Teller plat?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Nu wordt mijn nachtsurfen ipv gehalveerd, dubbel aangerekend
- Dave
- Pro Member
- Twitter: davefrombelgium
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Lap, vandaag weeral van 't zelfde (zie mijn eerdere posts over dit topic) ...
Dus eerst een negatief getal (ongeveer 1 Gb).
Ik heb effectief 8 Gb tijdens het nachttarief gedownload, dus moeten ze mij dit voor 50% aanrekenen ...
Wat denkt ge ?
Na een tijdje is het negatief getal "gecorrigeerd", maar dan wel aan de volle pot, dus niks nachttarief, gewoon die 8 Gb (afgerond)
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ik de enige ben met dit probleem en volgens EDPnet klopt alles ...
Ik heb de info nog maar eens aan mijn "On Hold" ticket toegevoegd.
Ik heb effectief 8 Gb tijdens het nachttarief gedownload, dus moeten ze mij dit voor 50% aanrekenen ...
Wat denkt ge ?
Na een tijdje is het negatief getal "gecorrigeerd", maar dan wel aan de volle pot, dus niks nachttarief, gewoon die 8 Gb (afgerond)
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ik de enige ben met dit probleem en volgens EDPnet klopt alles ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Dave schreef:Lap, vandaag weeral van 't zelfde (zie mijn eerdere posts over dit topic) ...
Wat denkt ge ?
Mijn ticket hebben ze gesloten met de verwijzing naar de mededeling van 4 augustus op de 'gekende problemen' pagina, zonder enige verdere vermelding Ik vind dat EDPnet wel zeer laks omgaat met de tickets betreffende dit probleem. Het feit dat er nog geen enkele reactie van EDPnet staf in dit draadje is gepost, spreekt voor mij boekdelen. Ik zal mijn facturen dan ook nauwlettend controleren en indien nodig protesteren. Het is duidelijk dat de telemeter op dit moment volledig onbetrouwbaar is. De vermelding dat het enkel om een 'weergaveprobleem' gaat en dat het op hun server allemaal wel correct geregistreerd wordt vind ik wel zeer goedkoop. Waarom kunnen ze het dan ook niet voor ons correct afbeelden ?
- EDPnet
- ISP Official
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Wat wilt u dan dat we zeggen? Alles staat inderdaad op de vermelde statuspagina. Daarnaar verwijzen is daarom veruit het efficiëntste.Uzzi schreef:Ik vind dat EDPnet wel zeer laks omgaat met de tickets betreffende dit probleem. Het feit dat er nog geen enkele reactie van EDPnet staf in dit draadje is gepost, spreekt voor mij boekdelen.
internet, fiber & telephony
-
- Elite Poster
EDPnet schreef:Wat wilt u dan dat we zeggen? Alles staat inderdaad op de vermelde statuspagina. Daarnaar verwijzen is daarom veruit het efficiëntste.Uzzi schreef:Ik vind dat EDPnet wel zeer laks omgaat met de tickets betreffende dit probleem. Het feit dat er nog geen enkele reactie van EDPnet staf in dit draadje is gepost, spreekt voor mij boekdelen.
Ik zou graag willen weten wat mijn correcte waardes zijn ... zoals ik in mijn ticket gezegd heb, staan er waardes in die absoluut niet kunnen kloppen. Dat ticket is gewoon afgesloten met een verwijzing naar die statuspagina zonder dat mijn waardes aangepast zijn. Noemt u dat een probleem oplossen ?
-
- Elite Poster
Uzzi schreef:EDPnet schreef:Wat wilt u dan dat we zeggen? Alles staat inderdaad op de vermelde statuspagina. Daarnaar verwijzen is daarom veruit het efficiëntste.Uzzi schreef:Ik vind dat EDPnet wel zeer laks omgaat met de tickets betreffende dit probleem. Het feit dat er nog geen enkele reactie van EDPnet staf in dit draadje is gepost, spreekt voor mij boekdelen.
Ik zou graag willen weten wat mijn correcte waardes zijn ... zoals ik in mijn ticket gezegd heb, staan er waardes in die absoluut niet kunnen kloppen. Dat ticket is gewoon afgesloten met een verwijzing naar die statuspagina zonder dat mijn waardes aangepast zijn. Noemt u dat een probleem oplossen ?
