Freya Vandenbossche (consumentenzaken) heeft terecht een tijd geleden beslist dat de klantendienst van internetproviders moest bereikbaar zijn via een gewoonn telefoonnummer. Zelf klaagde ze ook aan dat andere klantendiensten gebruik maken van dure nummers.
Vandaag wil ik echter BIAC bereiken (waar haar vader Luc in de raad van beheer zit), en wat zie ik : Voor info bel 0900 70000 (0,45€/min)
Tevens zijn (semi) overheidsinstellingen zoals de lijn, VRT enkel bereikbaar op een 070 nummer. Wie houdt er hier wie voor de gek ????
Dure telefoonnummers .....
- dietervanb
- Elite Poster
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
- Braindamage
- Elite Poster
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
- Locatie: Heusden-Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Mss stomme opmerking, mja kom jij veel logica tegen in de politiek?
Er is altijd verschil tussen op papier en in de praktijk.
En gaat dat echt over internetproviders? Want er zijn wel meer diensten (zoals jij er al opnoemde) met dure servicenummers.
Begin trouwens te merken dat er internetproviders zijn met gewone telefoonnummers voor hun klantendienst, Edpnet en Telenet zijn er waarvan ik het weet. Edpnet gebruikt wel nog een betaalnummer voor buiten de kantooruren en op zaterdag, maar ze zijn dan tenminste toch bereikbaar voor hun klanten
Er is altijd verschil tussen op papier en in de praktijk.
En gaat dat echt over internetproviders? Want er zijn wel meer diensten (zoals jij er al opnoemde) met dure servicenummers.
Begin trouwens te merken dat er internetproviders zijn met gewone telefoonnummers voor hun klantendienst, Edpnet en Telenet zijn er waarvan ik het weet. Edpnet gebruikt wel nog een betaalnummer voor buiten de kantooruren en op zaterdag, maar ze zijn dan tenminste toch bereikbaar voor hun klanten

Heb je al eens naar de telenet helpdesk gebeld? 9 op de 10 keer verplichten ze je om terug te bellen naar hun 070 nummer, en dit terwijl de fout volledig bij hen ligt...Braindamage schreef: Begin trouwens te merken dat er internetproviders zijn met gewone telefoonnummers voor hun klantendienst, Edpnet en Telenet zijn er waarvan ik het weet.
Maarja, zolang de fameuze modemtest zegt dat alles in orde is moeten we dat maar slikken hé

- Robbe
- El Robre
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
- Twitter: infocaris
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
De kosteprijzennl.wikipedia.org : zonenummers schreef:070 commercieel
078 commercieel
0800 gratis
0900-0905 commercieel
De Belgacom pagina van die pdf.Belgacom.be schreef:070 en 078-nummers :lage drempel
•
Wilt u dat uw eigen publiek,uw bestaande klanten,u vlot kunnen bereiken om een iets specifiekere vraag
te stellen?
Dan is een 070 of 078-nummer ideaal.Bij een 078-nummer betaalt de beller het “gangbare”tarief.
Bij een 070-nummer ligt het tarief iets hoger en wordt een deel van de oproepkosten aan u doorgestort.
070 of 078-nummers zijn dan ook zeer geschikt voor meer gespecialiseerde helpdesks.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
- dietervanb
- Elite Poster
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Maar wel tegen een prijs die 7 maal zo hoog is als een normaal zonaal nummer (trouwens Belgie heeft geen zones meer, is al jaren 1 zone).jan28 schreef:Als ik mij niet vergis zijn 070/ nummers zonale nummers zodat je van waar ook altijd aan eenzelfde tarief er naar kan bellen.
Ook kan je deze nummers niet met Skype bellen.
070 nummer blijft te duur.
Vooral als de minister zelf zegt dat de klantendiensten een gewoon nummer moeten hebben om de kosten voor de consument te drukken.
En BIAC dan 0900 ? Praat eens met je papa Freya. Veel blabla op de tv, dat wel.
- Braindamage
- Elite Poster
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
- Locatie: Heusden-Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Ben zelf niet bij telenet, had het op hun site gezien, blijkbaar toch niet waar dusIceQbe schreef:Heb je al eens naar de telenet helpdesk gebeld? 9 op de 10 keer verplichten ze je om terug te bellen naar hun 070 nummer, en dit terwijl de fout volledig bij hen ligt...Braindamage schreef: Begin trouwens te merken dat er internetproviders zijn met gewone telefoonnummers voor hun klantendienst, Edpnet en Telenet zijn er waarvan ik het weet.
Maarja, zolang de fameuze modemtest zegt dat alles in orde is moeten we dat maar slikken hé

Maar dat van Edpnet wel, die heb ik zelf al eens gebeld, Edpnet rules

Skype ondersteunt idd geen service-/speciale nummers.dietervanb schreef:Ook kan je deze nummers niet met Skype bellen.
Andere voip providers trouwens ook niet, zal waarschijnlijk voor een te onooverzichtelijke tarieflijst zorgen, ofwel krijgen ze gewoon geen aansluiting tot deze nummers
