Na twee jaar lijkt de campagne van B.I.G (Ban Illegale Games en Software) zijn vruchten af te werpen. Volgens de organisatie is bijna de helft van de jongeren (49 procent) tegen het gebruiken of maken van illegale kopieën.
Het volledige artikel is te vinden op http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_247467.html
Het is maar te zien wie de enquête heeft uitgevoerd zeker?
Bijna helft van de jongeren tegen illegaal kopiëren
- Phuncz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Het is natuurlijk afhankelijk hoe je de vraag stelt en vooral of ze die cijfers niet uit hun duim gezogen hebben. Statistieken zijn 80% van de tijd verzonnen (zie de grap in die zin).
1. Je weet zeker dat de originele versie compleet is (80 procent)
Ik weet zeker dat als je weet waar je moet downloaden (niet kazaa/limewire), je met 99% zekerheid een complete versie hebt.
2. Je weet zeker dat er geen virussen of spyware op de originele versie zitten (76 procent)
Ik weet zeker dat als je weet waar je moet downloaden (niet kazaa/limewire), je met 99% zekerheid een virusloze versie hebt.
3. Je weet zeker dat alles werkt (75 procent) en je krijgt er een handleiding bij (75 procent).
Ik weet zeker dat als je weet waar je moet downloaden (niet kazaa/limewire), je met 99% zekerheid een handleiding hebt, aangezien die toch altijd op de CD staat. En anders is er wel een PDFje van te vinden. De kans dat het werkt ligt eerder aan de gebruiker.
Al bij al vrij lege argumenten die de echte reden totaal omzeilen: software is te duur en vaak ook moeilijk om aan te geraken. Het illegaal downloaden heeft de prachtige wereld van software/muziek/filmproducenten kapotgeslagen en nu moet men laten zien dat men dynamisch is, de evolutie kan volgen.
1. Je weet zeker dat de originele versie compleet is (80 procent)
Ik weet zeker dat als je weet waar je moet downloaden (niet kazaa/limewire), je met 99% zekerheid een complete versie hebt.
2. Je weet zeker dat er geen virussen of spyware op de originele versie zitten (76 procent)
Ik weet zeker dat als je weet waar je moet downloaden (niet kazaa/limewire), je met 99% zekerheid een virusloze versie hebt.
3. Je weet zeker dat alles werkt (75 procent) en je krijgt er een handleiding bij (75 procent).
Ik weet zeker dat als je weet waar je moet downloaden (niet kazaa/limewire), je met 99% zekerheid een handleiding hebt, aangezien die toch altijd op de CD staat. En anders is er wel een PDFje van te vinden. De kans dat het werkt ligt eerder aan de gebruiker.
Al bij al vrij lege argumenten die de echte reden totaal omzeilen: software is te duur en vaak ook moeilijk om aan te geraken. Het illegaal downloaden heeft de prachtige wereld van software/muziek/filmproducenten kapotgeslagen en nu moet men laten zien dat men dynamisch is, de evolutie kan volgen.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
@ 10MB/sec Unlimited
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
The_One schreef:Ni alleen datte, maar laat me raden, de jongeren die geinterviewd werden waren allemaal van 2+ wagengezinnen.
Da en welke informatie hebben ze gekregen ? Want overdrijven en de waarheid vervormen kunnen ze meestal wel vrij goed.
HLN.be schreef:1. Je weet zeker dat de originele versie compleet is (80 procent)
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Nja ik ben gedeeltelijk ook wel tegen illegaal kopieren. Maar je hebt illegaal en 'illegaal'.
Software bv. Als je geen geld eraan wilt uitgeven kan je prima voor alle commerciele software een freeware of open-source alternatief vinden op internet. De windows licentie heb je meestal al bij de desktop/laptop gekregen. Sommige pakketten (die voor studie nodig zijn), zijn spijtig genoeg nog steeds te duur, maar het gaat de goede weg op (bv gratis visual studio express).
Vooral de muziek en film industie gaat te ver, waar je als legale gebruiker niks dan miserie hebt en daarvoor nog eens duur betaalt...
Software bv. Als je geen geld eraan wilt uitgeven kan je prima voor alle commerciele software een freeware of open-source alternatief vinden op internet. De windows licentie heb je meestal al bij de desktop/laptop gekregen. Sommige pakketten (die voor studie nodig zijn), zijn spijtig genoeg nog steeds te duur, maar het gaat de goede weg op (bv gratis visual studio express).
Vooral de muziek en film industie gaat te ver, waar je als legale gebruiker niks dan miserie hebt en daarvoor nog eens duur betaalt...
HLN.be schreef:1. Je weet zeker dat de originele versie compleet is (80 procent)
Heb ik ook met warez
heb ik ook met warez
Ok ja geen handleiding maar die is me wel niet meer dan 5eur waard.
- PowerSoft
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Deej_1977 schreef:The_One schreef:De jongeren die geinterviewd werden waren allemaal van 2+ wagengezinnen.
