EDPnet start weldra met EDPnet Mobile ...

Plaats reactie
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Binnen enkele weken start EDPnet met de aanbieding van een gsm-abonnement, EDPnet Mobile.

Met 1 abonnementsformule wil EDPnet het eenvoudig en simpel houden voor de klanten. Het abonnement zelf kost maandelijks slechts €9,99 incl. BTW. Nadien wordt de klant voor zijn gesprekskosten gefactureerd: altijd €0,15 per minuut (incl. BTW - afronding per seconde na de eerst minuut) voor alle nationale (zowel naar Belgacom en Telenet) oproepen en gsm-oproepen. Tevens moeten er geen connectiekosten betaald worden. Bestaande nummers kunnen meegenomen worden.

Het EDPnet Mobile-abonnement omvat ook enkele gratis diensten, zoals oproepblokkering, 2de oproep-signaal, groepsgesprekken tot 6 personen. Meer nieuws volgt binnenkort ...
internet, fiber & telephony
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Via welk netwerk is dit ? Mobistar wholesale ?
digitalservice
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 25 dec 2005, 15:25

ofwel het BASE netwerk

deze operator heeft al zovele die hun netwerk gebruikt
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Betekent dit dat de gepsrekkosten (0.15 euro/minuut) bovenop die 9.99 abb kosten komen? Als dat zo is wordt dat een dure formule.
Hoeveel moet je dan betalen voor een sms? 0.15 Euro? Indien ja? dan blijf ik waar ik zit bij base.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

dat zien er alleszins al scherpe prijzen uit, hehe
nice work
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

EDPnet schreef:Binnen enkele weken start EDPnet met de aanbieding van een gsm-abonnement, EDPnet Mobile.
Hopelijk is datvertragingsmaneuver dan uit de weg geruimd!
Dan kan men ook hun klikbaar Logo toevoegen aan deze bestaande drie. (EDPnet Mobile)
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Diensten zoals GPRS (of WAP) ook aanwezig? Zo ja tegen welk tarief?
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Wordt er abbonementsgeld gevraagd??????????? 9.99 Euro????????

Indien ja, heel dure tariefformule

Bij Base betaal ik 10 Euro die ik volledig mag opbellen/sms-en. Dat zijn bijvoorbeeld 100 sms-en. Wat gelijk zou staan met het Abb-geld bij EDPnet Mobile. In dit geval zou dat betekenen dat ik een factuur zou krijgen (ervan uitgaande dat een sms 0.15 Euro kost) van

Abb 9.99 Euro
SMS 100*0.15 = 15 Euro

Totaal: 24.99 Euro

Terwijl ik nu maar 10 Euro moet betalen. Dat zou dan een meerkost zijn van 14.99 Euro
Laatst gewijzigd door Zambo op 09 aug 2006, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 jun 2003, 10:29
Locatie: Genk

ik zit met een base pro of pro plus abbo.

overdag free bellen naar vaste nummers plus base e,n de rest a 0.1( cent (wel ex btw)

prijs abbo is wel stukje hoger als 9€ iets van een 63 met nog veel beluren in dan. (die ik toch gebruik)

maar iets met een goedkope gprsoplossing kan ik wel gebruiken?
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Volgens mij klopt de post niet helemaal. "het abonnement kost...." "nadien wordt de klant gefactureerd aan 0,15€ per minuut"....

Misschien moet hier nog ergens staan hoe lang je mag bellen voor die 10€.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Deej_1977 schreef:Volgens mij klopt de post niet helemaal. "het abonnement kost...." "nadien wordt de klant gefactureerd aan 0,15€ per minuut"....

