EDPnet schreef:Dat klopt. EDPnet heeft bandbreedte zat, om zo onbescheiden te zijn, maar dat neemt niet weg dat op de schaal van één telefooncentrale die 1 à 3 grootverbruikers wel degelijk een lokale verzadiging kunnen veroorzaken.
I rest my case
EDPnet schreef:Dat klopt. EDPnet heeft bandbreedte zat, om zo onbescheiden te zijn, maar dat neemt niet weg dat op de schaal van één telefooncentrale die 1 à 3 grootverbruikers wel degelijk een lokale verzadiging kunnen veroorzaken.
Toxeh schreef:Ik ga toch ook niet tegen de NMBS beginnen memmen dat ze hun treinen moeten vergroten, of extra treinen inleggen omdat ik af en toe eens moet rechtstaan.
Toxeh schreef:Het is toch een simpele kwestie van kosten/baten:
Een upgrade kost ongetwijfeld bakken meer dan wat een paar ADSL abonnementjes opbrengen per maand. Moet je nog weten dat ze elke lijn waarop grootverbruikers zitten moeten gaan upgraden.
Mr.T schreef:voor zij die eens zin hebben om veel te lezen ...
http://www.belgacom.be/nationalwholesal ... _index.jsp
en dan vooral http://www.belgacom.be/nationalwholesal ... I_2006.zip
dan krijg je dadelijk al eens een inzicht in de kostprijzen. Ik heb al gemerkt dat men vroeg aan edpnet om "even" een hoger lijn profiel te mogen proberen. Om dit aan te passen vraagt Belgacom wel 19.29 euro. Dus moesten er achteraf toch problemen mee zijn, en men wilt terug naar het oude, mag men terug betalen. Als men dan maandelijks maar 29.95 euro incl. btw moet betalen als klant, dan verdient edpnet, of elke andere provider op het broba netwerk niets gedurende 2 maanden.
EDPnet schreef:De enige oplossing is massaal overstappen naar degelijke alternatieve providers.
EDPnet schreef:Mr.T schreef:voor zij die eens zin hebben om veel te lezen ...
http://www.belgacom.be/nationalwholesal ... _index.jsp
en dan vooral http://www.belgacom.be/nationalwholesal ... I_2006.zip
dan krijg je dadelijk al eens een inzicht in de kostprijzen. Ik heb al gemerkt dat men vroeg aan edpnet om "even" een hoger lijn profiel te mogen proberen. Om dit aan te passen vraagt Belgacom wel 19.29 euro. Dus moesten er achteraf toch problemen mee zijn, en men wilt terug naar het oude, mag men terug betalen. Als men dan maandelijks maar 29.95 euro incl. btw moet betalen als klant, dan verdient edpnet, of elke andere provider op het broba netwerk niets gedurende 2 maanden.
Goed opgemerkt ! Iedereen die deze documenten tot op het bot uitspit zal merken dat er maar 1 reden is waarom er geen unlimited in België mogelijk is. De enige oplossing is massaal overstappen naar degelijke alternatieve providers.
ctgilles schreef:Het is veilig om te stellen dat er in dit GAT amper gebruikers zijn, zeker al omdat alle gebruikers van Betekom op hun eigen centrale zitten (sinds een tijd, want 4 jaar geleden zat ik nog op die van Aarschot en nu op minder dan 500m).
ctgilles schreef:Ik zit nog steeds op dezelfde centrale als 3 maanden geleden, maar deze keer klagen ze? Tot een paar maanden geleden had ik soms tot 400GB (!) per maand download. Ik had toen 0,0 snelheidsverschil, altijd connectie maxed out.
ctgilles schreef:Er "zou" een VP upgrade in de centrale uitgevoerd worden (of dit inderdaad gebeurd is laat ik in het midden) en dan zou ik al meteen die upgrade volledig zelf opgebruiken + nog eens in anderen hun bandbreedte komen?
ctgilles schreef:Laat me niet lachen hè mannen Ik leech enkel van 00:00 tot 07:00 zoals EDPnet graag heeft (50%). Enkel 's nachts krijg ik nog vertragingen (en soms zwaar maar ik klaag niet) en overdag nooit (ik surf wel bijna niet overdag).
Volume is nu eenmaal een prioriteit anders had ik al lang Telenet.
andy-dsl schreef:Wel dan? Dan nemen jullie elkaars bandbreedte in.
andy-dsl schreef:Wie zegt dat men nu pas beginnen klagen is? Ik denk niet de EDPnet deze stappen onderneemt omwille van een aantal mensen die op 1 dag een beetje snelheidsverlies maken. Mocht je de rest van het topic niet gelezen hebben spelen ook andere factoren mee (de prijs van je 400 GB of denk je soms dat die voor EDPnet gratis is misschien).
