Iemand al vista van jullie geïnstalleerd. Heb gisteren de beta 2 en de office beta geïnstalleerd maar ik ben niet echt onder de indruk.
En grafisch vind ik trouwens xp beter, en het office pakket vind ik al hellemaal niet prettig werken.
Het zal misschien wat wennen zijn maar ik had er meer van verwacht.
windows vista beta 2
-
- Erelid
- Contacteer:
Op de site zelf
http://www.microsoft.com/windowsvista/n ... eview.mspx
je moet wel geregistreerd zijn maar dat zal wel geen probleem zijn.
greetz
Weetgraag
http://www.microsoft.com/windowsvista/n ... eview.mspx
je moet wel geregistreerd zijn maar dat zal wel geen probleem zijn.
greetz
Weetgraag
"Carpe Diem"
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik heb Vista al een tijdje draaien. Als software ontwikkelaars moeten we ervoor zorgen dat onze software uiteraard ook onder Vista draait.
1) Wat mij het meest opvalt is dat Vista (zelfs met Aero enabled) duidelijk sneller is dan Windows XP. Ook veel applicaties zijn sneller onder Vista.
2) De nieuwe features van Internet Explorer zijn ook wel goed (zo goed als de meeste andere browsers):
- Tabbed browsing
- Eigen search engine selecteren en configureren
- Ook sneller dan IE6
3) Als je een instelling wijzigt dan gebeurt het heel vaak (te vaak ) dat je moet bevestigen dat je inderdaad die wijziging wil doorvoeren. Ook als je ingelogd bent als administrator. Ik begrijp dat security voor Microsoft een hot item is maar dit is overdreven en "annoying".
4) Sommige schermen zijn voor de gewone gebruiker misschien duidelijker geworden maar vaak kies ik toch nog de "classic view". Ook nu gebruik ik voor mijn Windows XP Start Menu nog steeds de classic layout.
Ik kan alleen maar bevestigen dat er voor de rest weinig nieuws onder de zon is.
Astralon
1) Wat mij het meest opvalt is dat Vista (zelfs met Aero enabled) duidelijk sneller is dan Windows XP. Ook veel applicaties zijn sneller onder Vista.
2) De nieuwe features van Internet Explorer zijn ook wel goed (zo goed als de meeste andere browsers):
- Tabbed browsing
- Eigen search engine selecteren en configureren
- Ook sneller dan IE6
3) Als je een instelling wijzigt dan gebeurt het heel vaak (te vaak ) dat je moet bevestigen dat je inderdaad die wijziging wil doorvoeren. Ook als je ingelogd bent als administrator. Ik begrijp dat security voor Microsoft een hot item is maar dit is overdreven en "annoying".
4) Sommige schermen zijn voor de gewone gebruiker misschien duidelijker geworden maar vaak kies ik toch nog de "classic view". Ook nu gebruik ik voor mijn Windows XP Start Menu nog steeds de classic layout.
Ik kan alleen maar bevestigen dat er voor de rest weinig nieuws onder de zon is.
Astralon
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik wacht nog steeds op m'n dvd. Ik heb die nochtans 1 week voor de CTP reeds aangevraagd
De vorige 3 builds heb ik wel geïnstalleerd en het viel me op dat het als maar trager werd. Waar ik in Beta 1 nog aero glass had (vlotjes) is da in build 5308 niet meer , meer nog het schokt gewoon. Op 800x600 heb ik wél nog aero glass, maar met een native resolutie van 1680x1050 is dat niet ... aangenaam...
De vorige 3 builds heb ik wel geïnstalleerd en het viel me op dat het als maar trager werd. Waar ik in Beta 1 nog aero glass had (vlotjes) is da in build 5308 niet meer , meer nog het schokt gewoon. Op 800x600 heb ik wél nog aero glass, maar met een native resolutie van 1680x1050 is dat niet ... aangenaam...
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Volgens sommige mensen staat MS Vista nog ni echt op punt.
En als'k dan hoor hoe MS ermee omgaat, dan voorspel ik veel miserie (meer als anders)
edit : het draadje was al een paar maande oud, maar het sloot perfect aan bij de titel, vdaar
En als'k dan hoor hoe MS ermee omgaat, dan voorspel ik veel miserie (meer als anders)
edit : het draadje was al een paar maande oud, maar het sloot perfect aan bij de titel, vdaar
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ik heb nog geen 1 keer een vastloper gehad (of toch geen bluescreen) in m'n vista.