Misschien moet hier nog ergens staan hoe lang je mag bellen voor die 10€.
Volgens mij is het toch duidelijk hoor.
Je hebt per maand 9,99 EUR abonnementsgeld die je vast betaald en als je dit bedrag zogezegt opgebruikt hebt betaal je 0,15 EUR per minuut tijdens een gesprek. Dat is hetzelfde met andere operator abonnementen als ik me niet vergis... Zonder connectiekost zal het waarschijnlijk Base niet zijn. Ik gok toch op het Proximus-netwerk.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Zoals al eerder aangehaald, een goedkoop(er) of beter GPRS abbo, bijvoorbeeld met een hogere limiet/maand (100Mb bvb) zou ik veel liever zien. GSM providers zijn er al genoeg, maar nog geeneen met een deftig GPRS abbo aan betaalbare prijs. 50€/maand voor dat 2Gb proximus abbo is gewoon belachelijk vind ik.

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Hmm interessant :D
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Klinkt goed.

Wat ook leuk zou zijn: een online filmaanbod (dan moet ik geen kabel meer hebben -> telenet buiten).

Dus zoiets als:
http://pctv.telenet.be/zone.do?category=1


greetz,

Nob
Gebruikersavatar
Tijger
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jul 2005, 01:35
Locatie: Gent

Bij Simyo betaal ik géén abonnementsgeld, en slechts 5 cent per minuut naar vaste lijnen en 19 cent per minuut naar GSM (SMS'jes zijn 10 cent).

't is het netwerk van Base en heb in een jaar tijd nog geen enkele keer problemen gehad. Kan niet anders dan zeggen dan dat ik zeer tevreden ben :-)
Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 jun 2003, 10:29
Locatie: Genk

ik merk dat er VEEL vraag is naar deftig gprs netwerk aan een fatsoenlijke prijs. 50€ voor 2 Gb is misschien voor sommigen duur, ik zou het wel durven nemen, maar ik heb vooral ook acceptabele roaming kosten nodig. en ik niet alleen. De mens hieronder ook...

Vandaag alweer de vader van een vriendin die erover begon
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

X-2datop schreef:Zoals al eerder aangehaald, een goedkoop(er) of beter GPRS abbo, bijvoorbeeld met een hogere limiet/maand (100Mb bvb) zou ik veel liever zien. GSM providers zijn er al genoeg, maar nog geeneen met een deftig GPRS abbo aan betaalbare prijs. 50€/maand voor dat 2Gb proximus abbo is gewoon belachelijk vind ik.
Ik kijk ook uit naar een provider die mij goedkoop overal op het net kan krijgen. Naar telefoontarieven kijk ik eigenlijk al lang niet meer. Een optie met een datavolume of een betaling per MB (liefst die eerste optie eigenlijk boven peperdure tientallen MB's). Ideaal zou zijn dat de klant bij het maken van een verbinding kan kiezen (€/min of €/MB), want soms is het interessanter om per minuut te betalen (bv. surfen) en een andere keer om tijdloos, maar wel met MB's te werken (bv. chatten). Een soort combi-abo zou dus ideaal zijn.

Zo'n goedkope combi (en UMTS indien mogelijk) en ik ben verkocht :)

Add: Bij proximus is het dus €55 excl. BTW voor maximaal 1GB (3G):
http://business.proximus.be/nl/Mobile_I ... arifs.html
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Ik kan er niet aan doen, misschien een beetje ouderwets, maar een gsm is voor mij om te bellen en te sms-en. Internetten doe ik wel thuis.
Heb ooit enkele maanden I-mode gehad. Het leuke daaraan was dat je mails kon ontvangen. Surfen (toen I-mode sites) vond ik niet echt interessant. Dat is ondetussen een tweetal jaar geleden. Ik ging dan ook met de trein naar het werk en dan kon ik mij wel mee bezighouden. Maar dat is ondertussen verleden tijd.

Een vraagje: welke informatie is dan interessant om op te vragen om 55€ te betalen?
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Ik wil het aanbod zeker niet afbreken, maar misschien kunnen jullie korting geven aan EDPnet ADSL klanten (abbonement: 0€/maand). Persoonlijk vind ik die 9,99€/maand teveel (zie berekening hieronder).