andy-dsl schreef:Upgrades gebeuren vaak en soms zonder dat je het merkt. Het is nutteloos als je een VP maar half gebruikt om er dan nog een tweede bij te nemen en zo dubbele kosten te hebben. De kost die je daarmee uitspaart kan men dan weer gebruiken om extra "verbruik" te regelen en zo heeft "iedereen" er baat bij.
andy-dsl schreef:Tuurlijk krijg je 's nachts vertragingen of denk je dat je de enige bent die het nachtsurfen doorheeft. Je denkt blijkbaar echt dat alles gratis is als ISP. Nu ik heb het al gezegd. Al deze die hier lekker zitten te klagen mogen zelf eens een internetbedrijfje oprichten en we zullen dan wel zien hoever jullie gaan komen. Aan reacties als deze denk ik niet dat het langer dan 2 maand gaat duren.
ctgilles schreef:Het is veilig om te stellen dat er in dit GAT amper gebruikers zijn, zeker al omdat alle gebruikers van Betekom op hun eigen centrale zitten (sinds een tijd, want 4 jaar geleden zat ik nog op die van Aarschot en nu op minder dan 500m).
Ik zit nog steeds op dezelfde centrale als 3 maanden geleden, maar deze keer klagen ze? Tot een paar maanden geleden had ik soms tot 400GB (!) per maand download. Ik had toen 0,0 snelheidsverschil, altijd connectie maxed out.
Er "zou" een VP upgrade in de centrale uitgevoerd zijn (of dit inderdaad gebeurd is laat ik in het midden, mijn snelheidsproblemen waren sneller verholpen en ik zie bgc nog niet te snel werken) en dan zou ik al meteen die upgrade volledig zelf opgebruiken + nog eens in anderen hun bandbreedte komen?
Laat me niet lachen hè mannen Ik leech enkel van 00:00 tot 07:00 zoals EDPnet graag heeft (50%). Enkel 's nachts krijg ik nog vertragingen (en soms zwaar maar ik klaag niet) en overdag nooit (ik surf wel bijna niet overdag).
Volume is nu eenmaal een prioriteit anders had ik al lang Telenet. Ik wacht dan ook op de 2+
ctgilles schreef:Over toen moet men niet zagen, dat had zijn redenen en niet zozeer enkel voor mij.
Cfr. vorige post dat ik niet zoveel download op Juni na (ja allemaal nuttige shit hoezeer uw ongeloof ook) en dat ik serieus ingebonden ben bij EDP.
andy-dsl schreef:Nuttig? Nu moet jij ons een keer niet laten lachen.
andy-dsl schreef:Even 1+1=2 doen. Als men idd VP's migreert dan bestaat de kans groot dat je nu op een VP zit met een aantal gebruikers meer. Zoals ik al zij doet men dit om kosten te besparen.
andy-dsl schreef:Heeft iemand je ooit gezegd dat die 6 MB/s gegarandeerd is? Als je "gewoon" surft dan ga je dit nooit van zijn leven merken.
ctgilles schreef:andy-dsl schreef:Nuttig? Nu moet jij ons een keer niet laten lachen.
Sorry ze kerel maar dat zijn dan ook weer uw rotte zaken niet.
ctgilles schreef:andy-dsl schreef:Even 1+1=2 doen. Als men idd VP's migreert dan bestaat de kans groot dat je nu op een VP zit met een aantal gebruikers meer. Zoals ik al zij doet men dit om kosten te besparen.
Sorry, maar zijt gij nu mentaal achtergesteld ofzo? Ik zit al sinds de 3.3Mbit (ergo Easynet) op die nieuwe VP en nooit problemen gehad... En nu ineens wel? Doet gij dan maar uwen 1+1=gebrekkige isp
ctgilles schreef:andy-dsl schreef:Heeft iemand je ooit gezegd dat die 6 MB/s gegarandeerd is? Als je "gewoon" surft dan ga je dit nooit van zijn leven merken.
Hiermee beantwoord ge die vraag over mental retardation.. Zaag ik over snelheden? Nee, ik vermeld dat ze 's nachts wat lager zijn en overdag perfect (over de 610KB/s). Uw waanbeelden zijn incorrect dus.
ctgilles schreef:En ik moet geen ander lijnprofielen ofzo hebben. Als dat inderdaad een paar tientallen euros kost dat ze het dan aanrekenen, wat kan het mij nu schelen? Brandstofprijzen worden door DHL en UPS etc ook doorgerekend als die opslaan.
ctgilles schreef:Ik kàn geen invloed hebben overdag op het netwerk want ik download ènkel 's nachts wanneer het zowieso al wat minder gaat.
Tenzij dan op dagen als vandaag wanneer ik mijn tijd verdoe aan nutteloze discussies met u.
andy-dsl schreef:EEn discussie waarbij een van de partijen zijn/haar gelijk niet krijgt is voor die partij meestal een nutteloze discussie. Ik laat deze opmerking dus in het midden.
ctgilles schreef:Sorry, maar zijt gij nu mentaal achtergesteld ofzo? Ik zit al sinds de 3.3Mbit (ergo Easynet) op die nieuwe VP en nooit problemen gehad... En nu ineens wel? Doet gij dan maar uwen 1+1=gebrekkige isp
Styno schreef:De gebruiker ervan te beschuldigen dat het netwerk zou misbruikt worden is volgens mij hier niet echt gepast.
