Teller plat?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
vanidian
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 23 jul 2006, 23:22

Sommige dagen/nachten let ik er speciaal op dat ik onder bepaalde grenzen blijf. Als er extra MBs aan toegevoegd worden, dan begin ik me heel wat vragen te stellen. Ik ben namelijk één van de slachtoffers van de ADSL2shit... en vergelijkingen te maken. En de vragen die opkomen beginnen me langzamerhand de keel uit te hangen....
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

vanidian schreef:Sommige dagen/nachten let ik er speciaal op dat ik onder bepaalde grenzen blijf. Als er extra MBs aan toegevoegd worden, dan begin ik me heel wat vragen te stellen. Ik ben namelijk één van de slachtoffers van de ADSL2shit... en vergelijkingen te maken. En de vragen die opkomen beginnen me langzamerhand de keel uit te hangen....


ik zie het ook niet graag komen ze, ik ben voor juist dezelfde reden bij scarlet weggegaan, maar ik zie het nog altijd positief in
we zulle wel zien

maar als ze ook hier proberen ons int zak te zetten door dingen bij te tellen die er niet zijn geweest enzo en door een teller die constant uit ligt (wat nog altijd niet het geval is, er kan altijd iets mislopen), dan vrees ik dat EDPnet ook voor ons hier niet echt een lang leven beschoren is maja, we zien wel
DarkAvenger
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 feb 2006, 15:44

Mette schreef:
vanidian schreef:Sommige dagen/nachten let ik er speciaal op dat ik onder bepaalde grenzen blijf. Als er extra MBs aan toegevoegd worden, dan begin ik me heel wat vragen te stellen. Ik ben namelijk één van de slachtoffers van de ADSL2shit... en vergelijkingen te maken. En de vragen die opkomen beginnen me langzamerhand de keel uit te hangen....


ik zie het ook niet graag komen ze, ik ben voor juist dezelfde reden bij scarlet weggegaan, maar ik zie het nog altijd positief in
we zulle wel zien

maar als ze ook hier proberen ons int zak te zetten door dingen bij te tellen die er niet zijn geweest enzo en door een teller die constant uit ligt (wat nog altijd niet het geval is, er kan altijd iets mislopen), dan vrees ik dat EDPnet ook voor ons hier niet echt een lang leven beschoren is maja, we zien wel


Dan is de oplossing toch eenvoudig : installeer je eigen bandwith meter !!!

De tool aangereikt door de ISP's is een hulpmiddel.

Heb ditzelf al enkele jaren ervaren (ex-yucom, ex-wanadoo, ex-tiscali, (bijna ex) scarlet....

De laatste week van de maand licht de teller dikwijls stil en als ik dan de laatste dagen van de maand nog snel een paar Gig down/upload zijn die nog niet geregisteerd. Pas als we de 2de of 3de dag van de nieuwe maand zijn, dan dan zie je dat die extra Gigs weldegelijk zijn geregistreerd bij de vorige maand. Veel heeft te maken met het feit dat je regelmatig je verbinding moet verbreken. Meestal zal de dag nadien je volume min of meer correct zijn. Heb zelf al eens meegemaakt dat ik praktisch een ganse maand niets had gedownload. De laatste dag (eerder avond) v/d maand begin ik ettelijk Gigs te downloaden. De verbinding wordt na 36u automatisch verbroken en we zijn de 2de v/d nieuwe maand en wat zie ik : Vorige maand niets geregistreerd maar de huidige maand ettelijk Gigs geregistreerd.

Het volume klopt wel maar niet het tijdstip.

Heb verschillende malen mijn ongenoegen geuit en kreeg telkens excuses aangeboden etc... maar meer dan dat zit er niet in.