.... dat bedoel ik dus wanneer ik zeg dat er geen enkele 'officiële reactie' in dit draadje is gepost ... weeral stilzwijgen. Wanneer EDPnet recht in zijn schoenen staat, zijn ze snel om zaken te weerleggen of te beantwoorden. Wanneer er 'een haar in de boter zit' zie of hoor je ze niet.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
al eens bij stilgestaan dat de aanwezigheid van isp medewerkers op die forum puur vrijwillig is; en dat je voor officiele problemen en communicatie nog altijd via de oficiele wegen moet gaan ... zijnde telefonisch of via een support ticket.
Maarja, klagen op een forum is natuurlijk gemakkelijker dan een gefundeerd topic met het nodige bewijsmateriaal aanmaken. (en een support ticket met juiste en gegronde info in; sluit men niet zomaar af... ).
En als er effectief een foutje in de meter geslopen is, dan zal men dat echt wel opmerken en corrigeren als men de metingen gaat nazien
Ik vind het verder ook heel vreemd, dat ik persoonlijk al 3 jaar klant ben , en ook al 2 jaar met edpnet samenwerk op professioneel vlak, en nog nooit problemen ben tegengekomen qua langdurige downtime of andere problemen, en dat users die paar maande klant zijn niet anders doen dan steen en been klagen, over newsgroups met een limiet, of een ping van 21 ipv 20 , enz enz ...
Misschien was een screening van de nieuwe klanten en navraag bij hun vorige isp over hun gedrag een goeie zaak geweest ....
Maarja, klagen op een forum is natuurlijk gemakkelijker dan een gefundeerd topic met het nodige bewijsmateriaal aanmaken. (en een support ticket met juiste en gegronde info in; sluit men niet zomaar af... ).
En als er effectief een foutje in de meter geslopen is, dan zal men dat echt wel opmerken en corrigeren als men de metingen gaat nazien
Ik vind het verder ook heel vreemd, dat ik persoonlijk al 3 jaar klant ben , en ook al 2 jaar met edpnet samenwerk op professioneel vlak, en nog nooit problemen ben tegengekomen qua langdurige downtime of andere problemen, en dat users die paar maande klant zijn niet anders doen dan steen en been klagen, over newsgroups met een limiet, of een ping van 21 ipv 20 , enz enz ...
Misschien was een screening van de nieuwe klanten en navraag bij hun vorige isp over hun gedrag een goeie zaak geweest ....
- Dave
- Pro Member
Excuseer, ik ben ondertussen toch ook al 1,5 jaar klant en als je mijn posts erop nagaat zou je zien dat ik voor de rest over de hele lijn positief ben over EDPnet ...
Daarenboven ben ik hier maar beginnen klagen over die teller, enkel en alleen omdat EDPnet in mijn ticket mij de indruk geeft, dat wat hen betreft alles correct is. Wat naar mijn mening niet zo is.
De zaken dus niet beginnen omdraaien aub!
Tevens vind ik het één van de taken van dit forum om elkaar op de hoogte te houden van de verschillende problemen (en hun oplossingen) bij de verschillende providers om zo aan iedereen een objectieve inkijk in deze wereld te geven. Tenminste aan iedereen die daar interesse voor heeft en niet alleen aan de bevoorrechte experts zoals je er zelf duidelijk één bent ...
Daarenboven ben ik hier maar beginnen klagen over die teller, enkel en alleen omdat EDPnet in mijn ticket mij de indruk geeft, dat wat hen betreft alles correct is. Wat naar mijn mening niet zo is.
Tevens vind ik het één van de taken van dit forum om elkaar op de hoogte te houden van de verschillende problemen (en hun oplossingen) bij de verschillende providers om zo aan iedereen een objectieve inkijk in deze wereld te geven. Tenminste aan iedereen die daar interesse voor heeft en niet alleen aan de bevoorrechte experts zoals je er zelf duidelijk één bent ...
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Dave schreef:Excuseer, ik ben ondertussen toch ook al 1,5 jaar klant en als je mijn posts erop nagaat zou je zien dat ik voor de rest over de hele lijn positief ben over EDPnet ...
