belgacom lijnen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
davygky542
Member
Member

ik ben pas verhuist en wens dus op mijn nieuw adres adsl te bekomen.

Ik wil van mijn oud adres dus mijn adsl overzetten inclusief telefoonlijn en bijhorend nummer.

Op het nieuw adres is reeds een belgacom lijn aanwezig met bijhorend adsl, ik wil mijn lijn en adsl hier naast lopen hebben.

Ik heb contact opgenomen met belgacom voor de verhuis te regelen en daar heeft men me verteld dat de twee teleffonnnummers en met bijhorend internet op 1 binnenkomend connectie kunnen en dat ik binnen moet aftakken!!

Kan dit en hoe moet dit dan??

Kan iemand me helpen a.u.b.
davygky542
Member
Member

zal dit dan niet mijn adslsnelheid beinvloeden? omdat er twee abo's lopen op 1 inkomende connectie??
killer
Pro Member
Pro Member

opties zijn:

1 ISDN DUO-lijn met 2 nummers en 1 ADSL-abbonement hierop.
2 PSTN lijnen met elk een afzonderlijk ADSL-abbonement (lijkt me vrij nutteloos maar is mogelijk)
2 PSTN lijnen met op 1 v/d lijnen een ADSL-abbonement.

Iig lijkt het me vreemd dat je 2 ADSL-abbonementen wil, maargoed, das ieders keus natuurlijk.
davygky542 schreef:zal dit dan niet mijn adslsnelheid beinvloeden? omdat er twee abo's lopen op 1 inkomende connectie??
Dat is technisch gewoon niet mogelijk, voor 2 ADSL abbonementen te draaien heb je 2 fysische lijnen nodig.
davygky542
Member
Member

killer,

heb daarnet contact gehad met de klantendienst van belgacom, volgens hen moet ik gewoon die ene binnenkomende connectie vertakken en kan ik 2 telefoonnummers met twee adsllijnen hebben???

ik denk ook niet dat dit mogelijk is maar volgens die vrouw geen enkel probleem.

Het probleem is dat ik bij mijn broer woon momenteel en dat hij een adsl verbinding heeft op de zaak en ik ook mijn adsllijn wil behouden, daarom de twee abo's.

Ik ben trouwens ook niet bij belgacom meer voor mijn adsl wegens te duur op het einde van de maand door de vele volumepakken die ik moest bijkopen.

Dus ik moet een tweede lijn laten binnenkomen volgens jou?
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Je hebt normaal gezien altijd twee paar koperdraadjes per woning, en in de meeste gevallen kunnen ze dat tweede paar gewoon ook activeren. Ik neem aan dat ze dat bedoelen?
davygky542
Member
Member

en kan men dan op beide lijnen verschillende adslabo's nemen?
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Stel eens de vraag aan ZeRoC van Belgacom Staff, die kan je zeker meer zeggen daarover.

Persoonlijk denk ik dat 'n tweede ADSL op het andere paar, niet gunstig is wegens eventuele overdracht op de al bestaande ADSL lijn. (interferentie)
Erratum: Zie hieronder.
"davygky542" stelde in de topicstart de vraag over een tweede koper-paar daar had ik het over, en dus mogelijke interferentie daar deze tenslotte in dezelfde bundel zitten.
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 08 aug 2006, 21:38, in totaal 1 gewijzigd.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

davygky542 schreef:en kan men dan op beide lijnen verschillende adslabo's nemen?
Je kan op dezelfde lijn idd verschillende abonnementen hebben. Zolang de providers maar hetzelfde achterliggende netwerk gebruiken. Dus vb Skynet en EDPnet (omdat ze beide turboline gebruiken).
Afbeelding
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Sub Zero schreef:. Dus vb Skynet en EDPnet (omdat ze beide turboline gebruiken).
Euhm, Sub, ik denk dat je je hier vergist. EDPnet zit volgens deze pagina niet op Turboline.
If you can't beat them, confuse them.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

CueBoy schreef:
Sub Zero schreef:. Dus vb Skynet en EDPnet (omdat ze beide turboline gebruiken).
Euhm, Sub, ik denk dat je je hier vergist. EDPnet zit volgens deze pagina niet op Turboline.
idd, Edpnet gaat over het broba of bruo netwerk ofzo ... niet over turboline
:wink:
Laatst gewijzigd door Patje 08 aug 2006, 19:41, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Zonder seksistisch te willen zijn:
ik denk ook niet dat dit mogelijk is maar volgens die vrouw geen enkel probleem.
Die zin zegt alles. :wink: Ik denk dat je het allesinds veel te moeilijk gaat zoeken door meerdere verbindingen aan te vragen als gewone consument, dan nog bij verschillende providers. Het is jouw recht natuurlijk, maar volgens mij zoek je problemen op.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

CueBoy schreef:
Inderdaad :oops: 'k Zou het op de warmte steken, maar die vlieger gaat ook niet op :)
Afbeelding
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

waarom zou dit niet kunnen? Er zijn toch verschillende bedrijven die een Sdsl en een adsl hebben, net het zelfde dus.

Zoals ik het versta is het zo dat je nu:

1 pstn hebt met adsl erop voor je boer

en je wil nog:

1 pstn met adsl er op voor jezelf

dus moet je bij belgacom een verhuis aanvragen van jou lijn naar het nieuwe adres, en best vraag je of die adsl ook mee verhuist kan zijn of als je moet contact op nemen met je provider. (zeg hen duidelijk dat je de andere lijn wilt behouden)

Afhakelijk van je bekabeling zal er een het huis een wit bakje zitten met enkele vijsjes in (in oude huizen aan de straatkant) en daarvan moet je dan het tweede paar gebruiken voor uw lijn.

Groeten
Gimic
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”