Dus installeer je eigen monitor en stel een alarmpje in dat afgaat wanneer je een bepaalde limit nadert.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

DarkAvenger schreef:
Mette schreef:
vanidian schreef:Sommige dagen/nachten let ik er speciaal op dat ik onder bepaalde grenzen blijf. Als er extra MBs aan toegevoegd worden, dan begin ik me heel wat vragen te stellen. Ik ben namelijk één van de slachtoffers van de ADSL2shit... en vergelijkingen te maken. En de vragen die opkomen beginnen me langzamerhand de keel uit te hangen....


ik zie het ook niet graag komen ze, ik ben voor juist dezelfde reden bij scarlet weggegaan, maar ik zie het nog altijd positief in
we zulle wel zien

maar als ze ook hier proberen ons int zak te zetten door dingen bij te tellen die er niet zijn geweest enzo en door een teller die constant uit ligt (wat nog altijd niet het geval is, er kan altijd iets mislopen), dan vrees ik dat EDPnet ook voor ons hier niet echt een lang leven beschoren is maja, we zien wel


Dan is de oplossing toch eenvoudig : installeer je eigen bandwith meter !!!

De tool aangereikt door de ISP's is een hulpmiddel.

Heb ditzelf al enkele jaren ervaren (ex-yucom, ex-wanadoo, ex-tiscali, (bijna ex) scarlet....

De laatste week van de maand licht de teller dikwijls stil en als ik dan de laatste dagen van de maand nog snel een paar Gig down/upload zijn die nog niet geregisteerd. Pas als we de 2de of 3de dag van de nieuwe maand zijn, dan dan zie je dat die extra Gigs weldegelijk zijn geregistreerd bij de vorige maand. Veel heeft te maken met het feit dat je regelmatig je verbinding moet verbreken. Meestal zal de dag nadien je volume min of meer correct zijn. Heb zelf al eens meegemaakt dat ik praktisch een ganse maand niets had gedownload. De laatste dag (eerder avond) v/d maand begin ik ettelijk Gigs te downloaden. De verbinding wordt na 36u automatisch verbroken en we zijn de 2de v/d nieuwe maand en wat zie ik : Vorige maand niets geregistreerd maar de huidige maand ettelijk Gigs geregistreerd.

Het volume klopt wel maar niet het tijdstip.

Heb verschillende malen mijn ongenoegen geuit en kreeg telkens excuses aangeboden etc... maar meer dan dat zit er niet in.

Dus installeer je eigen monitor en stel een alarmpje in dat afgaat wanneer je een bepaalde limit nadert.


ik heb ook zo'n metertjes gehad, en ik gebruik nog altijd ISP-monitor die wel wat bijhoudt wat ik download, maar dit is niet de enige PC die van internet gebruik maakt.
Mijn pa gebruikt zijn pc ook dagelijks, al valt zijn verbruik wel mee, maar mijn zus was hier ook (is nu wel terug naar gent voor haar herexamens) en die verbruikt wel wat meer, dus ik kan moeilijk weten wat er verbruikt is met een meter op mijn pc he :)

en ik kan u verzekeren dat ik eergistere geen -3.4 gig heb gedownload ;) (zoals er op de meter staat) en de verbinding is daarjuist pas uitgevallen dus dat heeft het niet gefixt

nu ja, ik houd het zoals gezegd wel wat in het oog, ik zie wel dat ik er niet overdreve over ga enzo en mijn verbruik zal dus wel meevallen (ik moet dat zowiso doen of ik zit toch anders elke maand in problemen), maar het is gewoon niet handig als die meter niet klopt.

nu ja nog is, we zien wel, ik hoop gewoon dat het rap opgelost geraakt want ik ben het gewoon wat beu aan het worden (ook al omdat ik dit al 1 a 2 jaar meemaak bij scarlet ook dus ja)
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Kan iemand van EDPNET zeggen wanneer ze denken dat dit 'euvel' verholpen zal zijn ? Bij de gekende problemen staat op datum van 4 augustus dat dit probleem 'eerstdaags' opgelost zal worden, maar mijn verbruik slaat nog elke dag tilt.
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Ondertussen mijn factuur met extra verbruik van juli gekregen, er staat een ander getal (lager weliswaar) dan op de teller voor die maand ... het scheelt wel niet heel veel ... ben meer benieuwd naar de waarde voor augustus, daar is immers al een paar keer niet geteld aan nachttarief.
En sinds de reset een paar dagen terug blijft mijn upload op 0 staan :? :???:

