Hoe komen jullie aan die download limieten
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
jvd1971 schreef:Door de monopolistische positie van Telenet en Belgacom moeten afnemers veel betalen voor extra gebruik. Andere providers (maken gebruiken van het belgacom netwerk) belasten de extra kosten dan maar gewoon door.
Onzin. Het is duidelijk dat je hier niets vanaf weet en toch kom je commentaar geven
-
- Elite Poster
alfadude schreef:België een ontwikkelingsland noemen gaat wel iets te ver.
Is wel gebeurd op dit forum.
alfadude schreef:Er is nog wel ruimte voor wat extra ontwikkeling op sommige gebieden.
Akkoord, en zoals ik verschillende posts gesteld heb, ook in deze: 30 GB tot 50 GB moet haalbaar zijn en als de providers meer kunnen zonder de kwaliteit in gevaar te brengen dan graag.
Maar je ziet wat er gebeurt met EDPnet: ze bieden een hogere limiet aan, een aantal mensen gaan in de fout, andere gebruikers komen in de problemen, EDPnet onderneemt actie en de grootgebruikers vallen EDPnet aan, dat niets anders doet dan de (spel)regels toepassen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Astralon schreef:cptKangaroo schreef:Enkele uurtjes gamen per dag en [zwaar ingehouden] surfen (dus enkel fora en nieuwssites), en dan zit ik normaal vanaf de 15de van de maand al tegen de 10GB limiet aan.
Dit geloof je toch zelf niet
Online gamen = reken gerust 100MB/uur volume, en mocht ik slechts 3uur/dag gamen, dan zou ik het geen hobby noemen (meeste mensen kijken een stuk langer TV per dag).
Zelfs als je gewoon wat fora + nieuwssites bekijkt, ben je minstens 50MB/dag kwijt ('k heb het bijgehouden de laatste paar weken) want een discussie op een forum betekent ook altijd wat opzoekingswerk op andere sites.
Zo zit je al gauw aan 8.5GB tussen de 15de en 20ste van de maand, hoor.
-
- Elite Poster
Om terug even ontopic te komen:
Waaom vinden we hier geen enkele post van iemand die een paar 100GB verbruikt per maand? Want de oorspronkelijke vraag van jan28 ging weldegelijk over hoe we aan die hoge waardes komen. Tot pakweg 60 GB hebben we reeds van verschillende mensen input gekregen waarom ze die hoeveelheid nodig hebben maar ik mis input van de 100..600 GB gebruikers en ook de input van de "zonder limieten" gebruikers
Waaom vinden we hier geen enkele post van iemand die een paar 100GB verbruikt per maand? Want de oorspronkelijke vraag van jan28 ging weldegelijk over hoe we aan die hoge waardes komen. Tot pakweg 60 GB hebben we reeds van verschillende mensen input gekregen waarom ze die hoeveelheid nodig hebben maar ik mis input van de 100..600 GB gebruikers en ook de input van de "zonder limieten" gebruikers
cptKangaroo schreef:Online gamen = reken gerust 100MB/uur volume, en mocht ik slechts 3uur/dag gamen, dan zou ik het geen hobby noemen (meeste mensen kijken een stuk langer TV per dag).
Amai zwaar spelleke zouk zo zeggen! BF2 of iets dergelijks zeker?
UT2004 heeft toch wel een van de beste netcodes en verbruikt eigelijk bijna niets.
-
- Elite Poster
cptKangaroo schreef:Online gamen = reken gerust 100MB/uur volume, en mocht ik slechts 3uur/dag gamen, dan zou ik het geen hobby noemen (meeste mensen kijken een stuk langer TV per dag).
Zeg eens welk spel dat is? Trouwens met de meeste abonnementen (256 Kbit upload) betekent dat trouwens dat je PC continue aan het uploaden is?
-
- Member
- Bedankt: 1 keer
Astralon,
Volgens mag in dit land iedereen een vrij mening hebben. Noem jij dan buiten Belgacom en Telenet nog eens 3 andere providers MET EEN EIGEN NETWERK.
In Nederland heeft 99% een verbinding van min 4 mbit tot 20 mb en limietloos. Nooit zijn er daar problemen met capaciteit.