100min/maand
EDPnet:
75min mobiel = 11,25€
25min vast = 3,75€
abbo = 9,99€
TOTAAL = 24,99€

Simyo:
75min mobiel = 14,25€
25min vast = 1,25€
connactiekost (20x) = 1,4€
TOTAAL = 16,9€


500min/maand
EDPnet:
300min mobiel = 45€
200min vast = 30€
abbo = 9,99€
TOTAAL = 84,99€

Simyo:
300min mobiel = 57€
200min vast = 10€
connactiekost (125x) = 8,75€
TOTAAL = 75,75€


1000min/maand
EDPnet:
750min mobiel = 112,5€
250min vast = 37,5€
abbo = 9,99€
TOTAAL = 159,99€

Simyo:
750min mobiel = 142,5€
250min vast = 12,5€
connactiekost (200x) = 14€
TOTAAL = 169€

Dit is slechts een korte theoretishce vergelijking, maar het is wel duidelijk dat dit door die abbonementskost komt. Natuurlijk hangt het er ook vanaf hoelang je gesprekken duren en naar welke netwerken je het meeste belt.
In vergelijking met andere providers is het anders wel een goed aanbod.
En EDPnet mobile staat ntuurlijk wel stoer op je gsm :p ;) .

Sorry, voor de lange post.
Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 jun 2003, 10:29
Locatie: Genk

Zambo schreef:Ik kan er niet aan doen, misschien een beetje ouderwets, maar een gsm is voor mij om te bellen en te sms-en. Internetten doe ik wel thuis.
Heb ooit enkele maanden I-mode gehad. Het leuke daaraan was dat je mails kon ontvangen. Surfen (toen I-mode sites) vond ik niet echt interessant. Dat is ondetussen een tweetal jaar geleden. Ik ging dan ook met de trein naar het werk en dan kon ik mij wel mee bezighouden. Maar dat is ondertussen verleden tijd.

Een vraagje: welke informatie is dan interessant om op te vragen om 55€ te betalen?


Welke informatie?

Voor mijn ten eerstemijn emails, en dan heb ik het niet over perso stuff.

ten tweede om op locatie te zoeken naar nieuwe verdiensten -> ik heb ook een koerirersbedrijfje, en het is leuk als je iets naar Italië kunt brengen (op en af per km betaald, maar nog leuker als je onderweg iets kunt mee terugnemen natuurlijk... dubbel betaalde terugrit, zelfs al is het maar gedeeltelijk. Hiervoor kan je online vrachtbeurzen raadplegen, op voorwaarde dat je natuurlijk internet hebt...

ik heb nu zowel in Nederland als in Duitsland een abbo gezien waarin je 100mb roamend kan verbruiken voor 75€ (ex btw) en in Duitsland ook een abbo waarmee je 20 uur kan surfen voor 75€ ex btw. dus buiten duitsland zelf he)

Voorlopig lijkt het laatste mij het interessantste...

Als je weet dat een kleine bestelwage toch vlot 25 cent per km kan vangen wil dat zeggen dat je het abbo er terug uithebt op een ritje van 300 km Single way. Of zelfs aan normaal tarief (klant betaald hee en terug) op een rije van 150 km... dat moet makkelijk doenbaar zijn op een maand .

maw, dan wordt het dus wel echt erg interessant. maar prijzen van 12€ per mb voor roaming (het goedkoopste is in belgië dacht ik via proximus iets van een 5€/mb, maar daar zit ik momenteel ook niet bij, met bepaalde redenen...) zijn over de kop getrokken... voor 100 mb zou je dan 1200€ betalen... dan moet ik al heel wat vrachten retour kunnen nemen -> niet rendabel. want het is natuuurlijk niet de internetkost wat erbijkomt he, ook mobiel in het buitenland bellen naar een buitenlands niummer kost handen vol met geld, vooral als je 4- telefoontjes moet doen bv eer je ergens uitkomt (vaak wordt sowieso de eerste minuut aangerekend a 1€ ofzo) stel dat je voor 1 vrachtje 15 nutteloze foons hebt...) alsook het opzoeken op die vrachbeurzen is niet gratis, te vergelijken met de koopjeskrant online, als je de resultaten/contactgegevens wilt zien -> betalen.