Zeer relevante opmerking moet ik zeggen...
ja idd, en dan nog, er zijn er mee twee wagens van 1000 euro en er zijn er met enen van 3000, wil toch niets zeggen
- Phuncz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Hij bedoelt ermee dat mammie en pappie de behoeften van de kinders vervullen. Studenten gaan echt niet uit eigen zak 100€ voor een Windows of Office neerdokken als het gratis kan. En daar ben ik zeker van dat 95% mee akkoord gaat. Ik werk al jaren in een PC/witgoed winkel, ik moet de eerste persoon onder de 20 nog zien die meer dan 50€ uitgeeft aan software. En dan is het nog eens 9 keer van de 10 een spel.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
@ 10MB/sec Unlimited
- brooklyn
- Elite Poster
Het hangt er allemaal een beetje vanaf.......
*Wie de (goeie) bronnen heeft zal het zeker downloaden, kazaa en andere rommel bevatten meestal virussen of zijn incompleet.....
*Wie het online speelt zal het meestal kopen omdat je steeds verveeld zit met die originele keyfiles die gechekd worden op de servers.
*Jongeren die van ma of pa veel krijgen (op 18 jaar een BMW 520i) zullen het ook kopen want deze zijn meestal te lui om het te downloaden, als je het krijgt waarom downloaden
*Veel mensen zijn ook niet in staat om een kopie te maken, ze kunnen net de pc opstarten/afzetten, maar een safedisc,securom of laserlock copy omzeilen is te moeilijk.
*Wie veel volume heeft kan ook meer downloaden
*Wie de (goeie) bronnen heeft zal het zeker downloaden, kazaa en andere rommel bevatten meestal virussen of zijn incompleet.....
*Wie het online speelt zal het meestal kopen omdat je steeds verveeld zit met die originele keyfiles die gechekd worden op de servers.
*Jongeren die van ma of pa veel krijgen (op 18 jaar een BMW 520i) zullen het ook kopen want deze zijn meestal te lui om het te downloaden, als je het krijgt waarom downloaden
*Veel mensen zijn ook niet in staat om een kopie te maken, ze kunnen net de pc opstarten/afzetten, maar een safedisc,securom of laserlock copy omzeilen is te moeilijk.
*Wie veel volume heeft kan ook meer downloaden
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Mja hoe hebben ze die enquete gedaan? Als ze je opbellen of straat erover aanspreken, dan zal je wel snel zeggen dat je tegen illegaal copieren bent denk ik, terwijl als het anoniem zou zij je iets anders zou zeggen. Me dunkt
- PowerSoft
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Phuncz schreef:Hij bedoelt ermee dat mammie en pappie de behoeften van de kinders vervullen. Studenten gaan echt niet uit eigen zak 100€ voor een Windows of Office neerdokken als het gratis kan. En daar ben ik zeker van dat 95% mee akkoord gaat. Ik werk al jaren in een PC/witgoed winkel, ik moet de eerste persoon onder de 20 nog zien die meer dan 50€ uitgeeft aan software. En dan is het nog eens 9 keer van de 10 een spel.
als student krijg je voor 50 euro ALLE software van microsoft
En het grote probleem is dat de software in sommige winkels soms zolang blijft liggen, tot een nieuwe versie uitkomt en dan zit de winkelier opgescheept met een oude product dat hij nergens meer kwijtraakt. Van vele internetsoftware ben ik zeker dat het op Belgische internet-pcs niet werkt. Dan ben je eerst bijna verplicht een zwarte versie te downloaden en uit te testen of een programma wel werkt... Ik heb meermaals in het verleden aankopen gedaan, waarna ik moest vaststellen dat het product niet werkte. Eerst dacht ik dat de fout lag bij der verkoper, maar neen het zijn de internetproviders die alle traffic willen meten... Of het hier kompleet legaal aan toe gaat, mag joost weten.....
vanidian schreef:En het grote probleem is dat de software in sommige winkels soms zolang blijft liggen, tot een nieuwe versie uitkomt en dan zit de winkelier opgescheept met een oude product dat hij nergens meer kwijtraakt. Van vele internetsoftware ben ik zeker dat het op Belgische internet-pcs niet werkt. Dan ben je eerst bijna verplicht een zwarte versie te downloaden en uit te testen of een programma wel werkt... Ik heb meermaals in het verleden aankopen gedaan, waarna ik moest vaststellen dat het product niet werkte. Eerst dacht ik dat de fout lag bij der verkoper, maar neen het zijn de internetproviders die alle traffic willen meten... Of het hier kompleet legaal aan toe gaat, mag joost weten.....
Over wat voor software heb jij het dan wel? Ik ben nog niets tegengekomen dat niet werkte waar ik zo direct kan opkomen hoor. (Maar naar de system requirements kijken helpt meestal hiertegen )
Verder zie ik niet in wat de ISP's verkeerd kunnen doen met verkeer te "meten", of wil je suggereren dat ze torrents kappen? Dan zie ik niet in welke software jij in de winkel koopt die hierdoor geplaagd wordt.
