Als scarlet (vouce over dsl) vraag ik me af hoe het met de kwaliteit gesteld is bij dommel. Hoe zit het met de stabiliteit ? Gesprekskwaliteit?
Hoe zit het met de snelheden nu deze provider nogal wat leechers en zwaardere gebruikers telt ? Is het netwerk van belgacom (ik dacht dit gelezen te hebben ?)
IK neem aan dat de fritzbox VOIP is en dat het bellen dus bij de limiet van het internet hoort?
In de FAQ van dommel lees ik dat je, buiten het discovery nummer van belgacom nog een nummer van hén krijgt... ik vermoed dat het hier niet gaat om een geographisch telefoonnummer maar een intern nummer voor voip klanten?(dus waardeloos voor mensen die via belgacom naar u willen bellen).
Ik neem ook aan dat de fritzbox inkomende gesprekken afhandelt via de discovery line, en alle uitgaande oproepen netjes afhandelt via voice over ip?
De prijs kan op die manier (discovery line 6,5€ + 27,95) op 34,45 cent gehouden worden. Daar heb je bij telenet en belgacom internet nog niet voor . In noodgevallen kun je terugvallen op bellen met de (welliswaar peperdure) discovery line. In geval van support voor je fysische lijn kan je als belgacom klant terecht bij belgacom (dus niet via scarlet om, om dan toch belgacom aan je deur te krijgen) en voor internet terecht bij de goeie helpdesk van dommel?
Ik vraag me af of deze oplossing geen alternatief is voor de slechte support van scarlet?
(Ik ben niet van plan over te stappen, ik kan da belgacom logo zelfs al ist mr discovery ni zien maar het zou wel aante raden zijn aan andere mensen die niet tevreden zijn met scarlet wat support betreft)
Telefoonervaringen met dommel
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Voor zover ik weet is het telnr dat je van Dommel krijgt een gewoon nummer, waarop je kan gebeld worden door gelijk wie.
Je discovery line heb je alleen nodig voor de ADSL functionaliteit.
Wat betreft het 'optellen bij het verbruik': geen idee.
Je discovery line heb je alleen nodig voor de ADSL functionaliteit.
Wat betreft het 'optellen bij het verbruik': geen idee.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- Kokki
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik ken mijn nummer dat ik van Dommel zou krijgen niet eens. Ik weet dus niet of ik er een heb, ik zou trouwens niet weten waarom ik een ander nummer nodig zou hebben.
Van verbruik heb ik nog niets gemerkt. Dat zal wel niet veel zijn.
Van kwaliteit heb ik geen klagen, van storingen evenmin.
Het is dus idd een aanrader
Van verbruik heb ik nog niets gemerkt. Dat zal wel niet veel zijn.
Van kwaliteit heb ik geen klagen, van storingen evenmin.
Het is dus idd een aanrader
- dietervanb
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Kwaliteit is goed.
Het is spotgoedkoop, vooral naar het buitenland (je belt goedkoper naar Canada dan naar Belgie).
Naar Nieuw Zeeland bellen gaf wel een iets mindere lijn, maar dat had ik met Belgacom destijds ook.
Het gaat wel van je verbruik af, maar dat is echt te verwaarlozen.
Wat betreft dat 2e nummer, dat zou, als ik het goed begrepen heb, een optie zijn voor de toekomst. Ze zijn volop bezig met de nodige vergunningen aan te vragen.
Als de telefoon niet werkt en de ADSL wel kan je nog altijd Skype of Voipbuster gebruiken. Goedkoper dan discovery.
Het is spotgoedkoop, vooral naar het buitenland (je belt goedkoper naar Canada dan naar Belgie).
Naar Nieuw Zeeland bellen gaf wel een iets mindere lijn, maar dat had ik met Belgacom destijds ook.
Het gaat wel van je verbruik af, maar dat is echt te verwaarlozen.
Wat betreft dat 2e nummer, dat zou, als ik het goed begrepen heb, een optie zijn voor de toekomst. Ze zijn volop bezig met de nodige vergunningen aan te vragen.
Als de telefoon niet werkt en de ADSL wel kan je nog altijd Skype of Voipbuster gebruiken. Goedkoper dan discovery.
strife schreef:Voor zover ik weet is het geen VOIP, maar voice over DSL / ATM. De KB's die je verbruikt door te bellen gaan niet af van je traffic limiet.
volgens mij is Scarlet ook VoDSL en niet VoIP
Het is wel zo dat Scarlet volledig z'n eigen structuur gebruikt.
En ik ben echter nog van mening dat de BGC infrastructuur superieur is aan die van Scarlet.
Volgens mij ga je betere kwaliteit hebben bij dommel, maar dit is natuurlijk niet 100% zeker