Instellingen email edpnet op gsm

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
trax
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 mar 2006, 08:36

Ik heb een Samsung D600 gsm toestel en ik zou die graag zo nuttig mogelijk gebruiken. Er is ook een email functie op voorzien maar die krijg ik niet aan de praat. Ik heb al tal van instellingen geprobeerd maar ik ontbreek er gewoon nog een paar, en die staan ook niet op de site van edpnet bij de helpcenter.

Weet er hier iemand hoe ik die telefoon correct kan instellen met de instellingen van edpnet.

Ik begin redelijk wanhopig te worden.


Alvast erg bedankt!
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Als het enkel gaat over de mail server instellingen, voor edpnet is dit mail.edpnet.be, poort 110 met natuurlijk je correcte username en paswoord.

Of heb je problemen met je verbinding zelf? (gprs ?)
trax
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 mar 2006, 08:36

zover geraak ik, maar als ik dan iets probeer krijk ik "netwerkfout"
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Ik verwijs graag door naar de andere topic die je al geopend hebt: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=11684

Het principe om mail op te halen via Scarlet en EDPNET is identiek hetzelfde.
trax
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 mar 2006, 08:36

lithion schreef:Ik verwijs graag door naar de andere topic die je al geopend hebt: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=11684

Het principe om mail op te halen via Scarlet en EDPNET is identiek hetzelfde.


Ah, sorry dan, maar heb een account bij beide.

*edit
Heb net eens in dat topic gekeken en ik mis toch nog wel enkele crutiale edpnet gegevens hoor...
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Ik ga eens moeilijk doen: We zijn uw slaafje niet hé. Zeg eens wat je dan wel juist mist? Welk kotje krijg je niet ingevuld?
trax
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 mar 2006, 08:36

lithion schreef:Ik ga eens moeilijk doen: We zijn uw slaafje niet hé. Zeg eens wat je dan wel juist mist? Welk kotje krijg je niet ingevuld?


Wft is er met u aan de hand man. Ga terug naar uw instelling voor uw armband afgaat.

Voor de minder agressieve mensen:

Bijv bij scarlet is de gewone mailserver smtp.scarlet.be en die voor gsm mail mail.internetmail.be

Beschikt edpnet hier wel over of ben ik daar gewoon te vroeg voor?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Wat is gsm-mail voor iets?
Het enige systeem dat ik ken gaat over GPRS en gebruikt de gewone mailservers.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

trax schreef:Wft is er met u aan de hand man. Ga terug naar uw instelling voor uw armband afgaat.

Voor de minder agressieve mensen:

Bijv bij scarlet is de gewone mailserver smtp.scarlet.be en die voor gsm mail mail.internetmail.be

Beschikt edpnet hier wel over of ben ik daar gewoon te vroeg voor?

Grrrrrrrrrr. ;) Ik haat mensen die niet to-the-point kunnen komen. Laat staan enige zinnige vragen stellen. Met een opmerking als : "ik kan geen mail versturen" terwijl je eigenlijk bedoelt "Kan iemand mij zeggen hoe je mail instelt op een gsm?" kom je niet ver. Tip voor u: ga naar de winkel waar je die gsm gekocht hebt en vraag hen deze in te stellen voor u.

Zou het niet kunnen dat mail.internetmail.be de uitgaande mailserver is van Base (= zelfde als Scarlet mobile)? Bij Mobistar zou dat dan misschien wel gprsmail.mobistar.be kunnen zijn? E-mail ophalen als je op een ander netwerk zit, dan je provider, lukt normaal altijd. Mail versturen via de mailserver van de provider lukt enkel als je op het netwerk zit van de provider.

In uw geval maakt dat dus niet uit of je Scarlet, Skynet, Edpnet mail wil versturen. Het is altijd de uitgaande mailserver van de provider waarop je verbonden bent die je moet gebruiken. Bij base en Scarlet: mail.internetmail.be. Bij mobistar en telenet mobile: gprsmail.mobistar.be
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”