supercrappy speeds

Plaats reactie
SpoBo
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 aug 2005, 10:55
Bedankt: 1 keer

normaalgezien heb ik helemaal geen problemen met realdsl maar 3 dagen geleden had ik 2kB down en up... Dat is dan in orde gekomen (ticket staat wel nog open) maar vandaag heb ik het dus weer vlaggen. Met zo een snelheden geraak ik 9/10 keren zelfs nog niet ingelogd in MSN. Pas om de minuut ofzo krijg ik even > 10kB/sec (voor 1 sec uiteraard) waar ik dan ook met volle teugen van geniet.

In ieder geval, ik heb een ticket aangemaakt (PMX-404071). Maar ik post het hier om misschien sneller reactie te krijgen aangezien het toch zondag is en ik ook ni zo direct tickets zou beginnen lezen. Misschien is er ook iemand van de 016 zone die hetzelfde probleem heeft ? De 20ste en vandaag ... en de 19de ook gedeeltelijk.

Maar ik zeg het normaals. Enkel deze laatste 3 dagen heb ik echt problemen gehad met de snelheden. Hiervoor was er dus geen enkel probleem.
Roderik
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 apr 2004, 03:30

same here

donderdag hebben ze me op het nieuwe netwerk gezet, ik kom 's nachts tegen 1 uur thuis, en heeeeeel langzame verbinding. Nu was ik toch bezopen, dus maar gaan slapen, vrijdag geen problemen meer, volle 4mbit ter beschikking. Vandaag drentegen weer enorm bedoevend. Kan zelfs geen php files meer uploaden via ftp...

016 in leuven centrum
"Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
SpoBo
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 aug 2005, 10:55
Bedankt: 1 keer

Hmm ik ben dus niet de enigste. Bij mij is de snelheid terug in orde precies. Hopelijk is het bij u ook gefixt. Bij mij was de speed van donderdagavond tot vrijdag namiddag slecht en dan opnieuw deze ochtend (misschien gisteren avond ook al) tot nu dus. Hopelijk is het nu voor altijd in orde .. maja :)

Kan het overigens da ik u op de PHL gezien heb?
Roderik
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 apr 2004, 03:30

ik ben daar idd geweest voor een stageverdediging
"Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 mar 2004, 17:05

gok da ze aant prullen zijn aan 016 dan zeker.. had het ook zitten paar dagen geleden ^^
en PHL na de rega nog aant PHL'en roderik? :)
Roderik
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 apr 2004, 03:30

Nee nee, bij de PHL mag je als stagair je stagebegeleider meevragen, om te helpen enzo, vandaar :)

maar speeds zijn hier nog steeds niet te doen
"Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
SpoBo
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 aug 2005, 10:55
Bedankt: 1 keer

Hier zijn ze toch nog steeds in orde. thk god. En idd was op stageverdediging :) Dus tracer gij hebt ook probs gehad? Achja het zal dan wel in orde komen zeker. Maar ze mogen het dan wel is in hun nieuws op hun support page zetten als ze aan zones aan het werken zijn imo.
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 mar 2004, 17:05

jah ook probs was echt ni te doen..zag het mooi aan men torrents..250kb naar 3k... paarm inuten later terug 250..dan terug 3.. percies zo enorme lagspikes ..

atm terug een 210kb.. userbase speedtest toch.. dus cva nog wel.. hoop da het zo blijft

edit : nvm.. tis weerzover.. msn = onmogelijk, surfen..soms.. sigh
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Join the crowd!

Hier (011) heb ik het al maanden.
Altijd voor korte perioden van een halve dag of zo,
vaak 1 tot 3 weken geen probleem en dan weer slecht, soms 'savonds, soms 'snachts, soms overdag, niet te voorspellen.

De oorzaak is altijd een plotselinge packetloss van 20-50%.

Doe eens een ping met lange packets naar www.realdsl.be dan zie je dat de oorzaak van de extreem lage snelheid de hoge packetloss is.

