Onze Noorderburen doen het weer: Commercieel 40/32 Mbit abbo

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Ach ja, we kunnen er enkel maar blij om zijn voor hen natuurlijk. Maar dit vind ik echt wel ronduit een SCHITTEREND abbo voor een absoluut belachelijk lage prijs.

Standaard geef @Home via een EttH verbinding (Ethernet to the Home) 40 Mbit downstream en 8Mbit upstream voor 69,95€ / maand. Voor slechts 5€ meer krijg je 32Mbit upstream. @Home verwacht een upgrade naar 100Mbit te kunnen leveren in de nabije toekomst.

EttH is een techniek waarbij men dus uiteraard niet al te ver van de lokale verdeler mag wonen. Dankzij een beter Fiber plan is dit in Nederland spijtig genoeg beter haalbaar dan bij ons.

Meer info over Etth: http://en.wikipedia.org/wiki/ETTH
Meer info over @Home: http://www.home.nl/producten/internet/
Officieel persbericht: http://www.perssupport.nl/Home/Persberi ... emId=83353

Ter info, dit nieuwe abbo is echter voorlopig een "testfase" en is enkel beschikbaar in "Boxmeer".

Grtz,
X

BRON: TWEAKERS.NET
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
sander19
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2003, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

X-2datop schreef:Standaard geef @Home via een EttH verbinding (Ethernet to the Home) 40 Mbit downstream en 8Mbit upstream voor 69,95€ / maand. Voor slechts 5€ meer krijg je 32Mbit upstream. @Home verwacht een upgrade naar 100Mbit te kunnen leveren in de nabije toekomst.

Grtz,
X

BRON: TWEAKERS.NET


pff who needs that, the only thing you need to surf the internet is a 28.8k dialup connection

<> quotes bill no one will need more than 640 kb of memory for a personal computer
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Das mooi...

32Mbit upstream man :eek:

Aardig mooi...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
grox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 nov 2005, 19:53

haha met een 10gig limiet :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:


sarc :oops:
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

In Honululu is er meer zon, in Siberië meer sneeuw

Ik bedoel: wat hebben wij daar nu eigenlijk aan?
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Dat Nederland op 8km van mijn deur ligt en Honululu niet...
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Ieder land heeft zo zijn cultuur en zijn verschillend. Het is inderdaad mooi om dat zo te zien. Is het in Nederland dan zoveel beter? Zou je er willen wonen? Zou je je er kunnen aarden? Of ben je alleen verzot op hun internet? Ze hebben geen baksteen in hun maag, dus zal je er dan ook geen probleem mee hebben om in een wijk met allemaal dezelfde huizen te wonen?

Laat iedereen zijn cultuur, zijn internet, .....

Geef mij maar een stabiel internet platform aan een betaalbare prijs. Ik kom ruimschoots toe met mijn volume.
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Het blijft toch pijn doen om te zien dat het bij de buren allemaal zo makkelijk is. Natuurlijk zijn er andere verschillen maar het feit blijft dat Belgie zo langzaam evolueert op gebied van internet dat we al ingehaald zijn door minder ontwikkelde landen op gebied van internet. De staat heeft echter wel een som voor het gefaald "Internet Voor Iedereen"-project...

Vergelijking: we waren al achter met ADSL2+ in januari tov. Nederland, ondertussen is de beschikbare snelheid al verdubbeld voor hun en bij ons moet ADSL2+ nog beginnen met de integratie.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

tja wat kan de staat daar aan doen, ik ben 100% voor een nationaal fibernetwerk elk huisje een bundeltje door ons belastings geld.

maar als ze dat nog maar zouden voorstellen staat elke isp te huilen bij de rechter om dat ze aan broodroof doen
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

momenteel wordt ADSL2 enkel als ondersteuning aangeboden voor Belgacom TV. Voor de eigenlijke abonnementen op het Belgacom netwerk zal het nog wachten zijn.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

hollebollegijs schreef:momenteel wordt ADSL2 enkel als ondersteuning aangeboden voor Belgacom TV. Voor de eigenlijke abonnementen op het Belgacom netwerk zal het nog wachten zijn.

mogen/kunnen we ook weten waarom?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

momenteel is er nog voldoende groei mogelijk op de adsl markt voor belgacom, dus waarom zou men dan veranderen.
Trouwens, Belgacom heeft in totaal (residentiele + professionele) 1.800.000 adsl klanten en dit groeit nog elke dag.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Belgacom heeft in totaal (residentiele + professionele) 1.800.000 adsl klanten en dit groeit nog elke dag


tja wat wil je als ex monopolie en in een land met duopolie en zonder concurrentie.

