Agressieve verkoop TELENET ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
henke54
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 okt 2005, 09:06

net een email binnengekregen van een kennis ...via via ... (weet niet of dit waar is omdat ik niet bij telenet ben :P ) :
Agressieve verkoop door TELENET


Aan:

Hugo Vandeberghe, senator

Dirk Claes, volksvertegenwoordiger

MINECO FGOV Vlaams Brabant (bescherming consument)

Nationale en regionale kranten

Nationale en regionale TV-zenders

Verantwoordelijken Vlaamse vrouwenclubs en –afdelingen,

Speelsters KFC Rapide Wezemaal

Supporters KFC Rapide Wezemaal afdeling vrouwen

TELENET

Kennissen en vrienden,

Iedereen heeft al ondervonden dat er een oorlog bezig is om zoveel mogelijk klanten te ronselen voor digitale TV. De twee hoofdvertolkers weten, eens je klant bent, je niets anders kan dan klant te blijven vermits de hoge kosten bij overschakeling.

We herinneren ons nog het reukje aan de introductieprijs van de aandelen van TELENET. Hier start het verhaal. Er moet geld in het laatje komen, alle middelen zijn goed.

Digitale TV doet zijn intrede in België, In Nederland koop je een TV zonder meer en je bent digitaal. Bij ons dien je een digibox aan te schaffen, 199 Euro en hier nijpt het schoentje. Eens zo’n bakske gekocht, schakel je niet zo maar direct over naar de concurrentie want ieder heeft zijn eigen systeem digibox.

Klanten van TELENET die nog niet digitaal gaan worden eerst bezocht door twee vertegenwoordigers, jonge snullen die je psychologisch bewerken: je bent niet modern, bijna iedereen kijkt digitaal, 45 TV-kanalen, zoveel muziekzenders en ander gelul. Best is dat je dat verkoopstel zo snel mogelijk de deur wijst. Ben je nu gerust? Neen! Je verzeilt bij TELENET in het bestand koppige klanten en die moeten subtiel aangepakt. Enkele maanden na dat hartelijk bezoek krijg je een telefoon van TELENET. Van zodra je opneemt is er een bewijs van contact, zelfs al is het met de babysit. De inhoud van het gesprek is van geen belang, wel de verbinding. Een week later ontvang je enkele brochures met een contract “bevestiging aanvraag digital TV” en “dit is uw dubbel van uw contract dat werd opgemaakt op: dd/mm/jjjj”. Dat contract kan je wel vernietigen door een aangetekend schrijven binnen de zeven werkdagen. Echter, je mag dat contract in je bus ontvangen 7 kalenderdagen na de zogenaamde aankoopdatum, nog 2 werkdagen te gaan, heel snugger bekeken. Hoe minder resterende dagen, hoe meer kans dat de klanten niet kunnen reageren. TELENET hoeft alleen nog uw rekening voor 199 + 50 Euro activatiekost lichter te maken. Heel eenvoudig vermits het overgrote deel van de klanten met domiciliëring werkt.

TELENET kent de spelregels en past die dan ook agressief toe. Zij weten dat de consument aan het kortste eind trekt, een bandopname van de telefonische bestelling is er niet, alleen dat telefonisch contact telt. Een contract wordt, buiten uw wil, eenzijdig opgemaakt, jij hebt verplichtingen, TELENET alleen maar rechten.

Dit zijn legale maffiapraktijken die ik aan de kaak stel. Het is een schande voor TELENET op dergelijke manier mensen af te persen. Ik stel me de vraag hoeveel “klanten” TELENET op deze manier heeft gerold, hoeveel mensen bezitten digitale TV zonder dat zelf te willen?

Heeft u echt noodzaak aan 45 zenders? Naar hoeveel zenders kijk je werkelijk??? Ben je zo verslaafd aan TV dat je alles MOET zien?

Om zoveel mogelijk personen op de hoogte te stellen maak ik graag gebruik van de vrouwenclubs en –afdelingen omdat zij mij heel goed kennen.

Ik dring bij de clubverantwoordelijken er op aan deze e-mail naar al hun speelsters en eventuele ouders rond te sturen. Of word je zelf graag voor 249 Euro opgelicht? Indien de speelsters op hun beurt vrienden en kennissen verwittigen, kunnen we niet minder dan 25.000 gezinnen bereiken. Alleen met dergelijke macht kunnen we perk en paal stellen aan deze malafide praktijken, niet alleen toegepast door TELENET, ook door andere bedrijven. Een verwittigd man is er twee waard, dit is eveneens het geval bij een vrouw.