De oorzaak is niet mijn dsl verbinding, deze blijft stabiel met een goede s/n verhouding.
Ook modem en pc tijdens probleem gewisseld: geen verschil.
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 mar 2004, 17:05

mjah ik bel morgen voor opzeg ..
kga naar edpnet .. heb het een jaar uitgehouden ging altijd goed ma de laatste week ist ni te doen..

i give up.. nu nog hopen da ze mij laten gaan
flakey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 sep 2005, 23:36

Toch vreemd, hier zone 016 kessel-Lo al dagen niets dan "goede" speeds (2500 kbit/s). Of ik ook al op het nieuwe netwerk zit daar heb ik wel geen idee van, waarschijnlijk niet omdat ik lang niet aan de 4 Mbit geraak...
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 mar 2004, 17:05

mjah ik heb ook altijd goeie speeds gehad.. tot nu deze week.. speeds van 100kb enzo kank mee leven.. ma speeds van 0.2kb ni .. een site 30x refreshen en met wat geluk ze dan ook nog geladen krijgen gaat te ver..

weet iemand hoe'k moet opzegge..volgende week is men jaar voorbij..dus zal ma is bellen morge


edit : heb net de skynet dns'en ingegeven ipv die van realdsl te laten nemen.. en go figure.. internet ga opeens pakske beter.. mss een oplossing voor degenen bij wie het nog om zeep is ( roderik? )

dns 1 : 195.238.2.21
dns 2 : 195.238.2.22

ma toch.. dees is geen doen he..
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Naast die af en toe extreem lage snelheden is de normale snelheid vrijwel altijd 3400 down en 410 up.
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 mar 2004, 17:05

was maar quick fix percies.. terug om zeep..blah
SpoBo
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 aug 2005, 10:55
Bedankt: 1 keer

Jawel .. ik heb het ook terug vlaggen. De snelheid was perfect acceptabel tot ongeveer een uur of 2 geleden. Sindsdien is het weer de goeie 2KB/sec down & up.

Als da nog lang gaat duren dan is er wel een kans da ik het ook afbol tegen het einde van vlgd maand ze. Ik leech overigens ook pakske minder als vroeger en tegenwoordig is het voor mij veel belangrijker om een stabiele verbinding te hebben ipv (bijna) geen limieten.

Chance dak sebiet naar buiten ga en er mij nikske van aan moet trekken maar mijn ma zit hier nu wel te vloeken dat het internet nimeer vooruit gaat :/

edit: ok .. als bij wonder 2 seconden na deze post gaat het terug vooruit. Hopelijk ist de laatste keer dat ik het voor heb hé.
SpoBo
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 aug 2005, 10:55
Bedankt: 1 keer

guess what

en tracer: Ik heb de OpenDNS servers ingesteld op de mijne .. zal ze is veranderen naar die van Belgacom maar dunno of het dan veel gaat uitmaken hier.

edit: idd .. gaat precies wel beter :o
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 mar 2004, 17:05

mjah dnow van die dns'en.. mss ist ma toeval ^^
SpoBo
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 aug 2005, 10:55
Bedankt: 1 keer

Neih het is hier alweer om zeep ze. Ik denk dat het eerder het reconnecten was dat de snelheid even omhoog deed gaan. Vandaag is het al vanaf 1 uur ongeveer om zeep... toftof.
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 mar 2004, 17:05

mjah hier is edpnet besteld.. en de fax en aangetekende brief zijn ook weg ^^^dus nog max een maand deze crap..
Roderik
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 apr 2004, 03:30

ik zie het probleem denkik, mijn logs van mijn router staan vergeven van de volgende berichten

Jul 31 21:31:53 kern warning dnsprobe[684]: dns query failed
Jul 31 21:31:55 kern warning dnsprobe[684]: dns query failed
Jul 31 21:32:28 kern warning dnsprobe[684]: dns query failed
Jul 31 21:34:34 kern warning dnsprobe[684]: dns query failed
Jul 31 21:35:07 kern warning dnsprobe[684]: dns query failed
Jul 31 21:35:09 kern warning dnsprobe[684]: dns query failed
Jul 31 21:35:11 kern warning dnsprobe[684]: dns query failed
Jul 31 21:35:11 kern notice dnsprobe[684]: Primary DNS server Is Down... Switching To Secondary DNS server
Jul 31 21:35:42 kern notice dnsprobe[684]: Switching Back To Primary DNS server
Jul 31 21:36:14 kern warning dnsprobe[684]: dns query failed
Jul 31 21:36:47 kern warning dnsprobe[684]: dns query failed
Jul 31 21:37:51 kern warning dnsprobe[684]: dns query failed


en dat is idd wat het trage is, de dns resolven, want doorvoer gaat wel goe dop dat moment voor zover dat te beoordelen valt natuurlijk.
"Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 mar 2004, 17:05

dermee dat de skynet dns'en pakken waarschijnlijk hielp..
Jethz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 sep 2005, 17:22

idd snelheid is hier (zone 053) ook totaal om zeep

500-1000 ping in World of Warcraft ...
123 ping op onze ventrilo server terwijl mijn normale ping ongeveer 17 & 20 is.

