Skynet poort 25

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Brambiorix
Starter
Starter
Contacteer:

Ik weet niet of deze vraag hier al gesteld is, maar ik kon het in ieder geval toch niet direct vinden.
Ik heb thuis een mailserver draaien (Postfix op debian). Lokaal werkt alles perfect. Ook lukt het mij om mails naar andere externe servers te sturen. Ik gebruik wel de server van skynet als relay-server om mijn mails te versturen omdat skynet directe mails naar het internet niet toelaat.
Het enige wat niet lukt is mails van externe mailservers ontvangen. Dit is het bericht dat ik kreeg als ik met mijn gmailadres probeerde een mail te sturen naar mijn mailserver:

Code: Selecteer alles

THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY.

YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.

Delivery to the following recipient has been delayed:

[email protected]

Message will be retried for 2 more day(s)

Technical details of temporary failure:
TEMP_FAILURE: Could not initiate SMTP conversation with any hosts:
[mail.cplusplus-nl.be. (10): Connection timed out]

Nu was dus mijn vraag of Skynet dit zou blokkeren. In de config van mijn server zie ik niet direct iets verkeerd. Het zou mij niet verbazen moesten ze dit om veiligheidsredenen blokkeren.
Is er iemand die hier een antwoord op weet?

Bram
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Inderdaad poort 25 outgoing is gefilterd enkel relay.skynet.be:25 werkt.

Een paar opties, ofwel gebruik je relay.skynet.be als smarthost.

Ofwel gebruikt je een andere smarthost die op 587 of een anders poort draait bv met smtp-s, bv die van gmail als je een gmail account hebt. Zie http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1153740
Brambiorix
Starter
Starter
Contacteer:

Dat skynet poort 25 outgoing filtert, dat wist ik al:
Ik gebruik wel de server van skynet als relay-server om mijn mails te versturen omdat skynet directe mails naar het internet niet toelaat.

Maar mijn vraag was dus of het omgekeerde kon bij skynet (dus poort 25 incoming).
sander19
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

incoming gaat ook niet. Is ook geblockt !
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Dat klopt, inkomend kan enkel poort 110 gebruikt worden voor mail en IMAP4 poort (445 dacht ik)

Poort 25 word geblocked om Open Relay servers te vermijden en zo spam te vermijden.

Als je persé poort 25 wil gebruiken, dan zal je dus een pro-product moeten nemen.

Mvg,
Afbeelding
Brambiorix
Starter
Starter
Contacteer:

The_One schreef:Dat klopt, inkomend kan enkel poort 110 gebruikt worden voor mail en IMAP4 poort (445 dacht ik)

Poort 25 word geblocked om Open Relay servers te vermijden en zo spam te vermijden.

Als je persé poort 25 wil gebruiken, dan zal je dus een pro-product moeten nemen.

Mvg,

Ik wil gerust een andere poort dan 25 nemen. Alleen zit ik dan met het probleem dat de meeste mailservers (bv hotmail, yahoo,...) automatisch de mail naar poort 25 willen doorsturen. Ik heb al wat zitten zoeken naar een soort email relaying service die het zou mogelijk maken om de mails ontvangen op poort 25 te forwarden naar een andere poort op mijn server die niet door skynet geblokkeerd wordt, maar zoiets vind ik niet direct. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Afbeelding
sander19
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

dyndns.org heeft zoiets.
Brambiorix
Starter
Starter
Contacteer:

Dat is natuurlijk betalend :? Ik vrees er een beetje voor dat er zo'n gratis service zou bestaan.
Dat is dan weer een reden om bij mijn ouders blijven te klagen om van isp te veranderen :P
Afbeelding
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Misschien het proberen wward:

