EICON USB modem onder Linux

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Yoeri Lauwers

Nodig voor de installatie zijn in ieder geval: gcc, make en automake, allemaal terug te vinden in een standaard linux distro

Let op: Sluit de modem pas aan nadat de computer gestart is.

Download de drivers: http://www.prout.be/eicon/eicon-linux-0. 5b.tar.gz

tar xzvf eicon-linux-0.5b.tar .gz
cd eicon-linux-0.5b/use rmode
make
als root: make install

- Hier gaan we de firmware veranderen om de modem werkend te krijgen bij skynet -

cp /etc/eciadsl/eci_wan 3.dmt.bin /etc/eciadsl/eci-wan 3.lens.bin

Open de file /etc/ppp/peers/adsl in een editor, verander achter het woord user de login in die van u zelf.

#/etc/ppp/peers/ads l
debug
kdebug 1
noipdefault
defaultroute
pty "/usr/local/bin /pppoeci -v 1 -vpi 8 -vci 35"
sync
user "username@PROVI DER"
noaccomp
nopcomp
noccp
novj
holdoff 10
maxfail 10
usepeerdns
noauth
lcp-echo-interval 0

Open de file /etc/ppp/pap-secrets , vervang de inhoud door:

#/etc/ppp/pap-secre ts
"username@PROV IDER" * "wachtwoord&quo t;

Verwijder het bestand /etc/ppp/options (na eventueel hier een kopie van gemaakt te hebben).

Nu is het moment om de modem aan te sluiten, en te kijken of het werkt:

Als root: /usr/local/bin/start modem

Als alles goed gaat bent u nu online. Indien de lijn zelf niet in orde is (sync not ok) zal het script blijven hangen op Block 166, controleer dan even of het onder Windows wel werkt of met een andere modem.
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hi

goeie uitleg er staat echter een foutje in voor de volgende internet providers

belgacom skynet

Wanadoo

deze providers gebruiken gebruiken chap en niet pap

dat is een authentication protocol dus als je het verkeerde gebruikt no connection.........

file is

/etc/ppp/chap-secrets


afgezien daarvan is het een goeie uitleg

thanks...
Registered Linux user #286313
BrainRavage
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2002, 13:29
Locatie: Waver België
Contacteer:

ik heb zo'n modem en zou graag via Linux een router maken. Dat lukt me maar niet. Ik gebruik de Wizards van Mandrake. Hij wil steeds een LAN adapter instellen voor internet en de modem niet aanvaarden als internetaansluiting (denk ik).
Voor dat ik het netwerkje wou maken werkte alles prima, hoewel het zeer ambetant is dat het script steeds manueel moet worden gestart, is er geen mogelijkheid om een link te maken of een scriptje te maken dat ervoor zorgt dat de modem bij opstarten start? thx
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

ge kunt ervoor kiezen uw internet verbinding in te stellen dat die start als linux geboot wordt dit heeft een ernstig nadeel het kan uw pc serieus vertragen ...

die scripts telkens met de hand starten is het beste wa ge kunt doen

in het mdc (mandrake control center ) kan u die configuratie wijzigen maar wees gewaarschuwd dat het uw pc vertraagd ! (klik op netwerk/internet) "start at boot"
Registered Linux user #286313
BrainRavage
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2002, 13:29
Locatie: Waver België
Contacteer:

Mandrake herkent die modem nie als netwerkadapter en kan er zelf ook geen verbinding mee maken naar het internet, het scriptje starten is het enige wak kan doen. Maar momenteel lukt da zelfs nie, ik start het script maar ik krijg maar geen internet in Mozilla
fd2k
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jul 2003, 18:26
Locatie: BE

http://eciadsl.flashtux.org/index.php?lang=en

Dit is de site van de gasten die de drivers hebben gemaakt voor de eicon diva adsl usb modem....
Aangezien de modem een ECI chip ingebouwd heeft waar de hele modem is rond gebouwd is en aangezien een hele reeks andere modems ook deze chip heeft is het een soort "generic" driver geworden.

In de laatste versies van de driver zit bovendie een handige GUI (Graphical User Interface) ingebouwd zodat je op grafische wijze de nodige instellingen kunt ingeven. Als je niet goed weet wat je moet invullen in sommige velden laat je ze gewoon op hun standaardwaarden staan. (Login en paswoord zijn natuulijk onontbeerlijk)....

Have fun with it....

Greetz, fd2k.
Linux .... because I reboot less than windows users install ;)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”