modem reageert soms niet

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
dgen
Starter
Starter

ik zit hier dan met een probleem. Soms is het zo dat als iemand belt, dat mn modem (adsl speedtouch) gewoon niet meer reageert. Ik bedoel hiermee dat dat rechter lampje begint te flikkeren. Dus dat kan erg irriterend werken. :?
Maar dan na een paar minuten werkt de modem weer en kan ik weer surfen of gamen

kan iemand mij hiermee helpen?

[mod="The Oddity"]
Topic verplaatst, dit is een synchronisatie probleem.[/mod]
look @ the size of that thing......death star it is :)
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Heb je op alle plaatsen waar een telefoon staat een splitter geplaatst, zoals voorzien in de montage aanwijzingen voor je modem?
Volgens de fout welke je beschrijft, heeft er ergens geen filtering plaats zodat je ADSL kan gestoord worden door het belsignaal.
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm dit probleem is een typisch voorbeeld van slecht geplaatste splitters of defecte splitters. Zoek maar eens in dit forum op splitter.

Voor alle duidelijkheid nogmaals opnieuw:

je plaatst op alle telefoonaansluitpunten een splitter. De telefonie/fax/analoge modem/... plaatst je via een 5-polige stekker OP de splitter. De adslmodem sluit je éénmaal op één splitter aan via de RJ11 ingang onderaan de splitter. Deze ingang mag voor NIKS anders gebruikt worden!

Indien er overal splitters op deze manier staan dan zal het probleem opgelost zijn. Bij het doorzoeken van dit forum zal je in de topic 'problemen met ruis' in het snelheids forum een illustrerende image vinden van Blue-Sky.
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”