Als er effectief een probleem is dat je kan bewijzen; dan gaat edpnet dat niet zo laten; ze hebben in het verleden genoeg bewezen dat ze betrouwbaar zijn op dat vlak en andere vlakken ... (maar dan ga je wel met meer info moete kunnen komen dan "ik heb die 8gb snachts gedownload" he bvb logs van je router; du-meter of je newsclient, je kan moeilijk verwachten dat edpnet zomaar gaat zegge "ok; we rekenen het wel half aan".)
Aangaande "op de hoogte houden van problemen", vormt dat een heel verschil met gewoon iets melden; en om het uur komen klagen dat iemand van edpnet niet gereageerd heeft op het topic ( zoals meneer Uzzi hierboven doet.); Het enige wat je op die manier bereikt is hetgeen indertijd gebeurd is met "tele2tech" die ook gewoon is gestopt met posten op het forum omdat iedereen gewoon zat te zagen constant.
(vergelijk het met dat jij bijvoorbeeld om de 6u zou kome poste dat je ticket nog op hold staat, dat draagt ook niets bij, als je echter post dat het gesloten is; en met welke mededeling; dat draagt wel iets bij )
Dus problemen op het forum posten; allemaal goed en wel; maar bepaalde mensen verwachten blijkbaar dat edpnet hier elke minuut van de dag moet klaarstaan om een antwoord te posten, iets dat met een beetje logisch inzicht dus niet mogelijk is he
FlashBlue schreef:Als er effectief een probleem is dat je kan bewijzen; dan gaat edpnet dat niet zo laten; ze hebben in het verleden genoeg bewezen dat ze betrouwbaar zijn op dat vlak en andere vlakken ... (maar dan ga je wel met meer info moete kunnen komen dan "ik heb die 8gb snachts gedownload" he bvb logs van je router; du-meter of je newsclient, je kan moeilijk verwachten dat edpnet zomaar gaat zegge "ok; we rekenen het wel half aan".)
FlashBlue. De meter van EDPnet is de OFFICIELE meter die tevens gebruikt wordt voor het bepalen hoeveel een persoon moet betalen. Vind u het normaal als er verschillende mensen aangeven dat ze tickets lopende hebben, dat hun nachttarrief de volle pot aangerekend word op deze meter?
Met andere woorden, de bewijslast wordt weeral op de klant afgestuwt, omdat er zaken fout gaan bij de ISP zelf. Fun ... De Klant hoeft NIETS te bewijzen, puur & simpel. Edpnet kan zelf bepalen of de statistieken kloppen door hun nachtlogs te controlleren, en te zien welke de orginele data was, en de aangegeven data verbruik. Het feit dat de klanten blijkbaar de volle pot data kregen, betekend dat men weldegelijk de orginele data cijfers heeft.
En ivm zagen op een forum. De meeste mensen dat "zagen" op het forum hier over zo een zaken, hebben vaak een ticket open staan bij EDPnet.
Het is toch enorm merkwaardig, dat die meter bijna 10! dagen plat gelegen heeft. En je hebt totaal geen idee hoe ze die 10 dagen gaan aanrekenen. Bij mij staan die 10 dagen leeg, maar, wat gaan ze doen, bij de facturatie de data bijrekenen, of weglaten? Als deze bijgerekend wordt, is de data wel correct ivm nachttarrief? Dit roept allemaal vragen op he.
Alsook, aan het aantal mensen dat dubbel tarrief melden, lijkt het niet een individueel probleem, zodus moet men beginnen zodat iedere verbruiker een log heeft om zijn verbruik aan te geven? En ivm die logs, no offence, maar de meeste routers hun logs zijn totaal niet gedetaileerd op gebied van verzet vollume, en zeker niet dat ze aangeven hoeveel een persoon verzet tussen het nachttarrief tijdperiode. Idem met een download client, newsgroup client etc. En zelf DU meter is niet accuraat, ik heb in het verleden al genoeg gezien, dat het verschil tussen DU meter & de providers hun meter, vaak DIK verschilt door de overhead, die DU meter niet ziet. Idem met Netlimiters metingen. Zodus, accuraate logs bij de eindklant? Lol.
Als er een probleem is, moet men het uitzoeken, en niet de bewijslast bij de klant proberen te zetten waarvan men weet dat de meeste geen accurate logs hebben. O, ik heb xx GB aan xx gedownload, en mijn enige bewijs is de verbruikte space op mijn HD. lol ... dat zet geen crap als bewijs voor een ISP.
