BelgacomTV voor Franstaligen?

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
chrisvdp
Starter
Starter

Ik vraag me eigenlijk af wanneer er evenveel Nederlandstalige zenders gaan bijkomen dan dat er Franstalige zenders zijn bijgekomen...
Waarom is het niet mogelijk om bijvoorbeeld de Nederlandse SBS zenders op te nemen? AB3, AB4, Plug, Action, MCMPop, MCMTop zijn toch ook commerciële zenders, maar dan Franstalige... Om nog maar te zwijgen over de Franse (staats) zenders FR1, FR2, FR3, FR4, FR5 en FRÔ...
Zelfs voor een meerprijs is er geen enkele Nederlandstalige zender bij te krijgen... De boeketten zijn exclusief voor Franstaligen.
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

idd het is ongelooflijk dat de Nederlandse zenders nooit te verkrijgen zijn
Ik had ze vroeger op satelliet en ik moet zeggen dat ik ze nu toch mis.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Anthony
Plus Member
Plus Member

Als er één groep kan klagen over het aanbod van BelgacomTV, dan zijn het de Franstaligen zelf wel.

Ten eerste is het basisaanbod Classic+ stukken uitgebreider in Vlaanderen dan in Wallonië. Wallonië heeft dan wel themapakketten, maar daarin zitten wél zenders die wij in het basispakket hebben (NGC, Eurosport 2).

Ten tweede zijn er nog altijd meer Nederlandstalige zenders beschikbaar dan Franstalige zenders.

Ten derde hebben Vlaamse Belgacom-kijkers al de mogelijkheid om On Demand naar programma's te kijken, terwijl de Walen het nog altijd zonder moeten doen.

Nederlandse zenders naar Vlaanderen brengen is gewoon onmogelijk. Dat heeft alles te maken met rechten. Bovendien, SBS is in België al vertegenwoordigd door VT4 en VijfTV. Ik moet je er toch niet op wijzen dat SBS Nederland geen concurrent wil vormen voor SBS België?

Moesten (en het is dus niet eens zo) er meer Franstalige zenders zijn dan Nederlandstalige zenders, zou dat eigenlijk zelfs meer dan logisch zijn: er zijn gewoon veel meer Franstalige zenders in de wereld dan Nederlandstalige.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Weet je wat aangezien het digitaal is dat ze een franstalig boeket maken en een nederlandstalig.. en dat ze de mensen de keuze geven ! Waarom moet iedereen altijd mee betalen voor zenders die we toch allemaal niet kijken.

Dan denk ik aan turkse zender.. enz niet dat ik er iets op tegen heb maar maak ook ineens een turks, arabish enz boeket en dat de kost prijs verdeelt word onder de bruikers die het boeket willen !µ

1000 turken tja dan zal het een duur pakket worden ...
1000000 nederlands talige dan is het goedkoper dan het turkse enz ..

je betaald wat je wil ! dit is perfect mogelijk bij digitale televisie ! Nu heb ik een tv met een 30-tal zenders waar ik er hooguit 6 van bekijk.. en der is nooit iets op !
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Anthony schreef:Nederlandse zenders naar Vlaanderen brengen is gewoon onmogelijk. Dat heeft alles te maken met rechten. Bovendien, SBS is in België al vertegenwoordigd door VT4 en VijfTV. Ik moet je er toch niet op wijzen dat SBS Nederland geen concurrent wil vormen voor SBS België?

Wat ben jij nu weer aan het zeveren !? Denk dan eens aan VT4 & VijfTV die staan toch ook tov elkaar.. is dat dan geen concurentie !?

En het recht in belgie hoeft geen gevaar te vormen als je iedere belg de keuze geeft welke taal zijn pakket moet zijn ! Klaar is kees.
toerist
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Ofloo schreef:
Wat ben jij nu weer aan het zeveren !? Denk dan eens aan VT4 & VijfTV die staan toch ook tov elkaar.. is dat dan geen concurentie !?

Nee, juist tegenovergesteld.
VT4 heeft als doelgroep de 15-35 jarigen ofzo en VijfTV heeft een volledig andere doelgroep.
Dus winnen ze extra reclame in, voor beide doelgroepen, wat ze anders nooit zouden verkrijgen.

Nederlandse kanalen zullen inderdaad nooit hier komen (spijtig).
Want dan moeten alle nederlands zenders extra dure rechten betalen voor de vlaamse kijkers erbij
(daarom dat canal+ nederland alleen in nederland te verkrijgen is, idem nu met TvVlaanderen, is ook niet verkrijgbaar in Nederland)
Anthony
Plus Member
Plus Member

Ofloo schreef:Weet je wat aangezien het digitaal is dat ze een franstalig boeket maken en een nederlandstalig.. en dat ze de mensen de keuze geven ! Waarom moet iedereen altijd mee betalen voor zenders die we toch allemaal niet kijken.

