Aanmaken LINK voor tekeningen (jpg)

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
Plaats reactie
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Aan alle moderatoren en andere leden,
Heb volgend idee, in verband met het uitsparen aan plaats op de server door het plaatsen van tekening of foto.
Voorbeeldje:Ik heb in een topic een tekening gezet sinds de mogelijkheid bestaat op de SUB deze fotos te plaatsen.
Tekening over aansluitpunt BGC dozen en splitters, deze tekening heb ik in 2 antwoorden gezet, dus wordt er 2 maal plaats in beslag genomen voor die tekening.
Indien men voor zo'n tekening een link kon maken, waar enkel deze tekening in staat, zou men in een antwoord op een vraag naar die link kunnen verwijzen, waarschijnlijk zou men op deze wijze plaats winnen op de server.
Ik weet als gewoon lid niet in hoeverre capaciteit voorzien is, rekening houdend met de toegestane grootte van een bestand kan dit wel snel oplopen.(voor alle leden gerekend)
We kennen in verband met het plaatsen van afbeeldingen nu momenteel wel enorme luxe, wat natuurlijk niet wil zeggen dat men er roekeloos moet mee omspringen.
Ik plaats hier deze link als voorbeeld: http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... ght=#12385

Zoals men ziet heeft men de hele link waar men alle vragen en antwoorden ziet.(bij deze zijn er nu niet zoveel antwoorden)
Mijn voorstel zou dan als doel hebben dat men uit de rubriek Links enkel en alleen die tekening kan downloaden en dan in een antwoord via het leggen van de link de tekening kan meegeven.
Of zou het aanleggen van mijn voorstel misschien nog meer ruimte in beslag nemen?
Indien te licht bevonden? Naar de shredder ermee :wink:
Anderzijds is het wel zo, indien een lid of bezoeker de search functie gebruikt zou hij vanzelf op het onderwerp en de tekening komen.
Het idee plaats te sparen ivm tekeningen of fotos is ontstaan na een privé bericht ontvangen te hebben van Erik, hij had het idee plaats te sparen op de server en vakkundig advies neem ik graag aan.
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 21 jul 2003, 11:37, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ik denk dat je bedoelt dat eens je een tekening geupload hebt, je die nog eens kan gebruiken, zonder ze een tweede keer te uploaden, wel dat kan zonder problemen, de bestanden die je upload komen standaard in de http://www.userbase.be/forum/files/ map.
dus als je het bestand splitter1.jpg eens hebt upgeload, dan kan je deze toevoegen met deze code:

Code: Selecteer alles

[img]http://www.userbase.be/forum/files/splitter1.jpg[/img]
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Voila antwoord is gegeven door Sensei.

Nu over plaats moet je je niet direct zorgen maken ;-)

Nu, je kan geen image met dezelfde naam 2x uploaden, indien je dat toch doet, wordt er gewoon gelinked naar de image die eral is. maw er staat zowieso slechts 1file op server. Maar het is tof dat je eraan denkt.
Je kan slechts dubbele files hebben indien je de file onder een andere naam probeert op te slaan.

Verder zullen de moderators wel de nodige oogjes in het zeil houden voor de attachement quota's en eventueel achter de schermen de nodige aanpassingen doen.
I love it when a plan comes together!
Blue-Sky
Erelid
Erelid

OK oplossing gegeven, wel had ik eerst in twee antwoorden 2 verschillende tekeningen met ongeveer dezelfde inhoud.De eerste noemde splitter en was dus iets verschillend van splitter1
Heb dit toen verbeterd (gewijzigd) en op beide antwoorden splitter1 geupload. Dat was dus de fout die ik gemaakt had zodat onnodig plaats weg was.
Plezant te werken als men de juiste tips terug krijgt :wink:
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Anyway het is tof dat je daaraan denkt enzo en dat je ons wil waarschuwen voor space en verkeerd geupped files enzo...

maar wij houden wekelijks een oogje in het zeil en verwijderen onnodige bestanden en synchroniseren alles zodat alle attachements optimaal gelinked zijn :)

Maar het is leuk om feedback te krijgen!
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”