Geweldige support, OM TE LACHEN (OF EERDER TE HUILEN)

Plaats reactie
Tinke
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 jun 2005, 07:23

Nu al reeds gedurende een week miserie met mijn internet. De ene moment normale snelheid, de andere moment bolt het van geen kanten.
Ping-test uitgevoerd, de helft time-outs.
Eerst intern alle kabels en aansluitingen gekontroleerd en waar twijfel, vervangen, zo ook de splitter.
Geen verbetering, uiteindelijk gebeld naar helpdesk, dit op zich is al een heel avontuur zoals al meerdere keren gemeld.
Krijg je een bijna niet te verstane kerel aan de telefoon en kan het spelleke beginnen, even geduld meneer, krijg een errror meneer, nog even geduld meneer,..., telefoonverbinding valt weg, opnieuw bellen, enz..
Na dus een hoop ergernis krijg ik dan te horen dat de node waar ik op aangesloten ben overbelast is. Er is blijkbaar een gebruiker die een manier gevonden heeft om de volledige bandbreedtte op te eisen van de node. ik heb em er vanaf gegooid meneer, uw snelheid zal in de loop van de dag in orde komen. Even later was het inderdaad beter.
De volgende dag echter dezelfde miserie, dus terug gebeld, even geduld meneer, ze zijn er mee bezig meneer, wat zijn ze bezig, ik weet het niet meneer, ze zijn er mee bezig zeggen ze, hoe lang zal het duren?, op de vraag of ze mij dan niet op een andere node kunnen aansluiten, krijg ik een negatief antwoord, op de vraag of ze de gebruiker die de overlast veroorzaakt er kunnen afgooien krijg ik ook een negatief antwoord, terwijl ze twee dagen ervoor zelf zeggen dat ze em er afgekickt hebben, ik weet het niet meneer, en dat gaat zo nu al de ganse week.
Op het moment is mijn snelheid terug normaal, ik houd mijn hart vast dat het zo mag blijven.
SUPPORT VAN REALDSL IS WAT MIJ BETERFT BENEDEN ALLE PEIL.
volgens mij moet je om bij realdsl aan de hulplijn te zitten alleen een telefoon kunnen opnemen.
sChutt
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 mei 2006, 13:49
Locatie: There's no place like 127.0.0.1

Nooit, kan 1 gebruiker de volle belasting van een DSLAM veroorzaken. Bestaat niet. Maar bij een aantal ISP's heb ik het wel al als antwoord gekregen. "U beseft toch wat u me zopas gezegt heeft?" -> *stilte*

Standaard praatje als ze van niets weten veronderstel ik.

- sChutt
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

sChutt schreef:Nooit, kan 1 gebruiker de volle belasting van een DSLAM veroorzaken. Bestaat niet. Maar bij een aantal ISP's heb ik het wel al als antwoord gekregen. "U beseft toch wat u me zopas gezegt heeft?" -> *stilte*

Standaard praatje als ze van niets weten veronderstel ik.

- sChutt


Kan heus wel...

Echter zal hij niet alleen zijn.

Per DSLAM wordt waarschijnlijk niet erg veel Mbit gecommit.

neem dat het bijvb 10 Mbit is.


Laat daar 5 gebruikers continu downloaden op 2Mbit en ja hoor je lijntje zit vol.

Ik neem echter wel aan dat er iets meer gecommit zit, al zal het volgens mij niet zo heel veel meer zijn.
sChutt
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 mei 2006, 13:49
Locatie: There's no place like 127.0.0.1

10 MBit lijkt me weinig mr soit, als de andere kant van de lijn zegt van 'ik heb de belastende gebruiker eraf gesmeten' dan vraag ik hem toch iedere keer 'hoe?'.

- sChutt
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

sChutt schreef:10 MBit lijkt me weinig mr soit, als de andere kant van de lijn zegt van 'ik heb de belastende gebruiker eraf gesmeten' dan vraag ik hem toch iedere keer 'hoe?'.

- sChutt


50 Mbit lijkt me iets beter maar ik denk echt niet veel meer maar dat zijn ook niet veel gebruikers...

Hoe iemand eraf smijten? indien er daar een paar over hun limiet gaan (of tegen in de FUP gaan) kan realdsl die gebruikers op smallband zetten.
Is nu toch ook niet moeilijk lijkt me, zo bespaar je bandbreedte...