Voorstel om het topic te wijzigen in "Teller Zat?"
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 maa 2004, 17:05

vindet vooral grappig als de waarden negatief gaan ^^
wel handig dat je door negatieve upload je download kan inhalen :p
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Mensen, stoppen met zagen. EDPnet kennende lossen ze het wel op. Alleen niet abusen want dan krijg je de volle pot ;)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Ik trek mij dat tellergedoe allemaal niet aan, het komt wel in orde en die mensen van Edpnet hebben goeie bedoelingen, dus zal het wel niet ter onzer nadelen vallen (buiten het feit dat je het verbruik niet in het oog kan houden), ze zullen er wel rekening mee houden bij de afrekening ofzo.

Vind het trouwens een beetje overdreven om op Edpnet te gaan vitten voor een tellertje dat niet werkt :? Ze doen zoveel moeite voor hun klanten, geven tegen een ferm laag bedrag een 6Mbit lijn met downloadlimiet hoger dan de concurentie, en dan gaan ze naar hun voeten krijgen door een tellertje :? moet geen fijn gevoel zijn voor hen. Het is hier trouwens de techniek die het even laat afweten hé, niet de mensen hé. Daar massaal een ticket voor gaan aanmaken zal het euvel niet sneller doen verdwijnen, ze zullen nu al wel doen wat ze kunnen.
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

Braindamage schreef:Vind het trouwens een beetje overdreven om op Edpnet te gaan vitten voor een tellertje dat niet werkt :? Ze doen zoveel moeite voor hun klanten, geven tegen een ferm laag bedrag een 6Mbit lijn met downloadlimiet hoger dan de concurentie, en dan gaan ze naar hun voeten krijgen door een tellertje :? moet geen fijn gevoel zijn voor hen. Het is hier trouwens de techniek die het even laat afweten hé, niet de mensen hé. Daar massaal een ticket voor gaan aanmaken zal het euvel niet sneller doen verdwijnen, ze zullen nu al wel doen wat ze kunnen.


Volledig mee eens. Ik zou deze ISP voor geen geld ter wereld willen ruilen. We hadden bij A2F wel andere problemen. Ik ben blij dat ze ons naar EDPnet hebben doorverwezen. Heb het me nog nooit beklaagd. Zelfs bij een verhuis (wat voor een ISP niet zo eenvoudig is als het lijkt) ben ik er goed vanaf gekomen en werden de problemen heel afficiënt opgelost. Hou zelf gewoon je verbuik eens goed in het oog. Daar hebben we EDPnet niet voor nodige maar enkel wat karakter en discipline.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Braindamage schreef:Vind het trouwens een beetje overdreven om op Edpnet te gaan vitten voor een tellertje dat niet werkt :?

Ik ben zeker akkoord met uw betoog dat EDPnet een goede ISP is, maar dat neemt niet weg dat dit "tellertje" niet zomaar een informatieve aanduiding is, maar wel degelijk bepaalt wat wij moeten betalen. Bijgevolg kunnen ze het ding beter offline halen als het niet correct is.
vanidian
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 23 jul 2006, 23:22

Nou de voorlichting naar de de klanten kan nog beter. Ze zouden beter eens het mechanisme achter de teller kunnen verduidelijken en de klanten meer bij de ontwikkeling van het bedrijf kunnen betrekken. Een eerste stap zou kunnen zijn bvb een soort ideeënbus. Hier zou men ideeên, vragen i.v.m werking v h net,... zouden kunnen gepost worden... Nu kunnen we alleen maar raden wat er fout gaat...
vanidian
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 23 jul 2006, 23:22