Toen Easynet zijn klanten 'verkocht' aan BC heb ik met de helpdesk van Skynet gebeld. Vermits ik niet naar Skynet wou, en volgens EN ik contractueel zou verplicht geweest zijn om toch Skynetter te worden wou ik van mijn contract af wegens 'veranderde voorwaarden'. Namelijk een geblokkeerde poort 25. Toen ik tegen de helpdesker zei dat Skynet een onaanvaardbaar alternatief was wegens deze blokkering zei die dat ze op aanvraag deze poort konden openzetten. Ik ben niet op dat aanbod ingegaan maar 't is misschien wel de moeite om te vragen :-D
Bye, Maurice
https://on4bam.com
verdickt
Premium Member
Premium Member

hallo, elke ddns service provider heeft zo een dienst en de prijs valt volgens mij nog wel mee.

Over hoeveel accounts gaat het trouwens ???

Je kan het ook op een andere manier oplossen, probeer eens het volgende.

Ik veronderstel dat je een domeinnaam hebt met daaraan toch wel 1 mailbox. (is niet duur).

Wat kan je dan doen: je kan een catch all doen op dit domein en dan bijvoorbeeld zeggen dat alles wat naar dit domein wordt verstuurd naar uw skynet mailbox moet worden doorgestuurd.

Daarna gebruik je dan fetchmail (ledigen van skynet mailbox) om de mails bij de juiste account te krijgen. Nadeel: indien een klant naar u een mail stuurt in bcc komt deze mail niet terecht bij de juiste account ( waarschijnlijk bij de admin ). En je zal wellicht wat meer spam moeten filteren.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

gratis heeft rollernet.us dat je gewoon bind op poort 2525 bv en dat ze u mail catchen en forwarden naar uw server..
hoy69
Pro Member
Pro Member

on4bam schreef:Misschien het proberen wward:

Toen Easynet zijn klanten 'verkocht' aan BC heb ik met de helpdesk van Skynet gebeld. Vermits ik niet naar Skynet wou, en volgens EN ik contractueel zou verplicht geweest zijn om toch Skynetter te worden wou ik van mijn contract af wegens 'veranderde voorwaarden'. Namelijk een geblokkeerde poort 25. Toen ik tegen de helpdesker zei dat Skynet een onaanvaardbaar alternatief was wegens deze blokkering zei die dat ze op aanvraag deze poort konden openzetten. Ik ben niet op dat aanbod ingegaan maar 't is misschien wel de moeite om te vragen :-D

technisch mogelijk waarschijnlik , maar kvrees dat ze da zomaar voor nen klant gaan doen.
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

hoy69 schreef:technisch mogelijk waarschijnlik , maar kvrees dat ze da zomaar voor nen klant gaan doen.

Inderdaad, voor mijn werk teste ik vroeger met andere servers vanop mijn eigen verbinding, sinds een tijdje kan dit niet meer (raar dat dit wel nog werkte een paar maanden geleden, maar jah)

Heb toen naar helpdesk gebeld, waar ze me vertelden dat enkel de relay.skynet.be nog toegelaten werd, waarop ik vroeg dat als ik voor mijn job een andere server moest gebruiken of ik die dan kon laten toevoegen. Het antwoord was natuurlijk radicaal neen, dus nu moet ik via een remote admin een PC op het netwerk van mijn werk overnemen tijdens mijn on-call om onze eigen SMTP server te testen.

Maar ik leg me derbij neer, vermits ik zelf ook gek word van de SPAM en dat er iets tegen moet gedaan worden. En dan heb ik liever op deze manier, dan zelf geblocked worden wegens spamming.

Greetzzz,
Afbeelding
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

hoy69 schreef:
technisch mogelijk waarschijnlik , maar kvrees dat ze da zomaar voor nen klant gaan doen.

Ik vreesde er ook voor. Ik denk dat het gewoon de bedoeling was dat ik wel naar Skynet zou gaan,... niet dus :wink:

(En zo gaan we naadloos over in de andere thread waarbij de OP schrijft dat de helpdesk maar wat lult om te kunnen verkopen :twisted: )
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”