Heeft er nog iemand problemen met het bereiken van de DNS-servers van EDPnet.
In mijn firewall log zie ik, telkens ik inlog connectieattempts naar de DNS-servers maar die blijven soms 30sec lang onbeantwoord.
Soms duurt het een volle minuut vooraleer ik een site kan bereiken na het inloggen.
Sneldheid DNS-servers
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
probeer eens andere dnsservers? als je er problemen mee hebt..
mss opendns ?
Hiermee kan je bepalen op het wel degelijk ligt aan de NS'en van edpnet.
Maar dit mag zeker geen permanente oplossing zijn.
Indien het probleem bij edpnet ligt, moeten zij dit oplossen en dit zullen ze ongetwijfeld ook doen.
greetz,
Nob
-
- Plus Member
Ik heb het zelfde probleem.
Als ik verbonden ben dan kan ik direct mail & ftp doen maar eerdat ik kan surfen dat duurt tussen de 2 & 5 min.
Als ik verbonden ben dan kan ik direct mail & ftp doen maar eerdat ik kan surfen dat duurt tussen de 2 & 5 min.
Probeer eens TreeWalk DNS (http://ntcanuck.com/).
Dan heb je voor frequent bezochte sites de dns-service van edpnet minder nodig, en dan kan je meteen wanneer je wil beginnen surfen.
Vroeger gebruikte ik FastCache van AnalogX maar Treewalk DNS is stabieler.
Ik hoop dat het helpt.
Dan heb je voor frequent bezochte sites de dns-service van edpnet minder nodig, en dan kan je meteen wanneer je wil beginnen surfen.
Vroeger gebruikte ik FastCache van AnalogX maar Treewalk DNS is stabieler.
Ik hoop dat het helpt.
Thiobas
ja heb hier al verschillende tickets voor geopend, het probleem komt steeds terug, er is nog altijd géén permanente verbetering, soms laden de sites razendsnel in, soms haperend, soms niet ...
dit heeft dus iets met een DNS probleem te maken?
dit heeft dus iets met een DNS probleem te maken?
thiobas schreef:Probeer eens TreeWalk DNS (http://ntcanuck.com/).
Dat kan toch niet de bedoeling zijn hé, EDPnet moet maar zorgen dat ze hun zaakjes op orde hebben...
Zelfde probleem hier: sites lijken eerst niet te reageren en beginnen pas te laden na bepaalde tijd (meestal na 5-10 seconden). Ik heb het al een hele tijd.
Ook de snelheid van de verbinding is de laatste dagen erg zwak.
Ik heb er een ticket voor aangemaakt, want het begon me echt te storen.
Ook de snelheid van de verbinding is de laatste dagen erg zwak.
Ik heb er een ticket voor aangemaakt, want het begon me echt te storen.