds zei, trek je NIKS aan van die "telefonische" overeenkomst, die is immers juridisch NIET geldig, dat is gewoon boerenbedrog ).
Dus, simpel uitgelegd, EDPnet zegt gewoon je Skynet contract op minstens 15 dagen vóór EDPnet je lijn kan activeren, en ongetwijfeld geven zij hun activatiedatum door aan Belgacom.
En NEEN, je zit geen tijdje zonder internet.
De dag vóór je activatiedatum surf je nog via Skynet, en de dag van de EDPnet activatie zal je merken dat je Skynet verbinding plots niet meer werkt. Dan vul je je EDPnet inloggevens in in je connectievenster, en surf je via EDPnet.
Zo ongelooflijk simpel is dat.
frado schreef:Antwoord van EDPnet:
Beste heer,
Edpnet kan een contract bij een andere provider niet opzeggen. Dit kan enkel gebeuren door de klant zelf.
Wij kunnen wel technisch het signaal overnemen en op ons netwerk plaatsen.
De levertijd bedraagt momenteel +/- 15 à 20 werkdagen maximum
Dus het kan dan toch niet automatisch opgezegd worden?
Tja, ik weet ook niet waarom ze je dat antwoord geven, misschien hebben ze niet graag dat het "publiekelijk" bekend wordt, maar EDPnet zegt wel degelijk zélf je Skynet abonnement op.
Ik wist het zelf ook niet, ik ben op de dag van mijn EDPnet activatie naar een Belgacom shop gegaan - om mijn Skynet abonnement op te zeggen - en daar hebben ze in de computer gekeken en me gezegd dat ik op dat moment geen lopend Skynet abonnement had.
Het is op die manier dat ik te weten gekomen ben dat EDPnet het voor mij geregeld had.
P.S. wat je pm betreft : sorry, maar ik kan ook niet meer vertellen dan wat ik hier vertel... ik heb hier reeds alles gezegd wat ik uit mijn eigen ervaring weet... ( bovendien gebruik ik geen MSN ).
Dus... stop met je zorgen te maken, plaats gewoon je bestelling bij EDPnet, en alles komt vanzelf wel in orde.
Bergie schreef:frado schreef:Ah ik las 20 werkdagen. Maar zit ik dan een tijd zonder Internet? Tbeste zou zijn dat men edpnet een beetje voor of op de datum geatvieerd wordt, wanneer men skynet afloopt. Maar als zij dat afzeggen, kan je dat gewoon vermelden in die email?
*bergie check pm aub
Dus zij kijken wanneer ze klaar zijn met voorbereiden, en nemen dan de datum van men skynet abo, en laten skynet tegen die datum aflopen, en zorgen dat edpnet op die dag draait?
Op hun site staat inderdaad 20 werkdagen, maar we weten allemaal dat er op dit moment redelijk veel mensen overstappen naar EDPnet, dus het zal wel druk zijn daar, en in mijn geval was de wachttijd 5 weken.
En neen, zij kijken niet wanneer uw Skynet abonnement "afloopt".
Als je reeds langer dan één jaar bij Skynet bent, is je contract op eender welk moment opzegbaar met een opzeg van 15 dagen.
( zoals ik reeds zei, trek je NIKS aan van die "telefonische" overeenkomst, die is immers juridisch NIET geldig, dat is gewoon boerenbedrog ).
Dus, simpel uitgelegd, EDPnet zegt gewoon je Skynet contract op minstens 15 dagen vóór EDPnet je lijn kan activeren, en ongetwijfeld geven zij hun activatiedatum door aan Belgacom.
En NEEN, je zit geen tijdje zonder internet.
De dag vóór je activatiedatum surf je nog via Skynet, en de dag van de EDPnet activatie zal je merken dat je Skynet verbinding plots niet meer werkt. Dan vul je je EDPnet inloggevens in in je connectievenster, en surf je via EDPnet.
Zo ongelooflijk simpel is dat.frado schreef:Antwoord van EDPnet:
Beste heer,
Edpnet kan een contract bij een andere provider niet opzeggen. Dit kan enkel gebeuren door de klant zelf.
Wij kunnen wel technisch het signaal overnemen en op ons netwerk plaatsen.
De levertijd bedraagt momenteel +/- 15 à 20 werkdagen maximum
Dus het kan dan toch niet automatisch opgezegd worden?
Tja, ik weet ook niet waarom ze je dat antwoord geven, misschien hebben ze niet graag dat het "publiekelijk" bekend wordt, maar EDPnet zegt wel degelijk zélf je Skynet abonnement op.
