Hallo,
Kan er mij iemand uitleggen, hoe ik kan testen of mijn isp geen connectie geeft of mijn router.
Ik heb namelijk geen internet meer, en ik had graag geweten of het aan mijn provider( euphonynet) ligt of aan mijn instellingen. Ik heb 5 dagen normaal kunnen surfen met mijn wifi-router, en gisteren was het gedaan.
Kan er mij iemand helpen?
Alvast bedankt....
adsl verbinding
- defenderII
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 18 keer
- Contacteer:
al geprobeert van u router te resetten?
- defenderII
- Premium Member
- Contacteer:
om een ping uit te voeren open je het dos scherm (start/uitvoeren/cmd)
en dan typ je "ping -t www.belgacom.be" dan zie je of je kan pingen op belgacom
en dan typ je "ping -t www.belgacom.be" dan zie je of je kan pingen op belgacom
- defenderII
- Premium Member
- Contacteer:
nee je kan alleen zien of je kan pingen
BTW wat krijg je als je je IE opent?
BTW wat krijg je als je je IE opent?
- defenderII
- Premium Member
- Contacteer:
als je niet kan pingen heb je geen connectie met het net, maar ik vermoed dat het probleem bij jou ligt aan de router. ik zou de config van de router eens opnieuw doen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Allé, laat die crap van hierboven nu eens vallen.
1) modem al eens uitgetrokken en terug ingestoken?
2) Heb jij lijnsyncronisatie? Kijk in de handleiding van je router hoe je dat kan zien. Bij sommige adsl modems/routers brandt er een lampje bij een sync. Aan hoeveel synct hij?
3) Indien lijnsync, kan je router een verbinding maken met het internet? Je kan dit zien op de intranetpagina van de router. Krijg je een IP-adres?
4) In meeste routers kan je de verbinding testen met het internet door via de intranetsite te pingen naar bvb google. Doe dit eens.
5) als laatste: ping eens met je computer naar bvb google.
1) modem al eens uitgetrokken en terug ingestoken?
2) Heb jij lijnsyncronisatie? Kijk in de handleiding van je router hoe je dat kan zien. Bij sommige adsl modems/routers brandt er een lampje bij een sync. Aan hoeveel synct hij?
3) Indien lijnsync, kan je router een verbinding maken met het internet? Je kan dit zien op de intranetpagina van de router. Krijg je een IP-adres?
4) In meeste routers kan je de verbinding testen met het internet door via de intranetsite te pingen naar bvb google. Doe dit eens.
5) als laatste: ping eens met je computer naar bvb google.
check uw draden ..teloon draad etc..
kijk of er een lampje pinkt meestal 2'e lampje er staat normaal gezien dsl bij
als het lampje blijft pinken en dan uitgaat ..dan weer terug pinken heb je en een sync probleem, dan is d ekans groot dat het bij de provider ligt .
brand het lmapje (niet pinken) dan heb je synchro en ligt het probleem bij uw pc settings ..
kijk of er een lampje pinkt meestal 2'e lampje er staat normaal gezien dsl bij
als het lampje blijft pinken en dan uitgaat ..dan weer terug pinken heb je en een sync probleem, dan is d ekans groot dat het bij de provider ligt .
brand het lmapje (niet pinken) dan heb je synchro en ligt het probleem bij uw pc settings ..
Hallo, ik heb een helpdesk van euphony gebeld, en ze hebben een "24 uur" lijntest gedaan. Ze hebben niet echt iets uitzonderlijks gevonden, maar ze hadden een vermoeden dat het aan de belgacom buitenlijn ligt, nu gaan ze een belgacom technieker sturen om mijn lijnen fisiek te testen.
Wat ze wel voorstelden ( klinkt heel onlogisch) is dat ze mijn snelheid van 4 naar 3.5 zouden brengen, wat een betere draagwijdte geeft, zo verklaren ze de nonsens.
Ze beweren ook dat mijn snelheid daalt als er veel gebruikers op de lijn zitten, maar dat is toch niet zo bij ADSL? Of vergis ik mij?
Greetz
Wat ze wel voorstelden ( klinkt heel onlogisch) is dat ze mijn snelheid van 4 naar 3.5 zouden brengen, wat een betere draagwijdte geeft, zo verklaren ze de nonsens.
Ze beweren ook dat mijn snelheid daalt als er veel gebruikers op de lijn zitten, maar dat is toch niet zo bij ADSL? Of vergis ik mij?
Greetz
-
- Member
Slechte/oude DSLAM op straat? Op het werk hebben we alle xDSL/VDSL's van een bepaald departement gratis (op voorwaarde dat we zelf de graaf werken deden van straat naar gebouw) mogen verleggen naar de (nieuwe) bak op de straat aan de andere kant van het gebouw omdat de bak waar de verbindingen nu op toe kwamen verouderd was... Mss iets soortgelijks?
- sChutt
- sChutt