Nuja, ik heb dan ook geen B-merken in m'n PC zitten, dat zal het wel zijn ...
Nuja, ik heb dan ook geen B-merken in m'n PC zitten, dat zal het wel zijn ...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
'k hou het momenteel bij "Hasta la vista Vista". Eerst moet ik een programmaatje vinden die al de rommel eruit haalt...
en voor de verslaafden aan Windows XP:
http://www.softpedia.com/get/Others/E-B ... ator.shtml
en voor de verslaafden aan Windows XP:
http://www.softpedia.com/get/Others/E-B ... ator.shtml
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Ik heb Vista in VM draaien.
Er is veel aan het grafisch gesleuteld.
Qua stabiliteit ziet het er niet slecht uit voor een 2de béta.
Met voorgaande Windows-versies XP en 98 zag het er meestal niet zo goed uit.
Ik kreeg den XP toen nog niet eens geïnstalleerd.
Over de ME zullen we maar zwijgen, die verdween direct in de vuilbak.
We zullen zien bij de uiteindelijke release ...
Er is veel aan het grafisch gesleuteld.
Qua stabiliteit ziet het er niet slecht uit voor een 2de béta.
Met voorgaande Windows-versies XP en 98 zag het er meestal niet zo goed uit.
Ik kreeg den XP toen nog niet eens geïnstalleerd.
Over de ME zullen we maar zwijgen, die verdween direct in de vuilbak.
We zullen zien bij de uiteindelijke release ...
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Als ze het goed verpakken, en zwaar compresseren, zal dat al serieus kleiner worden.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
vanidian schreef:Hopelijk wordt dat geen monsterdownload (3GB??)
Waarom zou dat erg zijn? Met Vista (en jou applicaties erop) te testen ben je echt wel heel wat uurtjes zoet (als het niet voor te testen is, is het de bedoeling dat je wacht het in de winkel ligt, en moet je het niet eens downloaden.
Ik zie het probleem niet, tenzij jij een applicatie gemaakt hebt die bedoeld is voor massa's GB's over het net te versturen en dit uitgebreid wilt testen.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Die monsterdownload is omdat de X86 en de X64-versies nu op 1 image staan. Vorige builds waren 'slechts' 1,86 GB.
Ter info; de laatste versie (5536.16385) is wel enkel x86 en is 2.643,33 MB groot.
Ter info; de laatste versie (5536.16385) is wel enkel x86 en is 2.643,33 MB groot.
- flamenca
- Pro Member
- Contacteer:
Heb Vista DVD gewoon gekocht met PC Magazine in Juli en deze maand steekt de Office Vista erbij (beide Bètas, of course).
Wat ik nu wel de laatste dagen aan de hand heb is dat Windows internet explorer niet meer wil starten in Vista...
Hij verstuurt de foutmelding en ik krijg enkel terug dat het probleem opgelost wordt in RC1... ben ik vet mee, kan IE niet meer gebruiken.
Ben wel fervent FF gebruiker, maar voor sommige dingen (Active X) is IE nu eenmaal vereist...
flamenca
Wat ik nu wel de laatste dagen aan de hand heb is dat Windows internet explorer niet meer wil starten in Vista...
Hij verstuurt de foutmelding en ik krijg enkel terug dat het probleem opgelost wordt in RC1... ben ik vet mee, kan IE niet meer gebruiken.
Ben wel fervent FF gebruiker, maar voor sommige dingen (Active X) is IE nu eenmaal vereist...
flamenca
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Voor de gewone mens is Vista een hele vooruitgang, maar voor de tweakers is het toch iets minder. Er zit standaard zoveel 'brol' bijgeleverd die je niet uitgeschakeld of verwijderd krijgt. Ze moesten van Vista ook een Lite versie uitbrengen...
Avenger 2.0 schreef:Voor de gewone mens is Vista een hele vooruitgang, maar voor de tweakers is het toch iets minder. Er zit standaard zoveel 'brol' bijgeleverd die je niet uitgeschakeld of verwijderd krijgt. Ze moesten van Vista ook een Lite versie uitbrengen...
Over wat heb je het dan zoal, dat niet uit te schakelen valt?