dus mobiel internet Europawijd is voor mij en eventueel medewerkers wel iets wat ik in het oog houd.

maar denk vooral voor deze prijzen aan zakelijke toepassingen natuurlijk...
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Dit lijkt mij enkel interessant als je voor dat abbonementsgeld ook nog mag bellen.
Is dit niet is het niet interessant voor mij.
Een ander vraagje dat ik nog wel heb.
Wanneer VOIP bij edpnet? Zit er zoiets nog in de pijplijn of niet? :???:
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

digitalservice schreef:ofwel het BASE netwerk

deze operator heeft al zovele die hun netwerk gebruikt


Ze gebruiken elkaars netwerk. Zowel Proximus, Mobistar als BASE er staat me iets voor dat de overheid dit enkele jaren geleden opgelegd had om het aantal gsm masten in de stad te reduceren. Dus, ..
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Ik hoop ook dat je dat abonnementsgeld op kan bellen, al kan ik dat niet afleiden uit hun bericht.
Er komt dan in ieder geval een (semi)gsmoperator bij met een goeie klantenservice :wink:

Al leek mij een VOIP dienst toch wel iets meer van dit moment, zeker met hun uploadsnelheden :-D , en dan liefst nog een volwaardige dienst met behoud van telefoonnummer (of mogelijkheid tot nieuw nummer van jou zone). En dan een abbo aanbieden waar de huur van de lijn bij inbegrepen is, zoals bij bepaalde providers nu al gebeurt voor telefonie/internet.

Ofloo schreef:
digitalservice schreef:ofwel het BASE netwerk

deze operator heeft al zovele die hun netwerk gebruikt


Ze gebruiken elkaars netwerk. Zowel Proximus, Mobistar als BASE er staat me iets voor dat de overheid dit enkele jaren geleden opgelegd had om het aantal gsm masten in de stad te reduceren. Dus, ..


Volgens mij gebruiken ze inderdaad elkaars gsm masten om de reden die je aangeeft, maar ze hebben wel elk hun eigen antennes en apparatuur, dus hebben ze ook nog allemaal (Deze 3 toch) hun eigen netwerk.
Salomon13
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:41

Braindamage schreef:Volgens mij gebruiken ze inderdaad elkaars gsm masten om de reden die je aangeeft, maar ze hebben wel elk hun eigen antennes en apparatuur, dus hebben ze ook nog allemaal (Deze 3 toch) hun eigen netwerk.


Inderdaad. Er zijn technisch gezien drie netwerken: Proximus, Mobistar en Base. Alle andere operatoren zijn MVNO en gebruiken één van de voorgaande netwerken.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Salomon13 schreef:Inderdaad. Er zijn technisch gezien drie netwerken: Proximus, Mobistar en Base. Alle andere operatoren zijn MVNO en gebruiken één van de voorgaande netwerken.

Ik hou de datum van 4 september alvast in het oog om er een Klikbaar logo bij te maken voor :
EDPnet Mobile.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Braindamage schreef:Volgens mij gebruiken ze inderdaad elkaars gsm masten om de reden die je aangeeft, maar ze hebben wel elk hun eigen antennes en apparatuur, dus hebben ze ook nog allemaal (Deze 3 toch) hun eigen netwerk.

Idd. Ze delen wel sommige masten, maar het zijn hun eigen antennes die ze erop plaatsen.