Kunnen ze voor bepaalde groepen klanten (die nauwelijks iets downloaden,...) die meter niet op non-actief plaatsen en zich beperken tot enkele groepen klanten. Dan zouden de problemen ivm de teller minder dramatisch zijn....
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

vanidian schreef:Kunnen ze voor bepaalde groepen klanten (die nauwelijks iets downloaden,...) die meter niet op non-actief plaatsen en zich beperken tot enkele groepen klanten. Dan zouden de problemen ivm de teller minder dramatisch zijn....

voor de mensen die nauwlijks iets downloaden lijkt het me niet zo erg dat die meter on- of offline is eigelijk.
Mijn pa verbruikt 1 a 2 gig per maand, moest ik (en mijn zus) hier niet zijn maakte het echt niet uit of die teller er nu was of niet volgens mij.

Het is voor de mensen die tegen een bepaalde limiet wille zitten (dus niet echt extras betalen) of niet op smallband wille zitten dat die teller belangrijk is
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

Mijne meter flipt nog altijd.

Hoe kan iemand iets negatiefs uploaden ? :)
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

vanidian schreef:Nou de voorlichting naar de de klanten kan nog beter. Ze zouden beter eens het mechanisme achter de teller kunnen verduidelijken en de klanten meer bij de ontwikkeling van het bedrijf kunnen betrekken. Een eerste stap zou kunnen zijn bvb een soort ideeënbus. Hier zou men ideeên, vragen i.v.m werking v h net,... zouden kunnen gepost worden... Nu kunnen we alleen maar raden wat er fout gaat...


Een ideeën bus is op zich mss wel iets positiefs, maar je kan nooit verwachten dat alles wat daar in terecht komt ook daadwerkelijk uitgevoerd zal worden, ik kan trouwens nu al raden wat het zal zijn : meer GB per maand voor hetzelfde of liefst nog minder geld, nog snellere lijnen, ... Dat kunnen ze bij Edpnet zelf ook wel raden hé.
Edpnet volgt de gesprekken op het forum hier, dus ze weten wat er met de mensen leeft en spelen er ook op in.
De klanten betrekken bij de ontwikkelingen van hun bedrijf? :? Ze zullen zelf wel weten wat ze doen zeker en als je er mee bedoelt dat ze meer informatie moeten geven, tja ... Wat nu het geval is, is dat het tellertje het niet meer altijd doet, wat moet je daar nog meer over weten :?

Edward Valckx schreef:Ik ben zeker akkoord met uw betoog dat EDPnet een goede ISP is, maar dat neemt niet weg dat dit "tellertje" niet zomaar een informatieve aanduiding is, maar wel degelijk bepaalt wat wij moeten betalen. Bijgevolg kunnen ze het ding beter offline halen als het niet correct is.


Hebben ze al niet een paar keer het verbruik van een dag (dagen) dat de teller niet werkte gewoon laten vallen? Meen hier (of in andere topic) gelezen te hebben van wel, zelf hou ik dat niet zo in het oog. Dus dat getuigd toch van goeie wil naar hun klanten, ze zullen er wel rekening mee houden ...
Mensen die nooit aan hun limiet zitten die zullen nu ook niet plots moeten gaan bijbetalen, die zullen wel nog steeds onder hun limiet blijven. En voor grootgebruikers maakt het waarschijnlijk niet uit of er nu een paar extra GB binnengehaald is of niet, dus of ze nu voor een paar GB extra moeten betalen maakt dan ook niet uit. En zoveel mensen zullen er wel niet zijn die echt op het tellertje gaan kijken om elke maand juist 20GB binnen te halen omdat ze er voor betaald hebben. En als je weet dat de teller niet werkt, dan let je automatisch zelf wel een beetje op wat je binnenhaald totdat de teller weer werkt

