max slechts 150Kb down.

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Xanion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 dec 2005, 10:23
Bedankt: 1 keer

Heb sinds 1 week een EDPNET ADSL abonnement. Ik zit op 1250 meter van de telefooncentrale vandaan en daarom heb ik een 6Mb/640Kb profiel gekregen. Echter vanaf het begin heb ik nooit meer gehaald als 150Kb Down/50Kb up. Uiteraard ticket ingelegd bij EDPNET, maar die kunnen mij niet verder helpen. Zie hieronder de technische gegevens, mij zeggen ze niet zoveel, wellicht dat iemand anders enige uitleg kan geven.

Synchro measurement result for circuit 100090572469

SynchroState synchro
PortState unlock
DownstreamBitRate 6144 Kbps
UpstreamBitRate 640 Kbps
DownstreamNoiseMargin 24 dB
UpstreamNoiseMargin 17 dB
DownstreamAttenuation 12 dB
UpstreamAttenuation 6 dB

4TEL measurement result for circuit 100090572469

DiagnosticMessage NO_DISPATCH
CableLength 1000 m
AE_Insulation 10 MOHMS
BE_Insulation 10 MOHMS
AB_Insulation 1 MOHMS
BA_Insulation 1 MOHMS
AC_Insulation 10 MOHMS
BC_Insulation 10 MOHMS
AE_Capacitance 80 nF
BE_Capacitance 80 nF
AB_Capacitance 220 nF
BA_Capacitance 220 nF
CableCapacitance 44 nF
MutualCapacitance 260 nF

*** NOTES 17/08/2006 11:30:44 SFLEERAC Action Type: Manager review

- geen shaping mismatch

- opgegeven testtijden zijn tijdens de piekmomenten op de vp (volgens mrtg)

- average vp cap / aantal vc's is niet hoog genoeg om een upgrade te verantwoorden


Björn Notenbaert
2006/08/17 10:26 - Administratie

Info to telco :

14/08 18:00 Down:140Kb Up:40Kb
14/08 20:20 Down:146Kb Up:46Kb
14/08 23:00 Down:79Kb Up:53Kb

Björn Notenbaert
2006/08/17 10:25 - Administratie

*** NOTES 17/08/2006 08:57:24 SFLEERAC Action Type: Manager review

There is no shaping mismatch on this vp

max out on the vp = 88% so not fully in use also

Can you specify the time when the customer did the speedtest and only got 79-140kbps?


Björn Notenbaert
2006/08/16 14:37 - Administratie

vp cap is in orde. Men is nu nog aan het kijken naar zware verbruikers

Björn Notenbaert
2006/08/16 14:18 - Administratie

*** NOTES 16/08/2006 14:14:20 BBUDTS Action Type: Manager review vp cap is ok


Björn Notenbaert
2006/08/16 14:17 - Administratie

*** NOTES 16/08/2006 14:09:11 BBUDTS Action Type: Manager review performance montiroing opgezet onder window heavy user check (de 2de van B_HAS_PP01)


Björn Notenbaert
2006/08/16 10:18 - Administratie

linetest - vp cap


------
Ik heb geen idee waar het nog aan ligt...
Ik heb thuis direct waar de telefoon binnenkomt de splitter hangen en daarna meteen de router.
Splitter is gloedjenieuw, alle kabels van/naar de splitter/telefoon/router zijn gloedjenieuw. En de Router (een Draytek V2700VG) is gloedjenieuw.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Xanion schreef:Heb sinds 1 week een EDPNET ADSL abonnement. Ik zit op 1250 meter van de telefooncentrale vandaan en daarom heb ik een 6Mb/640Kb profiel gekregen. Echter vanaf het begin heb ik nooit meer gehaald als 150Kb Down/50Kb up. Uiteraard ticket ingelegd bij EDPNET, maar die kunnen mij niet verder helpen. Zie hieronder de technische gegevens, mij zeggen ze niet zoveel, wellicht dat iemand anders enige uitleg kan geven.

Synchro measurement result for circuit 100090572469

SynchroState synchro
PortState unlock
DownstreamBitRate 6144 Kbps
UpstreamBitRate 640 Kbps
DownstreamNoiseMargin 24 dB
UpstreamNoiseMargin 17 dB
DownstreamAttenuation 12 dB
UpstreamAttenuation 6 dB

------
Ik heb geen idee waar het nog aan ligt...
Ik heb thuis direct waar de telefoon binnenkomt de splitter hangen en daarna meteen de router.
Splitter is gloedjenieuw, alle kabels van/naar de splitter/telefoon/router zijn gloedjenieuw. En de Router (een Draytek V2700VG) is gloedjenieuw.