Ze zijn trouwens ook niet verplicht masten te delen. Vroeger mochten ze geen delen, nu mogen ze.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Is er al meer nieuws wanneer EDPnet mobile zijn tarieven gaat aanpassen en zijn abb geld zal laten vallen want dit is niet meer van deze tijd. Door het aanrekenen van abb geld maakt men zichzelf de duurste van de klas. Vele resellers van supermarkten met een pre-paid formule zijn goedkoper.

Wanneer doen jullie er iets aan EPDnet mobile????
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

vanaf vandaag is er de nieuwe wetgeving dat de groothandeslprjzen tussen de verschillende operatoren verlaagt wordt.
Verwacht wordt dat de prijzen voor de consument de komende maanden ook zullen dalen.

Vraag aan EDPnet Mobile.

Wordt het abb geld van bijna 10 Euro dan ook afgeschaft bij jullie? Want geen enkele operator rekent nog deze voorhistorische kosten aan.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Zambo schreef:vanaf vandaag is er de nieuwe wetgeving dat de groothandeslprjzen tussen de verschillende operatoren verlaagt wordt.
Verwacht wordt dat de prijzen voor de consument de komende maanden ook zullen dalen.

Vraag aan EDPnet Mobile.

Wordt het abb geld van bijna 10 Euro dan ook afgeschaft bij jullie? Want geen enkele operator rekent nog deze voorhistorische kosten aan.


Euhm, er wordt bij andere operator mss geen abbonementgeld gevraagd, maar je meestal moet je wel een forfait betalen waarin er wel minuten inbegrepen zijn. Die inbegrepen minuten (en inbegrepen minuten) zijn dan meestal ook heel duur.
Voorbeeldje: Met een Proximus Smile 40 kan je 175min bellen en met EDPnet Mobile kan je al 200min bellen voor 40€ (of 36,25€ voor 175min).
Vanaf je meer dan 25€/maand belt, komt EDPnet mobile goedkoper uit. En volgens mij bellen de meeste mensen met een abbonement meer dan 25€/maand, de rest heeft meestal een voorafbetaalde kaart (hoewel er ook mensen zijn die zelf 100€/maand bellen met pay&go, zo komen er genoeg in de winkel), en anders zal je toch bij een andere provider moeten blijven.

Niet tegenstaande mijn goede ;) argumenten, zou ik voor de EDPnet internet klanten ook wel graag een korting zien bij de abbonements kosten van hun EDPnet mobile. Gooi daar an nog een VoIP bij (met interresante prijzen; zoals www.voipcheap.com) en laat alles mooi samen op één mooie factuur samen komen.

EDIT: Nog een beter voorbeeld, neem nu het abbonement van Proximus met de voordeligste minuten (Smile 60), daar krijg je 300min voor 60€.
Stel je minuten kosten maar 0,15€ dan kost uw minuten 45€ en die overige 15€ zijn abbonementskosten (die bij EDPnet maar 10€ zijn) en uw minuten daarna zijn bij Proximus 0,17€ (tot de 2651ste minuut, daarna 0,25€) en bij EDPnet slechts 0,15€.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

U vergelijkt de prijzen van EDPnet Mobile met 1 operator, die dan ook gekend staat als heel duur (net als hun moederbedrijf Belgacom trouwens).

Ik heb een abb van Base. Betaal 10Euro vooraf kan dit volledig opgebruiken en de prijs blijft altijd dezelfde.

Om bij uw voorbeelden te blijven nog even verder vergelijken.

Bij Base kan ik 200 minuten bellen voor 40 Euro (= gelijk aan de kostprijs van EDPnet)

Dan is deze formule toch nog niet zo mis. Maar dan is het misschien interessant een betere communicatie op te zetten naar potentiële klanten toe. Zeker als ze de prijzen met Proximus vergelijken. Want Base is toch wel hetzelfde tot zelfs nog goedkoper. Daar de kostprijs van een sms lager ligt bij Base.

Merci voor verheldering en sorry (eerlijk is eerlijk) als ik wat te hard ben uitgevaren. Mea culpa
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”