Edpnet doet en geeft veel tov andere providers en dan willen de mensen alleen nog maar meer blijkbaar ... Ga bij BGC maar is vragen voor een 6Mbit lijn en 20GB limiet tegen deze prijs, ze lachen u gewoon uit ... Dus vind ik dat je moet blij zijn met Edpnet en je je er moet bij neerleggen als het is even misloopt, want trouwens ... het kan technisch al eens mislopen doordat ze ons zoveel willen geven, dit zijn dingen waar je in het begin rekening mee kan houden, maar waarvan je de uitkomst pas weet zodra het allemaal aan het bollen is, en dan moet je daarop inspelen en bijsturen, wat ze ook wel zullen doen. Geef ze wat tijd ...

Ik hoop in ieder geval dat de mensen een goeie ISP als Edpnet niet laten vallen omwillen van een tellertje...
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

doeternietoe schreef:Mijne meter flipt nog altijd.

Hoe kan iemand iets negatiefs uploaden ? :)


Mjah vanacht telde hij bij mij aan 200% ipv 50%...
Dat zal wel recht gezet worden, zeker...
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Hier werd mijn traffiek van vannacht aan 100% gerekend.. zal wel rechtgezet worden zeker.
vanidian
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 23 jul 2006, 23:22

- Daar ben ik nog niet zo zeker van... Ik heb één van de vorige nachten ongeveer 1984MB gedled en zo stond het ook op de teller...

- Dat bedoel ik niet met een ideeênbus: het gaat meer om de onderliggende problematiek i.v.m het Belgische internet. Als je de hele internetproblematiek hier bekijkt, kan je het reduceren tot enerzijds Bc (en de Belgische politiek)/ Telenet en de rest van de internetproviders. Als je een laptop meeneemt naar London en daar gaat internetten zit je met uw PC binnen 5 minuten online.... Hier duurt dat een eeuwigheid. Hier moet je betalen én om uw snelheid én uw debiet te kontroleren. Een absurde boel... In de eerste plaats te wijten aan het staatsmonopolie van het vroegere Belgacom en die zijn klanten uitperste als citroenen...
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

DaNi0 schreef:
doeternietoe schreef:Mijne meter flipt nog altijd.

Hoe kan iemand iets negatiefs uploaden ? :)


Mjah vanacht telde hij bij mij aan 200% ipv 50%...
Dat zal wel recht gezet worden, zeker...


idem bij mij deze nacht
op mijn teller van de pc staat 1150MB down en 161MB up, op de edpnet teller
2636MB down en 84MB up (is allemaal deze nacht gedownload want ben pas wakker :P)

ik dacht dat die teller in orde aan het komen was omdat gistere een van de negatieve waardes positief is geworden (en dat leek me nog te kloppen), ma buite dat er nog altijd -3995MB op 1 dag staat vind ik da precies toch ni echt serieus

ze kunne op die meter zette wa ze wille en sorry ma da vind ik gewoon u klanten in het zak zetten

hoe kan ik in hemelsnaam nu wete hoe ver het staat met die meter
ge kon er vroeger al bijna niks mee doen omdat de meter op facturatiedatum werkt en ze per kalendermaand u limiet aanrekenen, maar nu zijde er echt wel helemaal niks meer mee precies :?

ik wil wel vertrouwe hebbe in edpnet dat dit in orde komt, en ik denk dat nog wel altijd, maar met de dag is dat vertrouwe toch aan het slinken moet ik eerlijk toegeven (deels door de problemen met mijn 2 vorige providers heb ik niet zo veel vertrouwe meer in providers als vroeger)
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

ze kunne op die meter zette wa ze wille en sorry ma da vind ik gewoon u klanten in het zak zetten


Dat klopt.
Reclameren he!
Weigeren te betalen voor extra aangerekend traffic.
Volgens mij ga ze hier HARD in de fout.
--> klanten bedrog is da!!! (diefstal)
sChutt
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 mei 2006, 13:49
Locatie: There's no place like 127.0.0.1

Ach kom nu... Zoals in de vorige posts te lezen: Je hebt een max snelheid, praktisch (voor standaard gebruikers) ongelimiteerd quota/maand...

