Installer voor applicatie

Plaats reactie
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

De situatie is als volgt. Ik heb een windows service geschreven in C#. Nu is mijn probleem: hoe krijg ik dit op de meest gebruiksvriendelijke manier gedistribueerd naar de gebruiker? Ik ben dus op zoek naar een soort installer die het programmatje kan installeren als service en het direct start. Het moet eventueel naar nog wat user-input vragen om direct de juiste instellingen te maken (wegschrijven naar een XML-file).

Kan dit eventueel vanuit Visual Studio? Want ik heb nog niet direct een deftige uitleg gevonden hierover. Eventueel met een 3rd party tooltje ofzo.

Thanks!
Afbeelding
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

kan je doen met de functionaliteit die in visual studio zit om een installer te maken.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Een van de beste installers die ik al gezien heb is NSIS. Dat is bijvoorbeeld de installer die Winamp gebruikt. Ik geloof dat er een eenvoudige tool bestaat om vanuit VS.net met NSIS te werken.

Greetz Wouter
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
grox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 nov 2005, 19:53

yeah tuurlijk: rechtklikken op je solution
add new project
kies setup project :)
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

grox schreef:yeah tuurlijk: rechtklikken op je solution
add new project
kies setup project :)


In de Express Editions heb je geen Setup Project (wel ClickOnce, maar ik vrees dat dit hier niet voldoende is). Best even langsgaan bij iemand die een betaalde versie heeft, dan is je setup klaar in enkele minuutjes...
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

De installatie kan misschien zelfs met een batch file. Zoals aangegeven uiteraard ook met Visual Studio, je kan zelf iets schrijven in C# of je kan commerciele installers gebruiker. Wij gebruiken altijd InstallShield en zijn uiterst tevreden. InstallShield is wel duur en komt dus alleen in aanmerking denk ik voor comercieel gebruik.

Echter ik ken geen standaard oplossingen die en de installatie verzorgen en een XML bestand kunnen aanmaken. Dus misschien toch zelf een Installatie Wizard schrijven. Als je dit doet moet je maar eens naar de ServiceController class kijken.
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Deze 2 zijn ook zeer goed:

Inno Setup:
http://www.jrsoftware.org/isinfo.php (gebruik ik regelmatig)

Advanced Installer:
http://www.advancedinstaller.com/feats-list.html
(ken ik zelf niet, maar lijkt wel interessant)

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik ben wat met die advanced installer aan het spelen en ik moet zeggen: dat ziet er verdomd goed uit :) Normaal zou dat moeten doen wat ik wil. Bedankt allemaal voor jullie bijdrage!
Afbeelding
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01
Contacteer:

/teasing mode
Beste bezoekers, eerst een aankondiging ivm user cleanup en nu een crew lid dat naar een goede installer op zoek is. Is er niemand dat iets ziet gebeuren?
Plaats reactie

Terug naar “Development”