instelproblemen met philips draadloze modem/router

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
7seas
Starter Plus
Starter Plus

info: philips modem/router SNA6600/18, belgacom firmware v0.36.
Easy install is niet EASY verlopen maar uiteindelijk toch geslaagd.
Een tweede installatie uitgevoerd bij de buren met dezelfde easy install en wel feilloos geïnstalleerd.
problemen:
1 om in de settings te komen via 192.168.1.1 heb ik geen paswoord nodig terwijl dit bij de buren dus wel nodig is. Ik probeerde dit te regelen via menu system password settings en enkel een nieuw paswoord in tegeven en bevestigen en saven maar dit lukt dus niet, ook niet door bij oud bv mac adres in te geven. Iemand hulp aub?
2.met de laptop valt verbinding soms weg maar hier heb ik al gezien dat dit komt door SSID broadcast en wzc van winxp, ik zou zonder ssid broadcast te enablen toch nog de gekende problemen willen omzeilen, hoe kan dat?
3.Ik zou graag willen wisselen van Wep naar Wpa beveiliging, kan dit zo maar en is dit simpelweg te wijzigen via settings?

belgacom helpdesk kon mij niet helpen, is dit een helpdesk?, vanmiddag bij belgacom in de Jezusstraat in Antwerpen en ook daar ving ik bot. Men kon mij daar nog niet iemand geven die technisch onderlegd was, zeer zwak, is het zo dat zij aan klantenbinding doen?
verdickt
Premium Member
Premium Member

Heb 2 weken geleden zo een modem bij mijn zus geïnstalleerd, ging zonder problemen.

Die easy install heb ik toen wel niet gedraaid ( alleen maar brol ). Kabels gewoon aangesloten. Ip gekregen van de router, surfen naar het adres dat je vermelde. ( inderdaad geen wachtwoord ), heb dan eentje ingesteld: ging ook zonder probs.

Beveiliging kon je gewoon instellen.

Ik zou zeggen, doe eens een reset ( knop achteraan vermoed ik ) en begin opnieuw.

En welke versie van internet explorer gebruik je trouwens ?
7seas
Starter Plus
Starter Plus

verdickt schreef:Heb 2 weken geleden zo een modem bij mijn zus geïnstalleerd, ging zonder problemen.

Die easy install heb ik toen wel niet gedraaid ( alleen maar brol ). Kabels gewoon aangesloten. Ip gekregen van de router, surfen naar het adres dat je vermelde. ( inderdaad geen wachtwoord ), heb dan eentje ingesteld: ging ook zonder probs.

Beveiliging kon je gewoon instellen.

Ik zou zeggen, doe eens een reset ( knop achteraan vermoed ik ) en begin opnieuw.

En welke versie van internet explorer gebruik je trouwens ?
laatste versie 6.0 dus
ook met firefox lukt het niet om een paswoord in te geven.(oops nu wel gelukt met een update van firefox)
is er niets anders mogelijk dan reset?
Laatst gewijzigd door 7seas 01 sep 2006, 20:54, in totaal 1 gewijzigd.
7seas
Starter Plus
Starter Plus

7seas schreef:info: philips modem/router SNA6600/18, belgacom firmware v0.36.
Easy install is niet EASY verlopen maar uiteindelijk toch geslaagd.
Een tweede installatie uitgevoerd bij de buren met dezelfde easy install en wel feilloos geïnstalleerd.
problemen:
1 om in de settings te komen via 192.168.1.1 heb ik geen paswoord nodig terwijl dit bij de buren dus wel nodig is. Ik probeerde dit te regelen via menu system password settings en enkel een nieuw paswoord in tegeven en bevestigen en saven maar dit lukt dus niet, ook niet door bij oud bv mac adres in te geven. Iemand hulp aub?