We zullen zien wat ze gaan doen, maar de verantwoordelijkheid bij de eindklant leggen FlashBlue is nogal onzinnig. Als de meter perfect ging bij de ISP, dan was er geen vuil aan de lucht he. Als hun meter niet goed gaat of ging, moet men het maar oplossen. Swat...
-
- Elite Poster
T.a.v. Flashblue :
Ziehier mijn ticket en het antwoord van EDPNET :
Om de waardes te verduidelijken vertel ik erbij dat ik op een 2,2Mbit/s download en 512kbit/s uploadprofiel zit ....
Mijn ticket :
Op 5/8 en 6/8 zijn zeer vreemde en maar mijn inziens foutieve (te grote) waarden geregistreerd op mijn verbruiksmeter :
06/08/2006 4110,29 MB download 4098,92 MB upload
05/08/2006 4115,09 MB download 628,60 MB upload
Aangezien ik enkel grote bestanden download tijdens het nachtsurfen (tussen 00:00 en 07:00) zijn deze waardes overdreven (zeker de upload van 06/08 ). Als vergelijkingspunt kan u 04/08 gebruiken.
Antwoord van EDPNET :
Beste klant
Alle nodige informatie hierover vindt u op de pagina Gekende problemen in het Helpcenter op onze website.
Ticket gesloten
Wat moet ik concluderen uit het antwoord van EDPNET ? Ja de waardes zijn verkeerd .... maar toch wordt het ticket gesloten. Niet echt correct vind ik ....
Ziehier mijn ticket en het antwoord van EDPNET :
Om de waardes te verduidelijken vertel ik erbij dat ik op een 2,2Mbit/s download en 512kbit/s uploadprofiel zit ....
Mijn ticket :
Op 5/8 en 6/8 zijn zeer vreemde en maar mijn inziens foutieve (te grote) waarden geregistreerd op mijn verbruiksmeter :
06/08/2006 4110,29 MB download 4098,92 MB upload
05/08/2006 4115,09 MB download 628,60 MB upload
Aangezien ik enkel grote bestanden download tijdens het nachtsurfen (tussen 00:00 en 07:00) zijn deze waardes overdreven (zeker de upload van 06/08 ). Als vergelijkingspunt kan u 04/08 gebruiken.
Antwoord van EDPNET :
Beste klant
Alle nodige informatie hierover vindt u op de pagina Gekende problemen in het Helpcenter op onze website.
Ticket gesloten
Wat moet ik concluderen uit het antwoord van EDPNET ? Ja de waardes zijn verkeerd .... maar toch wordt het ticket gesloten. Niet echt correct vind ik ....
-
- Administrator
- Contacteer:
Heb je het ticket al een goed gelezen?
Dus het is enkel je eigen weergave, niet hun interne telling.
EDPnet known network issues schreef:De verbruiksmeter waarmee u uw adsl-trafiek in het oog kunt houden is
momenteel in onderhoud. Hierdoor kunt u soms eigenaardige waarden zien
opduiken in het overzicht van uw verbruik.
We verzekeren u dat dit slechts een kwestie is van de weergave zelf. De
daadwerkelijk gedown- en geüploade megabytes worden intussen wel degelijk
nog steeds nauwgezet bijgehouden. Dit euvel wordt eerstdaags hersteld.
-
- Elite Poster
SeNsEi Ze0n schreef:Heb je het ticket al een goed gelezen?EDPnet known network issues schreef:De verbruiksmeter waarmee u uw adsl-trafiek in het oog kunt houden is
momenteel in onderhoud. Hierdoor kunt u soms eigenaardige waarden zien
opduiken in het overzicht van uw verbruik.
We verzekeren u dat dit slechts een kwestie is van de weergave zelf. De
daadwerkelijk gedown- en geüploade megabytes worden intussen wel degelijk
nog steeds nauwgezet bijgehouden. Dit euvel wordt eerstdaags hersteld.
Dat ticket heb ik al meerdere keren gelezen en ik begrijp perfect wat ze zeggen .... ze zeggen dat het euvel eerstdaags hersteld zal worden ... daar heb ik nog niet veel van gemerkt ....
