Nu al reeds gedurende een week miserie met mijn internet. De ene moment normale snelheid, de andere moment bolt het van geen kanten.
Ping-test uitgevoerd, de helft time-outs.
Eerst intern alle kabels en aansluitingen gekontroleerd en waar twijfel, vervangen, zo ook de splitter.
Geen verbetering, uiteindelijk gebeld naar helpdesk, dit op zich is al een heel avontuur zoals al meerdere keren gemeld.
Krijg je een bijna niet te verstane kerel aan de telefoon en kan het spelleke beginnen, even geduld meneer, krijg een errror meneer, nog even geduld meneer,..., telefoonverbinding valt weg, opnieuw bellen, enz..
Na dus een hoop ergernis krijg ik dan te horen dat de node waar ik op aangesloten ben overbelast is. Er is blijkbaar een gebruiker die een manier gevonden heeft om de volledige bandbreedtte op te eisen van de node. ik heb em er vanaf gegooid meneer, uw snelheid zal in de loop van de dag in orde komen. Even later was het inderdaad beter.
De volgende dag echter dezelfde miserie, dus terug gebeld, even geduld meneer, ze zijn er mee bezig meneer, wat zijn ze bezig, ik weet het niet meneer, ze zijn er mee bezig zeggen ze, hoe lang zal het duren?, op de vraag of ze mij dan niet op een andere node kunnen aansluiten, krijg ik een negatief antwoord, op de vraag of ze de gebruiker die de overlast veroorzaakt er kunnen afgooien krijg ik ook een negatief antwoord, terwijl ze twee dagen ervoor zelf zeggen dat ze em er afgekickt hebben, ik weet het niet meneer, en dat gaat zo nu al de ganse week.
Op het moment is mijn snelheid terug normaal, ik houd mijn hart vast dat het zo mag blijven.
SUPPORT VAN REALDSL IS WAT MIJ BETERFT BENEDEN ALLE PEIL.
volgens mij moet je om bij realdsl aan de hulplijn te zitten alleen een telefoon kunnen opnemen.
Geweldige support, OM TE LACHEN (OF EERDER TE HUILEN)
-
- Member
Nooit, kan 1 gebruiker de volle belasting van een DSLAM veroorzaken. Bestaat niet. Maar bij een aantal ISP's heb ik het wel al als antwoord gekregen. "U beseft toch wat u me zopas gezegt heeft?" -> *stilte*
Standaard praatje als ze van niets weten veronderstel ik.
- sChutt
- sChutt
- netdata
- Elite Poster
- Twitter: wdhaeseleer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
sChutt schreef:Nooit, kan 1 gebruiker de volle belasting van een DSLAM veroorzaken. Bestaat niet. Maar bij een aantal ISP's heb ik het wel al als antwoord gekregen. "U beseft toch wat u me zopas gezegt heeft?" -> *stilte*
- sChutt
Kan heus wel...
Echter zal hij niet alleen zijn.
Per DSLAM wordt waarschijnlijk niet erg veel Mbit gecommit.
neem dat het bijvb 10 Mbit is.
Laat daar 5 gebruikers continu downloaden op 2Mbit en ja hoor je lijntje zit vol.
Ik neem echter wel aan dat er iets meer gecommit zit, al zal het volgens mij niet zo heel veel meer zijn.
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
sChutt schreef:10 MBit lijkt me weinig mr soit, als de andere kant van de lijn zegt van 'ik heb de belastende gebruiker eraf gesmeten' dan vraag ik hem toch iedere keer 'hoe?'.
- sChutt
50 Mbit lijkt me iets beter maar ik denk echt niet veel meer maar dat zijn ook niet veel gebruikers...
Hoe iemand eraf smijten? indien er daar een paar over hun limiet gaan (of tegen in de FUP gaan) kan realdsl die gebruikers op smallband zetten.
Is nu toch ook niet moeilijk lijkt me, zo bespaar je bandbreedte...
En waarschijnlijk is dit nog in een oude netwerk zone (lees telenet solutions) en is het aantal Mbit dat gecommit word idd te laag...
EDIT: en btw dat de helpdesk dit niet weet lijkt me ook wel normaal.
Vanwaar anders 1e line and 2e line support.
Uiteindelijk is een helpdesker iemand die de basis dingen doet en doorgeef luik naar hun achterban (de technische dienst, facturarie e.d.)
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
ik wil nu even niet moeilijk doen ik heb in zone 03 gewoond.. ben verhuist naar 014 en de snelheid in mijn ogen is nog altijd dik in orde, zelfs op 3.3 sync, ondertussen had ik toch al voor de zekerheid gevraagd om 4mbit sync.. blijkbaar ook alles inorde..
Dus volgens mij gaat het echt om uitzonderingen ! 'k Zit hier bijna 3km van de centrale dus..
Dus volgens mij gaat het echt om uitzonderingen ! 'k Zit hier bijna 3km van de centrale dus..
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
Ofloo schreef:ik wil nu even niet moeilijk doen ik heb in zone 03 gewoond.. ben verhuist naar 014 en de snelheid in mijn ogen is nog altijd dik in orde, zelfs op 3.3 sync, ondertussen had ik toch al voor de zekerheid gevraagd om 4mbit sync.. blijkbaar ook alles inorde..
Inderdaad het gaat om uitzonderingen, dat kan in trouwens bevestigen uit goede bron.
Er zijn problemen, echt is het overvloed aan negatieve comments zo groot dat de ISP slecht belicht word.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
prodata schreef:Er zijn problemen, echt is het overvloed aan negatieve comments zo groot dat de ISP slecht belicht word.
Dat ze dan eens aan die problemen werken, of er minstens wat deftige feedback rond geven...
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
khsw schreef:prodata schreef:Er zijn problemen, echt is het overvloed aan negatieve comments zo groot dat de ISP slecht belicht word.
Dat ze dan eens aan die problemen werken, of er minstens wat deftige feedback rond geven...
OK klopt, en is waar ook...
aan de problemen worden gewerkt (echter niet meer aan problemen op het oude netwek)...
- Ofloo
- Elite Poster
Volgens mij wilt die zeggen dat er geen verbeteringen meer aan het oude netwerk worden aangebracht, en mensen met problemen overgezet worden naar het nieuwe netwerk. Of mensen die een jaar een contract hebben. Zodat men het contract bij telenet solutions kan beëindingen. Waar mogelijk natuurlijk.
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
Ofloo schreef:Volgens mij wilt die zeggen dat er geen verbeteringen meer aan het oude netwerk worden aangebracht, en mensen met problemen overgezet worden naar het nieuwe netwerk. Of mensen die een jaar een contract hebben. Zodat men het contract bij telenet solutions kan beëindingen. Waar mogelijk natuurlijk.
Klopt, en ook niet te vermelden de probleemen ontstaan door overbelasting.
Dus hoe meer users overgezet hoe minder problemen op het oude netwerk.
Lijkt me toch
- Ofloo
- Elite Poster
Tracer07 schreef:hoe kan het dan dat mijn problemen nog maar 2 weken duren.. altijd goed gehad.. en nu opeens om zeep?
Heb je al eens een andere dns server geprobeerd !? Stel eens een andere in zal er wel niks mee te maken hebben, maar je weet maar nooit.
Wat zijn de waardes op u modem..? 'k Ken der niet veel van wat ze moeten zijn maar ik ben zeker dat er topics zijn die zeggen wat ze wel minimaal zouden moeten zijn.