En waarschijnlijk is dit nog in een oude netwerk zone (lees telenet solutions) en is het aantal Mbit dat gecommit word idd te laag...

EDIT: en btw dat de helpdesk dit niet weet lijkt me ook wel normaal.
Vanwaar anders 1e line and 2e line support.

Uiteindelijk is een helpdesker iemand die de basis dingen doet en doorgeef luik naar hun achterban (de technische dienst, facturarie e.d.)
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ik wil nu even niet moeilijk doen ik heb in zone 03 gewoond.. ben verhuist naar 014 en de snelheid in mijn ogen is nog altijd dik in orde, zelfs op 3.3 sync, ondertussen had ik toch al voor de zekerheid gevraagd om 4mbit sync.. blijkbaar ook alles inorde..

Dus volgens mij gaat het echt om uitzonderingen ! 'k Zit hier bijna 3km van de centrale dus..
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Ofloo schreef:ik wil nu even niet moeilijk doen ik heb in zone 03 gewoond.. ben verhuist naar 014 en de snelheid in mijn ogen is nog altijd dik in orde, zelfs op 3.3 sync, ondertussen had ik toch al voor de zekerheid gevraagd om 4mbit sync.. blijkbaar ook alles inorde..

Dus volgens mij gaat het echt om uitzonderingen ! 'k Zit hier bijna 3km van de centrale dus..


Inderdaad het gaat om uitzonderingen, dat kan in trouwens bevestigen uit goede bron.

Er zijn problemen, echt is het overvloed aan negatieve comments zo groot dat de ISP slecht belicht word.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

prodata schreef:Er zijn problemen, echt is het overvloed aan negatieve comments zo groot dat de ISP slecht belicht word.


Dat ze dan eens aan die problemen werken, of er minstens wat deftige feedback rond geven...
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

khsw schreef:
prodata schreef:Er zijn problemen, echt is het overvloed aan negatieve comments zo groot dat de ISP slecht belicht word.


Dat ze dan eens aan die problemen werken, of er minstens wat deftige feedback rond geven...


OK klopt, en is waar ook...

aan de problemen worden gewerkt (echter niet meer aan problemen op het oude netwek)...
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 maa 2004, 17:05

das wel leuk voor degenen die er nog opzitten ><
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Dan moeten de mensen op het oude netwerk ook niet meer betalen?
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Volgens mij wilt die zeggen dat er geen verbeteringen meer aan het oude netwerk worden aangebracht, en mensen met problemen overgezet worden naar het nieuwe netwerk. Of mensen die een jaar een contract hebben. Zodat men het contract bij telenet solutions kan beëindingen. Waar mogelijk natuurlijk.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Ofloo schreef:Volgens mij wilt die zeggen dat er geen verbeteringen meer aan het oude netwerk worden aangebracht, en mensen met problemen overgezet worden naar het nieuwe netwerk. Of mensen die een jaar een contract hebben. Zodat men het contract bij telenet solutions kan beëindingen. Waar mogelijk natuurlijk.


Klopt, en ook niet te vermelden de probleemen ontstaan door overbelasting.
Dus hoe meer users overgezet hoe minder problemen op het oude netwerk.
Lijkt me toch
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 maa 2004, 17:05

hoe kan het dan dat mijn problemen nog maar 2 weken duren.. altijd goed gehad.. en nu opeens om zeep?
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Tracer07 schreef:hoe kan het dan dat mijn problemen nog maar 2 weken duren.. altijd goed gehad.. en nu opeens om zeep?


Heb je al eens een andere dns server geprobeerd !? Stel eens een andere in zal er wel niks mee te maken hebben, maar je weet maar nooit.

Wat zijn de waardes op u modem..? 'k Ken der niet veel van wat ze moeten zijn maar ik ben zeker dat er topics zijn die zeggen wat ze wel minimaal zouden moeten zijn.
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 maa 2004, 17:05

dns'en hebk idd al veranderd.. naar skynet.. naar opendns.. helpt nix
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Tracer07 schreef:dns'en hebk idd al veranderd.. naar skynet.. naar opendns.. helpt nix


Waar zit je ergens?
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 maa 2004, 17:05

tienen.. maar heb net gemerkt dat men edpnet is geactiveerd..dusjah.. bb realdsl :) hf mensen nog ^^ hoop da het betert nog :)
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”