Ik wist het zelf ook niet, ik ben op de dag van mijn EDPnet activatie naar een Belgacom shop gegaan - om mijn Skynet abonnement op te zeggen - en daar hebben ze in de computer gekeken en me gezegd dat ik op dat moment geen lopend Skynet abonnement had.
Het is op die manier dat ik te weten gekomen ben dat EDPnet het voor mij geregeld had.
P.S. wat je pm betreft : sorry, maar ik kan ook niet meer vertellen dan wat ik hier vertel... ik heb hier reeds alles gezegd wat ik uit mijn eigen ervaring weet... ( bovendien gebruik ik geen MSN ).
Dus... stop met je zorgen te maken, plaats gewoon je bestelling bij EDPnet, en alles komt vanzelf wel in orde.
Ik heb maandag edpnet besteld, en tevens die template van aangetekende zending opgemaakt, maar nog niet verzonden. Ik denk dat het misschien toch het veiligste is om via een aangetekende zending te werken.
Itek schreef:1. edpnet aanvragen
2. wachten tot je datum van verwachte activatie weet van edpnet
3. naar bgc-winkel stappen en vragen of je bgc-abbo wel degelijk vervalt op die datum (de opzeg gebeurde in mijn geval automatisch maar dit moet je verifiëren bij bgc zelf) zoniet geef je zelf de opzegdatum
4. fax sturen naar skynet met vermelding van datum van opzeg (en stel dat je al hebt betaald tot eind september, dan is je opzegdatum uiteraard eind september)
Was ook al geweest naar een belgacom winkel en daar kreeg ik als antwoord dat zij niet kunnen zijn wanneer mijn skynet abo afloopt, zij kunnen enkel het adsl signaal stopzetten(en dat moet ik behouden voor edpnet toch?).
frado schreef:Was ook al geweest naar een belgacom winkel en daar kreeg ik als antwoord dat zij niet kunnen zijn wanneer mijn skynet abo afloopt, zij kunnen enkel het adsl signaal stopzetten(en dat moet ik behouden voor edpnet toch?).
Inderdaad, je ADSL signaal moet je behouden !
OK, dus je hebt je bestelling geplaatst... dan weet je nu ook op welke datum je EDPnet account geactiveerd wordt.
Van het moment dat je EDPnet geactiveerd is - en werkt - ga je naar de Belgacom winkel om te verifiëren of je Skynet abonnement nog actief is of niet.
Normaal gezien zullen ze je op dat moment zeggen dat je geen abonnement meer hebt, en dat betekent uiteraard dat alles in orde is.
Bergie schreef:frado schreef:Was ook al geweest naar een belgacom winkel en daar kreeg ik als antwoord dat zij niet kunnen zijn wanneer mijn skynet abo afloopt, zij kunnen enkel het adsl signaal stopzetten(en dat moet ik behouden voor edpnet toch?).
Inderdaad, je ADSL signaal moet je behouden !
OK, dus je hebt je bestelling geplaatst... dan weet je nu ook op welke datum je EDPnet account geactiveerd wordt.
Van het moment dat je EDPnet geactiveerd is - en werkt - ga je naar de Belgacom winkel om te verifiëren of je Skynet abonnement nog actief is of niet.
Normaal gezien zullen ze je op dat moment zeggen dat je geen abonnement meer hebt, en dat betekent uiteraard dat alles in orde is.
K, heb het de 21e besteld. Werd eergisteren verwerkt. Bij die myedpnet zie ik : wachten oplevering.
Ze gingen mij mailen als ze een datum hadden wanneer het ADSL signaal zou kunnen worden geactiveerd(zou nog kunnen in augustus zijn). Had in bestellingsformulier gevraagd om op 10/09 te activeren, maar voor mij is het even goed als het wat vroeger is.
Zojuist al abogegevens gekregen:
Verwachte activatie: 5/09 .
Verwacht, wil dit dan zeggen dat het vertraging kan oplopen, of is dit meestal wel OK?
Ik zal dan op 6/09 eens naar een belgacom store gaan om te vragen of er nog een skynet abo actief is op men lijn?
Verwachte activatie: 5/09 .
Verwacht, wil dit dan zeggen dat het vertraging kan oplopen, of is dit meestal wel OK?
Ik zal dan op 6/09 eens naar een belgacom store gaan om te vragen of er nog een skynet abo actief is op men lijn?
frado schreef:Zojuist al abogegevens gekregen:
Verwachte activatie: 5/09 .