Zoals reeds meerdere keren door andere gebruikers aangehaald, vormt de telemeter de basis voor de facturatie. Je mag er toch van uitgaan dat deze dan ook correct loopt. Als de gegevens aanwezig zijn (zoals ze zelf zeggen), moet het toch een koud kunstje zijn om deze correcte waardes op de telemeter te toveren ?
Wat mij uitermate stoort, is de lakse houding van EDPNET op dit vlak. Eén mededeling op de 'gekende problemen' pagina en daarna niks meer. Afgaande op de posts in deze thread moet er toch een zeker toevloed van tickets zijn ... Wat meer duidelijkheid langs de kant van EDPNET zou wonderen doen.
SeNsEi Ze0n schreef:Heb je het ticket al een goed gelezen?
Je zou dan mogen verwachten, dat 12 dagen na de teller aankondeging dat de gegevens dan wel accuraat zouden staan op de teller he ...
-
- Administrator
- Contacteer:
Ik had het eigenlijk puur op het feit dat er staat dat ze zelf een andere teller gebruiken die wel juist is. Dus deze gebruiken ze niet als referentie voor de facturen.
Over het feit dat eerstdaags in contrast staat met die 12 dagen heb je meer dan gelijk, het duurt inderdaad al vrij lang.
Over het feit dat eerstdaags in contrast staat met die 12 dagen heb je meer dan gelijk, het duurt inderdaad al vrij lang.
-
- Elite Poster
SeNsEi Ze0n schreef:Ik had het eigenlijk puur op het feit dat er staat dat ze zelf een andere teller gebruiken die wel juist is. Dus deze gebruiken ze niet als referentie voor de facturen.
Als Electrabel (of Luminus of welke electriciteitsprovider dan ook) afkomt met hetzelfde verhaal zeggende dat de meter bij u thuis wat kaduuk slaat, maar dat ze zelf wel ergens een metertje heeft die alles correct registreert, ga je dat dan ook zonder morren aanvaarden ? Akkoord, he gaat hier maar over een paar Euro's (vs 100'en € voor electriciteit). Ik ben echter van het principe : correct is correct, over wat voor bedrag het ook gaat.
[Cynische modus aan]Aan de respons van EDPnet te oordelen (zowel hun antwoorden op de tickets als het aantal 'officiële' posts in dit draadje) proberen ze de hele issue een stille dood te laten sterven. Ze zullen het waarschijnlijk te veel werk vinden om de gebruiker correct te informeren over hun verbruik.[/cynische modus uit]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
FlashBlue schreef:Misschien was een screening van de nieuwe klanten en navraag bij hun vorige isp over hun gedrag een goeie zaak geweest ....
U stelt dus zowel discriminatie als het niet respecteren van de wet ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer voor? Een krasse uitspraak.
Edward Valckx schreef:FlashBlue schreef:Misschien was een screening van de nieuwe klanten en navraag bij hun vorige isp over hun gedrag een goeie zaak geweest ....
U stelt dus zowel discriminatie als het niet respecteren van de wet ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer voor? Een krasse uitspraak.
Zeer kras. Ik denk trouwens dat bijna niemand nog aan een internetverbinding zou raken (of toch bijna niemand).
- Dave
- Pro Member
Mensen die weinig of geen verstand hebben van ISP's en er zich ook niet mee willen bezighouden ... (en die zich dus ook niet op fora begeven of al eens een ticket aanmaken wanneer er volgens hen iets fout gaat). Voor die mensen zijn er de standaard providers zoals Telenet en Belgacom.
Iedereen die zich tot een andere ISP wendt, is ongetwijfeld een "veeleisende" of "lastige" klant ...
Iedereen die zich tot een andere ISP wendt, is ongetwijfeld een "veeleisende" of "lastige" klant ...
-
- Member
Dave schreef:Iedereen die zich tot een andere ISP wendt, is ongetwijfeld een "veeleisende" of "lastige" klant ...
Of toevallig een professional die toevallig wél weet welke voordelen hij kan halen bij niet-standaard ISP's... Als deze voordelen dan ietwat '...' zijn bij momenten als deze...
- sChutt
vanidian schreef:De metingen hier lopen nog steeds verkeerd... U/l en d/l snelheid zijn ook niet zoals ze zouden moeten zijn. Bepaalde sites zijn onbereikbaar... Er is precies meer aan de hand... Wat weet ik niet, maar ja...
