emailadressen in msnaanmeldscherm verwijderen

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Massachusetts
Plus Member
Plus Member

Hoe emailadressen in aanmeldscherm msn messenger verwijderen?
Weet iemand hoe ik dit moet doen. Ik had al eens gekeken op het belgacom forum, daar kwam ook zo'n vraag ter sprake (onder algemeen -> allerlei). Ze gaven als oplossing een van de emailadressen selecteren en vervolgens op delete drukken, maar dat werkt niet. Weet iemand een betere oplossing voor dit probleempje?
Make a wish, make a move, make up your mind, you can choose.
airzimmy
Erelid
Erelid
Contacteer:

start -> run -> "control userpasswords2" -> "manage passwords"/advaced en daar delete je ze
'k heb hier geen xp meer dus het is een beetje gissen ;)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Toch wel (ik gaf die oplossing :-)).

Als je klikt op "Aanmelden onder een andere aanmeldingsnaam" krijg je het aanmeldscherm waar je andere gebruikers kan kiezen. Als je dan iemand anders selecteert, kan je op delete drukken, hier is die dan weg.

Wat natuurlijk ook nog kan is dat je je .net-passport gekoppeld hebt via windows XP zelf. In dat geval moet je eens kijken in het configuratiescherm bij gebruikers.

Mijn XP hier heeft de "friendly user manager" af staan, dus het ziet er een beetje droger uit, maar bij Gebruikersaccounts kan ik kiezen voor "Wachtwoorden en .NET Passports en kan dan kiezen voor Wachtwoordbeheer.
En dan krijg ik volgend venster:
Bijlagen
userpassw.gif
Wachtwoordbeheer
(35.55 KiB) 1068 keer gedownload
Massachusetts
Plus Member
Plus Member

Ik heb precies gedaan wat jullie zeiden, maar als ik kom in het scherm net als in de figuur die je erbij had gezet, en ik selecteer er een en vervolgens op verwijder druk op of op delete, dan gebeurt er niets.
Kunnen jullie mij verder helpen? :-(
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Ah vreemd, inderdaad: die accounts met (Passport) er achter krijg ik ook niet verwijderd (gebeurt niets dus).
Bovendien verdwijnt het ook hier niet als ik op delete druk in het aanmeldingsscherm ...
Curieus, op de andere pc had ik daar geen problemen mee...

Het is nochtans de correcte procedure; bewijze dit artikel op de Microsoft Knowledge base: http://support.microsoft.com/default.as ... =1&SD=HSCH
Blue-Sky
Erelid
Erelid

meon schreef:Ah vreemd, inderdaad: die accounts met (Passport) er achter krijg ik ook niet verwijderd (gebeurt niets dus).
Bovendien verdwijnt het ook hier niet als ik op delete druk in het aanmeldingsscherm ...
Curieus, op de andere pc had ik daar geen problemen mee...

Het is nochtans de correcte procedure; bewijze dit artikel op de Microsoft Knowledge base: http://support.microsoft.com/default.as ... =1&SD=HSCH

Dat is inderdaad vreemd, wel herinner ik mij een contact met de service van Microsoft ivm een probleem met de aanmelding van een pas voor Messenger, waarvan ik het het paswoord niet meer wist.
Hebt toen contact genomen met volgend e-mail adres en toen het probleem uitgelegd.
Heb een positief antwoord gekregen toen, tot het probleem opgelost was.
Hier het adres: [email protected]
Je dient natuurlijk wel uw aanmeldingsnaam te kennen en het toen gegeven (steunwoord) lievelings dier of dergelijke.
Kom tot mijn spijt niet meer op de naam van de medewerker van Microsoft Belux ivm messenger, indien ik nog iets terugvind meld ik het hier.
Ah ja, er valt mij nog iets te binnen, in het antwoord van Microsoft was er een link waar je moet op klikken en dan de aanwijzingen volgen, en jawel deze info was gratis.
Uw vraag luid natuurlijk anders :wink:
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Het verschil is hiet dat dit niets met Messenger te maken heeft, maar wel met de .NET-passports van Windows XP zelf.

Ook een belangrijk verschil is dat dit een lokaal probleem betreft en niet een server-side probleem.

Ik heb de indruk dat het probleem zich enkel stelt als windows zich aanmeldt bij een domein...
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Meon,
Vraagje:Zou het kunnen dat WindowsXP deze gegevens waarvan sprake als read only weggeschreven heeft en zo een deleten onmogelijk wordt?
Misschien kan Phronesis het niet server-side probleem doorspelen aan Microsoft Belux (zie link uit een nieuwsbrief van hun) waarbij hij dan de link welke jij opgaf kenbaar maakt aan hun, met de bemerking dat die uitleg niet werkt.
http://memberservices.passport.net/memb ... rf?lc=2067
Afbeelding
airzimmy
Erelid
Erelid
Contacteer:

nee die heeft dat niet als read-only weggeschreven, misschien kan hij dat niet verwijderen omdat hij de rechten niet heeft, alhoewel, het is toch je eigen account :s
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Nee, deze laptop meldt zich normaal aan op een domein, maar ik ben wel administrator voor de locale machine.

Misschien dat er via de policies iets is aangepast zodat er geen users kunnen verwijderd worden of zo. Ik kan bvb ook geen users bijmaken, want die wilt hij op de domeincontroller gaan nakijken (en ik ben dus momenteel niet verbonden).

Misschien dat dat bij Phronesis ook het geval is, dat zijn pc eigenlijk uitmaakt van een domein en zijn sysadmin bepaalde rechten heeft afgenomen.
Massachusetts
Plus Member
Plus Member

Meon, ik heb het gewoon over de computer thuis. Deze is niet aangesloten op een netwerk. Ik zelf ben ook administrator, dus daar zal het probleem niet aan liggen.
Leraimy

Some problem, alles gedaan maar als ik op verwijderen duw gebeurt er niets :?
Krekkie
Premium Member
Premium Member

Hier krijg ik het ook niet weg (Win XP).

Iemand nog suggesties?
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

I've got da solution. :P
Met dit progje kun je ze verwijderen.
Bijlagen
anticredentials.zip
(57.14 KiB) 56 keer gedownload
mutsie prutsie

ik heb al het bovenstaande geprobeerd, maar lukt niet ook niet dat progammaatje

hebben jullie nog suggesties