Ik trek de rode kaart voor TELENET wegens onbeschoft en onsportief gedrag. U ook?

Jean Smits

27-08-06

:eek:
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Als je zoiets voor hebt bel je direct naar de bank, zegt domiciliëring op en voila, je hebt terug controle om alles te regelen.

Maar ik ga akkoord dat er nog wat meer bescherming voor de consument kan worden betreffende telefonisch toegezegde dingen. Eigenlijk zou men dat moeten verbieden dat een klant telefonisch iets kan toezeggen, en dat een contract enkel ingaat als je het getekend terugstuurt, zonder clausules van "als u niet reageert is dat een teken dat u ondertekent..."
Xanion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 dec 2005, 10:23
Bedankt: 1 keer

TELENET kent de spelregels en past die dan ook agressief toe. Zij weten dat de consument aan het kortste eind trekt, een bandopname van de telefonische bestelling is er niet, alleen dat telefonisch contact telt. Een contract wordt, buiten uw wil, eenzijdig opgemaakt, jij hebt verplichtingen, TELENET alleen maar rechten.

Helaas, dit is niet waar. Europese wetgeving verbiedt dit. Indien er telefonische verkoop plaatsvindt en de klant zegt van niets te weten is Telenet degene die moet bewijzen dat het wel waar is en wel met behulp van opname. Hier is de klant op europees niveau al beschermd.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Xanion schreef:
TELENET kent de spelregels en past die dan ook agressief toe. Zij weten dat de consument aan het kortste eind trekt, een bandopname van de telefonische bestelling is er niet, alleen dat telefonisch contact telt. Een contract wordt, buiten uw wil, eenzijdig opgemaakt, jij hebt verplichtingen, TELENET alleen maar rechten.

Helaas, dit is niet waar. Europese wetgeving verbiedt dit. Indien er telefonische verkoop plaatsvindt en de klant zegt van niets te weten is Telenet degene die moet bewijzen dat het wel waar is en wel met behulp van opname. Hier is de klant op europees niveau al beschermd.


Dan nog heeft telenet het recht om de verkoop door te laten gaan. Het eenige dat telenet het mogelijk maakt om de mensen op te lichten is de domiciliëring die veel telenet klanten hebben. Dit is geen telefonische verkoop, dit valt gewoon onder normale koop. Er zijn nog ettelijke al dan niet legale bedrijven die dit toepassen. ITT Promedia bijvoorbeeld :P bij de meeste mensen bekend als "De Goude Gids".

Raad van de dag; neem NOOIT een domiciliëring. In theorie heeft geen enkel bedrijf het recht om een administratie kost te tellen indien je via overschrijving betaald ;-) Dus ook niet dommel, edpnet, belgacom, telenet, scarlet, realdsl,...

Just my 0,02€ ;-)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Deej_1977 schreef:Als je zoiets voor hebt bel je direct naar de bank, zegt domiciliëring op en voila, je hebt terug controle om alles te regelen.

Maar ik ga akkoord dat er nog wat meer bescherming voor de consument kan worden betreffende telefonisch toegezegde dingen. Eigenlijk zou men dat moeten verbieden dat een klant telefonisch iets kan toezeggen, en dat een contract enkel ingaat als je het getekend terugstuurt, zonder clausules van "als u niet reageert is dat een teken dat u ondertekent..."


ondertussen is er misschien betaling gedaan, en betaling is akkoord voor een contract..

tele2 heeft mij dit ook al proberen te flikken, en versatel ook, sterker nog ik weet niet hoe maar versatel heeft het zelfs klaar gekregen om zonder mijn toestemming een domiciëlering te krijgen bij mijn bank (KBC) !!?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

bij zulke gevallen kom je gewoon heel serieus bij hun en zeg dat het moet binenn 24 u opgelost zijn of je gaat naar de rechter en de pers. en tis opgelost. voila
Icecubes
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 maa 2006, 11:37

Bij Nuon werken ze ook zo, schandalig is het. Pure oplichterij! Ik krijg iets van bedrijven die zo werken.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Icecubes schreef:Bij Nuon werken ze ook zo, schandalig is het. Pure oplichterij! Ik krijg iets van bedrijven die zo werken.


