Enkele dagen geleden heb ik een spindelke van 50 DVD-R's te koop gezet op een zoekertjessite (de aangekochte DVD-R's waren helaas niet compatibel met mijn brander) voor 20 euro.
Vandaag kreeg ik enkele serieuze emails van AUVIBEL met de vraag waarom ik de 0,59 euro per DVD niet doorrekende (auteursvergoeding, ze gaan er blijkbaar van uit dat je sowieso auteursrechtelijk materiaal kopieert ...) Ik moest de prijs aanpassen of het zoekertje onmiddelijk verwijderen, bovendien moest ik uitleggen waar en tegen welke prijs ik de spindel DVD-R's gekocht had. Ook werd mij gevraagd wat ik eigenlijk van plan was met de opslagmedia (dit is géén zever!)
Als ik niet wilde meewerken zou dit 'nadelige' gevolgen voor mij hebben...
Ik koop mijn DVD-R's altijd via www.cdrwinkel.com en daar vind je 50 dvd-r's voor 11 euro incl. btw. Omdat het verkoopsmagazijn in Engeland gevestigd is ontsnapt de Nederlandse verkoper aan de AUVIBEL. Auvibel maakte me opmerkzaam dat ik bij een volgende aankoop ik hun dit moest melden zodat zij de auvibel konden aanrekenen ... jongejonge wat ik vandaag allemaal te lezen kreeg ... te gek voor woorden
![Shocked :eek:](./images/smilies/icon_eek.gif)