Dan denk ik aan turkse zender.. enz niet dat ik er iets op tegen heb maar maak ook ineens een turks, arabish enz boeket en dat de kost prijs verdeelt word onder de bruikers die het boeket willen !µ

1000 turken tja dan zal het een duur pakket worden ...
1000000 nederlands talige dan is het goedkoper dan het turkse enz ..

je betaald wat je wil ! dit is perfect mogelijk bij digitale televisie ! Nu heb ik een tv met een 30-tal zenders waar ik er hooguit 6 van bekijk.. en der is nooit iets op !

De Nederlandstalige boeketten bij BelgacomTV zijn voor binnenkort. Wellicht 1 oktober.
Anthony
Plus Member
Plus Member

Ofloo schreef:
Anthony schreef:Nederlandse zenders naar Vlaanderen brengen is gewoon onmogelijk. Dat heeft alles te maken met rechten. Bovendien, SBS is in België al vertegenwoordigd door VT4 en VijfTV. Ik moet je er toch niet op wijzen dat SBS Nederland geen concurrent wil vormen voor SBS België?

En het recht in belgie hoeft geen gevaar te vormen als je iedere belg de keuze geeft welke taal zijn pakket moet zijn ! Klaar is kees.

VT4 en VijfTV vullen elkaar aan. Die zenders hebben verschillende programma's. VT4 en SBS6 daarentegen hebben vaak dezelfde programma's. Als SBS6 bijvoorbeeld Friends uitzendt, dan neemt die zender kijkers weg van VT4, dat ook Friends geeft.

Daarnaast mag het ook gewoon niet. SBS6 heeft de rechten voor de meeste programma's (zoals bv. Friends) énkel voor Nederland. Ze mogen die programma's hier niet uitzenden, omdat hier andere zenders die rechten hebben. Het mag dus gewoon niet.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

we spreken nu over sbs maar wat denk je van rtl5, en al de rest ..
Anthony
Plus Member
Plus Member

Ofloo schreef:we spreken nu over sbs maar wat denk je van rtl5, en al de rest ..

Same story. Die zenders mogen hier gewoon niet uitzenden, omdat ze ook Amerikaanse/Engelse series en films hebben wiens rechten bij ons al bij een andere zender zitten.
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

En in De Wallonie kan dat wel ?

Waarom worden wij weeral gediscrimineerd ?
Imho is Belgacom TV enkel en alleen maar voor de franstaligen, en moeten ze tot hun spijt ook een paar vlaamse zenders hebben.

/me is een zeer gelukkig iN-Di gebruiker. Kost me niks extra, en ik kijk even digitaal als BGCTV of Telenet. (Niets digitaal dus, maar het in zak zetten kost mij niets extra, en ik heb er discovery channel bij)
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Teebee schreef:En in De Wallonie kan dat wel ?

Imho is Belgacom TV enkel en alleen maar voor de franstaligen, en moeten ze tot hun spijt ook een paar vlaamse zenders hebben.

/me is een zeer gelukkig iN-Di gebruiker. Kost me niks extra, en ik kijk even digitaal als BGCTV of Telenet. (Niets digitaal dus, maar het in zak zetten kost mij niets extra, en ik heb er discovery channel bij)

Word jij gediscrimineerd? Ik dacht het niet want je hebt geen Belgacom TV lees ik.:roll: En discrimineren, het aanbod is er niet dus het staat je vrij dit te nemen of te laten, verschil zou zijn dat er zenders zouden verdwijnen (cfr Telenet). Een algmene opmerking ivm met zeiken op Belgacom, is het op een ander beter, ga dan, en laat de in uw/jullie ogen domme mensen die wel tevreden zijn bij Belgacom hun goesting doen. Elke 5 berichten op dit forum komt er weer zo iets naar boven. Voorspelbaar hoor. :roll: En als je echt niets zinnigs kan bijdragen aan dit onderwerp, lees het dan niet en reageer al helemaal niet. Of moet uw tellerke omhoog.
Afbeelding
Anthony
Plus Member
Plus Member

Teebee schreef:En in De Wallonie kan dat wel ?

Waarom kan dat in Wallonië wel? Ten eerste omdat in Frankrijk zowat alle buitenlandse series gedubd worden. Qua rechtenwetgeving is dat een enorm verschil, want de rechten zijn dat stukken goedkoper. Bovendien betalen de meeste Franse sowieso rechten voor het buitenland omdat ze free-to-air op de satelliet zitten. Bij de Nederlandse zenders is dat niet het geval.

Nogmaals: als er één groep Belgacom-klanten kan zeuren, dan zijn het wel de Walen. Zij hebben véél, maar dan ook véél minder als de Vlamingen in hun basispakket.

Heb je er uberhaupt al eens bij stilgestaan dat ook IN-DI Franse kanalen heeft en geen Nederlandse SBS of RTL, terwijl IN-DI in tegenstelling tot Belgacom enkel in Vlaanderen actief is?
Heb je er uberhaupt al eens bij stilgestaan dat Belgacom gewoon méér Nederlandstalige kanalen in zijn basispakket heeft zitten dan IN-DI?