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
vanidian schreef:Ik heb meermaals in het verleden aankopen gedaan, waarna ik moest vaststellen dat het product niet werkte. Eerst dacht ik dat de fout lag bij der verkoper, maar neen het zijn de internetproviders die alle traffic willen meten... Of het hier kompleet legaal aan toe gaat, mag joost weten.....
Dus de software werkt niet en het is de schuld van de Internetproviders???
Oh nee het moet wel een complot zijn dat de ISPs & software fabrikanten er voor zorgen dat off-the-shelf software niet meer werkt zodat de ISPs als Big Brother ons gedrag volledig in kaart kunnen brengen. Ik trek meteen mijn Internet stekker uit!
Van vele internetsoftware ben ik zeker dat het op Belgische internet-pcs niet werkt.
Nu maak je me toch wel heel nieuwsgierig. Welke software werkt niet op jouw "internet-pc" ?
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
- Software die IP-gerelateerd zijn. Van sommige lokale buitenlandse sites (US, Russische,...) kan je doodgewoon niets downloaden omdat uw IP "zichtbaar" is.
Als je software gebruikt die proxies checkt valt het op dat je geen lokale (Belgische, F, D, Nl, ...) proxies terugvindt... Je kunt je IP "verbergen" door gebruik te maken van bepaalde software. Als je dan gaat zien op sites waar je uw anoniemiteit kunt testen, blijkt of (1) het programma niet te werken of (2) dat uw IP aan uw internetverkeer "gelinkt" wordt.
- Het internet dat hier in België aangeboden wordt is indirect. Uw internetverkeer komt bij uw provider binnen via 1 PC en wordt omgeleid naar een PC (in NL, D, FR...) en komt terug binnen via een andere server. Als je probeert uw verkeer onzichtbaar te maken dmv het gebruik van IP-software of door het gebruik van anonieme proxies valt op dat dit nagenoeg onmogelijk is/wordt gemaakt(??).
Als je anonieme proxies van het internet gebruikt, je stopt die in uw internet connections.... en da ga je uw anonimiteit checken, blijkt dat je helemaal niet anoniem bent....
De software reeks: Hide IP, IP conceal, proxyswitcher, stealth,... enz....
- In sommige landen kan je ADSL krijgen tot op meer dan 5 km van de centrale. WAAROM is
dit in België onmogelijk??
Als je software gebruikt die proxies checkt valt het op dat je geen lokale (Belgische, F, D, Nl, ...) proxies terugvindt... Je kunt je IP "verbergen" door gebruik te maken van bepaalde software. Als je dan gaat zien op sites waar je uw anoniemiteit kunt testen, blijkt of (1) het programma niet te werken of (2) dat uw IP aan uw internetverkeer "gelinkt" wordt.
- Het internet dat hier in België aangeboden wordt is indirect. Uw internetverkeer komt bij uw provider binnen via 1 PC en wordt omgeleid naar een PC (in NL, D, FR...) en komt terug binnen via een andere server. Als je probeert uw verkeer onzichtbaar te maken dmv het gebruik van IP-software of door het gebruik van anonieme proxies valt op dat dit nagenoeg onmogelijk is/wordt gemaakt(??).
Als je anonieme proxies van het internet gebruikt, je stopt die in uw internet connections.... en da ga je uw anonimiteit checken, blijkt dat je helemaal niet anoniem bent....
- In sommige landen kan je ADSL krijgen tot op meer dan 5 km van de centrale. WAAROM is
@vanidian : Als ik het goed begrijp is niet de software die je wilt kopen een probleem, maar het instellen van een goede proxy? Dan moet je de software ook niet de schuld geven, en dat als argument voor het illegaal gebruik van software geven he!
Verder is het perfect mogelijk om een VPN op te zetten naar ergens, dus als jij een anonieme vpn-server weet, is het perfect mogelijk. Echter vind ik al dat "ik wil anoniem surfen" een beetje overdreven. Je IP valt meestal niet terug te herleiden tot je persoon, buiten voor gerechtelijke instanties in geval van misdaden, en in dat laatste geval is het positief dat de misdadiger opgespoord en gestraft kan worden, niet?
Verder is het perfect mogelijk om een VPN op te zetten naar ergens, dus als jij een anonieme vpn-server weet, is het perfect mogelijk. Echter vind ik al dat "ik wil anoniem surfen" een beetje overdreven. Je IP valt meestal niet terug te herleiden tot je persoon, buiten voor gerechtelijke instanties in geval van misdaden, en in dat laatste geval is het positief dat de misdadiger opgespoord en gestraft kan worden, niet?
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
vanidian schreef:- Software die IP-gerelateerd zijn. Van sommige lokale buitenlandse sites (US, Russische,...) kan je doodgewoon niets downloaden omdat uw IP "zichtbaar" is.
Ik weet niet of je goed begrijpt hoe het Internet eigenlijk werkt. Als je echt wil anoniem zijn (wat nooit 100% mogelijk is) zoek dan een dienst die u toelaat een PPPT of IPSEC tunnel op te zetten en alles encrypteert. In Zweden bestaat zo'n dienst.