De waarden zien er wel goed uit, enige dat kan is een defecte Dslam poort in de centrale, die u niet de volle snelheid toelaat
PS: heb je hier al een speedtest gedaan ?
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Xanion schreef:Uiteraard ticket ingelegd bij EDPNET, maar die kunnen mij niet verder helpen.
Eigenaardige conclusie. Als er u iets niet duidelijk is, aarzel niet om ons om meer uitleg te vragen. Ongetwijfeld is uw case nog steeds in behandeling. Dergelijke lijnwaarden voor zo'n lage performantie is niet normaal.
internet, fiber & telephony
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

EDPnet schreef:
Xanion schreef:Uiteraard ticket ingelegd bij EDPNET, maar die kunnen mij niet verder helpen.
Eigenaardige conclusie. Als er u iets niet duidelijk is, aarzel niet om ons om meer uitleg te vragen. Ongetwijfeld is uw case nog steeds in behandeling. Dergelijke lijnwaarden voor zo'n lage performantie is niet normaal.


Ik moet EDPnet hier toch wel even in bijstaan. Zomaar direkt zeggen dat men je niet verder kan helpen lijkt me in dit geval sterk. Is je ticket reeds gesloten? Zo niet dan is het volgens mij zeker nog niet afgerond. EDPnet heeft in het verleden toen ik al problemen zou hebben ook voor de nodige oplossingen gezorgd. Misschien ligt het probleem ook wel ergens anders. Laat je PC op spyware controleren bijvoorbeeld. Misschien wordt om de een of andere reden je verbinding op je pc gewoon beperkt. Welke soort modem heb je enzv? Het is niet omdaat je vanop de DSLam perfecte waarden krijgt dat deze ook perfect bij u binnenkomen.
Xanion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 dec 2005, 10:23
Bedankt: 1 keer

EDPnet schreef:
Xanion schreef:Uiteraard ticket ingelegd bij EDPNET, maar die kunnen mij niet verder helpen.
Eigenaardige conclusie. Als er u iets niet duidelijk is, aarzel niet om ons om meer uitleg te vragen. Ongetwijfeld is uw case nog steeds in behandeling. Dergelijke lijnwaarden voor zo'n lage performantie is niet normaal.

laat ik het iets anders zeggen, ze kunnen mij momenteel niet verder helpen. :)

Zie hier hun reply:
Beste klant

De metingen op uw adsl-lijn zijn voltooid. Helaas moeten we u meedelen dat de vertragingen die u aanhaalt slechts zeer sporadisch voorvallen (vooral in de avonduren), en dat we daarom van de beheerders van het Broba II-adsl-netwerk de melding hebben gekregen dat een upgrade niet van toepassing is.

Via adsl kan u uw maximumsnelheid wel halen, maar deze is jammer genoeg niet gegarandeerd. De bandbreedte van de adsl-centrale waarop uw lijn aangesloten is, moet u namelijk delen met alle andere adsl-klanten die op dezelfde centrale zitten. We zullen op de capaciteit van uw lijn blijven toezien en indien nodig en mogelijk zal deze in de toekomst worden opgewaardeerd.

Indien u in de volgende weken of maanden nog moeilijkheden zou ondervinden, dan raden we u aan ons gedetailleerde testresultaten op te sturen, gespreid over verschillende dagen en op verschillende tijdstippen van de dag, zodat we deze dan opnieuw kunnen voorleggen aan de beheerders van het Broba II-adsl-netwerk.

Bedankt voor uw begrip.


Ik heb ze een aantal testwaardes opgestuurd maandag toen ze daar om vroegen, maar deze lage waarden heb ik niet alleen 's avonds maar de gehele dag, iedere dag van de week. Ik zal echter de komende week eeen log bijhouden van de speedtest op verschillende momenten over de dag heen.
Bovenal, ik vindt het gewoon raar dat de snelheden zo laag zijn als de lijn juist is. Zelfs tijden de Internet spitsuren mag het volgens mij niet zo laag zijn.
Lastige is, feit dat de lijn goed is doet mij ook denken of mijn modem/router niet rot is, ook al is ie nieuw. Ik heb alleen geen 2e modem/router liggen om mee te testen.
Itek
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jun 2006, 00:15

Xanion schreef:DiagnosticMessage NO_DISPATCH
CableLength 1000 m
AE_Insulation 10 MOHMS
BE_Insulation 10 MOHMS
AB_Insulation 1 MOHMS
BA_Insulation 1 MOHMS

AC_Insulation 10 MOHMS
BC_Insulation 10 MOHMS
AE_Capacitance 80 nF
BE_Capacitance 80 nF
AB_Capacitance 220 nF
BA_Capacitance 220 nF
CableCapacitance 44 nF
MutualCapacitance 260 nF

dit is toch wel een extreem signaalverlies ?
Xanion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 dec 2005, 10:23
Bedankt: 1 keer

Itek schreef:
Xanion schreef:DiagnosticMessage NO_DISPATCH
CableLength 1000 m
AE_Insulation 10 MOHMS
BE_Insulation 10 MOHMS
AB_Insulation 1 MOHMS
BA_Insulation 1 MOHMS

AC_Insulation 10 MOHMS
BC_Insulation 10 MOHMS
AE_Capacitance 80 nF
BE_Capacitance 80 nF
AB_Capacitance 220 nF
BA_Capacitance 220 nF
CableCapacitance 44 nF
MutualCapacitance 260 nF

dit is toch wel een extreem signaalverlies ?


Ja? Ik heb geen idee wat die waardes betekenen, kun je me dat uitleggen?
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

Probeer eens de full rate splitter te vervangen door de oude vertrouwde telefoonstopkontakt splittertjes. Ik heb zelf een slechte ervaring met een full rate splitter. Mijn "slechte" binneninstallatie heb ik gewijzigd en voorbeeldig een full rate splitter geplaatst. De resultaten werden hierdoor nog slechter,
ttz een zeer sterke daling van de AB_/BA Insulation
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

full rate splitter gaat hier niks aan veranderen.
sync waarden zijn nog steeds vrij goed. Ik vermoed dat het probleem eerder op VP niveau gezocht moet worden
Xanion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 dec 2005, 10:23
Bedankt: 1 keer

Nou, mijn excuses aan EDPNet, kom er net achter dat het niet aan de lijn ligt. Mijn router is gewoon rot... :(
Heb net mijn laptop via de UTP aangesloten op de router en dan haal ik bijna 600Kb down. Schakel ik terug op Wifi, haal ik 130-140Kb down. En dan zit ik op 1 meter van de wifi router af met een verbinding volgens Windows op 54Mb en uitstekende signaalsterkte. Stom dat ik het niet eerder getest heb, maar dat komt omdat Windows aangeeft dat ik met 54Mb verbonden ben. Dan denk je, dat is snel genoeg voor de speedtest. :)

Maarre, ik dacht dat Draytek zeer goed spul maakte, mijn 2700VG van 1 week oud zal wel een uitzondering zijn... :roll:
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Draytek? Nooit van gehoord, eerlijk gezegd. :P
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

mag ik mezelf even quoten :)

andy-dsl schreef:Misschien wordt om de een of andere reden je verbinding op je pc gewoon beperkt. Welke soort modem heb je enzv?


Je ziet, niet altijd direkt naar je ISP lpen als er iets niet pluis is maar zelf even de nodige testen doen :)
Xanion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 dec 2005, 10:23
Bedankt: 1 keer

andy-dsl schreef:mag ik mezelf even quoten :)

andy-dsl schreef:Misschien wordt om de een of andere reden je verbinding op je pc gewoon beperkt. Welke soort modem heb je enzv?


Je ziet, niet altijd direkt naar je ISP lpen als er iets niet pluis is maar zelf even de nodige testen doen :)


Sorry.... :oops:
Ik had al van alles getest, ik had er alleen niet aan gedacht om te kijken of er grote verschillen zaten in rechtstreeks op de UTP en via de WIFI. Bij mijn vorige router, een Linksys, maakte dat nl. niets uit. Vandaar dat ik het nu over het hoofd zag, nogmaals :oops:

DaNi0 schreef:Draytek? Nooit van gehoord, eerlijk gezegd. :P

zie www.draytek.be
Draytek is semi-professioneel, wat ook aan de hogere prijzen is te zien. Normaal gesproken zeer goede kwaliteit.
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

Xanion schreef:Sorry.... :oops:
Ik had al van alles getest, ik had er alleen niet aan gedacht om te kijken of er grote verschillen zaten in rechtstreeks op de UTP en via de WIFI. Bij mijn vorige router, een Linksys, maakte dat nl. niets uit. Vandaar dat ik het nu over het hoofd zag, nogmaals :oops:


Geen punt. Trouwens het zou al geen verschil mogen uitmaken in de eerste plaatst. Maar als je de godganse dag verbindingen test, begin je routine te krijgen :)
Gebruikersavatar
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 mar 2004, 20:11
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

heb ook dergelijk verschil tussen utp en wifi met mijn nieuwe philips sna 6600. Signaalsterkte is hier ook uitstekend met 54 Mbps theoretisch. Had ook niet gedacht dat het verschil in downsnelheid zo groot kon zijn.
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Ook belangrijk bij Wifi is dat er geen stoorzenders zijn ...

Zelf heb ik ook zo'n bakje waarmee ik een TV signaal (van de DVD of Video) kan doorsturen naar een 2e TV en die stoort de Wifi en omgekeerd, ik kan dan ook altijd maar één van de twee gebruiken (Wifi of draadloos TV) nooit tegelijk ... ze zijn nochthans allebei van Philips ...
Xanion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 dec 2005, 10:23
Bedankt: 1 keer

Dave schreef:Ook belangrijk bij Wifi is dat er geen stoorzenders zijn ...