Verwacht, wil dit dan zeggen dat het vertraging kan oplopen, of is dit meestal wel OK?
Als er een vertraging zou zijn, zullen ze je dat wel laten weten ( of check regelmatig eens op MyEDPnet ).
In elk geval, bij mij hebben ze geactiveerd op de exacte datum die ze mij van in het begin gegeven hadden.
frado schreef:Ik zal dan op 6/09 eens naar een belgacom store gaan om te vragen of er nog een skynet abo actief is op men lijn?
Zoals ik reeds zei, doe dat pas als je EDPnet geactiveerd is en dat je zeker bent dat het werkt.
14u geactiveerd. Jammer genoeg zijn de downloadsnelheden maar rond de 400kb/s , dus NOG trager dan skynet. Iets aan te doen? Ik kon normaal het beste profiel aan( 1km vd centrale, en goeie margins enzo). Jammer .
alfadude schreef:Op welke snelheid syncroniseerd je modem?
4Mbit of 6Mbit
Wat zijn de SNR en attenuation waarden nu?
Bij Data Rate:
Stream Type
Actual Data Rate
Up Stream
640 (Kbps.)
Down Stream
6144 (Kbps.)
Noise margin:
up: 18 db
dwn: 22db
attenuation:
up: 16 db
dwn: 14 db
De waarden toen ik bij skynet was:
Attenuation:
Upstream 16db
Downstream 14db
Noise margin
up: 23db
down: 29db
Nu is de snelheid wat gestegen naar
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 4797 kbit/s or 600 kbyte/s
- Upload speed : 530 kbit/s or 66 kbyte/s
Tue Sep 5 2006 at 20:43:13 UTC+0200
ISp monitor:
ISP Monitor Speedtest (05/09/2006 20:43) / Provider: EDPnet Belgium
Downstream: 4327 Kbps (540,87 KB/s)
Upstream: 476 Kbps (59,53 KB/s)
Ping: 42 ms (0% Packet Loss)
Blijkbaar alweer wat sneller(meer vraag ik niet ^^) Ik merk wel op dat het nogal schommelt hé, zou dit bv bij het downloaden van een bestand aan de max snelheid ook zo schommelen, of zou dit toch wel stabiel blijven?
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 4797 kbit/s or 600 kbyte/s
- Upload speed : 530 kbit/s or 66 kbyte/s
Tue Sep 5 2006 at 20:43:13 UTC+0200
ISp monitor:
ISP Monitor Speedtest (05/09/2006 20:43) / Provider: EDPnet Belgium
Downstream: 4327 Kbps (540,87 KB/s)
Upstream: 476 Kbps (59,53 KB/s)
Ping: 42 ms (0% Packet Loss)
Blijkbaar alweer wat sneller(meer vraag ik niet ^^) Ik merk wel op dat het nogal schommelt hé, zou dit bv bij het downloaden van een bestand aan de max snelheid ook zo schommelen, of zou dit toch wel stabiel blijven?
frado schreef:Nu is de snelheid wat gestegen naar
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 4797 kbit/s or 600 kbyte/s
- Upload speed : 530 kbit/s or 66 kbyte/s
Tue Sep 5 2006 at 20:43:13 UTC+0200
ISp monitor:
ISP Monitor Speedtest (05/09/2006 20:43) / Provider: EDPnet Belgium
Downstream: 4327 Kbps (540,87 KB/s)
Upstream: 476 Kbps (59,53 KB/s)
Ping: 42 ms (0% Packet Loss)
Blijkbaar alweer wat sneller Ik merk wel op dat het nogal schommelt hé, zou dit bv bij het downloaden van een bestand aan de max snelheid ook zo schommelen, of zou dit toch wel stabiel blijven?
- alfadude
- Elite Poster
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 7 keer
Hoe hoger de snelheid van je abbo wordt hoe meer afhankelijk je zal worden van hetgeen de server kan leveren. En daar kan geen enkele provider iets aan veranderen.
Op één avond kan je sowieso niet bepalen of de overstap voor u een goede keus was.
Voor mij is Edpnet in elk geval de beste keus in jaren geweest en ik hoop dat jij dat ook kan zeggen over enkele maanden.
Op één avond kan je sowieso niet bepalen of de overstap voor u een goede keus was.
Voor mij is Edpnet in elk geval de beste keus in jaren geweest en ik hoop dat jij dat ook kan zeggen over enkele maanden.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum