down @ 08/08/06

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

dinsdag 8 augustus 2006, 15.45u. CET
Er is een algemene storing in het internetverkeer. De meeste websites buiten de
Benelux zijn onbereikbaar. EDPnet werkt aan een oplossing op de allerkortste termijn.

dinsdag 8 augustus 2006, 17.30u. CET
De verbinding naar internationale websites werd hersteld, maar op een minder snelle
back-upverbinding. Dit kan als resultaat hebben dat deze websites wat trager inladen
dan normaal, dat er pakketverlies optreedt, e.d.m.

We streven ernaar de oude, snellere situatie zo snel mogelijk opnieuw tot stand te
brengen.

Onze excuses voor het ongemak.



Ik download tegen (21 uur) 10 kb/s van uit Noorwegen en 20 kb/s van uit Duitsland. Jawatte ;)
Is om het niet down te laten gaan zeker? tss


4 Jaar klant bij easynet geweest en nooit zo iets mee gemaakt.
Nog geen 10 min problemen in het totaal gehad.

Sinds 3 maand bij edpnet en al prijs.
f*** noobs isp's.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Wel ik zou EDPNet ook niet zomaar meteen afschieten, ze zijn gekend om problemen snel op te lossen. Maar 't is wel vervelend dit probleem.

Voor zover ik kan zien via wat traceroutes lijkt Level3 eruit geflikkerd en vliegen we nu allemaal over KPN Eurorings & EUNet, 2 niet bepaald hoogstaande backbones. Misschien hebben de data centers van InterXion of Level3 er weer eens van langsgekregen, wie weet.

Laats ons bidden dat het niet lang duurt, ik heb zoveel packetloss dat het gamen onmogelijk is geworden :cry:.
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Oh jee, er is weer eens een paar uurtjes vertraging en de klachtentopics schieten als paddenstoelen uit de grond... Heb eens geduld en ga slapen, misschien is het morgen wel al opgelost ? Blijkbaar is het iets heel belangrijks dat van Zweden en Duitsland moet komen, zo belangrijk dat men EDPnet als "f*** noobs isp's" omschrijft.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

@Phuncz, tja easynet evennaren of beter zijn zal moeilijk gaan.
Waren dus NOOIT down in die 4-5 jaar tijd.
Geen snelheids problemen & goede service & goede routing.

Mja, tot nu toe klaag ik nog niet echt over edpnet.
Paar foutjes & leugentjes hebben ze begaan ivm speedupgrade.
Stootte de fout in mijn schoenen nl. slechte binnen bekabeling. Zodat er geen 4mbit upgrade mogelijk was. Grappige is dat ik bij easynet wel 4 mbit gehad heb en zonder problemen. Zelfde binnenbekabeling dus. lol
ahja, volgt nog lang verhaal.

Tot slot toch gedwongen voor upgrade naar 4 mbit met eventueel synchro verlies tot gevolg.
Al 1 maand zit ik met 4 mbit en zonder problemen (downloaden @ 440kb/s). Dus eind goed al goed.


BTW:
Ik betaal om online te zijn en niet om te gaan slapen !!
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Je betaalt voor een consumentenlijn met 99,9% uptime. Als je liever voor de 99,99% gaat, kan je beter een business lijn nemen met een SLA contract. Heeft weinig met slapen te maken of dat je er zogezegd voor zou betalen (WTF ofzo ?). Feit is dat klagen, schelden en frustreren op een forum geen problemen oplost. Evenredig wil EDPnet ook de problemen ASAP opgelost hebben (tevreden klanten enzo he), dus vermoedelijk is het binnen de x uren opgelost.

Ivm. 4Mbit profiel: EDPnet speelt veilig. Ze geven liever mensen een profiel waar de snelheid met zekerheid gehaald kan worden. Dat men de fout geeft aan je binnenbekabeling is logisch: als er een lijntest gedaan wordt (gebeurt door Belgacom altijd), kan men aan de hand van enkele waardes achterhalen waar er zich problemen voordoen. Als sommige waardes serieus kort op het "limiet" zitten, kan men de fout leggen bij de binnenbekabeling. En dat kan gaan van niet genoeg geisoleerde kabel tot slechte telefoons.

Dat je bij Easynet wel zomaar 4Mbit kreeg wil gewoon zeggen dat zij het risico namen om een profiel te activeren op je lijn waar de kans substantieel is dat je vaak verbindingsproblemen hebt (oh nee stel je voor). Tevens snap ik je toon niet, je laat het doorschemeren dat EDPnet zonder harde dwang je geen 4Mbit lijnprofiel wou voorzien. Nogal moeilijk te geloven eerlijk gezegd, EDPnet kennende.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

Phuncz schreef:Tevens snap ik je toon niet, je laat het doorschemeren dat EDPnet zonder harde dwang je geen 4Mbit lijnprofiel wou voorzien. Nogal moeilijk te geloven eerlijk gezegd, EDPnet kennende.


Inderdaad, toch is dit zo.
Belgacom technieker was hier geweest alles controleren & door te meten.
Probleem lag niet bij hun, prijs technieker 100 euro. !!!
En ik geloof Belgacom ook omdat ik bij easynet ook nooit problemen heb gehad met 4 mbit. (standaard geupgrade toen in de tijd van 3.3 naar 4.0 ofzo)

Mja, zoals ik al zei: eind goed al goed.
Niemand heeft iets veranderd en toch lukt het met 4 mbit.

ivm,
Je betaalt voor een consumentenlijn met 99,9% uptime
Begrijp ik wel.
Easynet was dit ook :):):)

Ochja, zoals ik al zei " ben redelijk content van edpnet '.
Als fouten gemeld worden en edpnet laat merken dat ze er iets aan doen is dit een zeer positief iets.


(en nu ben ik slapen :))
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Easynet is niet bedoeld voor consumenten hoor. Ze zijn ook snel gestopt met lijnen te verkopen aan consumenten en overgestapt op enkel verkoop aan bedrijven.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
darkie
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 mei 2006, 09:59

Voor die ex easynetter hier, hebben jullie onder een steen gewoond de laatste jaren? :)

De laatste 2 jaren waren er een heleboel problemen bij easynet. Misschien geen dns problemen maar zeer zeker ivm lijnstabiliteit. Heel veel mensen hebben last gehad van ping tijden van +5000ms. Bij mijzelf viel het gelukkig mee, savonds rond de 1000ms.
Easynet heeft hier praktisch NIETS aangedaan omdat ze de schuld gaven aan de zware downloaders en daarom ook niet stonden te springen hun lijn capaciteit op te voeren. En dit was niet alleen bij 10 mensen ofzo e, maar redelijk veel easynetters.
Na een jaar ofzo ging het terug redelijk goed omdat ze de beloofde upgrade dan toch gedaan hadden (+6maanden later dan beloofd en het feit dat in die tijd ook al een heleboel mensen uit zichzelf zijn weggegaan) en een jaar later sluiten ze de boel op een redelijk smerige wijze.

Dat easynet bij jullie nooit problemen gaf, betekent niet dat dit een algemeen feit is.
Moest je me niet geloven, kijk hier maar eens dan:
http://groups.google.be/group/easynet.b ... t?start=60
+ oudere topics, staat vol met topics over connectie problemen.
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

Tja, hangt ook af wat een idioten van klanten het zijn. :lol:
Ik ken zelf 3 easynetters via het net en deze hebben zelf ook NOOIT problemen gehad.

Constant downloaden @ 420 kb/s, goede pings, goede uptime, ...

Voor die ex easynetter hier, hebben jullie onder een steen gewoond de laatste jaren?

Yupz, nooit ergens hoeven te zoeken op dergelijk forums naar mede klanten die problemen hadden.

Mja soit, edpnet hun probleem is nu opgelost.
Slapen heeft hun ook goed gedaan :lol: :eek: :lol:
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Wees blij dat je nooit ADSL2Fit, RealDSL of Versatel/Tele2 gehad hebt.

Zelf had ik Versatel Always More voor ik overstapte naar EDPnet, bij Versatel niks dan snelheidsproblemen gehad sinds de overname door Tele2. Voorheen ook een paar keer snelheidsproblemen gehad maar die werden na een tijdje toch opgelost.
Het was dan maar een 1 Mbit lijn, en dan konden ze nog niet eens die snelheid leveren. Op het einde lag mijn snelheid dichter bij 512 kbit dan bij 1 Mbit. Het enige waar ze steeds snel in waren was om de factuur op te sturen.
En dan zal ik maar niet beginnen over de totaal onbekwame helpdesk bij Versatel/Tele2. Bij elk snelheidsprobleem schepen ze de klant af met spyware en virussen. Als ik dat vergelijk met de helpdesk van EDPnet dan voel ik mij nu in de zevende hemel :lol:
Bij EDPnet krijg je steeds snel een degelijk antwoord op je vragen. Ik heb bij hen nog nooit een standaard antwoord (dat meestal naast de kwestie is) gekregen, terwijl ik dat bij Versatel/Tele2 ALTIJD kreeg.
darkie
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 mei 2006, 09:59

doeternietoe schreef:Tja, hangt ook af wat een idioten van klanten het zijn. :lol:
Ik ken zelf 3 easynetters via het net en deze hebben zelf ook NOOIT problemen gehad.


Ken 5 edpnet klanten + mezelf die NOOIT problemen hebben gehad. Ken ook een aantal oude adsl2fit klanten die nooit problemen hadden.

Wat zei ik nu weer ivm een steen :p
The truth is out there my friend! :)
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

darkie schreef:Ken 5 edpnet klanten + mezelf die NOOIT problemen hebben gehad. Ken ook een aantal oude adsl2fit klanten die nooit problemen hadden.



Dus jij had geen problemen onder vonden met:
Er is een algemene storing in het internetverkeer door een onderbreking bij een van
onze ip-transitproviders. De meeste websites buiten de Benelux zijn onbereikbaar.
EDPnet werkt aan een oplossing op de allerkortste termijn.


Alles verliep normaal bij u?
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Ik heb er persoonlijk ook weinig last van ondervonden, ik time niet elke site zijn laadtijd en ik heb geduld. Zowiezo kan het soms zijn dat een site trager gaat, servers lopen ook niet altijd perfect en ik ben het gewoon met BitTorrent actief te surfen (upload @ 60KB/sec.)
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
darkie
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 mei 2006, 09:59

doeternietoe schreef:
darkie schreef:Alles verliep normaal bij u?


Ik had natuurlijk ook die problemen, maar ik had er geen last van want ik was niet thuis.

Ik wou dan ook ff benadrukken dat het niet zo is omdat 1 persoon + paar kenissen geen problemen kennen, dat je dat mag extrapoleren naar 100.000 mensen e :)
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

darkie schreef:
Ik wou dan ook ff benadrukken dat het niet zo is omdat 1 persoon + paar kenissen geen problemen kennen, dat je dat mag extrapoleren naar 100.000 mensen e :)

Ken 5 edpnet klanten + mezelf die NOOIT problemen hebben gehad. Ken ook een aantal oude adsl2fit klanten die nooit problemen hadden.


Doe niet belachelijk jong.
Nu heb je ook die problemen gehad.
Spijtig dat ignore niet werk hier.
(reply aub niet meer op mijn threads)


IK had geen problemen met easynet al die jaren en IK had nu problemen met edpnet, die heel goed hun best gedaan hebben om het te fixen.
IK tevreden dus.
vanidian
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 23 jul 2006, 23:22

Denk jij dat jij alleen problemen hebt. Ik heb soms ook last met de onbereikbaarheid van deze of gene site, ook soms problemen met de snelheid,... Soms vloek ik.... Meestal blijft het daarbij... Als het echt te erg wordt dan email ik... Als ik dan een mailtje terug krijg is het OK... Bij Tn waren ze doodgewoon te lomp om u te beantwoorden... Dus wees je een beetje milder...
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”