Steek BGC in NL en ze overleven geen 2 jaar met hun huidige specs.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

hollebollegijs schreef:momenteel is er nog voldoende groei mogelijk op de adsl markt voor belgacom, dus waarom zou men dan veranderen.
Trouwens, Belgacom heeft in totaal (residentiele + professionele) 1.800.000 adsl klanten en dit groeit nog elke dag.


Toch wel raar, daar Belgacom heel dure tarieven hanteert voor telefonie en internet. Voor 55€ heb ik een 10Mbits lijn en kan ik 24/24 onbeperkt bellen. Moest ik al deze diensten bij Belgacom afnemen dan zou mij dat 17.15 (basislijn) + 19.95 (optie anytime) + 39.95 (ADSL 4Mbits - is 2.5 keer trager als je het geluk hebt naast een centrale te wonen) = 77.05 Euro.

Dat is potverdorie 22.05 Euro per maand duurder of 264.6 Euro per jaar. Dat is meer dan tienduizend oude Belgische Frank !!!!
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

hollebollegijs schreef:momenteel is er nog voldoende groei mogelijk op de adsl markt voor belgacom, dus waarom zou men dan veranderen.
Trouwens, Belgacom heeft in totaal (residentiele + professionele) 1.800.000 adsl klanten en dit groeit nog elke dag.
met die redenering zouden we nu nog allemaal mensapen zijn en overleven op jacht en visvangst
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

brooklyn schreef:
Belgacom heeft in totaal (residentiele + professionele) 1.800.000 adsl klanten en dit groeit nog elke dag


tja wat wil je als ex monopolie en in een land met duopolie en zonder concurrentie.

Steek BGC in NL en ze overleven geen 2 jaar met hun huidige specs.


dit is pas een kromme redenering. Steek een provider als KPN, @home of what so ever van NL providers in Zimbabwe en ze gaan ook vergaan. Steek een NL provider in Belgie en ze gaan failliet aan de datatraffiek kosten... De markt is heel anders. IN NL zou bgc zich snel kunnen aanpassen imo.
Wat betreft de bedrijfsstrategie: dat het aandeel van adsl verbinding nog steeds groeit is vrij normaal ook, waarom dan direct kosten maken? Economisch gezien heeft bgc/skynet gelijk.

@ reutel: het is nu ook niet zo dat bgc niet vooruitgaat of denkt: uitrol van vdsl bvb? Maar ze gebruiken het voor zichzelf, om de kosten ervan terug te winnen. Dat het niet zo fair is oke, maar als je het kan, zou jij het ook doen! Vergeet niet dat bgc winsten moet maken. Zeker als het een beursgenoteerd bedrijf is ( is dit zo? ik dacht van wel)
Gebruikersavatar
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 13 dec 2003, 13:34
Locatie: Izegem
Bedankt: 3 keer

Zie ik daar 'Belgacom Staff' staan onder hollebollegijs? Niet echt objectieve reactie dan :P En het is al gezegd: die 1,8 miljoen klanten zijn er gewoonweg omdat bgc zich in een soort monopoliepositie bevindt. Neem die monopolie weg en smijt de markt open en bgc begint te zweten :P

En Praetorian: bgc maakt met zijn miljarden euro winst genoeg om niet kopje onder te gaan.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Praetorian schreef:
hollebollegijs schreef:momenteel wordt ADSL2 enkel als ondersteuning aangeboden voor Belgacom TV. Voor de eigenlijke abonnementen op het Belgacom netwerk zal het nog wachten zijn.

mogen/kunnen we ook weten waarom?

Simpel

"door de schijn 'vrije telecommarkt' zijn wij helemaal niet genoodzaakt om dergelijke producten aan te bieden want wij leven niet onder concurrentiele druk."


momenteel is er nog voldoende groei mogelijk op de adsl markt voor belgacom, dus waarom zou men dan veranderen.
Omdat mensen geen andere keus hebben mss op de koperkapel ? Dankzij jullie monopoliepositie - hopelijk doet de europese commisie wat ze heeft beloofd en splitsen ze jullie giganten op zodat er echt vrije keuze is - is het niet zo dat de consument zoveel te kiezen heeft.