Probleem 1 opgelost met een update van firefox browser

2.met de laptop valt verbinding soms weg maar hier heb ik al gezien dat dit komt door SSID broadcast en wzc van winxp, ik zou zonder ssid broadcast te enablen toch nog de gekende problemen willen omzeilen, hoe kan dat?
3.Ik zou graag willen wisselen van Wep naar Wpa beveiliging, kan dit zo maar en is dit simpelweg te wijzigen via settings?

belgacom helpdesk kon mij niet helpen, is dit een helpdesk?, vanmiddag bij belgacom in de Jezusstraat in Antwerpen en ook daar ving ik bot. Men kon mij daar nog niet iemand geven die technisch onderlegd was, zeer zwak, is het zo dat zij aan klantenbinding doen?
verdickt
Premium Member
Premium Member

Reset is enkel nodig indien er niets meer werkt, nu dat je het paswoord kan wijzigen zal het zeker aan je firefox of ie gelegen hebben. ( dus niet nodig )

Probleem 3:

Indien je naar wireless security gaat en je ziet niets van wpa staan dan is het ook niet in te stellen. Wat nogal logisch is lijkt me.

En indien wel beschikbaar gewoon de nodige waardes opgeven, of wat is er hier niet duidelijk ??
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Ga naar 192........ Advanced settings -> Wireless daar zie je dan wep en wpa staan
PS: heb je slechte ontvangst met de laptop ? wat is de signaal sterkte van je laptop met het netwerk? staat wireless ingeschakeld, staat dhcp server aan?
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
7seas
Starter Plus
Starter Plus

verdickt schreef:Reset is enkel nodig indien er niets meer werkt, nu dat je het paswoord kan wijzigen zal het zeker aan je firefox of ie gelegen hebben. ( dus niet nodig )

Probleem 3:

Indien je naar wireless security gaat en je ziet niets van wpa staan dan is het ook niet in te stellen. Wat nogal logisch is lijkt me.

En indien wel beschikbaar gewoon de nodige waardes opgeven, of wat is er hier niet duidelijk ??
In het tabblad security kan ik kiezen tusen wep only of wpa only of no wep en no wpa en dan kan ik verder bij wep uiteraard gegevens wijzigen en bij wpa maar nu ben ik wep beveiligd, kan ik dit zomaar veranderen en hoe zit het dan met de laptop en mijn andere vaste pc met wireless usb stick asus, via wlancenter van asus vermoed ik?
patje schreef:Ga naar 192........ Advanced settings -> Wireless daar zie je dan wep en wpa staan
PS: heb je slechte ontvangst met de laptop ? wat is de signaal sterkte van je laptop met het netwerk? staat wireless ingeschakeld, staat dhcp server aan?
ontvangst is altijd sterk maar snelheid schommelt zeer sterk van 1mbps tot 54 wat mij eerder normaal lijkt". maar het probleem is dat die verbinding soms wegvalt op de laptop omdat hier ingebouwde wifi zit op moederbord centrino processor. en hier windows xp wzc voor draadloze verbinding zorgt en die geeft voorrang aan ap met ssid broadcast enabled. terwijl de mijne op disabled staat en dus wanneer ik verbinding heb en iemand anders zijn ap binnen bereik komt dan wil mijn winxp verbinding maken met dat ap en wordt de mijne dus verbroken, hiervoor zocht ik dus een definitieve oplossing zonder mijn ssid broadcast te enablen.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

zie je geen tv'tje staan rechts onderaan met je draadloze verbinding? en wat staat er als je verbonden bent? of met welk netwerk ben je dan verbonden
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
7seas
Starter Plus
Starter Plus

patje schreef:zie je geen tv'tje staan rechts onderaan met je draadloze verbinding? en wat staat er als je verbonden bent? of met welk netwerk ben je dan verbonden
uiteraard wanneer ik verbonden ben met mijn netwerk wat logisch is maar wanneer er een ander netwerk binnen bereik komt dat ook beveiligd is maar waarvan de ssid broadcast enabled is dan wil winxp daar verbinding mee maken wat niet lukt vanwege die sleutel en floept mijn verbinding eruit. wanneer ik echter mijn modem ssid broadcast enable dan komt dit niet meer voor . dit is een fout in winxp en wordt rechtgezet in winvista maar daar heb ik niets aan natuurlijk.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”