Volgens mag in dit land iedereen een vrij mening hebben. Noem jij dan buiten Belgacom en Telenet nog eens 3 andere providers MET EEN EIGEN NETWERK.
In Nederland heeft 99% een verbinding van min 4 mbit tot 20 mb en limietloos. Nooit zijn er daar problemen met capaciteit.
-
- Member
Hoe we tot die hoge waarde komen.
MP3, films, trailers online game, telefoon etc. Vooral film en de HD norm legt veel beslag op het dataverkeer.
Zelf zit ik tussen de 80 en 160 GB. Hoofdzakelijk HD DIVX bestanden. Zo'n bestand zit snel op 3-5 GB.
MP3, films, trailers online game, telefoon etc. Vooral film en de HD norm legt veel beslag op het dataverkeer.
Zelf zit ik tussen de 80 en 160 GB. Hoofdzakelijk HD DIVX bestanden. Zo'n bestand zit snel op 3-5 GB.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
jvd1971 schreef:
overheid = mafia en allemaal bang voor hun eigen hachje !!!!
In oktober heb je zelf de kans om het verschil te maken
Pff ... De eene is niet veel beter dan de andere. Eigenlijk zouden we gewoon zelf de politiek in moeten ... maja
-
- Elite Poster
jvd1971 schreef:Volgens mag in dit land iedereen een vrij mening hebben.
Heb ik ergens beweerd dat je geen eigen mening mag hebben
jvd1971 schreef:Noem jij dan buiten Belgacom en Telenet nog eens 3 andere providers MET EEN EIGEN NETWERK.
Britisch Telecom, Level3, AT&T, IBM, MCI, NMBS, Scarlet, etc...
jvd1971 schreef:In Nederland heeft 99% een verbinding van min 4 mbit tot 20 mb en limietloos. Nooit zijn er daar problemen met capaciteit.
Limietloos <> FUP
Tot begin deze maand had bvb. Zeelandnet (bijna een volledige provincie) bijna uitsluitend abonnementen MET limiet.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 194 keer
Astralon schreef:cptKangaroo schreef:Online gamen = reken gerust 100MB/uur volume, en mocht ik slechts 3uur/dag gamen, dan zou ik het geen hobby noemen (meeste mensen kijken een stuk langer TV per dag).
Zeg eens welk spel dat is? Trouwens met de meeste abonnementen (256 Kbit upload) betekent dat trouwens dat je PC continue aan het uploaden is?
Call Of Duty 2 -> 100MB volume/uur = 75MB down + 25MB up (verschilt wel van server tot server -- @flt: "bijna niets" wordt na een uur ook "iets", hé). Da's enkel voor het spelen zelf -- als er custom mappacks gebruikt worden, mag je blij zijn als die slechts 50MB zijn.
- brooklyn
- Elite Poster
Waaom vinden we hier geen enkele post van iemand die een paar 100GB verbruikt per maand? Want de oorspronkelijke vraag van jan28 ging weldegelijk over hoe we aan die hoge waardes komen. Tot pakweg 60 GB hebben we reeds van verschillende mensen input gekregen waarom ze die hoeveelheid nodig hebben maar ik mis input van de 100..600 GB gebruikers en ook de input van de "zonder limieten" gebruiken
Ge denkt toch niet dat mensen boven de 200 gigs hier in het lang en in het breed gaan zeggen wat en hoe zij downloaden.
laat staan welke isp of truck ze gebruiken om dit te doen.
Maar je ziet wat er gebeurt met EDPnet: ze bieden een hogere limiet aan, een aantal mensen gaan in de fout, andere gebruikers komen in de problemen, EDPnet onderneemt actie en de grootgebruikers vallen EDPnet aan, dat niets anders doet dan de (spel)regels toepassen.
Mis! edpnet trekt zelf grote gebruikers aan en nu gaat edpnet zijn eigen klanten aanvallen omdat ze teveel downloaden. trouwens de grote downloaders doen niks verkeerd enkel de "200" beloofde gigs binnen trekken Als je het niet aankan dan moet je ook geen grote gebruikers aan trekken.
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
-
- Elite Poster
- Contacteer:
brooklyn schreef:Maar je ziet wat er gebeurt met EDPnet: ze bieden een hogere limiet aan, een aantal mensen gaan in de fout, andere gebruikers komen in de problemen, EDPnet onderneemt actie en de grootgebruikers vallen EDPnet aan, dat niets anders doet dan de (spel)regels toepassen.