Ik heb de indruk dat er eigenlijk gewoon gezaagd wordt over BelgacomTV omdat het toevallig een product van Belgacom is.. kinderachtig.
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

ik sta enkel stil bij het feit dat iN-Di mij geen CENT extra koste, en dat ik er nog een tiental zenders bovenop kreeg.

btw, ik ben al 7 jaar skynet adsl abo, gewoon omdat ze zeer stabiel zijn.
Anthony
Plus Member
Plus Member

Teebee schreef:ik sta enkel stil bij het feit dat iN-Di mij geen CENT extra koste, en dat ik er nog een tiental zenders bovenop kreeg.

btw, ik ben al 7 jaar skynet adsl abo, gewoon omdat ze zeer stabiel zijn.

Het hangt er ook vanaf hoe je het bekijkt. Als je bijvoorbeeld slechts één of twee tv's thuis hebt, kan je net zo goed je televisiekabel opzeggen en BelgacomTV nemen. Dan kost het u ook géén cent meer, integendeel, je bespaart zelfs (Skynet ADSL - abonnee zijnde). : )
chrisvdp
Starter
Starter

Wat ik nog vergeten was....

Waarom is er (nog maar pas) 1 (lees: één) Nederlandstalige radiozender te krijgen via belgacom ?

En dan nog zeggen dat de franstaligen beter af zijn ? :roll:

Heb trouwens gisteren vernomen dat er in Nederland 7 (lees: zeven) commerciële zenders zijn. En geen enkele (lees: nul) kan hier worden opgenomen bij belgacomtv ??
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Anthony schreef:Nogmaals: als er één groep Belgacom-klanten kan zeuren, dan zijn het wel de Walen. Zij hebben véél, maar dan ook véél minder als de Vlamingen in hun basispakket.

Inderdaad ze hebben minder rommel in hun pakket :p

Wij hebben, minstens 5 franse zenders op de kabel !? 't Mogen ook engelse zenders zijn zolang er maar films op komen, ipv talkshows en reality tv en dergelijke, ..

En dat is nu niet omdat het franse zijn maar als je alles bij elkaar neemt, bevat het vlaamse pakket erg weinig zenders die vlaams gericht zijn.

EDIT: Zeg wat je wil, MTV, JimTV, Music factory, .. zijn in mijn ogen geen tv zenders, als ik muziek wil zal ik de radio wel op zetten. Een kanaal heeft in mijn ogen wat films, soaps, .. enz
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Anthony schreef: Nogmaals: als er één groep Belgacom-klanten kan zeuren, dan zijn het wel de Walen. Zij hebben véél, maar dan ook véél minder als de Vlamingen in hun basispakket.
Er wordt wel iets aan gedaan, dat kan je lezen in deze thread!
Anthony
Plus Member
Plus Member

chrisvdp schreef:Wat ik nog vergeten was....

Waarom is er (nog maar pas) 1 (lees: één) Nederlandstalige radiozender te krijgen via belgacom ?

En dan nog zeggen dat de franstaligen beter af zijn ? :roll:

Heb trouwens gisteren vernomen dat er in Nederland 7 (lees: zeven) commerciële zenders zijn. En geen enkele (lees: nul) kan hier worden opgenomen bij belgacomtv ??

Over radio: op dat aspect staan de Franstaligen inderdaad voor. Maar dat is dan ook het enige. Belgacom heeft trouwens al sinds januari een akkoord met de VRT over radiouitzendingen van al hun zenders, maar mag de zenders voorlopig vanwege politieke/juridische redenen niet toevoegen. Daar wordt aan gewerkt.

En nogmaals: Nederlandse commerciële zenders is niet mogelijk. Voor géén enkele digitale televisie-aanbieder. Dat is wettelijk verboden. Waarom wordt dat Belgacom steeds aangewreven?
Anthony
Plus Member
Plus Member

Ofloo schreef:
Anthony schreef:Nogmaals: als er één groep Belgacom-klanten kan zeuren, dan zijn het wel de Walen. Zij hebben véél, maar dan ook véél minder als de Vlamingen in hun basispakket.

Inderdaad ze hebben minder rommel in hun pakket :p

Wij hebben, minstens 5 franse zenders op de kabel !? 't Mogen ook engelse zenders zijn zolang er maar films op komen, ipv talkshows en reality tv en dergelijke, ..

En dat is nu niet omdat het franse zijn maar als je alles bij elkaar neemt, bevat het vlaamse pakket erg weinig zenders die vlaams gericht zijn.

EDIT: Zeg wat je wil, MTV, JimTV, Music factory, .. zijn in mijn ogen geen tv zenders, als ik muziek wil zal ik de radio wel op zetten. Een kanaal heeft in mijn ogen wat films, soaps, .. enz

Nogmaals. Bekijk het lijstje. Je zal meer zenders vinden die Vlaams/Engels gericht zijn dan zenders die Frans gericht zijn.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”