Sjeus als ik dat lees kook ik van binnen en normaal gezien ben ik een super rustig iemand die zich vaak in zaken berust... .
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Praetorian schreef:Steek een provider als KPN, @home of what so ever van NL providers in Zimbabwe en ze gaan ook vergaan. Steek een NL provider in Belgie en ze gaan failliet aan de datatraffiek kosten... De markt is heel anders. IN NL zou bgc zich snel kunnen aanpassen imo.
Wat betreft de bedrijfsstrategie: dat het aandeel van adsl verbinding nog steeds groeit is vrij normaal ook, waarom dan direct kosten maken? Economisch gezien heeft bgc/skynet gelijk.

Tuurlijk heeft Belgacom/Skynet vanuit economisch en een monopolistisch standpunt gelijk. En dat slaat net op het puntje van datatrafiek.

Ik heb de markt alleen in handen of gijzel bepaalde delen van de infrastructuur om het de concurrentie moeilijk te maken of gewoon geen concurrentie toe te laten. Waarom zouden ze dan eigelijk moeite moeten doen?

Ik geloof niet dat datatrafiek in Belgie zo superhoog is dat we genoodzaakt zijn om nog altijd met 10Gb zitten. Ik heb van Belgacom medewerkers die uit de biecht praatte wel al andere dingen gehoord. Die limieten en die datapakketen zijn een goudmijn voor Belgacom.

De dag dat Belgacom's dictactuur voorbij is is de dag dat ik een vat geef !
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Wat ik hier vertel is het standpunt van Belgacom. dat wil niet altijd zeggen dat ik er persoonlijk mee akkoord gaat wat Belgacom doet. Soms verre van.

Maar bekijk het eens van de kant van Belgacom. Het aantal klanten blijft groeien, er is een absolute minderheid die klaagt over het transfervolume, waarom dan veranderen? Zolang de klanten hun abonnementen betalen, waarom veranderen?
Trouwens, de prijzen en de transfervolumes zullen niet veranderen op korte termijn. Zolang een grote meerderheid tevreden blijft en er niet te veel klachten zijn (overigens de klachten dalen maar steeds), gaat men niet veel veranderen.

Overigens voor een ADSL kan de klant kiezen tussen diverse providers. Dus hij moet niet voor Belgacom kiezen, maar het is wel gemakkelijk om alles bij een firma te hebben. Misschien heeft dat ook te maken met gemakzucht van de klanten. Kijk maar eens naar de elektriciteitsmarkt.
Hoeveel mensen zijn er veranderd van leverancier? Bitter weinig. De meeste blijven ze waar ze zijn. En dat niet zo zeer met de prijzen te maken, maar met gemakzucht. Dat moet je toch toegeven. En dat heeft niet zoveel te maken met het monopolie. De klant heeft keuze zat.

Kijk, mocht ik niet bij Belgacom werken, ik zou heel waarschijnlijk ook geen ADSL bij hen hebben, maar tja als personeelslid heb je allerlei voordelen, dus ik zou zot zijn op om een ander te gaan.
Laatst gewijzigd door hollebollegijs op 15 sep 2006, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

oja, nog iets. Belgacom zal de transfervolumes niet verhogen om misbruikt te vermijden. Opgelet, Dit is het standpunt van belgacom, niet de mijne dus. :-D
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

hollebollegijs schreef:om misbruikt te vermijden

Wel goed, zo'n provider die voor je denkt en je uit de problemen houdt!
Het extra geld dat je voor een aansluiting betaalt meer dan waard!

Maar.....euh Hollebollegijs, werk jij echt voor Belgacom?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Limburg schreef:
hollebollegijs schreef:om misbruikt te vermijden

Wel goed, zo'n provider die voor je denkt en je uit de problemen houdt!
Het extra geld dat je voor een aansluiting betaalt meer dan waard!

Maar.....euh Hollebollegijs, werk jij echt voor Belgacom?


waarom vraag je dat?
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
tbscope
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jul 2003, 21:48

Limburg schreef:
hollebollegijs schreef:om misbruikt te vermijden

Wel goed, zo'n provider die voor je denkt en je uit de problemen houdt!


Neen, om zichzelf uit de problemen te houden.

Je weet toch dat er ook een ongelimiteerd belgacom abonnement bestaat?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

tbscope schreef:
Limburg schreef:
hollebollegijs schreef:om misbruikt te vermijden

Wel goed, zo'n provider die voor je denkt en je uit de problemen houdt!


Neen, om zichzelf uit de problemen te houden.

Je weet toch dat er ook een ongelimiteerd belgacom abonnement bestaat?


natuurlijk maar dat zijn al de professionele abonnementen.
voorheen was hier enkel sprake van de gewone abonnementen.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 13 dec 2003, 13:34
Locatie: Izegem
Bedankt: 3 keer

hollebollegijs schreef:Belgacom zal de transfervolumes niet verhogen om misbruikt te vermijden.


