EDPnet en Voip enzo

Plaats reactie
Berserk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 aug 2006, 15:48

Ik ga weggaan bij Telenet denk ik. IK blijf het hatelijk vinden die belachelijke download limiet. Ze hebben wel hun snelheid verhoogt maar wat met de limiet??? Ik vind dat toch veel belangrijker dat ik op gemak VEEL kan downloaden. Ik heb deze maand zo'n 4 GB bij moeten kopen pfff. Ik kan er ook niet aan doen dat mijn internet gebruik zoveel is he, de tijden zijn veranderd. Vroeger kwam ik rond met 10 GB maar this is the High Definition Media Aage. Ik wil op gemak op internet kunnen video's bekijken, gamen, muziek downloaden,.... Ze promoten al die dingen dat het veel sneller kan maar je moet er ook GENOEG van kunnen genieten he.

Daarom dacht ik naar EDPnet te gaan. Probleem is wel dat ik Telenet internet heb (expressnet) die staat op mijn naam en mijn ouders betalen de helft omdat zij ook met hun laptop in de living op het internet gaan. Mijn ouders hebben ook Telenet Freephone Anytime voor 17,15 dus. maar eigenlijk belt ze zoveel niet hoor. Zou het niet voordeliger en beter zijn naar EDPnet te gaan (20 GB standaard per maand en 0,25 euro per GB erbij) en dan een VOIP telefoon te kopen?
Is Skype het beste hiervoor?
Moet de VOIP telefoon hiervoor in de usb blijven en de laptop aanblijven?
Is er geen variant waar de VOIP telefoon direct met de draadloze router is verbonden en niet via usb en dat die zichzelf inlogt op skype ofzo? Het zou in principe even gemakkelijk moeten zijn als een gewone telefoon zie je. Gewoon telefoon oppakken en nummer intoetsen ofzo
Skype is goedkoop: 1,7 cent naar heel de wereld. Zijn er nog andere goeie VOIP providers?
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Dan zou ik gewoon een Zyxel VOIP toestel kopen en daar uw klassieke telefoon op aansluiten.

http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=Hardware -> VOIP HARDWARE.
uf
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 nov 2005, 15:55

Je kan ook gewoon je telefoon bij Telenet houden en adsl aanvragen voor internet. Dan heb je dus een zg discoveryline van Belgacom nodig voor 6,50 € per maand plus het abonnement van een internetprovider naar keuze.
Berserk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 aug 2006, 15:48

Pffft ik heb nu gezien dat ik geen edpnet (en ik denk zelfs geen enkele adsl provider??) kan nemen. Ik heb de test gedaan op de site en ik woon 5852 meter van een de telefooncentrale. :( Dan maar verder telenetten :evil:
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Er betaan adapters die ervoor zorgen dat je elke 'gewone' telefoon kunt aansluiten op je router, zodat enkel de router/modem constant moet op staan en niet je volledige pc, hierdoor zal je telefoongesprek ook niet verstoord worden door dingen die de pc bezig is, en bij nieuwe routers zal je steeds genoeg bandbreedte hebben om fatsoenlijk te bellen, ook als de pc zwaar aan het downloaden is.

Ik heb persoonlijk een voipadapter van E-tech http://www.etech.nu En die doet zen werk prima!

Om dergelijke adapter te kunnen gebruiken kan je wel niet terecht bij Skype voor de voiptelefonie, omdat skype voorlopig alleen usb telefoons ondersteund. Een heel goed alternatief is http://www.voipstunt.com of http://www.voipbuster.com, bij deze voipproviders is het zelfs mogelijk om Gratis!!! naar Belgische vaste lijnen te bellen (en veel buitenlandse trouwens), je moet er gewoon 10 euro voor betalen per kwartaal. Hou er wel rekening mee dat je geen telefoonnummer krijgt van deze voipproviders (voorlopig), er zijn al wel Belgische voipproviders die dat wel toestaan, maar bij die moet je gewoon betalen voor alle gesprekken, aan jou de keuze wat je verkiest. Ik kom wel niet zo meteen op de namen van die voipproviders.
Elke voipprovider die via het SIP protocol werkt kan (normaal) gebruikt worden via zo'n telefoonadapter
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 29 keer

In Belgie zijn onderandere WeePee, tornado en Packetnet aktief.
Bij die laatste kan je zelfs een telefoonnummer krijgen.
Je bent echter beter af bij Voipbuster, Voipstunt en de vele andere klonen van dezelfde firma.
Wil je eens proeven van voiptelefoneren ga dan naar www.FreeCall.com
Je kan met hun programma tot 5 uur gratis bellen naar vaste lijnen.
Voilens Piet
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:07

Ik vond jullie beschrijvingen reuze interessant en heb mij ook een ATA aangeschaft om te testen.

Ik vond het echter niet op die site's die jullie aanbeveelden maar heb een SPA-3102 aangekocht bij www.voipsolutions.be [omdat die ook router is] (en had het tot mijn verrassing de dag erna reeds bij me geleverd gekregen)

Werkt uitstekend met voipbuster!

Nu hoor ik de laatste tijd ook veel van Wifi voip phone's.
Kunnen jullie daar ook aanbevelingen over doen?

Op die site staan er al een aantal en ik zou er één willen testen.
Weet echter niet wat de beste is.
Op een Franse site (pdaddict.com) boffen ze erg op die UTF3000

Iemand enige ervaring hiermee?
I used to be lost in the shuffle. Now I just shuffle along with the lost.
Voilens Piet
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:07

Ook nog een ps voor jullie

www.voipcharges.com

Wereldwijde VoIP providers en Tarieven...
I used to be lost in the shuffle. Now I just shuffle along with the lost.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”