Zelf heb ik ook zo'n bakje waarmee ik een TV signaal (van de DVD of Video) kan doorsturen naar een 2e TV en die stoort de Wifi en omgekeerd, ik kan dan ook altijd maar één van de twee gebruiken (Wifi of draadloos TV) nooit tegelijk ... ze zijn nochthans allebei van Philips ...

Ik heb ook zo'n Philips TV bakkie :)
Maar toch is het raar dat als ik er mijn Linksys neerzet ik op 20meter nog steeds connected ben op 36Mbs en download op 600Kbs. En als ik er die draytek neerzet ik nooit meer dan 140-145Kbs down haal, al zit ik langs de router. Daarbij heb ik met die Draytek op 6meter afstand nog maar 5,5Mbs.
Ik weet dat Linksys altijd uitstekende atenne's heeft, maar als ik echt veel stoorzenders in huis zou hebben zou ik zelfs met de Linksys niet bovenstaande resultaten halen. Het verschil tussen de Linksys en de Draytek is nu veel te groot.

Mijn idee, of er werkt een chippie slecht in de router of er zit een fout in de firmware. Ik probeer er nog achter te komen wat het is.
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

Itek schreef:
Xanion schreef:DiagnosticMessage NO_DISPATCH
CableLength 1000 m
AE_Insulation 10 MOHMS
BE_Insulation 10 MOHMS
AB_Insulation 1 MOHMS
BA_Insulation 1 MOHMS

AC_Insulation 10 MOHMS
BC_Insulation 10 MOHMS
AE_Capacitance 80 nF
BE_Capacitance 80 nF
AB_Capacitance 220 nF
BA_Capacitance 220 nF
CableCapacitance 44 nF
MutualCapacitance 260 nF

dit is toch wel een extreem signaalverlies ?

das het telefoontoestel dat gemeten is. (of een stopcontact met RC-keten in)
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

ik haal ook wel de snelheid van een halve maand gelede nietmeer
nu ik weet alleszins niet waar ik die waardes moet halen of aflezen, ik kan niet aan de instellingen van mijn modem omdat die als gateway ingesteld staat en omdat mijn router daar tussen zit (het is een modem/router en daarmee moest ik die dus bridgen, ma daarmee kan ik nimeer aan die config pagina)

ik haal nog 215 kb/s +- max terwijl dit vroeger 300 a 350 was

nu ja, ik denk nog altijd dat dit wel in orde gaat komen
+ als het niet zo is, het is niet het einde van de wereld he, dit is nog rap genoeg (al mag het natuurlijk wel terug zoals ervoor zijn)
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

Dave schreef:Ook belangrijk bij Wifi is dat er geen stoorzenders zijn ...

Zelf heb ik ook zo'n bakje waarmee ik een TV signaal (van de DVD of Video) kan doorsturen naar een 2e TV en die stoort de Wifi en omgekeerd, ik kan dan ook altijd maar één van de twee gebruiken (Wifi of draadloos TV) nooit tegelijk ... ze zijn nochthans allebei van Philips ...


Klopt volledig. Nu je kan ook eens nagaan of er nog andere draadloze netwerken in je geburen zitten. Is dit zo dan kan je beter het kanaal van je draadloze verbinding veranderen. Iedereen laat dit meestal standaard staan met als gevolg dat wanneer er een straat vol mensen met een draadloos netwerk zijn de boel bijna niet meer vooruit gaat. Bij het surfen merk je dit zo snel niet maar idd bij het downloaden kan dit opmerkelijke resultaten opleveren.

Xanion schreef:Maar toch is het raar dat als ik er mijn Linksys neerzet ik op 20meter nog steeds connected ben op 36Mbs en download op 600Kbs. En als ik er die draytek neerzet ik nooit meer dan 140-145Kbs down haal, al zit ik langs de router. Daarbij heb ik met die Draytek op 6meter afstand nog maar 5,5Mbs.
Ik weet dat Linksys altijd uitstekende atenne's heeft, maar als ik echt veel stoorzenders in huis zou hebben zou ik zelfs met de Linksys niet bovenstaande resultaten halen. Het verschil tussen de Linksys en de Draytek is nu veel te groot.

Mijn idee, of er werkt een chippie slecht in de router of er zit een fout in de firmware. Ik probeer er nog achter te komen wat het is.


Niet noodzakelijk hoor. het kan gewoon zijn dat die ene modem zijn signaal gewoon minder sterk uitzend. Heb dit bij een kennis van mij ook ervaren. Het signaal van de buren kwam beter binnen dan zijn eigen signaal :) Nu ja, gebruik gewoon die linksys. Eerlijk gezegd komt die andere modem mij niet zo bekend voor. En vermits je met linksys heel wat kuren kan uithalen.....
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”