Met 10GB kunt ge inderdaad niet veel aanvangen. Belgacom blijft gewoonweg stilstaan op dat vlak. Het komt cliché, maar bgc denkt enkel aan €€€ en niet aan de huidige nieuwe technologiën (zoals steeds grotere volumes worden van demo's en trailers om nu nogmaals een voorbeeld te geven). Klant is koning remember :wink:
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Kwabber schreef:
hollebollegijs schreef:Belgacom zal de transfervolumes niet verhogen om misbruikt te vermijden.


Met 10GB kunt ge inderdaad niet veel aanvangen. Belgacom blijft gewoonweg stilstaan op dat vlak. Het komt cliché, maar bgc denkt enkel aan €€€ en niet aan de huidige nieuwe technologiën (zoals steeds grotere volumes worden van demo's en trailers om nu nogmaals een voorbeeld te geven). Klant is koning remember :wink:


persoonlijk heb ik alle begrip. ik begrijp dit zeer goed. IK zou persoonlijk ook meer volume willen en een adsl2+ of vdsl abonnement.

Maar stel je in de plaats van Belgacom. Het gemiddeld gebruik van de adsl go en plussers ligt rond de 3 GB. Dus de meeste klanten zijn tevreden. Dus veranderen niets, hoe spijtig het ook is.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

hollebollegijs schreef:Maar stel je in de plaats van Belgacom. Het gemiddeld gebruik van de adsl go en plussers ligt rond de 3 GB. Dus de meeste klanten zijn tevreden. Dus veranderen niets, hoe spijtig het ook is.


Dan komt altijd weer de vraag: als het allemaal ok is (en er maandelijks zowat 1.800.000 x 7 betaalde GB's overblijven) waarom dan niet de limiet verhogen voor anderen? Nog meer tevreden klanten!

PS: Effect v/d vergrijzing is serieus te zien bij BGC.. Veel bomma's nodig om het gemiddelde zo laag te krijgen!
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Debruineo schreef:
hollebollegijs schreef:Maar stel je in de plaats van Belgacom. Het gemiddeld gebruik van de adsl go en plussers ligt rond de 3 GB. Dus de meeste klanten zijn tevreden. Dus veranderen niets, hoe spijtig het ook is.


Dan komt altijd weer de vraag: als het allemaal ok is (en er maandelijks zowat 1.800.000 x 7 betaalde GB's overblijven) waarom dan niet de limiet verhogen voor anderen? Nog meer tevreden klanten!

PS: Effect v/d vergrijzing is serieus te zien bij BGC.. Veel bomma's nodig om het gemiddelde zo laag te krijgen!


Dan kunnen ze u nog extra abb geld aanrekenen. :lol: voor de verhoging van uw limiet. Kassa kassa voor Belgacom die nu al zo duur is :!:
dicamillo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 jul 2005, 12:36

Idd, dat begrijp ik dus ook niet. Het is altijd een klein percentage dat veel download, hoe moeilijk kan het dan zijn om die limiet toch een beetje aan te passen aan de moderne tijd ...!
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

tbscope schreef:
Limburg schreef:
hollebollegijs schreef:om misbruikt te vermijden

Wel goed, zo'n provider die voor je denkt en je uit de problemen houdt!


Neen, om zichzelf uit de problemen te houden.

Je weet toch dat er ook een ongelimiteerd belgacom abonnement bestaat?


Tegen een betaalbare prijs, daar geloof ik niks van..
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Powergebruikers (of de semi profs - waarmee ik de professional thuis ) zitten volgens mij ook niet bij Syknet met alle respect.

Ik weet dat ik met een heel wijde boog om skynet ben gegaan wegens de geen server politiek, limiet en het enkel maar mogen aansluiten van 1 pc (het is het princiepe) Geen enkele van mijn collega's trouwens voor zover ik mij kan herinneren. Skynet ADSL is voor mij een fisher price abonnement inzake prijs en mogelijkheden.

Echter doordat Skynet als de kleinste gemene deler opereert en doordat Belgacom de koperkabel gijzelt is het bij de alternatieven ook niet zoveel soeps. Ah ik droom al van een echte vrije telecommarkt.