Ik ga er precies ook maar eens werk van maken om realdsl vaarwel te zeggen.. 't is mooi geweest. (lees genoeg)
SpoBo
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 aug 2005, 10:55
Bedankt: 1 keer

De snelheid is hier sinds een uurtje weer compleet om zeep... neway, ik ga nog wachten op het nieuwe netwerk. Als het dan niet beter is ben ik er ook mee door ze... nrmlgezien de 18de denk ik. Can't wait :/

edit: allright speed is weer in orde
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

Verwacht maar niet te veel van het "nieuwe netwerk".
Heb weer de ganse dag zonder internet gezeten.
Kreeg constant authentication failures.
Dit is niet de eerste keer, een tijdje terug lag hun login server er ook al uit.
Ik heb er alleszins genoeg van. Volgende week krijgen ze een aangetekende opzegging van mij.
Afbeelding
bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 okt 2005, 05:37

Lukse schreef:Verwacht maar niet te veel van het "nieuwe netwerk".
Heb weer de ganse dag zonder internet gezeten.
Kreeg constant authentication failures.
Dit is niet de eerste keer, een tijdje terug lag hun login server er ook al uit.
Ik heb er alleszins genoeg van. Volgende week krijgen ze een aangetekende opzegging van mij.

We hebben vandaag maatregelen genomen opdat de login-server beter gemonitord wordt, en bij problemen automatisch herstart wordt (dit was al, maar werkte niet 100%). Login-problemen zouden dus in principe een zaak van het verleden moeten zijn.
area32
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 26 dec 2005, 12:10
Locatie: West-Vlaanderen, Roeselare
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Contacteer:

bjansens schreef:We hebben vandaag maatregelen genomen opdat de login-server beter gemonitord wordt, en bij problemen automatisch herstart wordt (dit was al, maar werkte niet 100%). Login-problemen zouden dus in principe een zaak van het verleden moeten zijn.

Ik kan het even niet laten...

Is het niet de bedoeling van een productieserver dat ie stabiel (=zonder reboots) draait? De manier van schrijven doet denken dat het normaal is dat een server down gaat en de fix is een automatsche reboot :?
bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 okt 2005, 05:37

area32 schreef:
bjansens schreef:We hebben vandaag maatregelen genomen opdat de login-server beter gemonitord wordt, en bij problemen automatisch herstart wordt (dit was al, maar werkte niet 100%). Login-problemen zouden dus in principe een zaak van het verleden moeten zijn.

Ik kan het even niet laten...

Is het niet de bedoeling van een productieserver dat ie stabiel (=zonder reboots) draait? De manier van schrijven doet denken dat het normaal is dat een server down gaat en de fix is een automatsche reboot :?

Hrrrm idd verkeerd geformuleerd... Moet zijn "de login-service". Vanzelfsprekend gaan wij servers niet automatisch laten rebooten ;)
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01
Contacteer:

En een service apart wel ? Toch maar rare posts hoor.
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

De reactie die ik vorige keer kreeg op mijn ticket was dat er "een klein probleem" was met de loginserver.
En die kwam niet van meneer Jansens, maar van meneer Timmermans.
Wil toch wel eens weten hoe het nu precies in elkaar zit.
Afbeelding
SpoBo
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 aug 2005, 10:55
Bedankt: 1 keer

mja het is hier weeral om zeep .. zucht zucht zucht.
Is er op het nieuwe netwerk ook sprake van extreem lage snelheden ? of enkel login problemen ...

edit: en voila het werkt weer. good work monkey-that-checks-if-spobo-has-a-lowsy-connection-and-resets-it-afterwards!
Gebruikersavatar
biebel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 jun 2004, 00:25
Locatie: Leuven
Bedankt: 4 keer

Ik zit al een tijdje op het nieuwe netwerk (zone leuven).
Daarvoor nooit echt problemen, sindsdien huilen met de pet op. Zielige speeds, packetloss, ...
SpoBo
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 aug 2005, 10:55
Bedankt: 1 keer

hmzzz misschien zit ik dan al op het nieuwe netwerk ? that's a BAD monkey goddamnid!

Ik zit ook zone leuven by the way.. alee 016.
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”