Wat is onbereikbaar? helemaal niks of een halve seconde langer moeten wachten op je site?
sChutt schreef:Of toevallig een professional die toevallig wél weet welke voordelen hij kan halen bij niet-standaard ISP's... Als deze voordelen dan ietwat '...' zijn bij momenten als deze...
En wat maakt een mens proffesioneel? Als het beroepshalve bedoeld is dan zijn daar ook de abonementen voor die de nodige SLA contracten hebben die zaken als snelheid garanderen en indien die niet worden nagekomen je de nodige rechtsbijstand bieden.
Een particulierabonement gebruiken voor professionele doeleinden is gewoon ronduit..... dwaas. Je mag dan nog advocaat zijn, je probleem wordt als een particulier abonement behandeld en je mag roepen en draaiën zoveel je wil maar volgens de voorwaarden die je dan hebt ondertekend zal dit nooit anders zijn.
Als veel bandbreedte verzet door het downloaden van allerlei rommel, als je weet hoe je een FTP server moet platleggen en daarom de nodige stabiliteit in een verbinding nodig hebt ben je geen prof maar een cyberkleuter. Je hebt dan geen recht om te jammeren over snelheid en verbruik.
-
- Member
andy-dsl schreef:En wat maakt een mens proffesioneel? Als het beroepshalve bedoeld is dan zijn daar ook de abonementen voor die de nodige SLA contracten hebben die zaken als snelheid garanderen en indien die niet worden nagekomen je de nodige rechtsbijstand bieden.
Een particulierabonement gebruiken voor professionele doeleinden is gewoon ronduit..... dwaas. Je mag dan nog advocaat zijn, je probleem wordt als een particulier abonement behandeld en je mag roepen en draaiën zoveel je wil maar volgens de voorwaarden die je dan hebt ondertekend zal dit nooit anders zijn.
1) De mogelijkheid correct te kunnen spellen.
2) Particulierabbonement mag dan wel zijn, maar iemand met een beetje kennis weet het verschil tussen de standaard- en de niet zo standaard ISP's en wenst dan ook dat verschil te krijgen. Waar vermeld ik dan dat ik mijn 99,99% uptime wenst te halen...? Laat staan dat ik een zaak draai op mijn dsl lijn...?
Ik doelde op niets meer dan het feit dat gebruikers 'met kennis' wel degelijk weten voor welke voorwaarden ze ondertekend hebben.
Én in hoeverre die voorwaarden verschillen van standaard ISP's.
Én die dan ook dat verschil willen krijgen uiteraard. Als die voorwaarden stellen dat mijn verbruik maar half telt tijdens de nachturen, dan had ik graag een teller die mij én EDPnet kan bevestigen dat mijn quota grotendeels 's nachts verbruikt werd bijvoorbeeld.
- sChutt
Laatst gewijzigd door sChutt 17 aug 2006, 18:57, in totaal 1 gewijzigd.
waarom klagen? Ik heb een negatief getal upgeload, dat wil zeggen dat EDPnet mij gaat terug betalen @ 25 cent per Gig
Code: Selecteer alles
Download Upload
08/2006 4352,59 MB -926,23 MB
- Mette
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
rds schreef:waarom klagen? Ik heb een negatief getal upgeload, dat wil zeggen dat EDPnet mij gaat terug betalen @ 25 cent per GigCode: Selecteer alles
Download Upload
08/2006 4352,59 MB -926,23 MB
da zou vet zijn ze
want nu heb ik het ook zitte, het begon met negatieve upload ma nu is het al zwaar negatief (k sta op -2% verbruik)
Code: Selecteer alles
Download Upload
18/08/2006 2156,82 MB 0,00 MB
17/08/2006 -3425,47 MB -570,62 MB
en ook zegt da da ik vandaag (dus let op, na middernacht) bove de 2 gig heb gedld terwijl ik just terug ben van bij ne maat en mijn pa en mijn zus nooit zo zwaar dlden
dus tja, ze moge van mij wel betale *0.25 cent
en het is pas van de 17de da onze meter voor smallband (dus op facturatiedatum) gereset is, daarvoor heb ik geen negatief getal gezien
tja, k zou is zoeken rond de code die de meter reset enzo he
nu ja, ze zulle het wel in orde krijge (en zolang ik er geen negatieve gevolgen van heb is dit eigelijk ni zo erg he, al wil k natuurlijk wel kunne zien hoeveel ik verbruik, anders heb ik wel een probleem met het eventuele "te veel" bij te betalen als ik ni kon checken hoeveel ik heb verbruikt)
sChutt schreef:1) De mogelijkheid correct te kunnen spellen.