Het is inderdaad spijtig dat je niet kan volgen welke traffic al dan niet half word aangerekend per maand... maar kom nu, probeer eens 60GB/maand te download elders aan deze prijs...?

- sChutt
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Afbeelding
Waarschijnlijk herinnert EDPnet zich van m'n voorstel niet...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

sChutt schreef:Ach kom nu... Zoals in de vorige posts te lezen: Je hebt een max snelheid, praktisch (voor standaard gebruikers) ongelimiteerd quota/maand...

Het is inderdaad spijtig dat je niet kan volgen welke traffic al dan niet half word aangerekend per maand... maar kom nu, probeer eens 60GB/maand te download elders aan deze prijs...?

- sChutt

ik probeer geen 60 gig te downloaden, ik probeer 20 gig te downloaden
en dus is het belangrijk dat alles deftig wordt aangerekend (want 20 gig is niet overdreve veel)

ze geven geen 60 gig he, ze geven 20 gig

en de snelheid die ik max haal tegewoordig is ook maar 230 KB/s nimeer ipv 350 een maandje geleden
nu ja, da stoort me eigelijk veel minder dan die meter die niet werkt eigelijk

ik heb het idee dat mijn 3de ISP die ik heb WEER hetzelfde voorheeft als de andere (chello/upc en scarlet) en dat is dat ze TE veel hooi op hun vork hebbe genomen waardoor ze de klanten zowel snelheid als betrouwbaarheid niet volledig niet meer kunne garanderen (al valt het bij edpnet tot nu toe nog heel goed mee moet ik toegeven)

ik hoop dus dat het niet, zoals bij mijn vorige 2 ISP's, blijft erger worden (en ik wil gerust geloven dat edpnet het wel in orde krijgt), maar dingen als de sticky hier (al vind ik het veel beter van edpnet dat ze teminste de klant late weten hoe het er voor staat) doen me toch schrik krijgen moet ik zeggen

hopelijk laten ze de komende week(en) zien dat ze uit een ander hout zijn gesneden en ben ik volledig fout, maar het doet me echt hard denken aan scarlet en UPC
Laatst gewijzigd door Mette 23 aug 2006, 20:15, in totaal 1 gewijzigd.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Hey ken ; ff een vraag, die screenshots van jouw , komen die van edpnet site of van my edpnet ?
Ze lijken er veel op; maar toch wat detail verschillen met mijn meter op edpnet site ... bvb abonnementstype da erbij staat; knop van nachtsurfen etc ... (nu gebruik ik wel altijd de engelse versie van de .be site; mr dat zou het verschil niet moge maken normaal ...)
sChutt
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 mei 2006, 13:49
Locatie: There's no place like 127.0.0.1

- Automatische facturatie van extra trafiek: €0,25 per begonnen GB tot 60 GB

Da's 7 GB extra voor de prijs van een pint, komaan...

@Ken, zelfde vraag als hierboven...?

- sChutt
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

sChutt schreef:- Automatische facturatie van extra trafiek:
€0,25 per begonnen GB tot 60 GB

Da's 7 GB extra voor de prijs van een pint, komaan...

