vraagje ivm aansluiting AdSl ??

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
freeke
Starter Plus
Starter Plus

Heb een vraagje ivm met mijn adsl lijn .

Mijn verhaal is doen . Want dat snap ik toch niet ??
Nieuwe provider genomen .
Dus Discovery line aangevraagd bij Belgacom , Discovery line was dan al actief . En werkte perfect . Had er al telefoon opgetest . Alles klopte .

Maaar , geen Adsl signaal . Heb zo'n een paar weken moeten wachten . Niemand vond het probleem bij die provider , dus ligt het bij Belgacom .

Wat doet die provider dan , ze bellen met Belgacom met de vraag om iemand naar mij thuis te sturen om te zien of er hier geen problemen zijn met de Kabels .
Maar mijn discovery line werkt perfect , en mijn modem stond er heel de tijd op . Nooit geen Adsl signaal . Reset gedaan , af en toe on en off gezet . Noppes !!!

Die persoon van Belgacom komt toe . In eerste instantie vond hij het niet .

Dan doet hij het stopcontact open :

Dit was dan juist : In het tel. stopcontact in de garage had ik dus Blauw op links bovenaan en Blauw/Wit klem links onderaan . ( A , B )

Maar dan had ik ook Groen en Groen/Wit op de rechts klemmen geplaatst ." En dat was zogezegd de fout ". ( in RJ 45 zou dat klem 3 en 6 zijn )

Had wel telkens Toon , dus boven sloot ik een telefoon aan en kon dus bellen , want ik heb een discovery line .

In de Rj 11 , heb ik dan op plaats 4 en 5 Blauw en Blauw/Wit .

Had ook een paar dagen op voorhand , Groen en groen/wit niet aangesloten in het stopcontact en had ook toen al geen Adsl signaal .

Dus dit is mijn vraag , klopt deze fout . Of is dit gedaan om het maar op de klant te steken . Vanaf Belgacom uit dan ?????
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Er zal allicht nog wel een fout zijn, maar draden die nutteloos zijn aangekoppeld (die aan de andere kant niet aangesloten zijn) kan je beter losmaken, dan kunnen ze ook geen storingen veroorzaken.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

@Freeke
Zie eens in de Tutorials daar kan je heel wat vinden daarover.
Meer specifiek hier.

Ook deze reply van Sub Zero kan nuttig zijn. (al wat oudere reply van Vr Jul 29, 2005)
Avenger
Plus Member
Plus Member

is er toon op de contactdoos waar uw modem is op ingeplugd ??
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”