LOL. Het moest rap gaan. Sorry
sChutt schreef:2) Particulierabbonement mag dan wel zijn, maar iemand met een beetje kennis weet het verschil tussen de standaard- en de niet zo standaard ISP's en wenst dan ook dat verschil te krijgen. Waar vermeld ik dan dat ik mijn 99,99% uptime wenst te halen...? Laat staan dat ik een zaak draai op mijn dsl lijn...?
Je vermeld dit nergens en ik heb dit ook niet in aangehaald. Toch leert mijn ervaring mij dat veel zelfstandigen goedkope abos nemen om de kosten te drukken. Als je dan een softwarehuis of ziekenhuis aan de lijn krijgt dan maar een simpel particulier abo hebben maar dezelfde service willen als een abo met SLA van 300 € weet je al genoeg. Veel mensen willen gewoon on-line zijn met een behandeling alsof ze de enige klant zijn die een ISP heeft. That's it.
sChutt schreef:Ik doelde op niets meer dan het feit dat gebruikers 'met kennis' wel degelijk weten voor welke voorwaarden ze ondertekend hebben.
Én in hoeverre die voorwaarden verschillen van standaard ISP's.
Én die dan ook dat verschil willen krijgen uiteraard. Als die voorwaarden stellen dat mijn verbruik maar half telt tijdens de nachturen, dan had ik graag een teller die mij én EDPnet kan bevestigen dat mijn quota grotendeels 's nachts verbruikt werd bijvoorbeeld.
Ik geloof graag dat je weet waarover je het hebt. Probleem is dat sommige mensen "snel" denken dat ze weten waarover ze het hebben. Zoals ik hierboven al zei: kom maar eens een paar uur meeluisteren op een helpdesk. De aanval was dan ook niet persoonlijk bedoeld. Je hebt natuurlijk gelijk wat die teller betreft en als je idd de voorwaarden leest is het normaal dat die van beide kanten (zowel ISP als klant) worden nagekomen. Nu wij lezen voorwaarden ne cijfers. De doorsnee gebruiker leest enkel zijn bankrekening vrees ik. Ik weet dat het cru gesteld is maar dit geld voor 80 % van de gevallen. Neem er dan ook nog eens bij dat men daarna komt klagen dat men nog veel te weinig kan voor het weinige dat men betaald en je bent vertrokken.
- Mette
- Premium Member
- Contacteer:
vanidian schreef:Download 1870 MB
Upload 0MB ????
Ik geloof dat de teller de download en upload samengeteld heeft als download, anders klopt het niet...
Mja er klopt idd ni echt veel meer van de laatste 2 dagen nu bij mij.
Ik hoop alleszins dat het rap opgelost wordt als dat enigzins mogelijk is,
want op deze manier een limiet in het oog houden is een relatief onmogelijke zaak.
Ik wil er ook niet voor opdraaien dat ik over de limiet ga omdat het onmogelijk gemaakt is om te checken hoe ver ik al zit.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Bij mij is het nemeer te volgen. Die meter verandert meer van richting dan het weer in Belgie.
- Mette
- Premium Member
- Contacteer:
DaNi0 schreef:Inderdaad, die resultaten kloppen langs geen kanten meer. Probeer nu maar te weten hoeveel dat je zult mogen betalen op het eind van de maand.
op deze manier mag ik hope niks extra he
ik ben er ook ni van aant profiteren ofzo, maar als ik ni kan zien hoeveel ik heb verbruikt vind ik ni da ze mij extra verbruik kunnen aanrekenen
- Dave
- Pro Member
Niets aanrekenen ik denk het niet ... die vlieger zal wel niet opgaan, ongetwijfeld staat er iets anders in de algemene voorwaarden.
Status op dit moment (voor zover ik weet) is nog altijd dat Tickets worden afgesloten met verwijzing naar:
http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=Helpcentre_%20Networkstatus_Issues
Ik veronderstel dat wachten op beterschap de boodschap is ...