- sChutt

ik geef u gelijk ze, ma ik ben niet degene die de facturen betaald en mijn pa heeft genoeg met 1 a 2 gig per maand, dus ja :)

en idd, de prijs per gig extra is zeer goedkoop en goed, ma da wilt ni zeggen dat ze voor 1 gig dat je download er 2 moete aanrekenen he
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

FlashBlue schreef:Hey ken ; ff een vraag, die screenshots van jouw , komen die van edpnet site of van my edpnet ?
Ze lijken er veel op; maar toch wat detail verschillen met mijn meter op edpnet site ... bvb abonnementstype da erbij staat; knop van nachtsurfen etc ... (nu gebruik ik wel altijd de engelse versie van de .be site; mr dat zou het verschil niet moge maken normaal ...)


Ik denk dat het zijn eigen ontwerp is.
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

sChutt schreef:Ach kom nu... Zoals in de vorige posts te lezen: Je hebt een max snelheid, praktisch (voor standaard gebruikers) ongelimiteerd quota/maand...

Het is inderdaad spijtig dat je niet kan volgen welke traffic al dan niet half word aangerekend per maand... maar kom nu, probeer eens 60GB/maand te download elders aan deze prijs...?

- sChutt


Als ze iets invoeren waar ze de klant iets mee gaan aanrekenen moet dat 100% werken.
De klant kan dit opvolgen maar het klopt nie, dus wat voor zin heeft het als dit niet klopt?
Pure diefstal & bedrog.! :)

Als ze niet in staat zijn omdat dat te doen moeten ze die maand traffic skippen indien er problemen zijn geweest of stoppen met die meter.

Leg je geval eens uit bij www.mediateurtelecom.be


BTW: Ik heb pas vanaf april 2006 pas edpnet en tot nu klopt die meter altijd. Alleen nu huidige maand daar liegt die zelfs negatief so :) :lol:
vanidian
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 23 jul 2006, 23:22

Laat die meter nu maar een tijdje met rust... De toestand begint te verbeteren. Alles mag dan nog niet perfect verlopen, maa ja...

Edit
Rode fontkleur word enkel gebruikt door moderators
Weetgraag
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

van enige verbetering kan ik nog niets merken !!!!
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

blondie2001 schreef:van enige verbetering kan ik nog niets merken !!!!

ik eigelijk wel, de laatste dagen geeft hij het wel juist aan, maar de stand van een week geleden enzo is nog altijd -4000 en ik denk ni da dit gaat veranderen (ook zijn er zeker 2 dagen waar te veel is op aangerekend)

nu ja, als het vanaf volgende maand terug in orde is is het nog te doen he
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

ik heb nog altijd de indruk dat het nachtverkeer aan de volle pot wordt opgetekend ...
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

blondie2001 schreef:ik heb nog altijd de indruk dat het nachtverkeer aan de volle pot wordt opgetekend ...

bij mij alleszins zeker niet, het is wel gebeurd een paar dagen geleden (de 23ste) en ook de 17de en de 18de klopt het niet echt

maar sinds de 23ste lijkt me toch weer alles in orde (ik hoop het alleszins) want van het totaal klopt nog altijd niks (door de negatieve getallen en de dagen dat er meer dan het dubbel is aangerekend)
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Het is nu 0:35 en volgens die meter zou ik vandaag (dus in 35 minuten tijd) al 2 gig gedownd hebben :roll:

28/08/2006 2048,01 MB 0,00 MB

In werkelijkheid heb ik mijn verbinding amper gebruikt, en dus zeker niks gedownload. Ze zijn er zwaar met hun pet naar aan 't gooien precies.
vanidian
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 23 jul 2006, 23:22

Heeft iemand zich al eens afgevraagd waarom LaTribu goedkoper is dan de meeste Vlaamse inetproviders? Die hebben geen mensen nodig om de d/l en u/l debieten te meten rn te regelen. De meerkost voor het regelen van de debieten en beheersen van de snelheid wordt aan de internetgebruikers verrekend. De sliding windows idiotie behoort reeds tot het verleden. Dat ze ook maar de rest van de rommel afvoeren en het internet vrijelijk toegankelijk maken voor alle Belgen. Zoniet heeft ons Belgisch internet meer iets weg van een riolensysteem.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

