Van het kastje naar de muur.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 maa 2004, 20:11
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Hier het relaas van een dagje routerproblemen.

Ik had de eerste generatie philipsmodem van BGC, de CPWBS514 of iets in die trant. Het wireless gedeelte begon steeds meer te flippen, uitvallen, of sterk vertraagde speeds, zelfs op kleine afstand van de router. Ok, geen probleem, toestel is in garantie.

Ik bel naar de Belgacom-winkel waar ik hem gekocht heb, leg alles uit. Zij zeggen, meneer we hebben hier niet genoeg technische expertise, bel eens naar 0800/22700, storingen. Ik zeg dan al, ja maar ik heb geen problemen met mijn internetconnectie (de pc met lan-kabel verbonden ondervindt geen problemen) en ik zit bij edpnet, dus zowieso gaan die mij niet willen helpen.

Na veel gezaag toch naar storingen gebeld (ik ben geduldig en het is een gratis nummer). Na 20 minuten wachten, zeggen ze, ah het is met internet te maken, u moet de 080022312 bellen. Hopla, weer 10 minuten naar het muziekje luisteren. Daar idd het verhaal, u bent bij edpnet, dan mogen wij u niet helpen. Ik vriendelijk uitgelegd dat ik door de BGC-winkel ben doorverwezen en dat het probleem niks te zien heeft met mijn connectie met het net, dat het een puur hardwareprobleem is. Hij volhouden dat BGC door mijn verhuis van provider mij niks van support schuldig is, ook al heb ik het toestel bij hen gekocht en het kasticket nog heb, maw, hij wou zeggen dat ik naar mijn garantie mocht fluiten.
Laatste opmerking van hem, bel uw nieuwe provider maar voor support (alsof er een support van routers door isp's bestaat).

Bon, geduld toch al wat op, alles losgekoppeld, in de auto en naar de winkel. Daar 10 minuten mogen overtuigen dat het toestel zijn werk niet meer doet (weer de vraag gekregen of ik storingen had gebeld, dan maar ja geantwoord en gezegd dat storingen zei dat het toestel idd kapot diende te zijn). Volgende vijf minuten de verkoopster moeten duidelijk maken dat ik niet geinteresseerd was dat ze mijn router gingen herstellen en dus twee weken zonder router zou zitten (nooit gedacht dat een router herstellen goedkoper zou zijn dan gewoon een nieuw meegeven). Uiteindelijk krijg ik een nieuw toestel mee, de SNA6500. Ik was al wat moe en niet meer op de verpakking gelet.

Thuis aangekomen, alles geinstalleerd, probleem. De modem synchroniseert niet, geheel binnenbekabeling getest, en dacht dan, tja, kan maar die nieuwe modem zijn. Ondertussen was de winkel al toe, dus nachtje zonder internet.

De volgende morgen, naar de winkel, gezegd dat het nieuwe toestel niet wou synchroniseren. Rare blik in hun ogen, en wat bleek na een grondiger kijk, ze hadden mij een modem voor een isdn-lijn meegegeven ipv een modem voor een pstn-lijn. Ik moet toegeven dat ik niet verwachtte dat ze daarin een fout gingen maken bij het vervangen en had de verpakking niet van al te dichtbij bekeken.
Uiteindelijk alles goed opgelost en staat nu een 2e nieuwe router in mijn huiskamer, de SNA6600.

Opmerking van mijn ma, "dat blauw kapjen is lelijker dan da grijs van vroeger". :wink:

Het ergste vond ik gewoon dat ze bleven hameren om storingen te bellen voor iets dat puur een hardwareprobleem was.
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Wijze les hierbij, als je een gewone ADSL verbinding hebt, pak een eigen router (een goeie weliswaar, Linksys of Dlink ofzo) ipv degenen die ze je vol overtuiging voor een prikje proberen te verlappen. Nadien als je shit hebt ermee, ga je gewoon naar de PC winkel waar je hem kocht en hop je hebt er een andere. Simpel niwaar ;)
Afbeelding
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

als je weet dat ze in een winkel minder technisch zijn dan jezelf , maken dat je kordaat overkomt en in simpele termen spreken

Je had de eerste keer al gewoon moeten zeggen. " madam mijn modem is kapot en ik heb nog garantie , testen met een andere modem werkt perfect" had je veel tijd bespaard
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Ik heb in 1 jaar tijd al 4x gewisseld van SNA6X00...
Gewoon bellen naar de BGC storingen, zeggen dat de modem dood is, en men maakt een ticket aan.
Met dat nummer naar de BGC shop, garantiebewijsje mee afgeven en hopla: nieuwe router :-)

PS: Niet te veel uitleg geven over het probleem van de modem, gewoon zeggen dat hij niets meer doet...
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Terug naar de winkel gaan met die modem en je kasticket, dan wordt die normaal gewoon omgeruild.
jack the ripper
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 jan 2006, 21:29
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

The_One schreef:Wijze les hierbij, als je een gewone ADSL verbinding hebt, pak een eigen router (een goeie weliswaar, Linksys of Dlink ofzo) ipv degenen die ze je vol overtuiging voor een prikje proberen te verlappen. Nadien als je shit hebt ermee, ga je gewoon naar de PC winkel waar je hem kocht en hop je hebt er een andere. Simpel niwaar ;)
yup, hier ook zo. eentje van SMC, nog nooit probs gehad, buiten 1maal kapotte voeding ervan en heb direct nen andere gekregen. ze mogen hun philips houden
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

had je even je firmware geupdate naar 36a was het probleem mss ook al wel opgelost geweest.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Ik heb ook die grijze philips router(van juli 2005 +-- en dat wireless gedeelte doet ook zen werk niet. + er is daar iets van een probleem in dat ik nooit via kabel naar ftp kan connecten, wel draadloos maar dat is instabiel.
Zou ik proberen dat om te ruilen? Mja, als ik uw verhaal lees, heb ik niet veel zin om dat allemaal te doen. Heb laatste firmware.
Kga mss toch maar eens een nieuwe router kopen, maar hoe doe ik dat dan als ik een gewone router koop, zonder ingebouwde modem? Moet ik dan een computer altijd laten draaien daarvoor, of gaat dit anders?
Salomon13
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:41

'k heb die Philips modem/router ook en bij mij werkt die prima. Zelden of nooit een probleem. Alles werkt vlot, zowel via UTP als via wireless.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”