Het is mij ook wel een raadsel wat ze gaan aanrekenen, zelf een zicht hierop houden is momenteel onmogelijk (wegens totaal onbetrouwbare teller - een paar dagen terug weeral een negatieve upload gekregen, die er nu nog altijd staat), we zullen hen dan maar moeten geloven zeker, ze beweren toch dat ze "ergens" betrouwbare gegevens hebben, alleen geeft de teller die momenteel niet weer
Status op dit moment (voor zover ik weet) is nog altijd dat Tickets worden afgesloten met verwijzing naar:
Het is mij ook wel een raadsel wat ze gaan aanrekenen, zelf een zicht hierop houden is momenteel onmogelijk (wegens totaal onbetrouwbare teller - een paar dagen terug weeral een negatieve upload gekregen, die er nu nog altijd staat), we zullen hen dan maar moeten geloven zeker, ze beweren toch dat ze "ergens" betrouwbare gegevens hebben, alleen geeft de teller die momenteel niet weer
- Mette
- Premium Member
- Contacteer:
Dave schreef:Niets aanrekenen ik denk het niet ... die vlieger zal wel niet opgaan, ongetwijfeld staat er iets anders in de algemene voorwaarden.
Het is mij ook wel een raadsel wat ze gaan aanrekenen, zelf een zicht hierop houden is momenteel onmogelijk (wegens totaal onbetrouwbare teller), we zullen hen dan maar moeten geloven zeker
Ik weet ook wel dat die vlieger niet gaat opgaan, maar ik vind het niet serieus dat ze u iets aanrekenen waar ge eigelijk totaal niks aan kunt doen.
Ik wil ni zeggen dat het hun schuld is ofzo, er kunnen altijd dingen kapot gaan of dingen mislopen en ik wil hun gerust vertrouwen op wat ze ons gaan zeggen wat we hebbe verbruikt, maar toch, ik hoop dat ze het rap oplossen.
en tja, we zien wel he, meer dan afwachten kunne we idd niet doen nu.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
welke extra trafiek aanrekenen ... ik denk dat ze bij edpnet zelf niet weten hoe ze er aan moeten beginnen ...
als ze niets extra aanrekenen dan staat dat hier begin septemeber na de verzending van eerste facturen op dit forum met als gevolg dat leecher het gevoel zullen krijgen dat ze vrij spel hebben en dat binnen de korste keren het netwerk overbelast gaat zijn
rekenen ze wel extra dan gaan de klachten toestromen en naar mening zal edpnet het niet hard kunnen maken om andere dingen aan te rekenen als wat er op de meter staat ... als ze zich er bewust van zijn dat meter foute informatie geeft dan zouden ze er mijn inziens best aan doen de meter tijdelijk offline te zetten, anders leveren ze bewust foutieve informatie aan de klant
als ze niets extra aanrekenen dan staat dat hier begin septemeber na de verzending van eerste facturen op dit forum met als gevolg dat leecher het gevoel zullen krijgen dat ze vrij spel hebben en dat binnen de korste keren het netwerk overbelast gaat zijn
rekenen ze wel extra dan gaan de klachten toestromen en naar mening zal edpnet het niet hard kunnen maken om andere dingen aan te rekenen als wat er op de meter staat ... als ze zich er bewust van zijn dat meter foute informatie geeft dan zouden ze er mijn inziens best aan doen de meter tijdelijk offline te zetten, anders leveren ze bewust foutieve informatie aan de klant
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
blondie2001 schreef:als ze niets extra aanrekenen dan staat dat hier begin septemeber na de verzending van eerste facturen op dit forum met als gevolg dat leecher het gevoel zullen krijgen dat ze vrij spel hebben en dat binnen de korste keren het netwerk overbelast gaat zijn
Ik denk/hoop dat het tegen september wel al opgelost is.
- Mette
- Premium Member
- Contacteer:
vanidian schreef:Op enkele uren is er meer dan 400MB op de teller bijgekomen, zonder dat het aantal GB's op mijn PC veranderde... HOE doen ze dat????
door dingen die vroeger niet zijn aangerekend er bij te tellen
of tja, gewoon er dingen bijfoefelen, bij scarlet was dit alleszins soms zo toch
en tja EDPnet zit op de lijn van scarlet dus wie weet he