vanidian schreef:Heeft iemand zich al eens afgevraagd waarom LaTribu goedkoper is dan de meeste Vlaamse inetproviders? Die hebben geen mensen nodig om de d/l en u/l debieten te meten rn te regelen. De meerkost voor het regelen van de debieten en beheersen van de snelheid wordt aan de internetgebruikers verrekend. De sliding windows idiotie behoort reeds tot het verleden. Dat ze ook maar de rest van de rommel afvoeren en het internet vrijelijk toegankelijk maken voor alle Belgen. Zoniet heeft ons Belgisch internet meer iets weg van een riolensysteem.

al zou ik liever ook de limieten weg zien, ik vind dat je toch nogal kort door de bocht gaat eigelijk.
ik vrees dat internet zoals in bv zweden niet overal mogelijk is gewoon
ik hoop van wel, maar ik denk van niet

een isp is zowiso een zeer groot bedrijf om te runnen, en mss is de infrastructuur hier gewoon niet zo deftig als in bv zweden enzo
en zolang er daar niet in wordt geinvesteerd zal het hier niet mogelijk zijn om betaalbaar en stabiel internet zonder limieten te leveren vrees ik (ik hoop dat ik mis ben he, maar bandbreedte kost ook geld he, dus ik vrees er wat voor)
vanidian
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 23 jul 2006, 23:22

Het gaat hier om die stomme meter.... NIET om de rest. Die meter houdt ons al dagen bezig.... Je mag niet vergeten dat de techniek die achter die meter schuilgaat het internet nog meer belast. Omdat de klanten dit systeem mee moeten in stand houden, vrees ik dat dit internetsysteem ten dode is opgeschreven. Zolang dat BC de infrastructuur in zijn bezit heeft, kan dit. Maar ik vrees als Europa er zich mee gaat moeien en de infrastructuur uit handen neemt van BC, dit gedaan is voor de huidige internetproviders. Dan heersen de wetten van de vrije markt. Nu slechts ten dele...
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

bandbreedte in Belgi¨kost ontzettend veel geld. Lees maar eens in het forum 'ander nieuws' hoeveel de vrt moet uitgeven om enkel maar een aantal tb te streamen.
Kortom: prijs is de reden om limieten te handhaven, hoe jammer het ook is. En geloof me vrij: die programmas om limieten te meten ed. worden hoofdzakelijk uitbesteed en heb je geen werkkrachten voor nodig. Dit kost veel minder voor een bedrijf dan het opbrengt, anders zouden ze dit economisch gezien ook niet doen he :wink: De prijzen van bandbreedte ligt echter veel hoger in de piramidestrcutuur.
Hier zagen heeft dus geen enkel nut, behalve om maar te kunnen zagen. Je zou verdikke moeten blij zijn dat edpnet de limieten verveelvoudigd in vergelijking met de duurdere skynet en telenet abbo's. Als je niet tevreden bent van deze limieten: ga dan daar eens je illegale content afhalen... Een les in nederigheid van jouwwentwege is meer dan gerechttvaardigd
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

Praetorian schreef:Hier zagen heeft dus geen enkel nut, behalve om maar te kunnen zagen. Je zou verdikke moeten blij zijn dat edpnet de limieten verveelvoudigd in vergelijking met de duurdere skynet en telenet abbo's. Als je niet tevreden bent van deze limieten: ga dan daar eens je illegale content afhalen... Een les in nederigheid van jouwwentwege is meer dan gerechttvaardigd

De nagel op de kop. En het gekke is dat BGC en TN wel de infrastructuur hebben om hun limieten nog hoger dan deze van EDPnet te leggen. Voor hen is dit puur monopolie en winstbejag. Schandalig. Sommigen lijken hier echt niet te beseffen wat er op telecomgebied allemaal boven hun hoofd afspeeld. Je zou wel anders piepen over je luxeverbinding.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”