Heb ik recent ontdekt..

Volgens mij is het mentaliteit, wij zouden in hun ogen moeten blij zijn dat we hun service mogen gebruiken, terwijl het eigenlijk andersom zou moeten zijn, ..
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Icecubes schreef:Bij Nuon werken ze ook zo, schandalig is het. Pure oplichterij! Ik krijg iets van bedrijven die zo werken.

kan je een concrete vb geven aub?
digitalservice
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 25 dec 2005, 15:25

In het jaar 2010, zal iedereen verplicht worden een digibox te kopen,
dan is er gewoon geen keuze niet meer.

Het signaal nu op de kabel valt dan gewoon dood.


Het is gewoon niet te doen, alles moet geld kosten de dag van vandaag.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

digitalservice schreef:In het jaar 2010, zal iedereen verplicht worden een digibox te kopen,
dan is er gewoon geen keuze niet meer.

Het signaal nu op de kabel valt dan gewoon dood.


Het is gewoon niet te doen, alles moet geld kosten de dag van vandaag.

tegen dan zullen er zeker aanbiedingen komen met gratis installatie +gratis decoder
Argor
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:12

Deej_1977 schreef:Als je zoiets voor hebt bel je direct naar de bank, zegt domiciliëring op en voila, je hebt terug controle om alles te regelen.

Maar ik ga akkoord dat er nog wat meer bescherming voor de consument kan worden betreffende telefonisch toegezegde dingen. Eigenlijk zou men dat moeten verbieden dat een klant telefonisch iets kan toezeggen, en dat een contract enkel ingaat als je het getekend terugstuurt, zonder clausules van "als u niet reageert is dat een teken dat u ondertekent..."


ik heb het zekere voor het onzekere genomen, en mijn domiciliering voor telenet opgezegd vandaag.
nadat ik gisteren een telefoontje kreeg van telenet om over te schakelen naar hen.
kunnen ze zoiets al niet meer lappen bij ons. :x

<Argor\>
<Argor\>
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

digitalservice schreef:In het jaar 2010, zal iedereen verplicht worden een digibox te kopen,
dan is er gewoon geen keuze niet meer.

Het signaal nu op de kabel valt dan gewoon dood.


Het is gewoon niet te doen, alles moet geld kosten de dag van vandaag.

Bullshit. De grootste bullshit die er ronddwaalt op het internet.

Er is enkel een europees akkoord dat alle analoge radio en tv-zenders digitaal moeten uitzenden tegen 2010. Voor radio is er zelfs nog een uitzondering voorzien. Het zijn dus enkel de zenders die vrij uitzenden in de ether.

Telenet doet op zijn kabel wat het wil. Net zoals er nog steeds analoge pstn klanten zijn bij Belgacom, verandert er niets.

Verder: Telenet zelf heeft geen verkopers die van deur tot deur gaan. Het gaat over bedrijven die niets anders doen dan mensen proberen produkten in hun strot te duwen. Het ene moment verkopen ze elentriek, het andere moment telefonie (Scarlet heeft dit ook nog geprobeerd via zo'n bedrijf, met als gevolg zeer veel boze klanten). Hopelijk stopt Telenet ook de samenwerking met deze dubieuse firma's. Ze deinzen er niet voor om uw akkoord te geven.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

LoSeR schreef:bij zulke gevallen kom je gewoon heel serieus bij hun en zeg dat het moet binenn 24 u opgelost zijn of je gaat naar de rechter en de pers. en tis opgelost. voila
Haha, dat zal niet veel uithalen.
Je moet het gewoon zelf dubieus gaan spelen. Jij LoSeR bent een echte pure en simpele consument. (niet slecht bedoeld). Ik zal maar het woordje simpele weglaten.

Wij lachen ons hier kapot met zo'n mensen.

Het kost hen 10x meer bij een advocaat en de pers zal er heus niet op kijken. Misschien de streekkrant?

En dan is het inderdaad de dag zelf opgelost. Niet omdat je dreigde, gewoon omdat je het vroeg.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
bram
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jul 2006, 11:10

Toen ik een Tel lijn aanvroeg bij BGC bleek dat ik dit via telefoon kon doen, maar de telefoniste vroeg me wel om mijn VISA nummer (voor mijn identiteit te bevestigen en dus ook te bevestigen dat ik akkoord was met de aansluiting)

Volgens mij moet er nog altijd zoiets gebeuren
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”