Mis! edpnet trekt zelf grote gebruikers aan en nu gaat edpnet zijn eigen klanten aanvallen omdat ze teveel downloaden. trouwens de grote downloaders doen niks verkeerd enkel de "200" beloofde gigs binnen trekken Als je het niet aankan dan moet je ook geen grote gebruikers aan trekken.
Mis! EDPnet geeft 200GB (all nachtsurfen) als er geen problemen zijn. Op het moment dat er maatregelen nodig zijn wordt dit naar max 120GB (met nachtsurfen weer) verzet.. Dan worden de grootste gebruikers het eerst gestraft. Voor deze regeling heb je dan ook getekend.
-
- Elite Poster
brooklyn schreef:Ge denkt toch niet dat mensen boven de 200 gigs hier in het lang en in het breed gaan zeggen wat en hoe zij downloaden.
Truck? Ik heb zelf een VDSL + 4 x SDSL's (ongelimiteerd) dus no problem.
Contract niet goed gelezen?
- brooklyn
- Elite Poster
Tot begin deze maand had bvb. Zeelandnet (bijna een volledige provincie) bijna uitsluitend abonnementen MET limiet.
Zeeland heeft dan ook 10 jaar achterstand op de rest
wedden dat ze Belgie binnen de 2 jaar inhalen
Breedband super
Ervaar het internet met ongekende snelheid. Ideaal voor gezinnen met opgroeiende kinderen.
49.95 p/m
Downloadsnelheid 8 Mbps
Uploadsnelheid 1 Mbps
Datalimiet Onbeperkt
WAAR zie jij een limiet????
Wat zeg ik binnen de 2 jaar ze hebben ons al ingehaald
Laatst gewijzigd door brooklyn 30 aug 2006, 17:06, in totaal 2 gewijzigd.
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
Dvico Tvix 6500A user
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 28 keer
Astralon schreef:
En dan: Limietloos IS NIET hetzelfde als FUP.
Dat zeg ik toch niet, ik toon alleen maar aan dat er daar wel degelijk limietloos aangeboden wordt.
- brooklyn
- Elite Poster
brooklyn schreef:
Ge denkt toch niet dat mensen boven de 200 gigs hier in het lang en in het breed gaan zeggen wat en hoe zij downloaden.
Truck? Ik heb zelf een VDSL + 4 x SDSL's (ongelimiteerd) dus no problem.
Het is natuurlijk wel handig als je manager of bediende bent waar ze een degelijke connectie hebben en waar je een groot deel van je tijd kunt surfen.
Dvico Tvix 6500A user
- devilkin
- Elite Poster
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Astralon schreef:Truck? Ik heb zelf een VDSL + 4 x SDSL's (ongelimiteerd) dus no problem.
Mja, niet echt betaalbaar voor de gewone gebruiker he
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
als je zich beetje in electronica wereld verdiept zit je snel tegen die 10 GB
boven 30-50 is ook niet zo ongewoon als je weet dat
-voor gamers: demo's ong 1 gig "wegen"//er komen HD trailers uit//Patches etc
- voor film fanaten: weeral trailers (en tis niet beetje btw)// posters //films online huren etc
- muziek fanaten: radio, itunes...
als je in beetje van alles interesse hebt dan zit je met grote probleem...
boven 30-50 is ook niet zo ongewoon als je weet dat
-voor gamers: demo's ong 1 gig "wegen"//er komen HD trailers uit//Patches etc
- voor film fanaten: weeral trailers (en tis niet beetje btw)// posters //films online huren etc
- muziek fanaten: radio, itunes...
als je in beetje van alles interesse hebt dan zit je met grote probleem...
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Veel traffic van kanalenkiezer.nl (vooral hollanddoc vind ik interessant) en van www.delamas.nl
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Veel fragvideo's van sweRTCW, af en toe eens een gamedemo (F.E.A.R. Combat 1,7 GB verdomme), linux updates, gaming (loopt toch op moet ik zeggen) en nog wat spul van allofmp3.com (download daar in FLAC).
Limieten lig ik dus niet wakker van, ik kom normaliter toe met m'n 20 GB en als het eens wat erger is betaal ik met plezier die 0,25 per GB bij.