Sven.VdS schreef:Ik ben zelf ook (heel) grootverbruiker en geef dat gerust toe ... ben ook usenetjunkie zoals ik het hierboven ergens mooi verwoord zag.
Ik denk dat de bottom line is dat edpnet te snel een te lage prijs gehanteerd heeft ...
Zeg nu zelf ... 200GB/maand via een 6Mbit/512Kbit lijn voor 50 euro Ik vertelde dat verleden week tegen een collega die aan het stoefen was over zijn pas aangesloten Telenet Expressnet lijn en dieje viel bijna van zijne sus van't verschieten.
Voor mij persoonlijk is de bottom line:
- Ik betaal voor wat ik download ..
- Ik betaal eerlijkheidshalve eigenlijk te weinig voor wat ik download ..
- Ik heb die voorwaarden niet bepaald ... dus verwijt mij dan ook niet dat ik ze ten volle benut.
't is eigenlijk ergens ironisch ... toen ik de bewuste mail gekregen heb zat ik op een 95% van mijn maandlimiet ... dus ik heb niks meer kunnen downloaden De 7 dagen evaluatie heeft bij mij dus niet echt correcte resultaten opgeleverd
Styno schreef:Het enige dat EDPnet in dit opzicht kan verweten worden is een foute prijszetting waardoor dit abbo te goedkoop op de .be markt komt.
De gebruiker ervan te beschuldigen dat het netwerk zou misbruikt worden is volgens mij hier niet echt gepast.
Braindamage schreef:Mss zou vanaf de 60GB (voor mensen die daarover willen gaan en dit aanvragen bij Edpnet) 1 euro per extra GB geteld moeten worden, hierdoor zullen sommige leechers wel eens 2 keer nadenken dan is het opeens minder interessant, en willen ze toch blijven downen, dan moeten ze er maar voor betalen
Sven.VdS schreef:De discussie gaat hier niet om al dan niet legaal grootverbruik ... de discussie gaat vooral om hoe het mogelijk is dat enkele grootverbruikers een lokale centrale kunnen overbelasten ... ik blijf het sterk vinden ...
Sven.VdS schreef:Ik vind het vooral flagrant dat sinds een kleine maand de snelheid gezakt is ... dus ofwel zijn er ineens veel downloaders bijgekomen, ofwel wordt niet over alle problemen open kaart gespeeld.
Sven.VdS schreef:Tot voor kort kon ik peaked 600KB/s downloaden van 00:00 tem 07:00 ... nu kan dat niet meer. Ik beweer niet dat ik dat nodig heb, maar ik zoek gewoon een verklaring. De gemeente waar ik woon is ECHT geen boomende metropool hoor ...
Sven.VdS schreef:ALS enkele personen dan toch in staat kunnen zijn een lokale centrale toe te trekken moet er richting Belgacom gewezen worden en niet richting die enkele personen (en in alle geval niet richting edpnet ... zij verdelen ook maar wat ze zelf krijgen)
andy-dsl schreef:Waarom zou er richting Belgacom moeten gezocht worden? We hebben allemaal een particulier abonement. DSLAMS hebben ook hun beperkingen qua capaciteit. Trouwens men moet dit naar Belgacom ook kunnen verhalen. Als men grootverbruik kan uitsluiten dan blijft er niet veel meer over naast een niet goed fucntionerende infra structuur. Zo zal Belgacom dus genoodzaakt zijn om hier ook de nodige maatregelen te treffen.
Sven.VdS schreef:Ik heb nergens geimpliceerd dat ik een gegarandeerde snelheid verwacht, laat staan eis. Ik toon alleen maar aan dat het verleden maand wel nog kon en nu niet meer.
Sven.VdS schreef:Da's ook maar een halve oplossing ... als iedereen gewoon wat surft en niet veel download zijn er vanzelfsprekend geen problemen he
Mr.T schreef:het gaat hier ook niet over de capaciteit van de DSLAM's bij belgacom, maar over de capaciteit van de VP's op deze DSLAM's van Scarlet (edpnet's leverancier).
andy-dsl schreef:Men spreekt hier over het feit dat men niet bepaald in een metropool woont en dat er niet veel gebruikers op de centrale zouden zitten. Ik ben ook een van die mensen. heb dus eens het een en ander nagevraagd en bij mij zou zelfs de DSLAM vol zitten. Ik denk niet dat zulke uitspraken als referentie kunnen gebruikt worden.
Sven.VdS schreef:hmmm ... dat voorspelt dan niet veel goeds ... ik heb alleszins mijn aantal downloads al wat naar beneden geschroefd Als iedereen dat doet zal het probleem zichzelf misschien wel oplossen