(Als voetbalfan wordt je dan nog helemaal bij uw pietje genomen door heel dat koppelverkoop gedoe)
PKing
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2006, 11:45
Locatie: BELGIUM
Contacteer:

Hello,

al eens gedacht aan een alternatief, ik zit momenteel bij dommel.be, daar krijg ik net dezelfde voorwaarden als Skynet, met uitzondering dat ik maandelijks 50GB mag downloaden en 100MB webruimte heb, daarvoor betaal ik 32€.

check it
www.dommel.be
netprof
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2007, 15:59
Locatie: Boxmeer

Dag zuiderburen,

Ik ben zo'n nooderbuur die in Boxmeer woont en het geluk heeft om zo'n Ethernet to the Home internetaansluiting te hebben.
Maar wees niet al te jaloers want zo'n feest is het nou ook weer niet.
Ik heb een 5000/1200 abonnement voor 29,95 per maand.
Dat is in vergelijking met ADSL een goede snelheid voor een scherpe prijs. Maar daarmee is het goede nieuws dan ook meteen verteld.

Er zijn ook een paar minpunten.
- je krijgt geen webspace
- je krijgt maar 1 mailbox
- de verbinding wil nog wel eens uitvallen.
- op elke verbinding met een website zit een vertraging van 3-5 seconden
- je IP-adres kan zomaar veranderen.
- De helpdesk is weliswaar tijdens kantooruren per email en op een gewoon telefoonnr te bereiken, het is alleen jammer dat je helemaal geen, of onzinnige antwoorden terugkrijgt.

En waar heb je 40Mbit bandbreedte voor nodig. Je downloadsnelheid is toch nooit hoger dan de uploadsnelheid waarmee bestanden worden aangeboden, en die is bijna altijd veel lager.
Een goede provider met een goede service is veel belangrijker, en daar laat Essent Kabelcom (eigenaar van EttH) veel steken vallen.
Ik overweeg om weer terug over te stappen op ADSL.

Gelukkig hebben alle providers in Nederland de downloadlimiet afgeschaft.
Laatst gewijzigd door netprof op 21 jan 2007, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

yup, een kwaliteitsconnectie (latency, uptime, ...) is gewoon een basisbehoefte bij breedband. Maar jij zit nog in een testfase had ik gelezen in de eerste post dus dat kan nog wel goed komen of niet?

@bollegijs

Groot gelijk, in belgie zijn de mensen vooral gemakzuchtig en dat is heel spijtig voor de kleine hoeveelheid die dat niet is. Als iedereen de moeite zou doen om even het beste abonnement uit te rekenen dan had bgc al heel wat minder klanten. Ook niet de getuigenissen vergeten waarbij belgacom moeilijk doet tegenover andere providers zodat klanten een beeld van slechte kwaliteit krijgen van hun alternatieve provider. Wat ook nog speelt is de beperkte zichtbaarheid van de alternatieve providers. Kijk maar naar tele2, vette reclame op tv en met zoveel mensen die overstappen dat ze het niet aankunnen. Als dommel reclame zou maken op tv met een vergelijking van abo's dan loopt het daar ook in het honderd. Wat mij betreft valt er niet veel meer te verwijten aan belgacom buiten dan hoe ze de resellers behandelen misschien.

Maar het is de regering die belgacom op de vingers moet tikken en niet belgacom op zijn eigen vingers. Mensen blijven ook te snel rijden tot ze een boete gekregen hebben.
Please help, looking for a way to get rich and fast
netprof
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2007, 15:59
Locatie: Boxmeer

BungaMan schreef:yup, een kwaliteitsconnectie (latency, uptime, ...) is gewoon een basisbehoefte bij breedband. Maar jij zit nog in een testfase had ik gelezen in de eerste post dus dat kan nog wel goed komen of niet?

Essent heeft EttH 2 jaar lang getest in Boxmeer met 2000 gratis proefabonnees.
Deze testperiode is sinds aug. 2006 afgesloten en sindsdien is een Etth abonnement voor alle inwoners van Boxmeer (± 40.000) beschikbaar. In elke woning is toen een ethernet aansluiting gemonteerd. Daarmee kan iedereen zelf binnen enkele seconden een abonnement nemen dat ook onmiddellijk actief is. Eens per week kun je je abbo ook zelf online up- of downgraden naar een hogere of lagere snelheid. Voor de muatie zelf worden geen kosten in rekening gebracht. Iedere nieuwe abonnee mag de EttH aansluiting 2 maanden lang gratis uitproberen.
EttH is op zich dus heel makkelijk en gebruiksvriendelijk, alleen is het pakket en de service zeer mager, en de kwaliteit iets minder dan ik bij mijn ADSL provider gewend was.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”