Limieten lig ik dus niet wakker van, ik kom normaliter toe met m'n 20 GB en als het eens wat erger is betaal ik met plezier die 0,25 per GB bij.
Héhé zie pics.
btw, voor er iemand begint te flippen, uiteraard is dit niet mogelijk maar gewoon ergens een "bugje" in het systeem
btw, voor er iemand begint te flippen, uiteraard is dit niet mogelijk maar gewoon ergens een "bugje" in het systeem
- Bijlagen
-
- volume_1.jpg
- (33.74 KiB) 639 keer gedownload
-
- volume_2.jpg
- (45.3 KiB) 639 keer gedownload
Ik kom de meeste maanden normaal wel toe met ongeveer 30 gb, maar meestal doe ik de laatste dagen wat moeite om bijna tot mijn 50 gb te geraken omdat ik het zonde vind om ervoor te betalen en het dan niet ten volle te benutten ...
Mijn verbruik is voor het grootste deel toch niet illegaal te noemen denk ik.
Ik game geregeld op mijn Xbox 360, ook online. Via Xbox live zijn er maandelijks tal van nieuwe demo's en trailers (ook in HD) te downloaden. Bijna alle demo's probeer ik wel eens uit. Trailers download ik niet zoveel. Ik verzeker u dat je hiermee zelfs al gemakkelijk boven de 10 gb kan gaan. Zeker als er bvb een beurs is zoals de E3, want dan komt er nog meer content op dan normaal.
Verder bezoek ik dagelijks heel wat fora's en websites. Hierop staan dan ook geregeld foto's en/of filmpjes. Zelf upload ik geregeld ook foto's van bvb meetings waar ik was met mijn wagen.
Ik ben ook nog verzot op amerikaanse tv series en aangezien ik niet wil wachten tot ze hier op tv komen, download ik deze dus wel. De helft ervan komt hier niet eens op tv en door mijn werkuren kan ik ze ook niet zien wanneer ze uitgezonden worden.
Hierbij komt dan nog het verbruik van mijn zus haar laptop en van mijn ouders hun pc.
Mijn verbruik is voor het grootste deel toch niet illegaal te noemen denk ik.
Ik game geregeld op mijn Xbox 360, ook online. Via Xbox live zijn er maandelijks tal van nieuwe demo's en trailers (ook in HD) te downloaden. Bijna alle demo's probeer ik wel eens uit. Trailers download ik niet zoveel. Ik verzeker u dat je hiermee zelfs al gemakkelijk boven de 10 gb kan gaan. Zeker als er bvb een beurs is zoals de E3, want dan komt er nog meer content op dan normaal.
Verder bezoek ik dagelijks heel wat fora's en websites. Hierop staan dan ook geregeld foto's en/of filmpjes. Zelf upload ik geregeld ook foto's van bvb meetings waar ik was met mijn wagen.
Ik ben ook nog verzot op amerikaanse tv series en aangezien ik niet wil wachten tot ze hier op tv komen, download ik deze dus wel. De helft ervan komt hier niet eens op tv en door mijn werkuren kan ik ze ook niet zien wanneer ze uitgezonden worden.
Hierbij komt dan nog het verbruik van mijn zus haar laptop en van mijn ouders hun pc.
- DarthDavy
- Premium Member
- Contacteer:
Iemand goesting om die download uit rekenen in volumeblocks en dan de kostprijs in euro erbij te plaatsen?
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 3 keer
aangezien bij bgc 1GB 1€ kost, is de rekening rap gemaakt desnoods naar boven afronden tot een veelvoud van 5DarthDavy schreef:Iemand goesting om die download uit rekenen in volumeblocks en dan de kostprijs in euro erbij te plaatsen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
Hoeveel volumekorting zou je hiervoor krijgen?kUmbro schreef:aangezien bij bgc 1GB 1€ kost, is de rekening rap gemaakt desnoods naar boven afronden tot een veelvoud van 5DarthDavy schreef:Iemand goesting om die download uit rekenen in volumeblocks en dan de kostprijs in euro erbij te plaatsen?
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
blijkbaar het zelfde bugje als ik heb alleen was het bij mij niet zo extreem.LangeName schreef:Héhé zie pics.